Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: yeahman
13-02-08, 16:57
Kiedy zmieniacie koła na letnie

Kiedy planujesz zmienić koła zimowe -> letnie
Środek lutego
8%
 8%  [ 2 ]
Przełom luty/marzec
8%
 8%  [ 2 ]
Środek marca
43%
 43%  [ 10 ]
Przełom marzec/kwiecień
26%
 26%  [ 6 ]
Później (blee...)
13%
 13%  [ 3 ]
Głosowań: 23
Wszystkich Głosów: 23

Autor Wiadomość
///M_ichał
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-08, 15:15   

///ESIU napisał/a:
proponuje sobie ten test wsadzic mocno w d...
ja juz na jesień zauważam jak temperatura jest mniejsza zauważam że przód mi ładnie wynosi zamiast tył, może w codziennym róchu to bez znaczenia ale i tak przypuszczam że do czasu
i te +7 to nie jest zadna sciema !! !
Ty ///M_ichał, może jexdzisz powolutuku itd. więc jeżdzij i przy 0 stopni jak Ci ten artykół tak przemówił ja wiem swoje z własnego doświadczenia


Skoro temperatura spada a tobie przod wynosi na zakretach to gratuluje auta, naprawde musi byc w swietnym stanie. Przy temp. w okolicach 0* jezdze powoli i tak samo robia rodzice ktorzy jezdza autem. Wyjasnie Ci dlaczego, poniewaz poprostu woda przy temp. 0* zamaraza i robi sie lod. A wtedy, jak juz sie pewnie domysliles, albo i nie, mozliwe ze twoj rozum tak szybkie rozumowanie przerasta, robi sie bardzo slisko. I chcialbym zobaczyc twoje opanowanie samochodu na lodzie przy szybkiej jezdzie. Slyszalem opowiesci wielu ludzi, ktorzy to jakimi nie sa swietnymi kierowcami, i co oni nie potrafia, a na torze okazalo sie, ze nie wiedza nawet jak zakret pokonac.

Post wyedytowany przez moderatora z powodu obraźliwych treści.
Ostatnio zmieniony przez yeahman 13-02-08, 16:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 13-02-08, 15:57   

///M_ichał Na tym Forum, tego typu zaczepne zachowanie, tolerowane nie będzie. Proszę dyskutować z kulturą i przyjaznym nastawieniem do innych użytkowników. To jest Forum które ma jednoczyć miłośników BMW 3er a nie takie na którym można się pokłócić dla zabawy !! Jak uzgodniliśmy - dostajesz ostrzeżenie.

Powód:
_________________
 
 
 
///M_ichał
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-08, 16:27   

Wracajac do tematu, czytalem wypowiedzi kilku osob, oraz opierajac sie na wlasnych doswiadczeniach, powiem ze jazda na letnich przy temp. w okolicy 0*, zarowno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, jest lepsza niz na zimowych. Na mokrej nawierzchni rowniez lepiej sie jezdzi na letnich. Oczywscie wszystko zalezy od opon, ale przy markowych, porzadnych oponach, tak wlasnie jest.
Te 7* to nic innego, jak lobby oponiarskie. A ten test tylko to potwierdzil.


Post wy edytowany przez moderatora z powodu obraźliwych treści.
Ostatnio zmieniony przez yeahman 13-02-08, 16:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 13-02-08, 17:17   

///M_ichał, o co ci chodzi?
Może i letnia się dobrze trzyma na suchym i mokrym asfalcie, ale niech szron ci złapie z rana i na zakręcie się wyłożysz! W temperaturze poniżej 7 stopni celcjusza na samym dole przy asfalcie masz temperaturę bliską zeru a w nocy nawet poniżej może być! Miejscami możesz mieć nawet lód i nie mów że letnia ci lepiej będzie trzymać!
Bo na całej trasie możesz mieć sucho a wjedziesz w zakręt i się na drzewie znajdziesz!
///M_ichał napisał/a:
I chcialbym zobaczyc twoje opanowanie samochodu na lodzie przy szybkiej jezdzie.

