Prawda o M40. |
Autor |
Wiadomość |
Misior
BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 30-12-13, 22:56 Prawda o M40.
|
|
|
Witam serdecznie.
Mimo posiadania od niedawna M40B18 spędziłem już niezliczone godziny na czytaniu różnych forum, poświęconych BMW. Przewijającą się opinią, jeśli chodzi o M40, jest "jaki to nieudany silnik", bociany, chodzi jak diesel, itd.
Naturalnie, sam posiadając M40 mogę się wydawać nieobiektywny. Chciałbym jednak podać parę argumentów za M40-ką, jako swego rodzaju przeciwwagę dla w/wym. opinii. Pominę już litościwym milczeniem wywody typu "BMW zaczyna się od 6 garów". Oto kilka arg na rzecz naszego bohatera:
1. Proszę pokazać mi współczesny silnik, który przejedzie bez kapitalki 200, 300, 400 czy jeszcze więcej tysięcy kilometrów. Owszem, jest M10, M20, ale to też BMW Moje M40 po przebiegu 240 kkm dopiero wkracza w wiek dorosły.
2. Spalanie - liczę 10 l benzyny na 100 km, uwzględnia to i miasto i trasę i częste bączki (drifty) W 2 litrach wzwyż ciężko osiągnąć taki wynik. Natomiast kiedy przyprowadzałem Betę i jechałem "po dziadkowemu", spalanie na 100 km wyniosło 7,5 litra... Wynik godny Fiesty, nie BMWicy
3. BANALNA budowa silnika - porównywalna z budową silnika P65/66 w Trabancie 601
4. Co 1 cewka, to nie 4 (lub co gorsze 6)
5. "Jak zadbasz, tak masz" - trudno się dziwić klekotowi, jeśli np. filtr oleju wymienia się co 2 wymiany oleju, albo leje się najtańszy olej, "bo był tańszy o 15 złotych". M40 lubi kiedy dba się o olej, w zamian odwdzięczając się najlepszym, co drzemie w jego metalowym sercu
6. Tańsze klamoty w porównaniu z większymi silnikami (patrz p. 4).
7. Z przerdzewiałym tłumikiem dźwięk silnika niemal jak V8
Na marginesie, moją Bunią E30 1.8i (M40B18 113 KM) mogę bez kompleksów stawać z E34 M50B20 (150 KM), często nawet będąc w przedzie.
Ogólnie rzecz biorąc, są setki silników dużo gorszych, nawet młodszych. M40 lubi dobry olej i częstą jego wymianę. Czy to aż takie duże wymaganie z jego strony?... |
|
|
|
|
wryl
Silnik: m42b18
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 324 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 31-12-13, 00:07
|
|
|
e30 318 Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 10.80 s.
e34 520 Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 11.30 s. lub 10.60 roznie źródła podają
zdziwionyś zjedz snikersa |
|
|
|
|
Misior
BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 31-12-13, 00:43
|
|
|
No właśnie NIE zdziwiony |
|
|
|
|
Daniel_325i
BMW: 525i, 316i
Imię: Daniel
Nadwozie: Touring
Pomógł: 28 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 2545 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 31-12-13, 01:34
|
|
|
pisząc o tych bączkach i driftach miałeś na myśli zimę? |
|
|
|
|
///ADi
Zbieracz Złomu
BMW: E36 | E46 | E38
Imię: Adi
Pomógł: 40 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 5282 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
David6
BMW: E36 Coupe
Imię: Dawid
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe
Wiek: 31 Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 112 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 31-12-13, 08:35
|
|
|
Misior napisał/a: | Tańsze klamoty w porównaniu z większymi silnikami (patrz p. 4). |
To co zaoszczędzisz możesz wydać na wymianę paska rozrządu |
_________________
|
|
|
|
|
Hubabuba
BMW: e36 s50b30 & e38 m52b28
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 644 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-12-13, 09:13
|
|
|
To co zaoszczędzisz możesz wydać na wytarty wałek rozrządu, pestki i dźwigienki i pasek |
_________________ built not bought |
|
|
|
|
Misior
BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 31-12-13, 09:38
|
|
|
Daniel_325i napisał/a: | pisząc o tych bączkach i driftach miałeś na myśli zimę? |
Nie wiem co w tym dziwnego, ale wchodzi bokiem bezproblemowo też na suchej nawierzchni. |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 31-12-13, 09:43
|
|
|
W zasadzie również mogę stwierdzić, że M40 to niezła konstrukcja. 8v a moc bardzo przystępna, całkiem spoko się odpycha w lekkiej budzie, i wbrew pozorom jakby zrobić ten rozrząd jak Bóg przykazał to jest jeden duży wydatek na 200 tyś przebiegu a czasem i więcej, plus ewentualnie opcja założenia dźwigienek z M43. Silnik prosty i na prawdę trwały. Ma w zasadzie jedną wadę która czyni go pogardzanym i każdy zamiast jakiejkolwiek naprawy woli robić swap - to jest silnik montowany do Beemki a nie Opla. Ten silnik ze swoją mocą pod maską Śmigła jest niemal jak proteza. Nawet do jazdy po bułki wolałbym ISa, bo ten motor już w miarę zaczyna jechać. Mi M40 niestety frajdy nie dostarcza, ale jeśli komuś odpowiada jego moc to jest to pozycja warta uwagi. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 31-12-13, 13:19
|
|
|
Jesli chodzi o M40, to uważam go za udany silnik. Prosta konstrukcja, moc w miare jakaś jest jeśli mowa o E30. Wiele M40tek widziałem katowanych specjalnie bo drugi silnik na Swapa czekał i żadna sięnie zajechała. Jak na tamte lata, mało która marka miała tak wytrzymały silnik. Porównywalnym silnikiem nie do zajeba...a miały Ople w montowane w Omegah A 2.0 C20NE czy jakoś tak.
