Prawda o M40. |
Autor |
Wiadomość |
Misior
BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 21-01-14, 21:58
|
|
|
No więc, M40 fajne, ale zdjąłem pokrywę rozrządu
Mam nadzieję już niedługo będę użerał się z M52 |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 21-01-14, 22:24
|
|
|
No, czyli tytuł tematu adekwatny |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
Masters
BMW: E30 M20b20 & E46 M54b30
Imię: Kamil
Silnik: M20/M54
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 64 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 3269 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 21-01-14, 23:47
|
|
|
hahaha, czytałem od początku i koniec mnie rozbawił ale fajnie, że się przyznałeś, a nie ciąłeś w pręta, to się ceni |
|
|
|
|
Misior
BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 22-01-14, 00:14
|
|
|
Dzięki Ogólnie rzecz biorąc - gdyby nie nieszczęsna góra, to M40 byłoby dla mnie bdb silnikiem (M43 nie miałem okazji jeździć, ale prawdopodobnie to właśnie jest M40 bez tych bolączek). Jednak jeśli do głowy strzeliło M52, to już chyba nie ma ratunku... |
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
|
|
|
|
rzepol
BMW: E36 Schwarz II
Imię: Kamil
Nadwozie: Sedan
Wiek: 34 Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 134 Skąd: PKL
|
Wysłany: 22-01-14, 00:35
|
|
|
M43 od M40 wg mnie o wiele lepszy |
_________________ Przyciemnianie szyb - ZAPRASZAM! |
|
|
|
|
barteke36
BMW: etrzysześć
Imię: Bartek
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Paź 2011 Posty: 847 Skąd: Wieś Bydgoszcz
|
Wysłany: 22-01-14, 10:07
|
|
|
Również byłem szczęśliwym posiadaczem M40stki. Jak wszystko chodziło to było ok. Gorzej jak zaczęło się grzechotanie rozrządu. Największa pomyłka BMW to wsadzanie M40 do E34 :/ To wogóle jakaś pomyłka.
Szczerze bym wolał M10 niż M40
Teraz brat szuka E36 i ogląda niektóre właśnie z M40... odrazu odradzam... |
_________________ powoli do ideału...
moje czerwone coupe--> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=36655
|
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 22-01-14, 13:44
|
|
|
Swoją drogą ciekawe dlaczego bmw wszędzie wsadzało to m40. Mieli m42 mające wszystko to czego brakowało w m40, a i tak pchali m40. Przecież w e34 to już by jechało porównywalnie z m20b20. |
_________________
|
|
|
|
|
///ADi
Zbieracz Złomu
BMW: E36 | E46 | E38
Imię: Adi
Pomógł: 40 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 5282 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
ArturM
O B O J E
BMW: O B O J E
Imię: O B O J E
Silnik: OBOJE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 161 Skąd: O B O J E
|
Wysłany: 22-01-14, 20:02
|
|
|
a czy w M40 jest kolizyjny rozrzad w razie wu czy nie?? |
|
|
|
|
Misior
BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 22-01-14, 20:06
|
|
|
The Polak napisał/a: | Swoją drogą ciekawe dlaczego bmw wszędzie wsadzało to m40. Mieli m42 mające wszystko to czego brakowało w m40, a i tak pchali m40. Przecież w e34 to już by jechało porównywalnie z m20b20. |
Podejrzewam że dlatego wsadzali, ponieważ był (na papierze) mocniejszy niż M10, oszczędniejszy, wytrzymalszy i bardziej bezobsługowy (samoczynna regulacja luzów zaworowych). Może też tańszy w produkcji niż M42? Życie jednak skorygowało teorię...
Ale tak swoją drogą... Wyobraźmy sobie lśniące M40 "out of the box" - to musiało być super |
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 22-01-14, 20:34
|
|
|
Arturs napisał/a: | a czy w M40 jest kolizyjny rozrzad w razie wu czy nie?? |
Kolizyjny. U mnie skrzywił 3 zawory, bo ustawiałem wałki według książki od e30 zamiast samemu pomyśleć. |
_________________
|
|
|
|
|
ArturM
O B O J E
BMW: O B O J E
Imię: O B O J E
Silnik: OBOJE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 161 Skąd: O B O J E
|
Wysłany: 22-01-14, 20:56
|
|
|
dzieki to bede musial go zmienic bo dochodzi 50tys jego zywota chyba ze wytrzyma jeszcze troche zanim zrobie swap na M50B25. pozd. |
|
|
|
|
Misior
BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 23-01-14, 01:06
|
|
|
A propos kolizyjności i rozrządu: jak wymieniałem wczoraj pasek - a miał przejechaną nieokreśloną ilość km, ale więcej niż 70 tysięcy km - to był bez żadnych widocznych uszkodzeń, przetarć, itd. Rolki i napinacz z luzem i grzechotaniem, ale pasek - super. Wiadomo, Contitech
Założyłem Gatesa i jeżdżę trochę z duszą na ramieniu - wizualnie i w ręku wydawał się bardziej delikatny, niż Conti... Rolki INA, ale z napisem SLOVAKIA o zgrozo... Poprzednie były też INA, ale z napisem GERMANY. Chociaż najważniejsze, czyli łożyska, tu i tu JAPAN, firmy NTN |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 23-01-14, 08:17
|
|
|
rolek INA nie kupisz juz innych jak SLOVAKIA, ale nie przejmuj się, my zakłądamy je od kilku nastu lat i nie było nigdy problemu |
_________________
|
|
|
|
|
|