Jestem lakiernikiem-pomogę... |
Autor |
Wiadomość |
kammmil
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 717 Skąd: wwa
|
Wysłany: 04-01-16, 18:08
|
|
|
Bmw89, a jakie masz info ze masz metlik? Blacharka tzn co? Reperaturki? Wstawiane progi? Elementy na twoim aucie beda tylko matowane czy czyszczone z ewentualnej korozji, szpachlowane itd? |
|
|
|
|
Bmw89
BMW: e34 e46 e84 e87
Imię: Michał
Silnik: m51
Nadwozie: Compact
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-01-16, 06:56
|
|
|
Kolor akryl nie metalic. Byly wspawane reperaturu pasa przedniego, tylnego błotników drzwi. teoretycznie auto do 1/3 od góry nie jest ruszone. Ze względu na ogrom operacji chce pomalować cały samochód. włąśnie tu się rodzi pierwsze pytanie. czy drzeć auto do goła i szpachlówką wykańczającą uzupełnić co trzeba czy tylko góre zmatowić rszte oszpachlować i podkład na to ? |
_________________ bmki do rocznika 96' miały duszę. A reszta to pełne fajansiarstwo.
|
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-01-16, 11:29
|
|
|
Robisz autko pod Siebie zrób je od podstaw |
|
|
|
|
Bmw89
BMW: e34 e46 e84 e87
Imię: Michał
Silnik: m51
Nadwozie: Compact
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-01-16, 07:49
|
|
|
Szczurek napisał/a: | Robisz autko pod Siebie zrób je od podstaw |
ok ale właśnie sam niewiem już jak zacząć. Czy drzeć lakier do blachy i cały od nowa czy obrać inną metode. |
_________________ bmki do rocznika 96' miały duszę. A reszta to pełne fajansiarstwo.
|
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 07-01-16, 08:02
|
|
|
a po co chcesz wszystko zdzierać do blachy???
jak ie ma rudej zadnych purchli itd nie ma sensu zdzierac fabrycznego podkladu itd |
_________________ zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
Raw
BMW: E46
Silnik: M54b22
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 522 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 07-01-16, 15:23
|
|
|
Nie ma sensu drzeć wszystkiego do blachy, jeśli chcieli byśmy uzyskać jak najmniejszą grubość powłoki to chyba i tak sie mija z celem bo trza by aplikowac podkład epoksydowy. Kupa pracy, wiekszy wydatek a pomiar nie będzie powalający. |
_________________ Moje BMW E46
|
|
|
|
|
Bmw89
BMW: e34 e46 e84 e87
Imię: Michał
Silnik: m51
Nadwozie: Compact
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-01-16, 07:24
|
|
|
Raw napisał/a: | Nie ma sensu drzeć wszystkiego do blachy, jeśli chcieli byśmy uzyskać jak najmniejszą grubość powłoki to chyba i tak sie mija z celem bo trza by aplikowac podkład epoksydowy. Kupa pracy, wiekszy wydatek a pomiar nie będzie powalający. |
Właśnie będzie aplikowany podkład epoksydowy. Czyli stary lakier zostawić zmatowić go, a resztę wyszpachlować na miejscach łączeń i epoksyd na całe auto? |
_________________ bmki do rocznika 96' miały duszę. A reszta to pełne fajansiarstwo.
|
|
|
|
|
Raw
BMW: E46
Silnik: M54b22
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 522 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 08-01-16, 17:04
|
|
|
Epoksyd wszędzie gdzie będziesz miał goła blachę. Epoksydowym możesz również przykryć szpachlę.
pamiętaj o odpowiedniej grubości, i nie za grubo bo nie ma sensu.
Stary lakier zmatowić, wszędzie gdzie przetrzesz lakier do bazy dajesz akryl (dla pewności), jeśli do blachy to jak wyżej, epoksydowy i dopiero na niego akryl.
jeśli podczas przygotowywania pod lakierowanie przetrzesz się delikatnie do epoksydowego to nic sie nie stanie (kilka razy mi sie zdarzyło) jeśli przetrzesz sie do szpachli/blachy to lipa i trzeba będzie zapodkładować przetarcia. Warto mieć jakis dobry podkład w sprayu na takie okazje. Żadnego nie polecę niestety bo nigdy nie stosowałem takich metod ale wielu ludzi tak robi by oszczędzić czas.
