Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Demontaż mechanizmu wycieraczek oraz dmuchawy E36
Autor Wiadomość
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 07-01-14, 13:28   Demontaż mechanizmu wycieraczek oraz dmuchawy E36

Witam,
Czy ktoś może mi mniej więcej (lepiej więcej ;) ) opisać jak zdemontować mechanizm wycieraczek w E36 sedan/touring?
Zabieram się za wymianę dmuchawy nawiewu i utknąłem na tym właśnie etapie i dalej ani rusz...
A jeśli jeszcze do tego ktoś wspomoże poglądową fotką ze wskazaniem co i jak to będę już całkiem szczęśliwy ;) :P
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
Ostatnio zmieniony przez pigmey 13-01-14, 08:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubi 



BMW: 328 cabrio i 320 cabrio
Imię: HUBI
Silnik: 2.8
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 1671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-14, 14:33   

Najlepiej zdemontować nagrzewnicę wtedy wyjdzie bez problemu.
_________________
Hubi
 
 
Czesiu 



BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 2671
Skąd: POLAND
Wysłany: 07-01-14, 14:41   

Ostanio wymieniałem wentylator w e36 sedanie z m52b20 i nie wyjmowałem ani nagrzewnicy ani mechanizmu wycieraczek. Fakt że było ciężko ale jakoś się udało. Do wymiany odkręciłem poza podszybiem oczywiście osłony silnika i listwę wtryskową i jakoś wyszedł wentylator.

Babka dla której to robiłem była u kilku fachowców i jeden z nich chciał ściągać głowicę do wymiany wentylatora bo stwierdził że nie chce mu się deski ściągać :lol:

Co do wyjęcia mechanizmu to zaczynasz od odkręcenia ramion wycieraczek (klucz 13), pod spodem będą 2 nakrętki na klucz chyba 27 jak dobrze pamiętam z tym że przed odkręcaniem dobrze je spryskaj jakimś odrdzewiaczem. Jak uda Ci się je odkręcić to zostaje Ci jedynie wspornik na dole przy mechanizmie na klucz 10 i można wyjmować mechanizm.
_________________
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 07-01-14, 15:12   

Dzięki wielkie Czesiu, :piwo: Wychodzi na to, że to ustrojstwo trzyma się tylko na trzech śrubach?
Jeśli chodzi o demontaż listwy wtryskowej to ja raczej spasuję - nie jestem mechanikiem i wolę się tego nie tykać ;) Myślisz, że uda się wymienić dmuchawę jeśli zamiast wtrysków wyjmę mechanizm wycieraczek? Generalnie bardzo krucho jest tam z miejscem - tym bardziej w tourasie bo coupe ma tę górną blachę tak jak by mniejszą (bardziej "wycietą") jest chyba trochę więcej wolnej przestrzeni... Silnik też M52B20.
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
Czesiu 



BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 2671
Skąd: POLAND
Wysłany: 07-01-14, 15:16   

Myślę że powinien wyjść wentylator po wyjęciu mechanizmu. Tylko uważaj przy odkręcaniu tych nakrętek dużych żeby na siłę nie kręcić bo może się uszkodzić mechanizm, a zazwyczaj są zardzewiałe i nie chcą się odkręcać.
_________________
 
 
Alkomaty 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 153
Wysłany: 07-01-14, 15:57   

No to też fakt,one z reguły są zardzewiałe i moim zdaniem to jedyna i zarazem największa przeszkoda jaką możesz napotkać podczas demontażu. Ale odkręcając z wyczuciem dasz rade.
_________________
Sprzedaż alkomatów !

www.alkomaty.net.pl
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 07-01-14, 18:19   

Czesiu, mam jeszcze kilka pytań - co prawda wiem, że już schodzę z tematu głównego ale to w końcu mój wątek :P

1. Czy do wyjęcia dmuchawy trzeba wyjąć jedną z tych części oznaczonych na poniższym zdjęciu?
2. Czy podczas demontażu trzeba połamać stary wentylator?
3. Czy nowy wentylator zakłada się w całości, czy należy zdjąć jeden z wiatraków?

_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
Czesiu 



BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 2671
Skąd: POLAND
Wysłany: 07-01-14, 18:32   

1. Nie trzeba nic więcej ściągać... odpinasz blaszkę trzymającą wentylator oraz przewody i wyciągasz go.

2. Nie. Nic nie trzeba łamać, powinien wyjść bez większych problemów.

3. Pod żadnym pozorem nie tykaj wiatraków. Jak zdejmiesz jeden z nich to przy próbie wbijania będą się przesuwać że będzie ciężko ustawić i albo będzie się blokował o obudowę nagrzewnicy albo o silnik went. Ja jak zakładałem z powypadkowej to jeden wiatrak był przesunięty na ośce i jak ustawiłem to druga strona się przestawiała razem z ośką i silnik nie był na środku ( a nawet milimetry przesunięcia będą i będzie ocierał albo się blokował). W końcu mi się udało tak przyblokować jedną stronę że dało się ustawić tak jak ma być.
_________________
 
 
sienek1989 



BMW: E46
Imię: damian
Silnik: Benzynowy
Nadwozie: Touring
Pomógł: 42 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 1887
Skąd: kotlina Kłodzka
Wysłany: 07-01-14, 18:58   

