kierownica e36 |
Autor |
Wiadomość |
daniel1621
BMW: e46
Silnik: M52B28TU
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 194 Skąd: wieluń
|
Wysłany: 03-07-11, 12:22 kierownica e36
|
|
|
witam
mam taką kierownice w swoim aucie http://moto.allegro.pl/ki...1668917171.html ale jest mocono zniszczona bo skóra się przetarła i zaczyna odchodzić.
Myślałem o obszyciu, ale to raczej nie wchodzi w gre bo nie mam innej kierownicy i musiałbym postawić auto na czas obszywania a to nie wchodzi w gre. Dlatego myśle o kupnie innej i tu mam kilka pytań:
1. jak odkręcić tą którą mam? od tyłu widziałem jakieś małe śruby, mam je odkręcić żeby ściągnąć poduszke i wtedy kierownice odkręcić?
2. w e36 występowały różne kierownice, np takie: http://moto.allegro.pl/ki...1690084017.html
http://moto.allegro.pl/bm...1680773316.html
czy taka bez problemu będzie pasowała do mnie? i czy będą pasowały kable od poduchy? bo te chyba są ładniejsze niż moja i jak już bym kupował to może którąś z tych
3. na allegro widze że jedne kierownice są obszywane skórą a inne nie. Tak wychodziły fabrycznie?? które są lepsze?
4. skoro wychodziły nie obszywane, to mógłbym jakoś ładnie z mojej kierownicy ściągnąć to przetartą skóre? bo bardzo mnie to denerwuje |
|
|
|
|
PAWEL328
BMW: e36 328 sport
Imię: Paweł
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 120 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-07-11, 14:15
|
|
|
Kierownicę zdejmujesz odkręcając śrubki z tyłu które trzymają środek. Następnie jeżeli masz airbaga to odłaczasz zasilanie i zdejmujesz srodek. Odłaczasz wtyczkę od poduszki. Na srodku masz nakrętkę chyba 17 która jak odkręcisz to będziesz miał kierownice w rękach. Radze dobrze zaznaczyć w jakim położeniu była bo kierownica jest na wieloklinie o wielu rowkach i jak źle założysz to wiadomo co będzie.
Jeśli chcesz usunąć skórę to rozetnij szwy. Powinna zejść ale nie ręczę bo może jest przyklejona lub coś... |
|
|
|
|
seniorita
wariatka ;)
BMW: e39 540 e46 330
Imię: Monika
Silnik: M54
Pomogła: 67 razy Wiek: 102 Dołączyła: 11 Cze 2009 Posty: 5602 Skąd: WZ
|
|
|
|
|
jacusbmw
Specjalista
BMW: e-36
Pomógł: 54 razy Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1223 Skąd: LODZ
|
|
|
|
|
potejtos
BMW: E36 sedan
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 430 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-12, 16:51
|
|
|
Mam pytanie na temat rozmiarow kierownic oraz wieloklinow? Czy wszystkie kierownice w E36 mialy taka sama srednice i takie same wielokliny? Czy pasuja wymiennie pomiedzy przed, a poliftowa? |
_________________ E36 316i z silnikiem 1.8is M42.
Byłe:
E30 coupe M42
E30 coupe M40 1.8
|
|
|
|
|
ace
BMW: e38
Silnik: m52b28
Wiek: 38 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 296 Skąd: śląsk
|
|
|
|
|
Czesiu
BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 2671 Skąd: POLAND
|
Wysłany: 22-08-12, 20:06
|
|
|
Dokładnie. Wielokliny były jednakowe... średnice kierownic były od 370 do 390mm ale to nie zależało od roku prod. tylko od wersji kierownicy. |
_________________
|
|
|
|
|
potejtos
BMW: E36 sedan
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 430 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-12, 22:24
|
|
|
Dzieki Wam obu za pomoc.
Czytalem w innych tematach, ze ze zmiana tasmy od poduszki jest lekka rzezba, wiec chyba w takim razie pozostane przy kierownicy przedliftowej.
Czy moglibyscie jeszcze wskazac ktora kierownica z przedliftowych jest najmniejsza? |
|
|
|
|
Czesiu
BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 2671 Skąd: POLAND
|
Wysłany: 22-08-12, 22:28
|
|
|
potejtos napisał/a: | Dzieki Wam obu za pomoc.
Czytalem w innych tematach, ze ze zmiana tasmy od poduszki jest lekka rzezba, wiec chyba w takim razie pozostane przy kierownicy przedliftowej.
Czy moglibyscie jeszcze wskazac ktora kierownica z przedliftowych jest najmniejsza? |
MTII ma 370 mm. I najładniejsza jak dla mnie z przedliftowych.
|
_________________
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
|
|
|
|
potejtos
BMW: E36 sedan
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 430 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-12, 22:38
|
|
|
Tego sie wlasnie obawialem..
Wiem, ze o gustach sie nie dyskutuje, ale mi akurat ta kierowajka nie podoba sie wcale. Rzecz gustu wlasnie.
Najbardziej podobaja mi sie 3-ramienne, tez z wypustkami na kciuki, czyli pewnie poliftowe.
A byly 3 ramienne przedliftowe z poduszka? |
_________________ E36 316i z silnikiem 1.8is M42.
Byłe:
E30 coupe M42
E30 coupe M40 1.8
|
|
|
|
|
Czesiu
BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 2671 Skąd: POLAND
|
|
|
|
|
potejtos
BMW: E36 sedan
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 430 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Czesiu
BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 2671 Skąd: POLAND
|
Wysłany: 22-08-12, 22:54
|
|
|
potejtos napisał/a: | Tylko pewnie ta druga nie bedzie pasowala do przedlifta. |
Dokładnie. Trzeba by było obudowę manetek zmienić i kostkę od poduszki oraz klaksonu.
Nie jest to bardzo skomplikowane i mam taki komplet do sprzedania... kierownica, taśma, poduszka, obudowa oraz kostki czyli wszystko co potrzebne |
_________________
|
|
|
|
|
potejtos
BMW: E36 sedan
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 430 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-12, 22:56
|
|
|
Potrzebna jest zabawa z kabelkami, w sensie przelutowywanie, czy p&p? |
|
|
|
|
|