Akurat esiu jeździ tylko bokiem i z tego poślizgu nie wychodzi więc wie co mówi na temat kwestii opon! Na tym forum nie wiem czy jest osoba która więcej kompletów wymieniła niż on! Akurat jemu jeśli chodzi o opony wieżę bo ma z tym doświadczenie i to spore!
///M_ichał napisał/a:
Wracajac do tematu, czytalem wypowiedzi kilku osob, oraz opierajac sie na wlasnych doswiadczeniach, powiem ze jazda na letnich przy temp. w okolicy 0*, zarowno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, jest lepsza niz na zimowych.

Chciałbym to przeczytać!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 13-02-08, 17:50   

///M_ichał napisał/a:
Skoro temperatura spada a tobie przod wynosi na zakretach to gratuluje auta, naprawde musi byc w swietnym stanie.


akurat nie znasz mojego auta jak byś choć zajrzał do mojej galeri to bys wiedział ze to driftwóz tylko do takiej jazdy, a jak bys znał mnie osobiscie to bys wiedział ze moja e30ka była w salonowym stanie technicznym
a tak po za nawiasem to bmw służy mi do zadań specjalnych

///M_ichał napisał/a:
A wtedy, jak juz sie pewnie domysliles, albo i nie, mozliwe ze twoj rozum tak szybkie rozumowanie przerasta,


gorzej sie czujesz?? :lol:

///M_ichał napisał/a:
powiem ze jazda na letnich przy temp. w okolicy 0*, zarowno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, jest lepsza niz na zimowych.


widać że masz bardzo wysokie pojecie jakiekolwiek :lol: :lol:

na miejscu Twoich rodziców znając Twoje podejście do tematu opon i wogóle jazdy, nigdy nie dał bym Ci tej e90ki nawet przejechać sie po potwórku

nasówa sie tylko jedno pytanie... po co wogóle zimówki jak letnie w zime lepsze???
:lol:

pozdrawiam :lol:
_________________
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-08, 17:58   

Cytat:
Dlaczego warto montować opony zimowe:

- rzeźba bieżnika opon zimowych jest wyposażona w większą ilość lamelek (drobnych nacięć poprawiających przyczepność poprzez większą elastyczność czoła bieżnika a tym samym lepszy kontakt z nawierzchnią pokrytą śniegiem elementami lodu czy też różnych pozostałości po posypywaniu nawierzchni - piasek i sól), - rowki bieżnika są wyraźnie szersze (uniemożliwiając zapychanie śniegiem i błotem pośniegowym),

- guma bieżnika jest bardziej miękka niż stosowana w oponach letnich, gwarantując zachowanie tego samego poziomu współczynnika przyczepności przy spadku temperatury,

- większość producentów opon nowych dodaje do mieszanki bieżnikowej krzemionkę, celem podniesienia przyczepności,

- opony zimowe charakteryzują się znacznie lepszymi parametrami w czasie jazdy po nawierzchniach zaśnieżonych, oblodzonych oraz zabłoconych lub z tzw. śliskością pośniegową to znaczy, że posiadają dobrą przyczepność do takich nawierzchni w porównaniu do opon letnich. Zachowują się na tyle dobrze, że umożliwiają spokojną jazdę tam, gdzie używając opon letnich, mielibyśmy poważne kłopoty.

- opony zimowe wykazują swoją wyższość szczególnie w ujemnych temperaturach nawet na suchym asfalcie. Według przeprowadzanych testów droga hamowania samochodu wyposażonego w dobre opony zimowe skraca się średnio o 30%. W warunkach letnich, można ich używać bez obaw, pamiętając o nieco gorszej sterowności samochodu i wyraźnie szybszym zużyciu bieżnika.

- dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie ogumienia zimowego „o numer” węższego od zalecanego normalnie do konkretnego samochodu, zachowując podobną średnicę koła, o odpowiednio wyższym profilu. Dotyczy to samochodów, w których używane są opony niskoprofilowe.

- nie ma ściśle określonych terminów, od kiedy należy zakładać opony zimowe, a później na wiosnę kiedy je zdejmować i wymieniać na letnie. Wszystko zależy, od warunków atmosferycznych. Chodzi oto, byśmy nie byli zaskakiwani przez złe warunki drogowe. Możemy się kierować średnią dobową temperaturą poniżej +7 stopni Celsjusza.

