Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prawda o M40.
Autor Wiadomość
Misior 


BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 18
Skąd: tu i tam
Wysłany: 30-12-13, 22:56   Prawda o M40.

:bmw:
Witam serdecznie.

Mimo posiadania od niedawna M40B18 spędziłem już niezliczone godziny na czytaniu różnych forum, poświęconych BMW. Przewijającą się opinią, jeśli chodzi o M40, jest "jaki to nieudany silnik", bociany, chodzi jak diesel, itd.
Naturalnie, sam posiadając M40 mogę się wydawać nieobiektywny. Chciałbym jednak podać parę argumentów za M40-ką, jako swego rodzaju przeciwwagę dla w/wym. opinii. Pominę już litościwym milczeniem wywody typu "BMW zaczyna się od 6 garów". Oto kilka arg na rzecz naszego bohatera:
1. Proszę pokazać mi współczesny silnik, który przejedzie bez kapitalki 200, 300, 400 czy jeszcze więcej tysięcy kilometrów. Owszem, jest M10, M20, ale to też BMW :) Moje M40 po przebiegu 240 kkm dopiero wkracza w wiek dorosły.
2. Spalanie - liczę 10 l benzyny na 100 km, uwzględnia to i miasto i trasę i częste bączki (drifty) :D W 2 litrach wzwyż ciężko osiągnąć taki wynik. Natomiast kiedy przyprowadzałem Betę i jechałem "po dziadkowemu", spalanie na 100 km wyniosło 7,5 litra... Wynik godny Fiesty, nie BMWicy :padam:
3. BANALNA budowa silnika - porównywalna z budową silnika P65/66 w Trabancie 601 :D
4. Co 1 cewka, to nie 4 (lub co gorsze 6) :P
5. "Jak zadbasz, tak masz" - trudno się dziwić klekotowi, jeśli np. filtr oleju wymienia się co 2 wymiany oleju, albo leje się najtańszy olej, "bo był tańszy o 15 złotych". M40 lubi kiedy dba się o olej, w zamian odwdzięczając się najlepszym, co drzemie w jego metalowym sercu :5:
6. Tańsze klamoty w porównaniu z większymi silnikami (patrz p. 4).
7. Z przerdzewiałym tłumikiem dźwięk silnika niemal jak V8 :lol:

Na marginesie, moją Bunią E30 1.8i (M40B18 113 KM) mogę bez kompleksów stawać z E34 M50B20 (150 KM), często nawet będąc w przedzie.

Ogólnie rzecz biorąc, są setki silników dużo gorszych, nawet młodszych. M40 lubi dobry olej i częstą jego wymianę. Czy to aż takie duże wymaganie z jego strony?...
 
 
wryl 



Silnik: m42b18
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 324
Skąd: mazowsze
Wysłany: 31-12-13, 00:07   

e30 318 Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 10.80 s.
e34 520 Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 11.30 s. lub 10.60 roznie źródła podają

zdziwionyś zjedz snikersa :piwo:
 
 
Misior 


BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 18
Skąd: tu i tam
Wysłany: 31-12-13, 00:43   

No właśnie NIE zdziwiony :)
 
 
Daniel_325i 



BMW: 525i, 316i
Imię: Daniel
Nadwozie: Touring
Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 2545
Skąd: Puławy
Wysłany: 31-12-13, 01:34   

pisząc o tych bączkach i driftach miałeś na myśli zimę?
 
 
 
///ADi 
Zbieracz Złomu



BMW: E36 | E46 | E38
Imię: Adi
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 5282
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-12-13, 02:06   

Misior napisał/a:
Mimo posiadania od niedawna M40B18


I to jest słowo klucz, nie wiem po co w ogóle powstał ten temat ale są tu ludzie którzy mają ogromną wiedzę PRAKTYCZNĄ w temacie BMW i raczej nikogo nie przekonasz do tego że M40 to zajebisty silnik... cieszymy się że jesteś zadowolony z tego silnika jednak spójrz prawdzie w oczy... są dużo lepsze silniki BMW a ten nigdy nie będzie poszukiwany ani kultowy wręcz przeciwnie.
_________________
...a mystical bond between man and machine...

1998 BMW 320i E36 Cabrio --> http://www.bmw3er.pl/view...t=36480&start=0
2000 BMW 320i E46 Coupe --> http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=56971
1998 BMW 728i E38 --> http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=655299#655299

https://www.facebook.com/PremiumClassicsCars/
 
 
 
David6 



BMW: E36 Coupe
Imię: Dawid
Silnik: m43b16
Nadwozie: Coupe
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 112
Skąd: Bytom
Wysłany: 31-12-13, 08:35   

Misior napisał/a:
Tańsze klamoty w porównaniu z większymi silnikami (patrz p. 4).


To co zaoszczędzisz możesz wydać na wymianę paska rozrządu :hyhy:
_________________
 
 
Hubabuba 



BMW: e36 s50b30 & e38 m52b28
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 644
Skąd: Polska
Wysłany: 31-12-13, 09:13   

To co zaoszczędzisz możesz wydać na wytarty wałek rozrządu, pestki i dźwigienki i pasek :yeah:
_________________
built not bought
 
 
Misior 


BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 18
Skąd: tu i tam
Wysłany: 31-12-13, 09:38   

Daniel_325i napisał/a:
pisząc o tych bączkach i driftach miałeś na myśli zimę?


