Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jestem lakiernikiem-pomogę...
Autor Wiadomość
kammmil 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 717
Skąd: wwa
Wysłany: 04-01-16, 18:08   

Bmw89, a jakie masz info ze masz metlik? Blacharka tzn co? Reperaturki? Wstawiane progi? Elementy na twoim aucie beda tylko matowane czy czyszczone z ewentualnej korozji, szpachlowane itd?
 
 
Bmw89 



BMW: e34 e46 e84 e87
Imię: Michał
Silnik: m51
Nadwozie: Compact
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-01-16, 06:56   

Kolor akryl nie metalic. Byly wspawane reperaturu pasa przedniego, tylnego błotników drzwi. teoretycznie auto do 1/3 od góry nie jest ruszone. Ze względu na ogrom operacji chce pomalować cały samochód. włąśnie tu się rodzi pierwsze pytanie. czy drzeć auto do goła i szpachlówką wykańczającą uzupełnić co trzeba czy tylko góre zmatowić rszte oszpachlować i podkład na to ?
_________________
bmki do rocznika 96' miały duszę. A reszta to pełne fajansiarstwo.
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-01-16, 11:29   

Robisz autko pod Siebie zrób je od podstaw :)
 
 
Bmw89 



BMW: e34 e46 e84 e87
Imię: Michał
Silnik: m51
Nadwozie: Compact
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-01-16, 07:49   

Szczurek napisał/a:
Robisz autko pod Siebie zrób je od podstaw :)

ok ale właśnie sam niewiem już jak zacząć. Czy drzeć lakier do blachy i cały od nowa czy obrać inną metode.
_________________
bmki do rocznika 96' miały duszę. A reszta to pełne fajansiarstwo.
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 07-01-16, 08:02   

a po co chcesz wszystko zdzierać do blachy???
jak ie ma rudej zadnych purchli itd nie ma sensu zdzierac fabrycznego podkladu itd
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
Raw 



BMW: E46
Silnik: M54b22
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 522
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 07-01-16, 15:23   

Nie ma sensu drzeć wszystkiego do blachy, jeśli chcieli byśmy uzyskać jak najmniejszą grubość powłoki to chyba i tak sie mija z celem bo trza by aplikowac podkład epoksydowy. Kupa pracy, wiekszy wydatek a pomiar nie będzie powalający.
_________________
Moje BMW E46
 
 
Bmw89 



BMW: e34 e46 e84 e87
Imię: Michał
Silnik: m51
Nadwozie: Compact
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-16, 07:24   

Raw napisał/a:
Nie ma sensu drzeć wszystkiego do blachy, jeśli chcieli byśmy uzyskać jak najmniejszą grubość powłoki to chyba i tak sie mija z celem bo trza by aplikowac podkład epoksydowy. Kupa pracy, wiekszy wydatek a pomiar nie będzie powalający.

Właśnie będzie aplikowany podkład epoksydowy. Czyli stary lakier zostawić zmatowić go, a resztę wyszpachlować na miejscach łączeń i epoksyd na całe auto?
_________________
bmki do rocznika 96' miały duszę. A reszta to pełne fajansiarstwo.
 
 
Raw 



BMW: E46
Silnik: M54b22
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 522
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 08-01-16, 17:04   

Epoksyd wszędzie gdzie będziesz miał goła blachę. Epoksydowym możesz również przykryć szpachlę.
pamiętaj o odpowiedniej grubości, i nie za grubo bo nie ma sensu.

Stary lakier zmatowić, wszędzie gdzie przetrzesz lakier do bazy dajesz akryl (dla pewności), jeśli do blachy to jak wyżej, epoksydowy i dopiero na niego akryl.

jeśli podczas przygotowywania pod lakierowanie przetrzesz się delikatnie do epoksydowego to nic sie nie stanie (kilka razy mi sie zdarzyło) jeśli przetrzesz sie do szpachli/blachy to lipa i trzeba będzie zapodkładować przetarcia. Warto mieć jakis dobry podkład w sprayu na takie okazje. Żadnego nie polecę niestety bo nigdy nie stosowałem takich metod ale wielu ludzi tak robi by oszczędzić czas.

