Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
SILNIK M54 ZAMIANA KOŁA DWUMASOWEGO NA JEDNOMASE
Autor Wiadomość
Jackson86 


BMW: e46 325i
Imię: Paweł
Silnik: m54b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 71
Skąd: EBE
  Wysłany: 16-03-14, 13:37   SILNIK M54 ZAMIANA KOŁA DWUMASOWEGO NA JEDNOMASE

Witajcie. Chciałbym podjac dyskusje w tym temacie. Moze jest ktoś kto taka operacje na silniku m54 wykonywał bo na m52 na pewno (z tego co pamietam natknałem sie tu kiedys na kogos takiego)

Temat zakładam nieprzypadkowo gdyż zaczyna sie on oddzywać ostatnimi czasy w moim aucie i moze bym taka operacje zastosował.
Dookoła wszyscy spece z branzy silnikowej krzycza ze jednomas jest do bani bo tłumik drgań w taczy sprzegłowej niedostatecznie absorbuja drgania przez co zostaja one przeniesione na pozostałe elementy układu napędowego. Niestety element ten jest drogim i problematycznym rozwiązaniem technologii która nie idzie w dobrym kierunku :no:
Z tymi drganiami to może i fakt w rechoczących turbodieslach albo Vałkach których nie da sie do konca wyważyć. :no: A na tych r6 mozna monete postawic i rozruch jej nie przewróci :hyhy:
Spotkałem sie kiedys podczas wymiany sprzęgła u znajomego w silniku m50b20(w razie czego niech ktos poprawi) w sedanie z 92' roku z fabrycznym jednomasem i nie było mowy o jakichkolwiek drganiach albo niekomfortowej zmianie biegów. :9:
Widziałem kiedys post goscia (nie pamietam czy z tego forum) który zamienił dwumase na jednomasowe koło w srebrnej m52b28 i spisywało sie bardzo dobrze.

PROSZĘ WAS O PINIE NA TEN TEMAT GDYZ MOZE SIE TO JESZCZE WIELE RAZY KOMUS INNEMU PRZYDAĆ :)
EWENTUALNIE NA JAKICH KOMPONENTACH TO ZROBIĆ? Słyszałem o gotowych zestawach z kołe jedno masowym do silników m52 bodajże Valeo ale czy do m54 podejdzie??..
_________________
BMW
 
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 16-03-14, 13:39   

totalna bzura ja mam m54 i jednomasa odelzonego i nie ma z nim zadnych problemow same plusy
jedyna wazna rzecz dobrze dobrac kolo jednomasowe nic wiecej mam na mysli srednice do tego tarcza z kevlaru i jest bajka
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
Jackson86 


BMW: e46 325i
Imię: Paweł
Silnik: m54b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 71
Skąd: EBE
Wysłany: 16-03-14, 17:15   

A mogłby kolega podpowiedziec jakie koło zastosował?( jaki model silnika) tarcza z kevlaru to to samo co spieki?? a docisk, łożysko??

Od poczatku borykam sie z popularnym problemem stuku na pierwszych trzech biegach przy zmianie na wcisnietym sprzęgle. Wszyscy mowią o sumach luzów na połosiach dyfrze ble ble.. ja cała Zawieche z tyłu rozbierałem wymineiłem co trzeba problem nie ustał i cos mi sie wydaje ze ten notoryczny problem moze także stwarzać ten NIESZCZESNY DWUMAS :cenzura:
 
 
 
tomgtdek69 



BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 65 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 1559
Skąd: Słupsk
Wysłany: 16-03-14, 19:21   

W galerii mam fotę jednomasy z m50, założonej na M54.
Ze spiekiem daj sobie na luz... Łożysko zostaje twoje docisk i tarcza zależy od tego co będziesz zakładać.

Co do stuków to ogarnij jeszcze górne mocowania amorków.
_________________
Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
 
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 17-03-14, 08:27   

Jackson86 napisał/a:
A mogłby kolega podpowiedziec jakie koło zastosował?( jaki model silnika) tarcza z kevlaru to to samo co spieki?? a docisk, łożysko??