Nie wiem co w tym dziwnego, ale wchodzi bokiem bezproblemowo też na suchej nawierzchni.
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 31-12-13, 09:43   

W zasadzie również mogę stwierdzić, że M40 to niezła konstrukcja. 8v a moc bardzo przystępna, całkiem spoko się odpycha w lekkiej budzie, i wbrew pozorom jakby zrobić ten rozrząd jak Bóg przykazał to jest jeden duży wydatek na 200 tyś przebiegu a czasem i więcej, plus ewentualnie opcja założenia dźwigienek z M43. Silnik prosty i na prawdę trwały. Ma w zasadzie jedną wadę która czyni go pogardzanym i każdy zamiast jakiejkolwiek naprawy woli robić swap - to jest silnik montowany do Beemki a nie Opla. Ten silnik ze swoją mocą pod maską Śmigła jest niemal jak proteza. Nawet do jazdy po bułki wolałbym ISa, bo ten motor już w miarę zaczyna jechać. Mi M40 niestety frajdy nie dostarcza, ale jeśli komuś odpowiada jego moc to jest to pozycja warta uwagi.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 31-12-13, 13:19   

Jesli chodzi o M40, to uważam go za udany silnik. Prosta konstrukcja, moc w miare jakaś jest jeśli mowa o E30. Wiele M40tek widziałem katowanych specjalnie bo drugi silnik na Swapa czekał i żadna sięnie zajechała. Jak na tamte lata, mało która marka miała tak wytrzymały silnik. Porównywalnym silnikiem nie do zajeba...a miały Ople w montowane w Omegah A 2.0 C20NE czy jakoś tak.
Wytrwały silnik to jest pewne.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
Artur.325 


BMW: e46 330ci
Silnik: M54b30
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 452
Skąd: W-wa
Wysłany: 31-12-13, 13:50   

To prawda,oplowskie C20NE też jest niezłe.Miałem kiedyś w vectrze a,nawet po zerwaniu rozrządu nic się nie stało,wystarczył nowy pasek i dalej jazda :ok:
A co do M40,nie miałem takiego i bez urazy,ale mimo tych wszystkich "zalet"
raczej nie chciałbym mieć.Zdecydowanie wybrał bym is-a,nie mówiąc już o M50...
 
 
Hubabuba 



BMW: e36 s50b30 & e38 m52b28
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 644
Skąd: Polska
Wysłany: 31-12-13, 14:47   

lolejko napisał/a:
Omegah A 2.0 C20NE czy jakoś tak.


heh, wywołałeś u mnie miłe wspomnienia. Po zrobieniu prawka w 2005r kupiłem Omegę A z silnikiem 2.4 (C24NE) w automacie... i potwierdzam, nie do zajechania. :ok:
_________________
built not bought
 
 
Misior 


BMW: E30
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 18
Skąd: tu i tam
Wysłany: 31-12-13, 19:22   

Artur.325, niekoniecznie sam wybrałbym BMW z takim silnikiem, ale mając ofertę zamiany Forda Fiesta 1.3 na BMW... :D
 
 
juhas2008 



BMW: E46 323
Imię: Bartosz
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 525
Skąd: EWI Wieluń
Wysłany: 01-01-14, 12:15   

Ja również miałem M40. Chodził napradwe fajne. Mocy może żeby dużo nie było ale jakoś sobie radził. Co do żywotności to silniki bardzo trwałe, (prócz wałka rozrządu i dźwigienek zaworowych które się wycierały). M40 jest silnikiem kolizyjnym a mi po zerwaniu paska nic się nie stało.
A było tak że na parkingu cofałem i zgasł, po kręceniu rozrusznikiem nie było kompresji. Więc myślę że na pewno pasek szczelił i silnik na złom i zrobię swapa, więc wbiłem 1 bieg i wjechałem na rozruszniku spowrotem na miejsce parkingowe. Brat scholował mnie do domu i do garażu wjechałem również na rozruszniku. Miałem stary pasek rozrządu to pomyślałem zobaczę czy zapali. Ustawiłem rozrząd założyłem pasek i odpaliła. Zmieniłem pasek na nowy i przejeździła M40 jeszcze wiele km do czasu Swapu na M50. Dodam że M40 jeździła na zwykłej instalacji gazowej.
Gdyby nie wycierał się wałek rozrządu to silnik był by naprawdę dobrą jednostką to przemieszczania się z miejsca na miejsce.
_________________
Moje BMW E46
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=624999#624999

Moje byłe BMW E36
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=32407
 
 
sad_madman 


BMW: E34 520i , E30 318IS
Imię: Mateusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 150
Skąd: Sieradz
Wysłany: 01-01-14, 14:12   Re: Prawda o M40.

Misior napisał/a:

Na marginesie, moją Bunią E30 1.8i (M40B18 113 KM) mogę bez kompleksów stawać z E34 M50B20 (150 KM), często nawet będąc w przedzie.

Jakbyś wsadził do e30 taki silnik to też byś wypruł. Nie ukrywajmy ale E34 to naprawdę jest ciężkie auto (moje waży 1580kg + kierowca) to nie ma ono najmniejszych szans.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 14