Wytrwały silnik to jest pewne. |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
Artur.325
BMW: e46 330ci
Silnik: M54b30
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 452 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 31-12-13, 13:50
|
|
|
To prawda,oplowskie C20NE też jest niezłe.Miałem kiedyś w vectrze a,nawet po zerwaniu rozrządu nic się nie stało,wystarczył nowy pasek i dalej jazda
A co do M40,nie miałem takiego i bez urazy,ale mimo tych wszystkich "zalet"
raczej nie chciałbym mieć.Zdecydowanie wybrał bym is-a,nie mówiąc już o M50... |
|
|
|
|
Hubabuba
BMW: e36 s50b30 & e38 m52b28
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 644 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-12-13, 14:47
|
|
|
lolejko napisał/a: | Omegah A 2.0 C20NE czy jakoś tak. |
heh, wywołałeś u mnie miłe wspomnienia. Po zrobieniu prawka w 2005r kupiłem Omegę A z silnikiem 2.4 (C24NE) w automacie... i potwierdzam, nie do zajechania. |
_________________ built not bought |
|
|
|
|
Misior
BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 18 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 31-12-13, 19:22
|
|
|
Artur.325, niekoniecznie sam wybrałbym BMW z takim silnikiem, ale mając ofertę zamiany Forda Fiesta 1.3 na BMW... |
|
|
|
|
juhas2008
BMW: E46 323
Imię: Bartosz
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy Wiek: 30 Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 525 Skąd: EWI Wieluń
|
Wysłany: 01-01-14, 12:15
|
|
|
Ja również miałem M40. Chodził napradwe fajne. Mocy może żeby dużo nie było ale jakoś sobie radził. Co do żywotności to silniki bardzo trwałe, (prócz wałka rozrządu i dźwigienek zaworowych które się wycierały). M40 jest silnikiem kolizyjnym a mi po zerwaniu paska nic się nie stało.
A było tak że na parkingu cofałem i zgasł, po kręceniu rozrusznikiem nie było kompresji. Więc myślę że na pewno pasek szczelił i silnik na złom i zrobię swapa, więc wbiłem 1 bieg i wjechałem na rozruszniku spowrotem na miejsce parkingowe. Brat scholował mnie do domu i do garażu wjechałem również na rozruszniku. Miałem stary pasek rozrządu to pomyślałem zobaczę czy zapali. Ustawiłem rozrząd założyłem pasek i odpaliła. Zmieniłem pasek na nowy i przejeździła M40 jeszcze wiele km do czasu Swapu na M50. Dodam że M40 jeździła na zwykłej instalacji gazowej.
Gdyby nie wycierał się wałek rozrządu to silnik był by naprawdę dobrą jednostką to przemieszczania się z miejsca na miejsce. |
_________________ Moje BMW E46
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=624999#624999
Moje byłe BMW E36
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=32407 |
|
|
|
|
sad_madman
BMW: E34 520i , E30 318IS
Imię: Mateusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 150 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 01-01-14, 14:12 Re: Prawda o M40.
|
|
|
Misior napisał/a: |
Na marginesie, moją Bunią E30 1.8i (M40B18 113 KM) mogę bez kompleksów stawać z E34 M50B20 (150 KM), często nawet będąc w przedzie. |
Jakbyś wsadził do e30 taki silnik to też byś wypruł. Nie ukrywajmy ale E34 to naprawdę jest ciężkie auto (moje waży 1580kg + kierowca) to nie ma ono najmniejszych szans. |
|
|
|
|
|