Od poczatku borykam sie z popularnym problemem stuku na pierwszych trzech biegach przy zmianie na wcisnietym sprzęgle. Wszyscy mowią o sumach luzów na połosiach dyfrze ble ble.. ja cała Zawieche z tyłu rozbierałem wymineiłem co trzeba problem nie ustał i cos mi sie wydaje ze ten notoryczny problem moze także stwarzać ten NIESZCZESNY DWUMAS :cenzura:



model silnika m54b30 sprzeglo obecnie zalozone to kolojednomasowe zamachowe z is roztoczone pod 240mm i odelzone do tego docisk z m54 240mm i tarcza obita na nowo kevlarem nie jest to spiek ale duzo wytrzymalsza tarcza od zwyklej co do spieku to podaruj to sobie jezdzilem na spieku na samym poczatku i do miasta slabo sie on nadaje chyba ze latasz po torze to wtedy spiek jak najbardziej tak ale do uzytku auta na codzien tarcza spiekowa moim zdaniem sie nie nadaje

co do Twoich problemow zwal skrzynie i zobacz jakie ma luzy dwumas bo bardzo mozliwe ze dwumas jest juz na umarciu stad takie objawy

ps. jak bys chcial mam sprzeglo jednomas do Twojego silnika
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
Jackson86 


BMW: e46 325i
Imię: Paweł
Silnik: m54b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 71
Skąd: EBE
Wysłany: 17-03-14, 16:04   

Tak jest.. Wszystko co Panowie piszecie sie zgadza. Robiłem dzisiaj mały wywiad przy zakupie kilku częsci uzywanych do kumplowego bolida u gości którzy tylko smigła robia. Faktycznie jednomasy maja mniejsza srednice i trzeba takie koło roztoczyc bo ma 200mm bodajze albo 220mm. TOMGTDEK69 buda jest zdrowa i mocowania wózka też przy amorach tez nic nie stwierdziłem. WHITEDEVIL wystarczyło by same koło reszte bym sobie zakupił na miejscu po rabacie chyba ze popchniesz to w jakiejs rozsądnej cenie..
A jak nie to bede namierzał koło na miejscu do roztoczenia, tak sie nieszczesliwie składa ze ta 320 z jednomasem w której robiłem sprzegło została niedawno zawinieta na drzewie :no: i gosc dzwonił czy nie potrzebuje czesci...
Whitedevil w jaki sposób odelzyłes to koło, są ludzie którzy przestrzagaja przed odelżeniem tego elementu nie wiadomo dlaczego...
Dzieki ze podjeliscie chłopaki temat.. :7:
TOMGTDEK69 zaraz podejrze ta Twoja galerie..
 
 
 
Jackson86 


BMW: e46 325i
Imię: Paweł
Silnik: m54b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 71
Skąd: EBE
Wysłany: 17-03-14, 16:08   

Aha a jak z reszta wymiarów tego koła i rozstawem srub mam rozumiec ze jest egal??
_________________
BMW
 
 
 
tomgtdek69 



BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 65 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 1559
Skąd: Słupsk
Wysłany: 17-03-14, 19:17   

Na ciężkim jednomasie z m50 będziesz rwał kapcia jak głupi (o ile nie załozysz kompletu tarczy i docisku z m50, z doświadczenia już wiem ze docisk z takiego kompletu jest za słaby) na lżejszym jednomasie lepiej będzie się wkręcał na obroty, ale i łatwiej zdusić motor zależy co chcesz osiągnąć montując jednomasę....
_________________
Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
 
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 17-03-14, 21:24   

Jackson86 napisał/a:
Tak jest.. Wszystko co Panowie piszecie sie zgadza. Robiłem dzisiaj mały wywiad przy zakupie kilku częsci uzywanych do kumplowego bolida u gości którzy tylko smigła robia. Faktycznie jednomasy maja mniejsza srednice i trzeba takie koło roztoczyc bo ma 200mm bodajze albo 220mm. TOMGTDEK69 buda jest zdrowa i mocowania wózka też przy amorach tez nic nie stwierdziłem. WHITEDEVIL wystarczyło by same koło reszte bym sobie zakupił na miejscu po rabacie chyba ze popchniesz to w jakiejs rozsądnej cenie..
A jak nie to bede namierzał koło na miejscu do roztoczenia, tak sie nieszczesliwie składa ze ta 320 z jednomasem w której robiłem sprzegło została niedawno zawinieta na drzewie :no: i gosc dzwonił czy nie potrzebuje czesci...
Whitedevil w jaki sposób odelzyłes to koło, są ludzie którzy przestrzagaja przed odelżeniem tego elementu nie wiadomo dlaczego...
Dzieki ze podjeliscie chłopaki temat.. :7:
TOMGTDEK69 zaraz podejrze ta Twoja galerie..


wszystko jest do dogadania napisz PW a się dogadamy jak coś
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
Jackson86 


BMW: e46 325i
Imię: Paweł
Silnik: m54b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 71
Skąd: EBE
Wysłany: 17-03-14, 21:34   

