Polerka. Jak to zrobić? |
Autor |
Wiadomość |
fanthomass
BMW: E46 320cd
Imię: Krzysiek
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 285 Skąd: PO or ZMY
|
Wysłany: 06-02-12, 20:33
|
|
|
Mogę mieć takie coś za groszę, idzie tym jakoś robić ?
links |
|
|
|
|
x_e_o_n
BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy Wiek: 46 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2521 Skąd: K/R/A/K/O/W
|
Wysłany: 06-02-12, 21:44
|
|
|
szalu nie ma na aukcji 45pln to juz cena ponizej jakiejkolwiek jakosci ale da sie tym juz spokojnie odnowic lakier |
_________________ ZAPRASZAM
|
|
|
|
|
mar_1981
BMW: E36 320i Automat
Imię: Marcin
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 124 Skąd: Pionki, Bydgoszcz
|
Wysłany: 27-02-12, 17:58
|
|
|
fanthomass napisał/a: | Mogę mieć takie coś za groszę, idzie tym jakoś robić ?
links |
Można, spróbować zamontować ramię z igłą, położyć na talerzu płytę winylową i spróbować sił jako DJ |
|
|
|
|
adin
BMW: E91
Imię: Adrian
Silnik: N46B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 366 Skąd: k/ Częstochowa
|
Wysłany: 21-10-12, 15:58
|
|
|
Cześć, miałem strasznie zniszczony lakier więc wziąłem się za polerowanie, kupiłem paste G3 i jeszcze dorwałem od znajomego G6, nie mogłem dojść do tego w jakiej kolejności je stosować bo na zdrowy rozsądek to G3 później G6, ale wyczytałem gdzieś, że odwrotnie zrobiłem test na tylnej klapie i różnicy nie widziałem... ale G6 szło mi jakoś lepiej, więc całe auto nią opykałem
Wyszło ogólnie na + chociaż mogło by być w niektórych miejscach lepiej, ale to już przeżyje, teraz pytanie
Czy przelecieć to jakimś mleczkiem ( G10 ) politurą czy jakimś innym specyfikiem - proszę od razu o nazwy bo nie siedze w temacie co sie nadaje..
Jakiego wosku użyć? koloryzującego czy jakiego? - pod słońce widać jeszcze ryski bo nie darłem mocno lakieru.
Sory za długość, ale jak mówiłem, nie siedzę w temacie więc chciałem wszystko opisać
|
_________________ Moje byłe 3er
|
|
|
|
|
x_e_o_n
BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy Wiek: 46 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2521 Skąd: K/R/A/K/O/W
|
Wysłany: 21-10-12, 19:59
|
|
|
no dokladnie zrobiles na odwrot najpier g3 pozniej g6 ewentualnie g10 |
_________________ ZAPRASZAM
|
|
|
|
|
adin
BMW: E91
Imię: Adrian
Silnik: N46B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 366 Skąd: k/ Częstochowa
|
Wysłany: 21-10-12, 20:48
|
|
|
x_e_o_n napisał/a: | g3 pozniej g6 |
Czyli nie na odwrót, tylko pominąłem g3 bo różnica była dla mnie niezauważalna a źle mi się nią robiło..
Powiedzmy że teraz przelecę g10 albo czymś innym, co polecicie najlepiej tańsze albo po prostu w mniejszym opakowaniu? jaki wosk jeszcze po tym? |
|
|
|
|
Dav
Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 2555 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-10-12, 22:38
|
|
|
Tak na chłopski rozum ci powiem:
Przeczytaj etykietke, która pasta jest bardziej agresywna i od tej zacznij (bardziej agresywna znaczy się, że bardziej ździera lakier), potem poprawiasz to w razie potrzeby mniej agresywna aby wykończyc powierzchnie. Podstawowa sprawa jedziesz ręcznie czy maszynowo? |
_________________
|
|
|
|
|
adin
BMW: E91
Imię: Adrian
Silnik: N46B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 366 Skąd: k/ Częstochowa
|
Wysłany: 22-10-12, 07:25
|
|
|
Z tubek nic nie rozumiem, zero polskiego Tyle znalazłem na necie, wychozi na to że G3 jest do szybkiego usunięcia rys a G6 do uzyskania lepszego efektu - chyba ale to i tak mnie już nie dotyczy, chyba że będe poprawiać coś
Farecla G3:
Jednoetapowy system, który pozwala na szybkie polerowanie - wygładzanie powierzchni i osiąganie wysokiego połysku.
