Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[e46 318i 143km 2003] jaka instalacja gazowa i gdzie?
Autor Wiadomość
krzysiiekb 


BMW: 346
Imię: KaBe
Silnik: 318i 1995
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-14, 13:11   [e46 318i 143km 2003] jaka instalacja gazowa i gdzie?

Witam,
zamierzam założyć instalację gazową do mojego BMW 3 e46 318i 143KM z 2004r. Podpowiedzcie mi ile kosztowała by dobrej jakości instalacja do tego modelu? Jakiej firmy wtryski, sterownik oraz parownik polecicie? Butla gazowa w miejsce koła zapasowego, miejsce wlewu standardowe. Ile trwa montaż i zestrojenie takiej instalacji? Jaki warsztat z województwa łódzkiego polecacie? Jak będzie wyglądał serwis takiej instalacji oraz ile będzie kosztował?

:bmw: Z góry dzięki za wszystkie wskazówki i odpowiedzi. :bmw:
_________________
KaBe
 
 
golfm 


BMW: e61
Imię: Tomek
Silnik: M57nD30
Nadwozie: Touring
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 279
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 23-03-14, 21:09   gaz

proszę jakiej marki instalację wybierzesz NIE ZGADZAJ się na wtryskiwacze gazu VALTEK, REMVL. to są najtańsze dostępne na rynku wtryskiwacze, które są SYFEM. jak będziesz chciał mogę podesłać ci zdjęcia jak wyglądała NOWA listwa wtryskowa VALTEK po pół roku. to gówno oprócz strojenia elektronicznego i mapowania ustawia się również ręcznie o czym niewielu wie. zestrojenie mechaniczne i elektronicznej jest trudne i krótkotrwałe.
instalacja oparta na takich wtryskach to na pomorzu koszt ok 2300-2500 max, ale warto dołożyć te kilka stówek więcej na lepsze wtryskiwacze. Szybciej pracują, nie rozkalibrowują się i są trwalsze.
Tyle ode mnie :)
P.S.
męczyłem się półtora roku z Valtekami ( i tak miałem najszybsze z dostępnych, bo 1 ohm- zółte, czerwone najpopularniejsze są 3ohm), zmieniłem na wtryski smart landi renzo i jest spokój.
_________________
Misiu
 
 
krzysiiekb 


BMW: 346
Imię: KaBe
Silnik: 318i 1995
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-03-14, 17:15   

A co myślicie o ofertach które mi zaproponowano? Która jest najlepsza biorąc pod uwagę parametr jakości do ceny? Czym różni się ta za 3500zł od tej za 2800zł - jak ja to odczuję?

1. BRC. Wszystkie podzespoły BRC, zbiornik LPG - STAKO. Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów, przeglądy co 15 tys. km. Serwis assistance - teren całego kraju. Koszt całkowity to 2800 zł.
2. Elektronika sterująca polskiej firmy LPGTECH system TECH - 324 OBD, reduktor Zavoli Zeta S, wtryskiwacze LPGTECH Dragon. Koszt całkowity to 2800 zł.
3. Elektronika sterująca polskiej firmy AC system Stag 4 Qbox z reduktorem AC R01 i wtryskiwaczami Hana H2000/EG2000/H2001 lub LPGTECH Dragon. Koszt całkowity to 3000 zł.
4. Włoska Landi Renzo system Omegas z reduktorem Landi Renzo IG1 i wtryskiwacze Landi Renzo/MED. Koszt całkowity to 3500 zł.

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i analizy.
_________________
KaBe
 
 
golfm 


BMW: e61
Imię: Tomek
Silnik: M57nD30
Nadwozie: Touring
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 279
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-03-14, 19:47   

pozycja nr 1 - nie wiadomo jakie wtryski - jeśli BRC to brać, dobra instalacja
2 - słabo
3 - wtryskiwacze HANA, najdroższe na rynku, ale najlepsze, najbardziej żywotne i NIE CYKAJĄ podczas pracy :)
4 - też dobra oferta, choć dziwi mnie, że najdroższa, wtryskiwacze są na drugim miejscu po HANAch.
podpytaj o koszt filtrów np. jakie są montowane w poszczególnych kitach, żeby nie okazało się, że przy najtańszym zestawie filtry są najdroższe :D
ja jestem taki, że bardzo zwracam uwagę na montaż, miło jak wszystkie komponenty są ukryte, przycisk od gazu w kabinie nie jest na środku konsoli a wlew ukryty pod klapką ;)
_________________
Misiu
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 24-03-14, 21:42   

