Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prawda o M40.
Autor Wiadomość
MalenstwoLK 



BMW: e46 330ci
Imię: Łukasz
Silnik: M54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 157
Skąd: ŁÓDŻ
Wysłany: 23-01-14, 10:20   

The Polak napisał/a:


Ale tak swoją drogą... Wyobraźmy sobie lśniące M40 "out of the box" - to musiało być super :)




_________________
http://www.youtube.com/watch?v=_R7fe084gSE
 
 
ArturM 
O B O J E


BMW: O B O J E
Imię: O B O J E
Silnik: OBOJE
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 161
Skąd: O B O J E
Wysłany: 26-01-14, 13:51   

czemu korek wlewu oleju jest od strony podszybia?
Ostatnio zmieniony przez ArturM 14-02-15, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Misior 


BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 18
Skąd: tu i tam
Wysłany: 26-01-14, 19:30   

A swoją drogą, słyszeliście o wspaniałym silniku w nowej 114i? To ja już chyba wolę klekota M40... :2:
 
 
David6 



BMW: E36 Coupe
Imię: Dawid
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 112
Skąd: Bytom
Wysłany: 26-01-14, 20:28   

1.6 o mocy 102KM to silnik z czasów E36 :D w 1 serii będzie też 1.6 ale z turbiną i uwaga ... 102KM i 180NM :D Przyspieszenie do setki to 11 sekund :D Gdzie tu postęp? :D
_________________
 
 
The Polak 


BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 1736
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 26-01-14, 20:46   

David6 napisał/a:
1.6 o mocy 102KM to silnik z czasów E36


Z czasów e30 nawet. :)
_________________

 
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 27-01-14, 23:28   

Misior, na 114i bardzo mało klientów się decyduje, niewiele drożej można mieć 116i z turbo ;) I to jest najczęściej wybierany silnik przy zakupie nowych F20 ;)

David6 napisał/a:
w 1 serii będzie też 1.6 ale z turbiną i uwaga ... 102KM i 180NM

Nie wiem o jakiej serii 1 piszesz, ale w f20 1.6, owszem ma, turbo, ale ma 136KM i 240nM - i wbrew pozorom - odpycha się całkiem nieźle (książkowo 8,5s do 100km/h), na dodatek świst turbiny, jak na seryjne rozwiązanie, jest cudowny. Miałem okazje przetestować właśnie 116i ;)
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
tomek328i 



BMW: e36
Imię: tomek
Silnik: m52tub28
Nadwozie: Coupe
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 114
Skąd: Białystok
  Wysłany: 28-01-14, 01:34   

lobek napisał/a:
Misior, na 114i bardzo mało klientów się decyduje, niewiele drożej można mieć 116i z turbo ;) I to jest najczęściej wybierany silnik przy zakupie nowych F20 ;)

David6 napisał/a:
w 1 serii będzie też 1.6 ale z turbiną i uwaga ... 102KM i 180NM

Nie wiem o jakiej serii 1 piszesz, ale w f20 1.6, owszem ma, turbo, ale ma 136KM i 240nM - i wbrew pozorom - odpycha się całkiem nieźle (książkowo 8,5s do 100km/h), na dodatek świst turbiny, jak na seryjne rozwiązanie, jest cudowny. Miałem okazje przetestować właśnie 116i ;)


ta wypowiedz jest bardziej realna niż poprzednia i jest jakiś rezultat :)
 
 
Misior 


BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 18
Skąd: tu i tam
Wysłany: 28-01-14, 07:54   

Przepraszam lobek, ale nie jest czasem tak, że 114i, 116i i 118i mają jeden i ten sam silnik o pojemności 1.6, różniący się mocą i momentem?
 
 
lobek 



BMW: E39
Imię: Robert
Silnik: m57d30
Pomógł: 125 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 5184
Skąd: Mikołów
Wysłany: 28-01-14, 09:08   

No jest ten sam, ale piszemy przecież o 114i i 116i, wiec o różnych mocach, chyba że skupiliscie się wyłącznie na pojemnościach, wtedy rozmowa średnio ma sens.. W dieslach poprzedniej generacji 1er (e8x) było podobnie, 118d i 123d miały ta sama pojemność, ale co z tego skoro dynamika zupełnie inna..