Na rantach trzeba uważać i zadbac by nie było na nich za mało podkłdu czy później lakieru.
_________________
Moje BMW E46
 
 
gozdyr166 



BMW: E30, E36
Imię: Czarek
Silnik: M50B20
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 799
Skąd: WZW
Wysłany: 08-01-16, 18:28   

Raw napisał/a:

Na rantach trzeba uważać i zadbac by nie było na nich za mało podkłdu czy później lakieru.

jednocześnie też nie może być go za dużo bo zrobi się wałek/zaciek :ok:
_________________
Jagodzianka--> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=39717
Maria--> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=43516
_________________
 
 
Bmw89 



BMW: e34 e46 e84 e87
Imię: Michał
Silnik: m51
Nadwozie: Compact
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 160
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-16, 15:21   

Raw napisał/a:
Epoksyd wszędzie gdzie będziesz miał goła blachę. Epoksydowym możesz również przykryć szpachlę.
pamiętaj o odpowiedniej grubości, i nie za grubo bo nie ma sensu.

Stary lakier zmatowić, wszędzie gdzie przetrzesz lakier do bazy dajesz akryl (dla pewności), jeśli do blachy to jak wyżej, epoksydowy i dopiero na niego akryl.

jeśli podczas przygotowywania pod lakierowanie przetrzesz się delikatnie do epoksydowego to nic sie nie stanie (kilka razy mi sie zdarzyło) jeśli przetrzesz sie do szpachli/blachy to lipa i trzeba będzie zapodkładować przetarcia. Warto mieć jakis dobry podkład w sprayu na takie okazje. Żadnego nie polecę niestety bo nigdy nie stosowałem takich metod ale wielu ludzi tak robi by oszczędzić czas.

Na rantach trzeba uważać i zadbac by nie było na nich za mało podkłdu czy później lakieru.

Ok to mi trochę naświetliłeś plan działania :) Przynajmniej wiem od czego zacząć. Dzięki wielkie :yeah:
_________________
bmki do rocznika 96' miały duszę. A reszta to pełne fajansiarstwo.
 
 
DonElton 
Liryczny Sadysta


BMW: E36, E46
Silnik: b20,b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 306
Skąd: WGM
Wysłany: 28-01-16, 05:48   

Panowie, polecicie jakiegoś lakiernika w warszawie i jej okolicach ?
_________________
Ozonatory 10g - PW :)
 
 
frykas 


BMW: 528i/M3/e30cabrio
Imię: Tomek
Silnik: S50 , M52,
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 398
Skąd: DSW
Wysłany: 29-01-16, 15:58   

to co ten srodek do konserwacji podwozia bedzie ok?? chodzi o baranek cos jak ori taki żeby sie syf do niego nie czepiał jak np do bitexu który nigdy nie wyschnie
novol GRAVIT 600????
_________________

moje coupe vadery 3tlg itp http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=45239
 
 
Raw 



BMW: E46
Silnik: M54b22
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 522
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 29-01-16, 21:09   

jeśli chcesz cos jak ori to musisz też mieć do tego pistolet ;)

Żaden z baranków nie podejdzie pod ori w żadnym stopniu.

A jesli chodzi o syf, zawsze będzie.
proponuje odwiedzenie forów o tematyce blacharstwa/lakiernictwa tam dowiesz się najszybciej cos na temat np Novol Gravit czy innych.

O ilę mnie pamieć nie myli ze wszystkich które używałem baranek APP wysechł najbardziej. Na temat Novola nie mogę nic powiedziec bo nie stosowałem.
_________________
Moje BMW E46
 
 
frykas 


BMW: 528i/M3/e30cabrio
Imię: Tomek
Silnik: S50 , M52,
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 398
Skąd: DSW
Wysłany: 31-01-16, 16:06   

tak tak to bedzie nakłądane z pistoletu che uzyskać taki baranek na podwoziu zeby wysechł bo to te później mozna malować? ale nie trzeba?
_________________

moje coupe vadery 3tlg itp http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=45239
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 31-01-16, 16:12   

baranek to szajs jest jako zabezpieczenie podwozia
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 14