Nowe filtry są kapletne jak będziesz kupował z obudowami itd tylko zaklada sięje na takkie zatrzaski , jak masz na wierzchu może warto wymienić przy okazji ??
_________________
"Mamo Dlaczego Ci Ludzie Klecza ? Bo To Synku M3 jedzie"


nie dziękuj kliknij ,,pomógł"
 
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 08-01-14, 10:57   

sienek1989 napisał/a:
Nowe filtry są kapletne jak będziesz kupował z obudowami itd tylko zaklada sięje na takkie zatrzaski , jak masz na wierzchu może warto wymienić przy okazji ??


To sedan w pełnym klimatroniku - tutaj mikrofiltr jest jeden, wyjmuje się go od strony kabiny, po stronie pasażera (widać go z tylku, w dole za dmuchawą). To o czym piszesz występowało (o ile dobrze pamiętam) tylko w coupe bez klimy.
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
sienek1989 



BMW: E46
Imię: damian
Silnik: Benzynowy
Nadwozie: Touring
Pomógł: 42 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 1887
Skąd: kotlina Kłodzka
Wysłany: 08-01-14, 20:19   

a no u mnie tak było i jest coupe i jest bez klimy , sorrki
_________________
"Mamo Dlaczego Ci Ludzie Klecza ? Bo To Synku M3 jedzie"


nie dziękuj kliknij ,,pomógł"
 
 
 
Darozzzz 



BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 628
Skąd: NS
Wysłany: 08-01-14, 20:37   

Również wymieniałem wentylator w swojej QP z klimą. Wiatrak wyszedł tak jak mówi czesio, tylko że ja jeszcze ściągałem listwę wtryskową. Jeszcze jedno pytanie, skąd wiesz że wiatrak padł? ja jak wcześniej wspomniałem wymieniałem dmuchawę, lecz po wymianie działała dzień, po czym przestała dalej dmuchać.... usterkę powodował jeż.....
_________________
Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 09-01-14, 08:52   

Wiem na 100% - jeż wymieniony został jako pierwszy ;)
Po tym zabiegu nic się nie zmieniło - dmuchawa nadal raz działała, a raz nie.
Po tygodniu zaczęła chodzić jak traktor - wtedy zacząłem się do niej wstępnie dobierać ponieważ myślałem, że coś tam wpadło i ją blokuje. Niestety w środku było czysto, a samą dmuchawę wystarczyło ruszyć delikatnie aby wystartowała. Nie ma żadnych luzów więc zakładam, że skończyły się szczotki. Nowa dmuchawa wlatuje w sobotę.

A tak na marginesie - dużo roboty z tym demontażem listwy wtryskowej? I czy faktycznie aż tak ułatwia to wyjęcie dmuchawy?
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
Czesiu 



BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 2671
Skąd: POLAND
Wysłany: 09-01-14, 09:50   

pigmey napisał/a:
Wiem na 100% - jeż wymieniony został jako pierwszy ;)
Po tym zabiegu nic się nie zmieniło - dmuchawa nadal raz działała, a raz nie.
Po tygodniu zaczęła chodzić jak traktor - wtedy zacząłem się do niej wstępnie dobierać ponieważ myślałem, że coś tam wpadło i ją blokuje. Niestety w środku było czysto, a samą dmuchawę wystarczyło ruszyć delikatnie aby wystartowała. Nie ma żadnych luzów więc zakładam, że skończyły się szczotki. Nowa dmuchawa wlatuje w sobotę.

A tak na marginesie - dużo roboty z tym demontażem listwy wtryskowej? I czy faktycznie aż tak ułatwia to wyjęcie dmuchawy?


Do zdjęcia listwy wtryskowej wystarczy odkręcić 2 śrubki na klucz 10 i delikatnie podważać po kawałku aż wyjdą wszystkie wtryski. Żadnych przewodów nie odpinasz tylko odsuwasz na bok całość a na otwory po wtryskach najlepiej coś położyć czystego albo powpychać papier czy cuś żeby syfu nie naleciało. I wszystko, a napewno będzie łatwiej wyjąć bo akurat na wysokości listwy masz jeden z wiatraków wentylatora. W moim przypadku nie dało się go wyjąć przez listwę ale ja nie odkręcałem mechanizmu wycieraczek bo mi się nie chciało. ;)
_________________
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 09-01-14, 10:05   

Hmmm... To może faktycznie spróbuję najpierw w ten sposób? Wydaje się znacznie prostszy... Czy przy ponownym montażu listwy można spodziewać się jakichś dodatkowych utrudnień? Zakładam, że trzeba będzie użyć trochę siły aby wszystko umieścić na swoim miejscu - zgadza się?

Sorki za te wszystkie pytania, ale wolę najpierw solidnie podbudować się teoretycznie żeby później nie utknąć w miejscu albo co gorsza czegoś nie uszkodzić ;)
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14