Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
szpera e36 coupe cena
Autor Wiadomość
sokol09 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 83
Skąd: Szydłowiec
Wysłany: 20-02-14, 22:35   szpera e36 coupe cena

Witam ,w moim e36 coupe 325i prawdopodobnie bede mial dyfer do wymiany... i teraz moje pytanie dyfer kosztuje na allegro w granicach 200/250zł ,a seryjna szpera 25% w jakich cenach mozna kupić? tak orietnacyjnie... na allegro niestety nie ma żadnej aukcji... patrzyłem na forum to ktoś kiedyś wystawił za 800zł ... i czy tyle kosztuje? bo wiadomo jak mam do wymiany to własnie myśle nad szpera :)
 
 
kretfr 



BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 347
Skąd: Warszawa / Mława
Wysłany: 21-02-14, 06:46   

Jak już chcesz wydawać 800PLN, to dorzuć drugie tyle i kup regenerowaną.
_________________
Moje 325
 
 
wito_86 



BMW: E36 ///M52B28
Imię: Witek
Silnik: Benzyna
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 1136
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 21-02-14, 07:08   

ze szpera to jest bardzo ciezki temat poniewaz kupno uzywki nie daje pewnosci ze bedzie git Wiekszosc szper jest mocno skatowana i soprzedawana Kupno szpery po regeneracji tez roznie tom bywa Osobiscie spotkalem sie z 2 przypadkami Wraz z ziomem kupilismy sobie szpery po regeneracji zaplacilismy ponad 1500 zl Moja jest git Cos tam troszke ja slychac jadac 15k/h Przy 20 jest juz cisza i jak narazie sie to nie nasila wiec nic z tym nie robie natomiast moj ziomus najpierw jedna kupil Wyla stukala przy zmianie biegow Facet w ramach gwarancji przyslal mu druga (plus za wydanie tylu pieniedzy jest gwarancja) Chwile bylo ok Obecnie dzwieki znowu sie nasilaja Takze z regenerowana tez nie trafisz

Uzywane zwykle mosty to tez dluga historia Sam przerobilem 3 w 2 lata Ukrecaly sie jak zapalki :hyhy: Fajnie jakbys kupil most/most ze szpera od jakiegos zaufanego chlopa to moze polata Aczkolwiek gwarancji nigdy nie masz Inne opcje zawsze sa loteria :piwo:
_________________
"Sadzic Palic Zalegalizowac..."

Sprawdz moja niunie-> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29147
 
 
 
macieg3 



BMW: e34
Silnik: m60b30
Nadwozie: Touring
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 128
Skąd: Wolbórz
Wysłany: 21-02-14, 10:55   

Ja dzwonilem do michala ze strykowa z zapytaniem o cene dyfra ze szpera na duzej glowie z przelozeniem 3.45 to powiedzial mi 1600zl, ale z tego co czytalem to opinie ma naprawde dobra :)
 
 
grabolek363 


BMW: E46 ///M3
Silnik: S54B32
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 19 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 1818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-14, 11:34   

Ponoć robi to jakoś gangstersko że zacieśnia na swój dziwny sposób, gdzieś czytałem...
Ten facet na forum e30 twierdzi, że robi to porządnie i bez druciarstwa:
http://allegro.pl/listing...p?us_id=2117361
_________________
E46 ///M3 Alpinweiss III
E36 coupe 316i@325i Hellrot
Audi A4 B9 Quattro DSG
było:
BMW e92 335i Schwarz 2 + IC + Chargepipe TurboWorks
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=60906
BMW 118d@164km/368nm MPAKIET NAUTIKBALU
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=57570
BYŁO:
E36 M50B25 casual drift spec
BYŁO:
BMW e39 540i NV 6gang + szpera M5 3.15 + dwururka proex
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51317

BYŁO:
BMW e39 540i Vanos 6gang
BYŁE
BMW e39 540iA
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=536232#536232
BYŁE
e36 318IS coupe Hellrot
Motorsport International Limited Edition
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=43234
BYŁE:
Alpinweiss III e36 328i Coupe http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=34309
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 21-02-14, 11:35   

zapewne wstawia dodatkowe blaszki i tyle ja bym nie kupil takiej szpery sam mam szpere u siebie przelozenie 3.45 ori 25% i jestem mega zadowlony
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
wito_86 



BMW: E36 ///M52B28
Imię: Witek
Silnik: Benzyna
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 1136
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 21-02-14, 12:26   