Jak dla mnie to ceny i tak z kosmosu wzięte - zwłaszcza, że na 4 cylindry...
A jeśli chodzi o to, która będzie najlepsza dla Ciebie - każda z tych czterech, a ładownie kasy w Landi Renzo (3500zł ?? !! ) to już przerost formy nad treścią.
Oczywiście co do kwestii estetyki to zgadzam się w 100% i uważam, że tutaj nie powinno być miejsca na kompromisy - choćby to miało kosztować 2 stówki więcej.
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
krzysiiekb 


BMW: 346
Imię: KaBe
Silnik: 318i 1995
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-03-14, 22:23   

5. Stag lub KME na wtryskiwaczach Hana lub BRC. BRC ponieważ może Pan mieć silnik 4 cyl Valvetronic. Koszt całkowity to 2600 zł. (kolejna propozycja).
_________________
KaBe
 
 
krzysiiekb 


BMW: 346
Imię: KaBe
Silnik: 318i 1995
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-03-14, 22:24   

a jakie warsztaty w Łodzi polecacie?
_________________
KaBe
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 24-03-14, 23:02   

W Łodzi są tylko dwa warsztaty godne polecenia, Filartech i Kołomax.

Obydwa nie są wolne od wad i tak, ci pierwsi nie trzymają się terminu a ci drudzy nie chcą za chiny zdejmować kolektora.

Oczywiście z odpowiednim podejściem można przebrnąć przez te wady i cieszyć się ich fachowością. Ale trzeba cisnąć od wejścia.

Po kolei teraz omówię powyższe wypowiedzi:

golfm napisał/a:
proszę jakiej marki instalację wybierzesz NIE ZGADZAJ się na wtryskiwacze gazu VALTEK, REMVL. to są najtańsze dostępne na rynku wtryskiwacze, które są SYFEM. jak będziesz chciał mogę podesłać ci zdjęcia jak wyglądała NOWA listwa wtryskowa VALTEK po pół roku. to gówno oprócz strojenia elektronicznego i mapowania ustawia się również ręcznie o czym niewielu wie. zestrojenie mechaniczne i elektronicznej jest trudne i krótkotrwałe.
instalacja oparta na takich wtryskach to na pomorzu koszt ok 2300-2500 max, ale warto dołożyć te kilka stówek więcej na lepsze wtryskiwacze. Szybciej pracują, nie rozkalibrowują się i są trwalsze.
Tyle ode mnie :)
P.S.
męczyłem się półtora roku z Valtekami ( i tak miałem najszybsze z dostępnych, bo 1 ohm- zółte, czerwone najpopularniejsze są 3ohm), zmieniłem na wtryski smart landi renzo i jest spokój.


Mądrze pisze ten Pan.

krzysiiekb napisał/a:
A co myślicie o ofertach które mi zaproponowano? Która jest najlepsza biorąc pod uwagę parametr jakości do ceny? Czym różni się ta za 3500zł od tej za 2800zł - jak ja to odczuję?

1. BRC. Wszystkie podzespoły BRC, zbiornik LPG - STAKO. Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów, przeglądy co 15 tys. km. Serwis assistance - teren całego kraju. Koszt całkowity to 2800 zł.
2. Elektronika sterująca polskiej firmy LPGTECH system TECH - 324 OBD, reduktor Zavoli Zeta S, wtryskiwacze LPGTECH Dragon. Koszt całkowity to 2800 zł.
3. Elektronika sterująca polskiej firmy AC system Stag 4 Qbox z reduktorem AC R01 i wtryskiwaczami Hana H2000/EG2000/H2001 lub LPGTECH Dragon. Koszt całkowity to 3000 zł.
4. Włoska Landi Renzo system Omegas z reduktorem Landi Renzo IG1 i wtryskiwacze Landi Renzo/MED. Koszt całkowity to 3500 zł.

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i analizy.


1. To marketingowy badziew, brzydkie to i drogawe w serwisie. Aha w dodatku brzydkie.
2. Świetny wybór, na pewno będzie dobrze śmigać. Montowałem już taką i jest ok.
3. Również bardzo dobry wybór. Chociaż osobiście wolę Techa.
4. Landi to genialna instalacja, żywotna i bezawaryjna ale drogawa w serwisie. No i elektronika nie ma co stanąć do Techa.

Medy to wyższa półka niż Hana. Hana nie jest najdroższym wtryskiwaczem, aktualnie kosztuje w detalu 68zł sztuka co jest ceną śmieszną. Medy są na pewno wytrzymalsze, ale dość głośne. Z technicznych niuansów można zauważyć, brak zmienności wydatku w zależności od temperatury wtryskiwacza, czego o hanach powiedzieć nie można, bo przylewają na zimno.

pigmey napisał/a:
Jak dla mnie to ceny i tak z kosmosu wzięte - zwłaszcza, że na 4 cylindry...
A jeśli chodzi o to, która będzie najlepsza dla Ciebie - każda z tych czterech, a ładownie kasy w Landi Renzo (3500zł ?? !! ) to już przerost formy nad treścią.


