Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E36
Autor Wiadomość
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 08-02-08, 18:17   BMW E36

Wersja 316i, 318i
Silnik 4-cylindrowy, 2-zawory na cylinder oznaczenie M40 o pojemności 1.6 lub 1,8 dm3.
Od września 1993 r. silnik przeszedł modyfikację został dodany łańcuch rozrządu, zmieniony układ zapłonowy i kolektor dolotowy. Dostał nowe oznaczenie M43.

Wersja 318is, 318ti
Silnik 4--cylindrowy, 4-zawory na cylinder oznaczenie M42 i M44 o pojemności 1,8 i 1,9 dm3.

Wersja 320i, 323i, 323ti, 325i, 328i
Silnik 6 cylindrowy, 4-zawory na cylinder M50 o pojemności od 2,0 do 2,5 dm3. Od września 1992 nieznacznie zmodyfikowany (M50 Vanos). Od stycznia 1995 z aluminiowym kadłubem silnika o oznaczeniu M52.

Wersja 318tds
Silnik 4-cylindrowy wysokoprężny, turbodoładowany o oznaczeniu M41 i pojemności 1,7dm3

Wersja 325td, 325tds
Silnik 6-cylindrowy wysokopężny turbodoładowany o oznaczeniu M51 i pojemności 2,5dm3.

Głowica cylindrów silników benzynowych skonstruowana jest według zasady przepływu poprzecznego. Dzięki takiemu rozwiązaniu, świeża mieszanka paliwowo-powietrzna dopływa do jednej strony głowicy, a spaliny są odprowadzane po drugiej stronie bloku.
W silnikach M40 wał rozrządu jest napędzany od wału korbowego paskiem zębatym.
Zawory napędzane są przez wałek rozrządu za pomocą dźwigni zaworowych, których drugie końce opierają się na popychaczach hydraulicznych.
Silniki 6-cylindrowe benzynowe wyposażono w dwa wałki rozrządu. Jeden dla zaworów wylotowych, drugi dla zaworów dolotowych. Silniki 6- cylindrowe jak i wysokoprężne posiadają łańcuszek rozrządu. Zawory dolotowe i wylotowe mają bezobsługowe popychacze hydrauliczne. Od września 1992 silniki 6-cylindrowe są wyposażane w zmienne sterowanie wałków rozrządu typu VANOS. Za pomocą nastawnika wałek rozrządu zaworów dolotowych, w zależności od prędkości obrotowej silnika, jest skręcany względem koła łańcuchowego. To rozwiązanie pozwala na optymalne dla danej prędkości obrotowej silnika czasy sterowania zaworami. Nastawnik jest aktywowany przez urządzenie sterujące silnika.
Silniki 4- cylindrowe


Silniki 6-cylindrowe

DME-Digitale Motor-Elektronic (Motronic)
DDE-Digitale Diesel-Elektronic
1) 190/4200 od roku 1993 dzięki sterowaniu VANOS
2) 245/4200 od roku 1993 dzięki sterowaniu VANOS
3) od roku 1993
4) 323ti od roku 1998

Bmw wypuściło jako pierwsze nadwozie sedan w listopadzie 1989r i produkowane było do marca 1999r

Nadwozie coupe zadebiutowało w pażdziernikui 1990, produkowane do kwietnia 1999

Nadwozie typu compact od kwietnia 1994 do września 2000

Nadwozie typu cabrio od marca 1993 do września 1999

Nadwozie typu touring maj 1995 do maja 1999

Nadwozie baur
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 15