- nie jest zalecane stosowanie opon zimowych tylko na jednej osi samochodu, chociaż przepisy tego nie zabraniają. Takie rozwiązanie zapewni lepsze przyspieszanie i hamowanie, spowoduje jednak wyraźne pogorszenie stabilności na zakrętach, co może być niebezpieczne.

- na rynku dostępne są opony zimowe do wszystkich typów samochodów, wybór zależy od użytkownika samochodu, zasobności portfela i upodobań. Można przyjąć zasadę, że opony droższe zazwyczaj charakteryzują się lepszymi parametrami w eksploatacji.

- kilku producentów opon proponuje ogumienie uniwersalne tzn. zachowujące się w miarę dobrze latem i zimą. Przykładem takiej opony jest między innymi Dębica Nawigator 2. Ci sami producenci sprzedają równocześnie (do tych samych samochodów) opony rzeczywiście przeznaczone do warunków zimowych. Opony uniwersalne mogą być nie wystarczające przy eksploatacji w warunkach ekstremalnych.


Cytat: Jerzy Warszczyński
Kierownik akredytowanego laboratorium
Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Przemysłu Oponiarskiego Stomil
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
macio 


BMW: Opel Zafira A
Imię: Maciej
Silnik: x18xe1
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 257
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 13-02-08, 17:58   

Ja zmienie jak zrobie z felgami i zakupie nowe kapciochy ;)

///M_ichał napisał/a:
Wracajac do tematu, czytalem wypowiedzi kilku osob, oraz opierajac sie na wlasnych doswiadczeniach, powiem ze jazda na letnich przy temp. w okolicy 0*, zarowno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, jest lepsza niz na zimowych. Na mokrej nawierzchni rowniez lepiej sie jezdzi na letnich. Oczywscie wszystko zalezy od opon, ale przy markowych, porzadnych oponach, tak wlasnie jest.
Te 7* to nic innego, jak lobby oponiarskie. A ten test tylko to potwierdzil.


hmm.. o ile mi wiadomo woda zaczyna zamarzać właśnie od 0*C w dół także nie widze nawet bdb opony letniej przy takiej temperturze takie jest moje zdanie :)
_________________
BMW zawsze w sercu.....
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 13-02-08, 18:03   

Ja także uważam że letnia opona i temperatura poniżej 5 stopni to się równa 0 przyczepności. Tak też nie można jednoznacznie określić kiedy zmienić opony tzn czy ma być to styczeń, luty marzec czy sierpień :pijaki:
_________________
 
 
 
///M_ichał
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-08, 18:05   

lolejko napisał/a:
Może i letnia się dobrze trzyma na suchym i mokrym asfalcie, ale niech szron ci złapie z rana i na zakręcie się wyłożysz! W temperaturze poniżej 7 stopni celcjusza na samym dole przy asfalcie masz temperaturę bliską zeru a w nocy nawet poniżej może być! Miejscami możesz mieć nawet lód i nie mów że letnia ci lepiej będzie trzymać!
Bo na całej trasie możesz mieć sucho a wjedziesz w zakręt i się na drzewie znajdziesz!


LOLEJKO oczywiste jest, ze na sniegu i lodzie opona zimowa bedzie sie zachowywac 100 razy lepiej, to nie podlega dyskusji. Ale w tem. powyzej 0* letnie sie lepiej zachowuja pod kazdym wzgledem (prowadzenie, hamowanie, trakcja), i to potwierdza ten test oraz potwierdzaja to opinie osob ktore maja pojecie o jezdzie samochodem. Ja rowniez jestem za tym aby jezdzic na zimowych od listopoada do marca, gdy tem. spada ponizej 0*, bo wtedy wiadomo ze robi sie slisko, ale przy takiej pogodzie jak jest teraz czyli sucho i ponad 0* lepsze sa letnie. Takie sa fakty. Wiadomo ze lepiej jezdzic na zimowych, niz byc zaskoczonym zmiana pogody.

lolejko napisał/a:
Akurat esiu jeździ tylko bokiem i z tego poślizgu nie wychodzi więc wie co mówi na temat kwestii opon! Na tym forum nie wiem czy jest osoba która więcej kompletów wymieniła niż on! Akurat jemu jeśli chodzi o opony wieżę bo ma z tym doświadczenie i to spore!