szybko i łatwo usuwa ślady po szlifowaniu papierem P1500 oraz mniejsze defekty powierzchni, łatwa w użyciu , minimalizuje czas polerowania, wszechstronne astosowanie (ręczne i maszynowe), nie zawiera silikonu.
Farecla G6:
Pasta G6 to produkt o wysokiej jakości, który może być używany na twardszych wysezonowanych powierzchniach. G6 szybko i łatwo usuwa defekty po papierze P1500, łatwa w użyciu, poleruje bardzo dokładnie.
Dav, Jadę oczywiście maszynowo. |
_________________ Moje byłe 3er
|
|
|
|
|
mar_1981
BMW: E36 320i Automat
Imię: Marcin
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 124 Skąd: Pionki, Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-10-12, 13:29
|
|
|
1. Jeżeli nie masz doświadczenia zawsze zaczynaj od "delikatniejszej" kombinacji pad/pasta.
2. Farecla to nie jest pasta najwyższych lotów.
3. Wosk koloryzujący...nie lubisz swojego samochodu?
4. Zajrzyj na http://www.detailingclub.pl i powinieneś otrzymać odpowiedzi na swoje pytania...a nawet więcej |
|
|
|
|
adin
BMW: E91
Imię: Adrian
Silnik: N46B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 366 Skąd: k/ Częstochowa
|
Wysłany: 23-10-12, 18:50
|
|
|
mar_1981 napisał/a: | nie lubisz swojego samochodu? | Lubię :p ale przyznam że nigdy nie woskowałem samochodu i nie wiem z czym się to je
Poczytam forum i będe działać dalej |
_________________ Moje byłe 3er
|
|
|
|
|
mar_1981
BMW: E36 320i Automat
Imię: Marcin
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 124 Skąd: Pionki, Bydgoszcz
|
Wysłany: 23-10-12, 19:26
|
|
|
Poczytaj bo naprawdę możesz dowiedzieć się sporo tylko ostrzegam...detailing wciąga i portfel szybko robi się cieniutki |
|
|
|
|
DaRo25
BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2037 Skąd: Swiebodzice / Nl
|
Wysłany: 30-05-13, 22:39
|
|
|
Ozywie troche temat ...
Przeczytalem to cale , co tu piszeta Podoba mi sie to ..
poczytalem troche innych linkow i na innych stronach .. cos juz zaczynam lapac z tego co piszecie ..
Przedewszystkim mam swierzo nalozony lakier na swoje 4 kola , okolo 2mce temu . fajnie wyszlo i jest banan na twarzy , Lakiernik zrobil polerke ..ale szczerze? to nei jestem zadowolony .. .. niby fajnie sie swiecilo ale w pelnym sloncu widac niedociagniecia , jak mat , niedojechanie do elementow ( nie sciagal niz z poskladanego juz wozidla .. to meni wpienilo , ale ajbardziej widac , te ukochane hologramy
Polerke robil rotacyjna maszynka ale z tego co widzialem to regulowal sobie predkosc , naciskajac gozik wlacznika tejze maszyny .. raz sie mu udalo a raz nie .. Z racji ze mialem juz wyhazd za granice to dalem spokoj nerwom , i poprostu podziekowalem i odjchalem ..
Na dzien dzisiejszy mam czesto troche wolnego i chce to poprawic .. CHce sam zrobic polerke .. i nie mowcie mi zebym dal sobie spokoj z mechaniczna , bo JA chce to zrobic .. Oczywiscie myslalem nad reczna - lakier nie zniszczony ( ma 2 mce) tylko ma hologramy i pare juz rysek od .. przyznam sie ze 2 razy umylem samochod na jedno wiadro po czym wlasnie wyszly male ryski ..