A myslisz ze koło dwumasowe jest duzo zejsze od takiego pełnego koła??..
Ogolnie załozenie jest takie zeby było bezawaryjne i jednoczesnie nie pogorszało bardzo komfortu jazdy i zmiany biegów.. nie chodzi mi o upalanie auta bo ja nie z tych a po za tym ten silnik bedzie zrywał koła czy tak czy tak..
W JAKI SPOSÓB ODCIĄŻA SIE TAKIE KOŁO?? POPRZEZ NAWIERCANIE? w DOBRYM KIERUNKU ROZUMUJE CZE MOZE PRZEZ INNA OBRÓBKE..
Powiem CI ze jak juz sie zdarzy zdusic ja to nie ma jakichkolwiek objawów w postaci szarpniecia itp, po prostu zapalaja sie kontrolki tak jakbys silnik z kluczyka zgasił.. To nawet m43 przy takim zajsciu potrafił dobrze szarpnąć ale miał jednomase.
Jednak przydało by sie taki mocniejszy zamach nieraz nawet przy ruszaniu bo potrafi przydrzec silnik jak nie wstawisz odpowiednio w gaz. Moze to i kwestia tych nieszczesnych elektronicznych przepustnic Bo tak jak dla mnie na lince była o niebo lepsza komunikacja miedzy noga na gazie a silnikiem :)
_________________
BMW
 
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 17-03-14, 21:47   

dwumas jest ciezszy od jednomasa przeciez pozatym mniej awaryjny boi nie robia sie na jednomasie luzy tak jak w dwumasie co do odelzenia robi to tokarz
wiec jesli chcesz miec bezawaryjne sprzeglo tylko i wylacznie jednomasa ale moze inni sie zemna nie zgodza ja mam jednomasa i jestem mega zadowolony i nigdy nie zaloze dwumasa
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
Jackson86 


BMW: e46 325i
Imię: Paweł
Silnik: m54b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 71
Skąd: EBE
Wysłany: 18-03-14, 16:44   

A próbował ktos kiedyś zhamowac auto po takiej operacji?? Podobno wada lzejszego koła zamachowego jest to ze przy wjezdzaniu pod wzniesienia trzeba wajhować. To znaczy ze auto boi sie górek?? a tak mormalnie wkreca sie lepiej na obroty?? :O

Wyczuwalne jest zwiekszenie momentu obrotowego albo mocy? Jak sie taki silnik zachowuje w dolnym zakresie obr tzn 2-3tys w porównaniu do auta z dwumasem??
_________________
BMW
 
 
 
tomgtdek69 



BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 65 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 1559
Skąd: Słupsk
Wysłany: 18-03-14, 20:01   

Bzdury jakieś z tymi wzniesieniami!
Jak już wcześniej pisałem ciężka jednomasa do auta które ma drzeć kapcia na każdym skrzyżowaniu, lekka jednomasa do auta które ma być dynamiczne i szybko reagować na gaz. Zrób kompromis i będzie git.
Na ciężkim jednomasie jak wrzucisz na luz obroty pomału będą opadać, na lekkiej szybko i vice versa na ciężkim zamachu gorzej przyśpiesza na lekkim lepiej.
Poza tym jednomasa wcale nie musi być lżejsza!!!
Zamach z tarczą i dociskiem z m50 jest cięzszy od zestawu z dwumasą...
_________________
Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
 
 
 
Jackson86 


BMW: e46 325i
Imię: Paweł
Silnik: m54b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 71
Skąd: EBE
Wysłany: 19-03-14, 20:45   

Rozumiem :ok: Ale zastanawia mnie jeszcze taka kwestia.. Koło jednomasowe od innego silnika prawdopodobnie bedzie cieńsze od seryjnej dwumasy. a zatem łożysko bedzie miało dłuższa droge do przebycia zeby wcisnąć sprzegło bo cały komplet bedzie miał mniejsza wysokosć.. Chyba ze sie myle..Ale nie jest tak przypadkiem?? Załóżmy ze koło pochodziłoby z silnika m20 lub m30..
_________________
BMW
 
 
 
tomgtdek69 



BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 65 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 1559
Skąd: Słupsk
Wysłany: 19-03-14, 21:03   

Jednomasa z m50 + tarcz i docisk maja dokładnie tę samą wysokość co zestaw na dwumasie.
Każde inne rozwiązanie spowoduje że, albo przerobisz łapę albo pod łożysko dasz tulejkę dystansującą.
Teoretycznie żeby włozyć jednomase z m20 trzeba zmienić bendix w rozruszniku bo wieniec jest w innej odległości ale nie potwierdzę tego z własnego doświadczenia, nie mam też jednomasy z m20 żeby porównać!
Najbezpieczniejsza jest jednomasa z m50 (takową ma na zbyciu whitedevil pisz do niego PW) roztoczysz ją pod sprzęgło 240 i będzie git.
Uprzedzając pytanie łożysko jest takie same do jedno i dwumasy.
_________________
Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14