Dla mnie wydawanie opini o oponie, na podstawie driftu jest poprostu bezsensu. Opone mozna ocenic po jezdzie na torze, bo wtedy wyraznie widac ktora opona ma lepsza przyczepnosc, na ktorej sie lepiej hamuje, itp. Oczywiscie, w codziennej eksploatacji rowniez widac roznice pomiedzy oponami, i na tej podstawie tez mozna wydawac opinie.

lolejko napisał/a:
Chciałbym to przeczytać!


Ten test byl publikowany w 2006r., w listopadzie chyba, na onecie, takze mysle ze jak poszukasz to znajdziesz.
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 13-02-08, 18:09   

///M_ichał napisał/a:
Dla mnie wydawanie opini o oponie, na podstawie driftu jest poprostu bezsensu.

czasami zdarza mi się że jade zakręt nie bokiem :lol:


///M_ichał, mam takie osobiste pytanie... ta e90 jest Twoja czy Twoich rodziców?
_________________
 
 
///M_ichał
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-08, 18:14   

///ESIU napisał/a:
na miejscu Twoich rodziców znając Twoje podejście do tematu opon i wogóle jazdy, nigdy nie dał bym Ci tej e90ki nawet przejechać sie po potwórku

nasówa sie tylko jedno pytanie... po co wogóle zimówki jak letnie w zime lepsze???


Mam pytanie, czy ty umiesz czytac ze zrozumieniem? Czy ja gdzies napisalem, ze zima lepiej jezdzic na letnich, niz na zimowych? Chodzi mi o to, ze w temp. przekraczajacych 0* zarowno na suchej jak i mokrej (woda zamarza przy 0*, przy 1*, 2*,... nie ;) ) nawierzchni opona letnia poprostu lepiej sie zachowuje.
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-08, 18:19   

///M_ichał napisał/a:
przekraczajacych 0* zarowno na suchej jak i mokrej (woda zamarza przy 0*, przy 1*, 2*,... nie ) nawierzchni opona letnia poprostu lepiej sie zachowuje.


Co jak widzisz raczej nie jest prawdą... A testy zależą naprawdę od wielu rzeczy, od rodzaju gumy z jakiej zostały wykonane, poprzez nawierzchnie na jakiej hamują a nawet od tego jak zostały zmęczone chwilę wcześniej, bo po ostrej jeździe mogą się o parę stopni podgrzać i lepiej działać... Ale tu jest mowa o średnich wartościach, które na codzień każdy z nas ma okazje testować... :cwaniak2:
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 13-02-08, 18:21   

///M_ichał napisał/a:
czy ty umiesz czytac ze zrozumieniem?

a czy Ty rozumiesz że wcale nie musi być temp. 0* żeby się przejechać? opona letnia ma dużo bardziej twardą gume niż zimówka i dlatego w temp powiedzmy 5* na plusie jest na tyle twarda że sie robi poprostu sliskka
_________________
Ostatnio zmieniony przez no_limit 13-02-08, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
///M_ichał
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-08, 18:30   

///ESIU napisał/a:
a czy Ty rozumiesz że wcale nie musi być temp. 0* żeby się przejechać? opona letnia ma dużo bardziej twardą gume niż zimówka i dlatego w temp powiedzmy 5* na plusie jest na tyle twarda że sie robi poprostu sliskka


Nie wierz tak we wszystko co mowia i pisza, sprzedaz zimowek musi sie jakos krecic, takze trzeba cos ludziom powiedziec zeby kupowali, dlatego wymyslili 7*. Mozliwe ze w teorii tak jest ze letnia jest twardsza, ale w dodatnich temp., w praktyce letnia jest lepsza. Takie sa fakty. Z mojej strony proponuje zakonczyc ta rozmowe, i trzymac sie tematu, bo to dalej nie ma sensu.
Ostatnio zmieniony przez no_limit 13-02-08, 18:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-02-08, 18:32   

///M_ichał napisał/a:
Takie sa fakty.


Pokaż jakiekolwiek żródło które tak mówi... :cwaniak2:
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 21