Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tworzenie map Pb i LPG
Autor Wiadomość
Artur.325 


BMW: e46 330ci
Silnik: M54b30
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 452
Skąd: W-wa
Wysłany: 01-12-13, 17:09   Tworzenie map Pb i LPG

Witam.
Koledzy mam pewien problem,czytałem wiele tematów w necie itd. i nic z tego nie wynika.
A więc do rzeczy.Mam instalacje stag 300,reduktor zavoli zeta s i właśnie zmieniłem wtryskiwacze z valteków na reg fasty.Wiem,że hana lepsze,ale idą święta i są ważniejsze wydatki ;) .W sterowniku zaznaczyłem nowe wtryski,zrobiłem autokalibrację,wykasowałem stare mapy no i chcę zrobić nowe.
Wyczytałem,że wystarczy pojeździć na benzynie w różnym zakresie obrotów,obciążeń itd.
Przejechałem na benzynie ok.50km,coś tam się wyrysowało,ale co dalej?Potem przełączyłem na gaz,zrobiłem już ze 40km,ale nie widzę żadnej mapy gazu ani nic.Cały czas widnieje ta mapa benzynowa,w mapę gaz nie mogę nawet wejść.
Co robię nie tak?jak odpowiednio zebrać te mapy i skąd mam wiedzieć,że już są zebrane?
Dzięki za podpowiedzi ;)
Dodam,że teoretycznie na gazie jeździ bardzo dobrze,dużo lepiej niż na valdemarach,ale nie wiem jakie wyjdzie spalanie itd.
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 01-12-13, 17:43   

Nie ma kropek ? A odczyty są?
_________________
 
 
 
Artur.325 


BMW: e46 330ci
Silnik: M54b30
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 452
Skąd: W-wa
Wysłany: 01-12-13, 17:54   

spinaczo napisał/a:
Nie ma kropek ? A odczyty są?

Jest dużo kropek i jakaś linia :) .
Nie wiem o jakie odczyty chodzi...na bieżąco wyświetla mi wszystkie parametry tzn.ciśnienie,temperaturę,czasy wtrysków it.
Wygląda jakby mapa Pb była,ale nie mogę nawet wejść w mapę lpg,przed skasowaniem starych map chyba normalnie tam wchodziłem.
 
 
Artur.325 


BMW: e46 330ci
Silnik: M54b30
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 452
Skąd: W-wa
Wysłany: 01-12-13, 18:49   

Właśnie zszedłem do auta jeszcze raz podłączyć kompa i pojawiła się druga kreska,chyba od gazu :D Jest teraz coś takiego:

I teraz tak,czasy wtrysku gazu i benzyny są takie same,to dobrze?bo na valtekach były niemal 2x dłuższe...
No i jak teraz poprawić tą mapę?zwiększyć jakoś mnożnik?ale jak...,próbowałem tam klikać na te kropki i na co tylko mogłem,ale nic nie mogłem w żaden sposób przesunąć...
Dzięki ;)
 
 
kat23 


BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 819
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 01-12-13, 20:57   

ubogo masz podnieś mnożnik strzałkami na klawiaturze
_________________
Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 01-12-13, 21:12   

Za wysokie ciśnienie na reduktorze. Skręć reduktor do 1,3, skasuj mapę LPG i zbierz od nowa. Po zebraniu klikasz w żółty punkt i przesuwasz strzałkami z klawiatury góra, dół aż zielona najdzie na niebieską.


Nie czytało się instrukcji do Staga to się nic nie wie.
_________________
 
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 01-12-13, 21:19   

Tak jak spinaczo pisze. Ciśnienie ustaw na 1.3 śrubą przy reduktorze, nie w programie :P , mapa gazu od nowa i mnożnik w górę. Porozsuwaj sobie te żółte kropki na żółtej linii żeby były mniej więcej równo rozłożone na całej długości mapy. Potem przesuwasz kropki do góry i cała linia idzie do góry i mapa gazu zrównuje się z mapą beny.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Artur.325 


BMW: e46 330ci
Silnik: M54b30
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 452
Skąd: W-wa
Wysłany: 02-12-13, 07:14   

No fakt instrukcji nie czytałem,nigdy nie czytam takich rzeczy ;)
Dzięki chłopaki za podpowiedzi,jakoś nie wpadłem na to,że mnożnik da radę
przesunąć strzałkami na klawiaturze :wstydnis:
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 02-12-13, 09:19   

Artur.325 napisał/a:
nigdy nie czytam takich rzeczy ;)


Za to powinien być ban.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Artur.325 


BMW: e46 330ci
Silnik: M54b30
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 452
Skąd: W-wa
Wysłany: 06-12-13, 15:44   

MIKUr1 napisał/a:
Tak jak spinaczo pisze. Ciśnienie ustaw na 1.3 śrubą przy reduktorze, nie w programie :P ,

Ok,tylko tak jak wspomniałem,mam reduktor zavoli zeta s,jak wyczytałem w instrukcji :P ,
do regulacji ciśnienia służą dwie małe śrubki na imbus.Miałem je na maxa wkręcone i ciśnienie nieco poniżej 1,5 , więc chyba trzeba je wykręcić?czy może tylko jedną z nich?
Bo ja wykręciłem obydwie,oczywiście nie całkowicie,ale są bardzo delikatnie wkręcone i ciśnienie cały czas jest takie samo...Jedynie w programie mogę sobie zmniejszyć,ale nie wiem czy ma to jakiś sens?Może coś z reduktorem jest nie tak,skoro po wykręceniu śrubek nic się nie zmieniło?
Wszelkie porady mile widziane ;)
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 06-12-13, 23:19   

Artur.325, daj fotkę którymi niby Ty śrubami kręcisz, bo Zavolaka to ja widziałem i tam nie ma dwóch śrub do krecenia :lol:
_________________
 
 
 
Artur.325 


BMW: e46 330ci
Silnik: M54b30
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 452
Skąd: W-wa
Wysłany: 07-12-13, 13:20   



Fotka zaczerpnięta z netu,bo u mnie jest kiepski dostęp i po omacku doszedłem do tych śrub.
Szukałem informacji i wszyscy twierdzili,że ciśnienie reguluje się tymi śrubkami oznaczonymi nr.1...
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 07-12-13, 14:36   

:16: :O Ciśnienie regulujesz imbusem oznaczonym numerem 2...
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Artur.325 


BMW: e46 330ci
Silnik: M54b30
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 452
Skąd: W-wa
Wysłany: 07-12-13, 16:47   

Ja pier...ole!Dzięki,w necie twierdzili,że należy wykręcić te dwie śrubki.
Mam trochę schwany ten reduktor i nie widziałem,że jest tam śruba,udało mi się dostać tylko do tych.
Dzięki za podpowiedź,rozumiem że muszę ją wykręcać,żeby zmniejszyć ciśnienie? ;)
 
 
Mr.Tomash 



BMW: e36
Imię: Tomash
Silnik: m50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-12-13, 19:02   

podłącz po kompa, i pokręć śrubą regulacyjna i zobaczysz po ciśnieniu w którą stronę idzie ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14