Bmw juz od jakiegoś czasu zaniechalo oznaczania pojemności w skrotach, wiec nie rozumiem uwagi :P
_________________
BMW E39 530d - OEM!
ex-BMW E36 Coupe - OEM+
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 28-01-14, 11:21   

David6 napisał/a:
Gdzie tu postęp? :D


gdzie tu postep ?

a no spory, EURO 6 :hyhy:
no i niepowtaralna awaryjnosć
przecież w dzisiejszych czasach jest NIE DOPUSZCZALNE aby silnik robił 400tyś km bez jakiej kolwiek wieszej naprawy :hyhy:

Ba ! dzisiejsze silniki są "ustawione" na 200 tyś przelotu i na złom !! mało tego jak się ktos uprze zrobić remont to mu się to nie uda ! poprostu nie ma częsci zamiennych, nie ma nigdzie dostępnych momentów dokrecenia głwwicy , panewek itd itp po prostu sie nie da jednorazówki

samochód powinien jeździć góra 3 lata to jest jakieś 200 tyś km i powinno się iść kupić nowy bo po trzech latach jest nowa wymagana norma emisji spalin,

no cóż to tak jak z drukarkami trzeba sobie kupić nowe :ok:
_________________
 
 
Misior 


BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 18
Skąd: tu i tam
Wysłany: 28-01-14, 20:19   

...a nie napełniać kartridże :D
 
 
Misior 


BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 18
Skąd: tu i tam
Wysłany: 24-11-14, 11:39   

Długo nie pisałem, bo co nieco się pozmieniało. Mam teraz oprócz E30 również E34 z M50B20 i wiecie co? Poza niebiańską symfonią z wydechu M50B20 w E34 przyśpiesza porównywalnie do M40B18 w E30. Masa robi swoje :)
 
 
danieldeni20 



BMW: E46
Imię: Daniel
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Touring
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 618
Skąd: Łeba
Wysłany: 24-11-14, 20:46   

Brat ma e36 z M40b18 i porażka... problemy z chłodzeniem (nie wiem czy czasem silnik nie jest przegrzany ale wątpię bo idzie jak ma iść) ... A to gaz strzla bo ma na parowniku .. Kupił 1.5 miecha temu i już zbiera na E46 od Niemca ale na 16tu 1.8 zaworach ;) Sama praca silnika z wydechem sportowym końcowym jest przyjemna dla ucha ..nic nie klekocze
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=39275
 
 
The Polak 


BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 1736
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 24-11-14, 21:55   

Że gaz strzela to akurat nie jest wina m40.
Kupił zajechanego trupa i tyle
_________________

 
 
 
WojtekK 



BMW: e36
Silnik: m43b16
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 328
Skąd: Tyrawa Wołoska
Wysłany: 25-11-14, 00:08   

Mialem m40b16 w e30 i złego slowa nie powiem. Po kupnie zmienilem rozrzad swiece filtry i oczywiscie olej i wszystko bylo ok. Jezdzilem nim prawie dwa lata, kilka razy robiąc trase do niemiec ok 1200 km i zadnych problemow, wiadomo z mocą nie ma szalu ale do codziennej jazdy wystarczajaca.

Wg mnie narzekaja ci ktorzy kupili trupa albo mysleli ze bmw z1.6 to maszyna do palenia gumy.

A jeszcze taka ciekawostka... spotkalem raz w germaniii e34 z m40b18g (fabryczna instalacja gazowa) bo nie wszyscy wiedza ze takie cos do piątek tez wkladali :-)
_________________
BMW - choroba nieuleczalna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14