Sadze ze to wszystko dalo by sie zrobic recznie ,, ale dzis jakos calkiem przyadkiem odwiedzilem sklep z elektro marzedziami , ktory likwiduja , a ceny do -50% no i wpadla mi w oczy maszyna polerska ..
Czytalem troche i wywnioskowalem z tego wszystkiego , ze aby osiagnac dobre efekty to maszyna taka powinna miec takie i owakie parametry .. Ta co zakupilem ma zbliozone .. moc 2600w , regulacja obrotow od 900 do 3000tys obr/ min srednica krazka 25cm , i jest orbitalna .. pomimo znizki to i tak byl to wydatek nie maly .
Jedyny minus to taki ze ma nakladane jakies kondony , sam krazek sie nie zmienia , Jutro pokaze foto jak to wyglada
Nie chce zniszczyc swojego lakieru wiec postanowilem znalesc stary element blacharski plakierowany i juz zniszczony .. na tym bede sie uczyl
Moj problem polega na tym ze gdzie nie pojde do sklepu z car detalingiem to maja tylko SONAXa albo turtle .. musze bardziej sie postarac i poszukac wiekszy wybor produktow \
I podpowiedzcie .. jak mam tylko hologramy i malutkie ryski , doslownie kilkadziesiat, od zlego mycia ( nie widzialo myjni mechanicznej i nie zobaczy) to co powinienem uzyc? jakiegos mietkiego produktu typu lekko scierna pasta? a pozniej tylko wosk? no wlasnie i jaki tez wosk , by efekt byl dlugotrwaly , ponoc twarde woski sa dlugotrwale tak?
Ewentualnie jak ten problem z lakierem moim jest niewielki i da sie to zniwelowac recznie bez , makabrycznego wysilku to zrobie to recznie , a maszyna sie przyda - jesc nie wola
Prosze Was o sugestje i porade bo chce podejsc racjonalnie do tego ,, gdyz auto pomalowane niedawno a w oczach widac jak traci na blasku bo nie bylo zabezpieczone jeszcze niczym |
_________________ ...BMW... Bez Dwoch Zdan...
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773 |
Ostatnio zmieniony przez DaRo25 30-05-13, 22:46, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
DaRo25
BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2037 Skąd: Swiebodzice / Nl
|
|
|
|
|
Sanczo
BMW: e46
Imię: Jakub
Silnik: M52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 26 Gru 2012 Posty: 266 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-07-13, 21:42
|
|
|
DaRo25 napisał/a: | I podpowiedzcie .. jak mam tylko hologramy i malutkie ryski , doslownie kilkadziesiat, od zlego mycia ( nie widzialo myjni mechanicznej i nie zobaczy) to co powinienem uzyc? jakiegos mietkiego produktu typu lekko scierna pasta? a pozniej tylko wosk? no wlasnie i jaki tez wosk , by efekt byl dlugotrwaly , ponoc twarde woski sa dlugotrwale tak? |
Na takie coś możesz użyć menzerne 3000 i na koniec 4000 lub np Meguiar's Ultimate Compound i Swirlx na miękkim padzie, oczywiście wcześniej przeleć auto glinką żeby pozbyć się reszty badziewa która jest przyklejona do lakieru, a nie zeszła po umyciu. Co do wosku możesz kupić np próbkę FK1000, collinite 476, albo kup Sonax brillant shine detailer (ostatnio robi furore na forach detailingowych, szybka forma zabezpieczenia lakieru dla leniwych:P )
SONAX film
mam go w tej chwili u siebie na aucie i dokładnie tak kropelkuje jak na filmie;) |
|
|
|
|
wntcoupe
Nowy User - Witamy ;)
BMW: e36turing
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 2 Skąd: sędziszów
|
Wysłany: 30-09-13, 21:36
|
|
|
przejedz g3 zieloną 3m na mokro średnią gąmbką różowa i popraw p10 na sucho miekką gąbką czarna i ma być git |
|
|
|
|
|