Prawda o M40. |
Autor |
Wiadomość |
MalenstwoLK
BMW: e46 330ci
Imię: Łukasz
Silnik: M54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 157 Skąd: ŁÓDŻ
|
|
|
|
|
ArturM
O B O J E
BMW: O B O J E
Imię: O B O J E
Silnik: OBOJE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 161 Skąd: O B O J E
|
Wysłany: 26-01-14, 13:51
|
|
|
czemu korek wlewu oleju jest od strony podszybia? |
Ostatnio zmieniony przez ArturM 14-02-15, 18:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Misior
BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 26-01-14, 19:30
|
|
|
A swoją drogą, słyszeliście o wspaniałym silniku w nowej 114i? To ja już chyba wolę klekota M40... |
|
|
|
|
David6
BMW: E36 Coupe
Imię: Dawid
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe
Wiek: 31 Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 112 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 26-01-14, 20:28
|
|
|
1.6 o mocy 102KM to silnik z czasów E36 w 1 serii będzie też 1.6 ale z turbiną i uwaga ... 102KM i 180NM Przyspieszenie do setki to 11 sekund Gdzie tu postęp? |
_________________
|
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 26-01-14, 20:46
|
|
|
David6 napisał/a: | 1.6 o mocy 102KM to silnik z czasów E36 |
Z czasów e30 nawet. |
_________________
|
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 27-01-14, 23:28
|
|
|
Misior, na 114i bardzo mało klientów się decyduje, niewiele drożej można mieć 116i z turbo I to jest najczęściej wybierany silnik przy zakupie nowych F20
David6 napisał/a: | w 1 serii będzie też 1.6 ale z turbiną i uwaga ... 102KM i 180NM |
Nie wiem o jakiej serii 1 piszesz, ale w f20 1.6, owszem ma, turbo, ale ma 136KM i 240nM - i wbrew pozorom - odpycha się całkiem nieźle (książkowo 8,5s do 100km/h), na dodatek świst turbiny, jak na seryjne rozwiązanie, jest cudowny. Miałem okazje przetestować właśnie 116i |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
tomek328i
BMW: e36
Imię: tomek
Silnik: m52tub28
Nadwozie: Coupe
Wiek: 33 Dołączył: 20 Lis 2013 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-01-14, 01:34
|
|
|
lobek napisał/a: | Misior, na 114i bardzo mało klientów się decyduje, niewiele drożej można mieć 116i z turbo I to jest najczęściej wybierany silnik przy zakupie nowych F20
David6 napisał/a: | w 1 serii będzie też 1.6 ale z turbiną i uwaga ... 102KM i 180NM |
Nie wiem o jakiej serii 1 piszesz, ale w f20 1.6, owszem ma, turbo, ale ma 136KM i 240nM - i wbrew pozorom - odpycha się całkiem nieźle (książkowo 8,5s do 100km/h), na dodatek świst turbiny, jak na seryjne rozwiązanie, jest cudowny. Miałem okazje przetestować właśnie 116i |
ta wypowiedz jest bardziej realna niż poprzednia i jest jakiś rezultat |
|
|
|
|
Misior
BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 28-01-14, 07:54
|
|
|
Przepraszam lobek, ale nie jest czasem tak, że 114i, 116i i 118i mają jeden i ten sam silnik o pojemności 1.6, różniący się mocą i momentem? |
|
|
|
|
lobek
BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy Wiek: 31 Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 5184 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 28-01-14, 09:08
|
|
|
No jest ten sam, ale piszemy przecież o 114i i 116i, wiec o różnych mocach, chyba że skupiliscie się wyłącznie na pojemnościach, wtedy rozmowa średnio ma sens.. W dieslach poprzedniej generacji 1er (e8x) było podobnie, 118d i 123d miały ta sama pojemność, ale co z tego skoro dynamika zupełnie inna..
Bmw juz od jakiegoś czasu zaniechalo oznaczania pojemności w skrotach, wiec nie rozumiem uwagi |
_________________ BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
|
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 28-01-14, 11:21
|
|
|
David6 napisał/a: | Gdzie tu postęp? |
gdzie tu postep ?
a no spory, EURO 6
no i niepowtaralna awaryjnosć
przecież w dzisiejszych czasach jest NIE DOPUSZCZALNE aby silnik robił 400tyś km bez jakiej kolwiek wieszej naprawy
Ba ! dzisiejsze silniki są "ustawione" na 200 tyś przelotu i na złom mało tego jak się ktos uprze zrobić remont to mu się to nie uda ! poprostu nie ma częsci zamiennych, nie ma nigdzie dostępnych momentów dokrecenia głwwicy , panewek itd itp po prostu sie nie da jednorazówki
samochód powinien jeździć góra 3 lata to jest jakieś 200 tyś km i powinno się iść kupić nowy bo po trzech latach jest nowa wymagana norma emisji spalin,
no cóż to tak jak z drukarkami trzeba sobie kupić nowe |
_________________
|
|
|
|
|
Misior
BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 28-01-14, 20:19
|
|
|
...a nie napełniać kartridże |
|
|
|
|
Misior
BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 24-11-14, 11:39
|
|
|
Długo nie pisałem, bo co nieco się pozmieniało. Mam teraz oprócz E30 również E34 z M50B20 i wiecie co? Poza niebiańską symfonią z wydechu M50B20 w E34 przyśpiesza porównywalnie do M40B18 w E30. Masa robi swoje |
|
|
|
|
danieldeni20
BMW: E46
Imię: Daniel
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Touring
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 618 Skąd: Łeba
|
Wysłany: 24-11-14, 20:46
|
|
|
Brat ma e36 z M40b18 i porażka... problemy z chłodzeniem (nie wiem czy czasem silnik nie jest przegrzany ale wątpię bo idzie jak ma iść) ... A to gaz strzla bo ma na parowniku .. Kupił 1.5 miecha temu i już zbiera na E46 od Niemca ale na 16tu 1.8 zaworach Sama praca silnika z wydechem sportowym końcowym jest przyjemna dla ucha ..nic nie klekocze |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=39275 |
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 24-11-14, 21:55
|
|
|
Że gaz strzela to akurat nie jest wina m40.
Kupił zajechanego trupa i tyle |
_________________
|
|
|
|
|
WojtekK
BMW: e36
Silnik: m43b16
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 328 Skąd: Tyrawa Wołoska
|
Wysłany: 25-11-14, 00:08
|
|
|
Mialem m40b16 w e30 i złego slowa nie powiem. Po kupnie zmienilem rozrzad swiece filtry i oczywiscie olej i wszystko bylo ok. Jezdzilem nim prawie dwa lata, kilka razy robiąc trase do niemiec ok 1200 km i zadnych problemow, wiadomo z mocą nie ma szalu ale do codziennej jazdy wystarczajaca.
Wg mnie narzekaja ci ktorzy kupili trupa albo mysleli ze bmw z1.6 to maszyna do palenia gumy.
A jeszcze taka ciekawostka... spotkalem raz w germaniii e34 z m40b18g (fabryczna instalacja gazowa) bo nie wszyscy wiedza ze takie cos do piątek tez wkladali :-) |
_________________ BMW - choroba nieuleczalna
|
|
|
|
|
|