No ja mowilem wlasnie o Michale ze Styrkowa Niechce mu tu robic zlej reklamy bo moja jtak jak powiedzialem ogolnie jest git ale Darek ma cos pecha do mostow :wstyd: Z tym drugim kolesiem tez gadalem i niby tez produkuje takie mosty Co do wiekszego spiecia to wkladaja wlasnie wiecej blaszek i jest wieksze zacisniecie Nie polecam jednak wiekszego zacisku poniewaz przy max skrecie sa problemy Do jazdy na codzien ori 25% jest git Przeciez nie jezdzisz do roboty czy na niedzielne wypady bokiem :hyhy: A zeby dopalic opone badz szybko zawrocic albo poleciec kawalek bokiem starczy Ci 25% Aha most ze szpera jest napewno wytrzymalszy Ja jakbym mial teraz kupowac szpere to chyba upolowal bym ori i dal do regeneracji elo
_________________
"Sadzic Palic Zalegalizowac..."

Sprawdz moja niunie-> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29147
 
 
 
grabolek363 


BMW: E46 ///M3
Silnik: S54B32
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 19 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 1818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-14, 12:46   

wito_86 napisał/a:
No ja mowilem wlasnie o Michale ze Styrkowa Niechce mu tu robic zlej reklamy bo moja jtak jak powiedzialem ogolnie jest git ale Darek ma cos pecha do mostow :wstyd: Z tym drugim kolesiem tez gadalem i niby tez produkuje takie mosty Co do wiekszego spiecia to wkladaja wlasnie wiecej blaszek i jest wieksze zacisniecie Nie polecam jednak wiekszego zacisku poniewaz przy max skrecie sa problemy Do jazdy na codzien ori 25% jest git Przeciez nie jezdzisz do roboty czy na niedzielne wypady bokiem :hyhy: A zeby dopalic opone badz szybko zawrocic albo poleciec kawalek bokiem starczy Ci 25% Aha most ze szpera jest napewno wytrzymalszy Ja jakbym mial teraz kupowac szpere to chyba upolowal bym ori i dal do regeneracji elo


No tak, ale ponoć Michał bazuje na samych blaszkach, a Wojtek ponoć robi jakieś rampy, zmienia kąty jakieś pierdoły i przerabia na więcej blaszek , a nie jak ponoć Michał, że wsadza tylko grubsze, bo ponoć nie tędy droga-tak przynajmniej twierdzi Wojtek....
_________________
E46 ///M3 Alpinweiss III
E36 coupe 316i@325i Hellrot
Audi A4 B9 Quattro DSG
było:
BMW e92 335i Schwarz 2 + IC + Chargepipe TurboWorks
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=60906
BMW 118d@164km/368nm MPAKIET NAUTIKBALU
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=57570
BYŁO:
E36 M50B25 casual drift spec
BYŁO:
BMW e39 540i NV 6gang + szpera M5 3.15 + dwururka proex
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51317

BYŁO:
BMW e39 540i Vanos 6gang
BYŁE
BMW e39 540iA
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=536232#536232
BYŁE
e36 318IS coupe Hellrot
Motorsport International Limited Edition
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=43234
BYŁE:
Alpinweiss III e36 328i Coupe http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=34309
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 21-02-14, 20:50   

wito_86 juz wspomnial o Darku

Co tu duzo pisac ,
Z Michalem ,poki co sprawa w toku , po wekendzie ma sie wyjasnic , wiec narazie nie chce pisac nic wiecej jak i zlego slowa o Nim :ok:
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Karolo 


BMW: E36
Silnik: M50B30T
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 153
Skąd: Centrum
Wysłany: 22-02-14, 00:28   

Musicie sobie przede wszystkim zdać sprawę z kilu zjawisk zachodzących w szperach. Przede wszystkim wiedzieć co to preload i load. Te słynne 25% (dokładniej około 20%) to spięcie - load (przeliczane na moment w Nm.) w chwili zaciśnięcia się krzyżaka. Dopiero w momencie różnicy w prędkości obrotowej kół, wyzwalane są siły na krzyżak, który rozsuwając się po tzw. rampach naciętych na koszu, oddziałuje na kosze rampowe, które ściskają i zablokowują mechanizm.
Tzw. preload, czyli napięcie wstępne to nic innego jak "baza wyjściowa" która stale (nawet w momencie zwykłej jazdy) daje już jakieś tarcie w mechanizmie. Dla przykładu, po dodaniu za grubych blach, szpera może zachowywać się jak S100% przy parkowaniu, działa wtedy gdy nie potrzeba, drastycznie zwiększa się zużycie elementów trących. Oczywiście zwiększony blachą preload+rozepchnięty w standardzie krzyżak (load) = około 40% spięcia ale to nie jest dobre ze względu na żywotnośc.
Dlatego robi się tzw. mechanizmy 3-4 lub nawet 6 płytkowe, gdzie napięcie właściwe, czyli load wynosi (w momencie różnicy w prędkości obrotowej kół) od 40% w góre. Można także zrobić mechanizm jak w spec. sportowej, czyli rampy (nacięcia na koszu) 30* (zamiast 45* w oryginale) i przerobić mechanizm, zachowując pasowania na 4 płytki. Rampy są ważne, bo mniejszy kąt = większa możliwość rozepchnięcia się krzyżaka = większa siła docisku.