Oczywiście nie masz racji. Kit do montażu Techa z zavolakiem i Dragonami to pewnie jakieś 1600zł. To teraz mi powiedz jak to zrobić, żeby założyć instalację, gwarantować serwis, zapłacić 23% vat, za prąd, narzędzia, pracownika..... no i gdyby jakiś plastik pękł przy montażu to za niego też... za mniej niż 1 tys jak to Ty proponujesz.

Reduktor IG1 w kicie Landi kosztuje jakieś 9 stów. Stad ta cena. No ale dostajesz reduktor dwustopniowy w którym ciśnienie nie lata jak żyd po pustym sklepie jak to ma miejsce w przypadku co drugiego ACR01.
_________________
 
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 24-03-14, 23:25   

spinaczo napisał/a:
Oczywiście nie masz racji. Kit do montażu Techa z zavolakiem i Dragonami to pewnie jakieś 1600zł. To teraz mi powiedz jak to zrobić, żeby założyć instalację, gwarantować serwis, zapłacić 23% vat, za prąd, narzędzia, pracownika..... no i gdyby jakiś plastik pękł przy montażu to za niego też... za mniej niż 1 tys jak to Ty proponujesz.

Hmmm...
Ciekawe, że za taki sam zestaw dostałem cenę 2.800zł - było to jakiś miesiąc temu (może półtora) i to na 6 cylindrów (pisałem o tym w którymś temacie bo specjalnie zadzwoniłem wtedy do warsztatu pod Wieluniem). W zakładzie przy montażu pracują 3 osoby (jedna montuje butlę + przewody pod samochodem, druga w tym czasie kręci reduktor i węże, a szef zajmuje się elektroniką i elektryką oraz wtryskami). Jedyne czego nie jestem pewien to reduktora - chyba proponował KME ale wiem, że montuje też OMVL (mi się taki CPR trafił i póki co nie narzekam) i coś tam jeszcze też ma w magazynie...
Inną sprawą jest estetyka wykonania - mogło by być trochę lepiej i tu skłonny byłbym dorzucić stówkę za ładniejsze wykonania choć tragedii ogólnie nie ma.
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
szwank 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 41
Skąd: Rogów
Wysłany: 25-03-14, 09:02   

Polecam Kołomax. Jeżeli chodzi o działanie instalacji czy estetykę nie mogę im nic zarzucić (jedyne do czego bym się przyczepił, to filtry gazu utrudniają dostęp do plusa w komorze silnika - mam R6). Co do kolektrora, to prawda, że wolą go nie zdejmować. Do wad dorzuciłbym długie terminy i trudno się dodzwonić, ale to chyba przywary dobrych warsztatów. Natomiast co do cen, to w zeszłym roku za tę samą instalację zapłaciłem 200zł mniej niż obecnie Panowie się cenią, a negocjować za bardzo nie chcą.
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 26-03-14, 10:55   

pigmey, a na ile fakturka ?? :lol:

Dajmy spokój. Jak ktoś prowadzi czerwony krzyż, to dla mnie może montować nawet za 100zł. Byle kolektor zdejmował i wtryski kładł dobre.
_________________
 
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 26-03-14, 11:21   

Faktura normalna na kwotę, o której pisałem.
Powiem Ci więcej - ten warsztat jest pod oficjalnym patronatem LPGTECH więc raczej nie sądzę żeby w tej kwestii wałki kręcili.
A może najwyższa pora pogodzić się z faktem, że są w PL warsztaty, które montują porządne instalacje za rozsądne pieniądze bo nie są nastawione na zdzieranie z klienta? Na chwilę obecną na wolny termin na montaż trzeba czekać ponad 2 tygodnie przy średnim montażu 2 instalacji na dzień... To chyba także o czymś świadczy?
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
Ninja
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-14, 12:05   

W moim samochodzie gaz był montowany w firmie kołomax. Koszt całej instalacji to około 3250zł (Butla 60, wlew pod klapką, Silver + wtryski Matrix HS).
Warsztat mogę polecić ze względu na jakość montażu instalacji oraz bardzo dobre podejście do właściwej kalibracji instalacji LPG.
 
 
krzysiiekb 


BMW: 346
Imię: KaBe
Silnik: 318i 1995
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-04-14, 22:39   

podpowiedzcie mi jeszcze dlaczego takie ważne jest to, żeby przy montażu zdejmowali kolektor?
_________________
KaBe
 
 
alonz 



BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 153
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 09-04-14, 22:58   

mysle ze podczas wiercenia w kolektorze wióry leca do srodka i przy pierwszym odpaleniu wlatuja do cylindrow
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15