Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Administrator
08-04-09, 18:00
Pompowanie opon Azotem...
Autor Wiadomość
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 02-11-09, 19:17   

vmasher napisał/a:
nieprawda i będę się kłócił w tej kwestii

na azocie wogóle nie sprawdzam ciśnienia bo nie spada

jak zmieniałem opony nabiłem O2 i ciśnienia ubywało, a potem przepompowałem azotem i było ok

powietrze pod wpływem temperatury robi się gęstsze lub rzadsze i stąd ubytki ciśnienia

azot nie ma tych właściwości i dlatego trzyma ciśnienie

No u mnie powietrze nie spiernicza z kół. Dla mnie to i tak przereklamowane i ma się nijak do aut na codzień. F1 okej rozumiem tam to inna bajka.
Nie wiem ile teraz kosztuje napełnienie opon, ale kiedyś pamiętam że 10zł. Także 10zł 3pack w błoto ;) .
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 02-11-09, 19:22   

lolejko napisał/a:
Nie wiem ile teraz kosztuje napełnienie opon, ale kiedyś pamiętam że 10zł. Także 10zł 3pack w błoto ;) .


ja też nie wiem - zawsze mi biją za darmoszkę :P

kiedyś pamiętam że płaciłem 5pln od koła
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-09, 19:33   

Enzo napisał/a:
"Jak mam niby to odczuc jak zwykle powietzre zawiera prawie 80% azotu"?

A i tak nie da rady napompować w 100% azotem ;)

Przy jeździe codziennej też nie widzę różnicy. Ale na torze jak opony łapią temperatury to zdecydowanie wolniej rośnie ciśnienie. Kiedyś na MTD u kolegi wzrosło o 1bar a u mnie 0,3-0,4. I tak obaj spuściliśmy trochę, ale ja zdecydowanie mniej :)

Ja pompuje azotem. Drogie to nie jest (5zł od koła), a mam stabilniejsze ciśnienie.
_________________
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 02-11-09, 19:44   

dokładnie jak pisze Kostek, a czego ja zapomniałem dodać
na azocie opony się tak nie rozgrzewają no i to co pisałem wcześniej a co dodał Kostek - stabilniejsze ciśnienie
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 02-11-09, 20:32   

vmasher napisał/a:
na azocie opony się tak nie rozgrzewają

Gumy się nie spali? :D
_________________
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 02-11-09, 22:00   

yeahman napisał/a:
Gumy się nie spali? :D


z tym akurat nie było problemu, chociaż wydaje mi się jeszcze że opony pompowane azotem są trochę mniej ciche podczas jazdy - ale to może tylko moje wrażenie

dodam jeszcze że kiedyś oglądałem reportaż jak testowali na torze gdzieś w Anglii 2xM3 o identycznych parametrach, rozmiarach opon, ciśnieniu itp.
obydwie takie same, ale jedna pompowana azotem, a druga powietrzem

i eMka która miała koła napompowane azotem robiła tor w kilka sekund krócej niż ta z powietrzem

dla porównania test przeprowadzali 3 razy i za każdym razem ta z azotem w oponach miała lepszy czas
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 02-11-09, 22:05   

vmasher napisał/a:
kilka sekund krócej

:hyhy: :hyhy: :hyhy:
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 02-11-09, 22:07   

lolo nie ma się co cieszyć, bo tak było - właśnie próbuję znaleźć to na YT

a kilka sekund na torze jak wiemy to jest w ch...uj
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 02-11-09, 22:10   

może ta z O2 była przykatowana? :lol: . A tak pozatym to siedze cicho bo w tej kwesti to zielony jestem
_________________
E30 forever
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 02-11-09, 22:16   

ja też już się nie udzielam, bo swoje zdanie wyraziłem i nie mam nic do dodania

może oprócz tego, że np w Formule 1 i w lotnictwie już od dawna pompują koła azotem - ale oni raczej także robią to bo tak im się widzi i żadnych korzyści z tego nie ma :hyhy: :hyhy: :hyhy: :15: :15: :15:

ja np korzyści widzę i wolę sobie dmuchnąć azotem niż powietrzem, ale to każdego indywidualna sprawa

tyle ode mnie w temacie :lol:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 02-11-09, 22:22   

vmasher napisał/a:
a kilka sekund na torze jak wiemy to jest w ch...uj

Kilka sekund jeśli juz, to mógł zdobyć jeśli jedna miała slicki, druga nie. Do tego jakieś zawieszenie typowo torowe, a w drugiej ori z M3 to jeszcze uwierzę.
Ale, to że azot w oponie nagle dodaje kilka sekund, to musiałbym być już spity na amen.
Nawet setnych sekund nie poprawi w M3. Może 0,2s poprawić, ale w F1. A tam nawet 0,000001s ma duże znaczenie.
Juz tak nie kombinujcie jakim to azot w oponach jest cudem.
Zgodzę się, że auto typowo torowe może pompować azot, bo tam to ma sens.
Ale w cywilnym aucie nie ma najmniejszego sensu.
Slogany typu cichsze opony, wolniej się zużywająca guma w oponach, mniejsze zużycia paliwa i itp. Jest w tych textach racja, ale jest wyolbrzymiona przez sprzedawców, marketingowców i dziennikarzy.
Rzeczywistośc inaczej się przedstawia, bo te oszczędności są zwracalne dopiero po kilku latach eksploatacji uwzględniająć, ze raz się zapłaciło za pompowanie kół.
W transporcie cięzkim i sporcie okej, ale na codzien na pewno nie jest to sensowne. Chyba, że ktoś lepiej się z tym czuje.

Hehehee temat rzeka powstał :)
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-09, 23:20   

lolejko napisał/a:
vmasher napisał/a:
a kilka sekund na torze jak wiemy to jest w ch...uj

Kilka sekund jeśli juz, to mógł zdobyć jeśli jedna miała slicki, druga nie. Do tego jakieś zawieszenie typowo torowe, a w drugiej ori z M3 to jeszcze uwierzę.
Ale, to że azot w oponie nagle dodaje kilka sekund, to musiałbym być już spity na amen.
Nawet setnych sekund nie poprawi w M3. Może 0,2s poprawić, ale w F1. A tam nawet 0,000001s ma duże znaczenie.


Slicki dają na 3-4min próbie nawet kilkanaście sekund. Myślę że jakieś sekundy (może 2-3) są do urwania na powiedzmy 5min torze przy wysokich temp. gdzie opony bardzo łatwo rozgrzać. Nigdy nie sprawdzałem jak ciśnienie wpływa na osiągane czasy, ale jak w upalne dni opony zaczęły mi gorzej trzymać to sprawdzałem ciśnienie, spuściłem 0,3-0,4 bara i było o niebo lepiej. Tak więc posługując się przykładem który podałem wcześniej. Na azocie ciśnienie mogło wzrosnąć o te 0,5 bara mniej na którymś z kolei okrążeniu. Wówczas taka różnica byłaby możliwa.

Ale jak już pisałem na co dzień nie widzę różnicy.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15