zmiana wtrysków LPG |
Autor |
Wiadomość |
Darozzzz
BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 628 Skąd: NS
|
Wysłany: 09-01-14, 20:46 zmiana wtrysków LPG
|
|
|
Witam. Posiadam w samochodzie e36 coupe M50B20 vanos instalację gazową STAG 300 z wtryskami Valtek. Wtryski strasznie głośno cykają, byłem u gazownika i zalecił wymianę wtrysków. Dodam że na gazie mam przejechane ok. 80k km.... Myślałem nad wtryskami Hana, jednak niestety nie na mój budżet... Jakie wtryski polecacie więc do tego autka? |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 10-01-14, 19:25
|
|
|
Alternatywą dla Valteków są tylko RegFasty - koszt dla twojego silnika to 275zł.
Policzmy:
Regfasty to wtryskiwacze niezbyt precyzyjne więc, średnie spalanie to najłagodniej licząc 0,5l więcej niż przy Hana.
0,5x2,60=1,30zł na 100km
Hany kosztują 500zł więc różnica w tym przypadku wynosi 225zł
Okazuje się, że wystarczy abyś przejechał 17307km aby zacząć oszczędzać i być od tego bogatszym.
W całej tej historii pomijamy aspekt kultury pracy i przełączania, tendencji do brudzenia się przy niższej temperaturze przełączania, dynamikę auta i tym podobne nikomu niepotrzebne rzeczy.
Niestety niektórzy nigdy się nie nauczą. |
_________________
|
|
|
|
|
Darozzzz
BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 628 Skąd: NS
|
Wysłany: 10-01-14, 21:26
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź. Sprawę przedstawiłem na forum LPG, ponieważ jestem laikiem w sprawie gazu.... Auto kupiłem już takie, osobiście nie montowałem tam żadnych podtlenków... Zacytuję mojego posta z forum LPG:
"Witam, Posiadam BMW E36 silnik M50B20 (benzyna 2.0) o mocy 150KM. w samochodzie założona była w lutym 2010r. na podzespołach:
Reduktor: Zavoli E/3 67R-010276
Zawór gazowy: Lovato E/3 67R-010122
Zbiornik: Jerne E20 67R-010684
Wielozawór: Tomasetto: E8 67R-013018
Obudowa wielozaworu: Jerne E20 67R-010604
Zawór tankowania: Tomasetto E8 67R-013868
Układ elektroniczny: STAG 300 plus E8 67R-014289
Wtryskiwacz gazu: Waltek E4 67R-010104
Problem polega na tym, że wyraźnie czuć różnicę mocy miedzy jazdą na PB a LPG... druga sprawa to auto "telepie" się na biegu jałowym (nie zawsze, jednak ostatnio dość często), poza tym jadąc chwilę ze stałą prędkością (np. 100km/h 3500 obrotów) auto dostaje tzw. "kangurka". Następna sprawa to spalanie, po zakupie auta rok temu na butli gdzie wchodzi ~34l LPG robiłem ok. 300km. teraz jak zrobię ~260 km/h to jest wszystko... Filtry wymienione, świece, cewki i palce nowe.... Zauważyłem że wtryski LPG straszne klepią, aż tak można powiedzieć metalicznie. Bardzo prosiłbym o opinie na temat instalacji założonej u mnie w samochodzie, oraz o pomoc w rozwiązaniu w/w problemów. Byłem u gazownika, podpiął pod komputer coś popatrzył i powiedział że wszystko ok, mapy się ładnie pokrywają....:"
Czyli wg. Ciebie mogę założyć tylko REGfasty czy mogę jednak dozbierać do Hany? autem pojeżdzę pewnie jeszcze ten rok, rocznie robię ok. 10-15kkm... |
_________________ Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874 |
|
|
|
|
Artur.325
BMW: e46 330ci
Silnik: M54b30
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 452 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 10-01-14, 22:40
|
|
|
Powiem Ci tak,oczywiście że hana będą najlepsze,sam również kupiłem auto z czerwonymi valtekami po 60kkm i strasznie już telepało silnikiem i w ogóle nie chodził najlepiej.
Z tego co piszesz nie robisz dużych przebiegów i być może za rok sprzedaż auto.
Ja zmieniłem właśnie na reg fasty,wszyscy polecali zamiast valteków w tym budżecie,do tego montaż p&p i ja jestem jak na razie bardzo zadowolony.Żadnych szarpnięć przy przełączaniu na zimnym silniku,nie trzęsie na wolnych obrotach,generalnie auto pracuje zdecydowanie lepiej i ja jestem zadowolony.Też nie robię tym autem dużych przebiegów i chcąc zaoszczędzić nic lepszego chyba nie kupisz.
Ja nie żałuję że wybrałem reg fasty,oczywiście wolałbym hana,ale idąc po kosztach to chyba najlepszy wybór i auto na prawdę jeździ dużo lepiej
Ps.dodam,że mam je w prawie 200 konnym m52b25,więc m50b20 obsłużą bez problemu
Jak masz kase kupuj hana,jak nie śmiało bierz reg fasty i na pewno odczujesz różnicę.