R30* + 4 płytki = dyfer przy parkowaniu zachowuje się jak zwykle S40 a po spięciu mamy S70%, którego chyba nic nie rozepnie. Rampy nacina się zazwyczaj obustronnie (tzw. 2 way), wtedy krzyżak rozpiera mechanizm przy przyśpieszaniu i hamowaniu - najlepszy efekt. Każdy seryjny dyfer BMW działa w opcji 2 way.
 
 
reds28 


BMW: e36 qp LSD :)
Imię: Radek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 222
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 22-02-14, 09:59   

witam ja mam szpere od gościa z Krakowa(Trzebinia) wkladał własnie blachy :) i tez jestem mega zadowolony ,wczesniejszą bmka miała szpere ory i nie widzę różnicy, za szperę z zlożeniem dałem 800zl i znów mozna sie cieszyc BMW :)
_________________
Nie wazne gdzie...wazne ze bokiem!
 
 
wito_86 



BMW: E36 ///M52B28
Imię: Witek
Silnik: Benzyna
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 1136
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 22-02-14, 16:40   

Ja niechce tutaj wchodzic za bardzo w dialogi bo nie jestem konstruktorem szper Dla mnie to ma ona jarac kapora na 2 kola i tyle Napisalem tylko ze posiadam most o Michala no i jest jak jest a jak jest to napisalem wyzej Co do sposobu przerabiania mostow i rozmowy z Michalem i tym drugim gosciu to zagadaj z jednym i drugim Ja tak zrobilem i jeden mowi na drugiego ze robi lipe Niechce wskazywac palcem ktory ma racje chociazby dlatego ze nieznam sie na konstrukcji i zasadzie dzialania szpery Mialem przed swapem przy 2 litrach i teraz w b28 tez chcialem miec Ogolnie nie widze roznicy w dzialaniu Ta w 2 litrach latwiej bylo puscic bokiem Ta ciezej jest zerwac kola Tzn jak to zrobie tak ze szczele sprzeglem to odrazu idzie bokiem ale jak chce to zrobic tylko mocnym depnieciem gazu to jest ciezko :piwo: aha ja niemam 2way Za to u michala trzeba doplacic
_________________
"Sadzic Palic Zalegalizowac..."

Sprawdz moja niunie-> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29147
 
 
 
reds28 


BMW: e36 qp LSD :)
Imię: Radek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 222
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 22-02-14, 17:05   

ja mam szpere od tego goscia http://www.youtube.com/watch?v=Pa58OaZ96uo i naprawde dziala super.. nie chuczy olej wymienilem po 3 miesiacach po tzn dotarciu blach i nawet nie byl zasyfiony opylkami... szpera spina JAK TRZEBA jak strzele na prostej drodze to bokiem sie ustawia :)
_________________
Nie wazne gdzie...wazne ze bokiem!
 
 
Karolo 


BMW: E36
Silnik: M50B30T
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 153
Skąd: Centrum
Wysłany: 22-02-14, 22:56   

reds28 napisał/a:
ja mam szpere od tego goscia http://www.youtube.com/watch?v=Pa58OaZ96uo i naprawde dziala super.. nie chuczy olej wymienilem po 3 miesiacach po tzn dotarciu blach i nawet nie byl zasyfiony opylkami... szpera spina JAK TRZEBA jak strzele na prostej drodze to bokiem sie ustawia :)


To nie ma nic wspólnego ze szperą, bo działa to na zasadzie stałego zjawiska preload. Załóż koła 235 szerokie i spróbuj zerwać, lub polecieć bokiem, ciekawe czy przytrzyma :P

Co do poprzedniej wypowiedzi kogoś wyżej, to każda szpera BMW działa w systemie 2 way już w serii. Dopłacanie za to, to po prostu ściema.
 
 
reds28 


BMW: e36 qp LSD :)
Imię: Radek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 222
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 23-02-14, 08:17   

dla mnie wazne ze moge latac :) co do kol to wlasnie takie mam letnie i daje rade...:)
_________________
Nie wazne gdzie...wazne ze bokiem!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 15