Na rantach trzeba uważać i zadbac by nie było na nich za mało podkłdu czy później lakieru. |
_________________ Moje BMW E46
|
|
|
|
|
gozdyr166
BMW: E30, E36
Imię: Czarek
Silnik: M50B20
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 799 Skąd: WZW
|
|
|
|
|
Bmw89
BMW: e34 e46 e84 e87
Imię: Michał
Silnik: m51
Nadwozie: Compact
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-16, 15:21
|
|
|
Raw napisał/a: | Epoksyd wszędzie gdzie będziesz miał goła blachę. Epoksydowym możesz również przykryć szpachlę.
pamiętaj o odpowiedniej grubości, i nie za grubo bo nie ma sensu.
Stary lakier zmatowić, wszędzie gdzie przetrzesz lakier do bazy dajesz akryl (dla pewności), jeśli do blachy to jak wyżej, epoksydowy i dopiero na niego akryl.
jeśli podczas przygotowywania pod lakierowanie przetrzesz się delikatnie do epoksydowego to nic sie nie stanie (kilka razy mi sie zdarzyło) jeśli przetrzesz sie do szpachli/blachy to lipa i trzeba będzie zapodkładować przetarcia. Warto mieć jakis dobry podkład w sprayu na takie okazje. Żadnego nie polecę niestety bo nigdy nie stosowałem takich metod ale wielu ludzi tak robi by oszczędzić czas.
Na rantach trzeba uważać i zadbac by nie było na nich za mało podkłdu czy później lakieru. |
Ok to mi trochę naświetliłeś plan działania Przynajmniej wiem od czego zacząć. Dzięki wielkie |
_________________ bmki do rocznika 96' miały duszę. A reszta to pełne fajansiarstwo.
|
|
|
|
|
DonElton
Liryczny Sadysta
BMW: E36, E46
Silnik: b20,b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 14 razy Dołączył: 27 Lis 2013 Posty: 306 Skąd: WGM
|
Wysłany: 28-01-16, 05:48
|
|
|
Panowie, polecicie jakiegoś lakiernika w warszawie i jej okolicach ? |
_________________ Ozonatory 10g - PW |
|
|
|
|
frykas
BMW: 528i/M3/e30cabrio
Imię: Tomek
Silnik: S50 , M52,
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 398 Skąd: DSW
|
Wysłany: 29-01-16, 15:58
|
|
|
to co ten srodek do konserwacji podwozia bedzie ok?? chodzi o baranek cos jak ori taki żeby sie syf do niego nie czepiał jak np do bitexu który nigdy nie wyschnie
novol GRAVIT 600???? |
_________________
moje coupe vadery 3tlg itp http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=45239 |
|
|
|
|
Raw
BMW: E46
Silnik: M54b22
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 522 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 29-01-16, 21:09
|
|
|
jeśli chcesz cos jak ori to musisz też mieć do tego pistolet
Żaden z baranków nie podejdzie pod ori w żadnym stopniu.
A jesli chodzi o syf, zawsze będzie.
proponuje odwiedzenie forów o tematyce blacharstwa/lakiernictwa tam dowiesz się najszybciej cos na temat np Novol Gravit czy innych.
O ilę mnie pamieć nie myli ze wszystkich które używałem baranek APP wysechł najbardziej. Na temat Novola nie mogę nic powiedziec bo nie stosowałem. |
_________________ Moje BMW E46
|
|
|
|
|
frykas
BMW: 528i/M3/e30cabrio
Imię: Tomek
Silnik: S50 , M52,
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 398 Skąd: DSW
|
Wysłany: 31-01-16, 16:06
|
|
|
tak tak to bedzie nakłądane z pistoletu che uzyskać taki baranek na podwoziu zeby wysechł bo to te później mozna malować? ale nie trzeba? |
_________________
moje coupe vadery 3tlg itp http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=45239 |
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
|
|
|
|
|