Pozdro. |
|
|
|
|
pacos
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 299 Skąd: Kraków/Kielce
|
Wysłany: 11-01-14, 14:25
|
|
|
Tez mam valteki i mam chęc je zmienić, jednak troche czytalem i chyba warto kupic barracudy zamiast hany? |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 11-01-14, 17:31
|
|
|
pacos, nie widzę różnic. Równie dobrze możesz kupić dragony. |
_________________
|
|
|
|
|
pacos
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 299 Skąd: Kraków/Kielce
|
Wysłany: 13-01-14, 10:49
|
|
|
Roznic miedzy czym a czym? Uwazasz ze barracuda jest gorsza od hany? |
|
|
|
|
Gutaj
BMW: e46
Silnik: 2.0 150km
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 106 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-01-14, 15:09
|
|
|
Wrzuć wtryski Keihin, owiń je taśmą parcianą i wrzuć pod plastikowe obudowy wtryski, efekt? Nie słychać w ogole wtrysków ja tak mam i nic cisza Wtryski są bardzo dobre 0 problemów, spadek mocy nie zauważalny, żadnych falujacych obrotów dławienia sie i innego dziadostwa do tego proponuje ci wrzucić komputer prinsa do tego trójniki silvi i masz na prawdę świetną instalację |
|
|
|
|
Darozzzz
BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 628 Skąd: NS
|
Wysłany: 13-01-14, 19:41
|
|
|
Więc tak. Nie zamierzam zmieniać całej instalacji, to że jakoś tam klepią po otwarciu maski mi nie przeszkadza. To że są na wierzchu czy schowane też nie ma dla mnie różnicy... poczytałem trochę i jednak zamówiłem regfasty. Jutro już powinny być u mnie więc kalibracja i iedziemy z koksem:) |
_________________ Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874 |
|
|
|
|
pacos
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 299 Skąd: Kraków/Kielce
|
Wysłany: 13-01-14, 19:54
|
|
|
Jaka cena tych ragfastów? |
|
|
|
|
Darozzzz
BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 628 Skąd: NS
|
Wysłany: 13-01-14, 20:07
|
|
|
267zł i 16zł wysyłka kurierem za pobraniem. Zobaczymy jak to będzie działąć, może choć trochę spalanie spadnie bo teraz to jest ok. 14-16l gazu na 100km... |
_________________ Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874 |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 13-01-14, 20:24
|
|
|
Jedyny plus waldków to cena. Regi znacznie lepsze, może też nie są jakieś mega żywotne, ale na pewno dłużej pochodzą od Valteków. Całkiem niezłą opcją są też W01 od AC. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
majkel82
BMW: kebab
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 91 Skąd: Tomaszów Maz
|
Wysłany: 13-01-14, 20:25
|
|
|
Darozzzz napisał/a: | 267zł i 16zł wysyłka kurierem za pobraniem. Zobaczymy jak to będzie działąć, może choć trochę spalanie spadnie bo teraz to jest ok. 14-16l gazu na 100km... |
Kupowałeś na alledrogo czy w jakimś sklepie ?
Jak można to poproszę o linka |
|
|
|
|
Artur.325
BMW: e46 330ci
Silnik: M54b30
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 452 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 13-01-14, 20:45
|
|
|
majkel82 napisał/a: | Darozzzz napisał/a: | 267zł i 16zł wysyłka kurierem za pobraniem. Zobaczymy jak to będzie działąć, może choć trochę spalanie spadnie bo teraz to jest ok. 14-16l gazu na 100km... |
Kupowałeś na alledrogo czy w jakimś sklepie ?
Jak można to poproszę o linka |
Stary na allegro jest tego cała masa...
Wchodzisz w allegro,wpisujesz w wyszukiwarkę regfast i masz do wyboru do koloru |
|
|
|
|
Darozzzz
BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 628 Skąd: NS
|
Wysłany: 15-01-14, 16:53
|
|
|
dokłądnie tak też kupiłem,:) Konkretnie ten zestaw z dwiema listwami po 3 wtryski...
Witam. Więc po poczytaniu opinii postanowiłem kupić REG FASTy. Zakupiłem również interfejs. Jak wygląda sprawa wymiany? regi mam tak samo na listwie jak valteki, więc to będzie wymiana P&P. Mam jeszcze kilka pytań, mianowicie:
1. czy dysze z listwy valteków przekręcić do regfastów?
2. Oprócz zmiany nazwy wtrysków za pomocą interfejsu trzeba coś jeszcze ustawiać, kalibrować czy stroić?
Bardzo proszę o odpowiedź, ponieważ dziś mam zamiar zabrać się za wymianę, bo na valtekach już się nie da jeździć...;/ |
_________________ Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874 |
|
|
|
|
|