Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Planuje zakup BMW E46 330i......jak wygląda eksploatacja?
Autor Wiadomość
perix 


BMW: BMW e36 318i
Imię: Karol
Silnik: M 40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Londyn/Tarnobrzeg
Wysłany: 20-06-14, 16:38   Planuje zakup BMW E46 330i......jak wygląda eksploatacja?

Witam planuje zakup BMW E46 330i lub jakieś innej wersji silnikowej.Tzn chodzi mi o auto dynamiczne a jednocześnie mieszczące się w normie jego użytkowania(żeby nie było wybitnie drogo ).Dlatego myślę o 330i z gazem lub myślałem o dieslu 3.0 lub 2.0. Chciałbym wersję ze skórą czyli w miarę wyposażoną.Mam do wydania ok 25 tysięcy plus 3 tysiące na rezerwie.Więc czekam na propozycje ....pozdro!!! :hyhy:
_________________
BMW to nie marka!!!-to serce.....
 
 
Maciek 



BMW: e36 330
Silnik: M54B30
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 356
Skąd: Wlkp
Wysłany: 20-06-14, 21:53   

jeśli chodzi o 330i silnik m54b30 to najważniejsze rzeczy które powinienes wiedzieć

- silnik wymaga troche lepszych świec zapłonowych od 35 zł szt
- filtry dość tanie
- pompy wspomagania bardzo czesto padają, a nawet nowe z ASO okazują się lipą :(
- wahacze przednie ( poza tymi firmy Meyle ) nie są regenerowalne co oznacza że jeśli masz wybite sworznie musisz wydać min 80 zł na takie dość dobre
- tylne zawieszenie naprawia sie poprzez wymiane tulejek - czyli tanio :)
- m54 lubi sobie oleju spalić, tak już maja te silniki

ogólnie udane auto i jak na te roczniki nie ciągna po kieszeni akos szczególnie
_________________

 
 
kaczoro 



BMW: E39
Imię: Bartek
Silnik: M54B25
Pomógł: 41 razy
Wiek: 106
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 970
Skąd: Niepołomice
Wysłany: 21-06-14, 00:38   

Oprócz tego, że M54 wdupca olej jak dzik to polecam :ok:
 
 
adakam 


BMW: 325 Ci
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: POLSKA/IRELAND
Wysłany: 21-06-14, 00:46   

Maciek napisał/a:
musisz wydać min 80 zł na takie dość dobre


chyba chodziło o 800 zł ;)
co prawda mam b25, ale też polecam!

pozdro
 
 
perix 


BMW: BMW e36 318i
Imię: Karol
Silnik: M 40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Londyn/Tarnobrzeg
Wysłany: 21-06-14, 02:48   a właśnie chciałem zapytać....

...jakie są mniej i więcej koszty ubezpieczenia(oczywiście wiem że zależą od różnych rzeczy).Chcę popytać to i owo bo każdy jak usłyszy 3 litry to się aż trzęsie z przerażenia(poza mną bo uważam że samochód powinien dawać frajdę).....dzięki za każdą jedną odpowiedź są pomocne :yeah:
_________________
BMW to nie marka!!!-to serce.....
 
 
Robson88 



BMW: e46
Imię: Robert
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Wiek: 36
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 35
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-06-14, 07:12   

przejdz sie do ubezpieczalni i sie dowiedz osobiscie, bo to zalezy od regionu, zniżek itp
 
 
Przymo 



BMW: E46 325i/E46 330i Cabrio
Silnik: m54b25/b30
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 130
Skąd: SWD
Wysłany: 21-06-14, 09:47   

ostatnio ubezpieczałem 330Ci z 2004 roku to wyszło w PZU 550zł na cały rok, sam sie zdziwiłem bo za turasa 325i płace więcej w Avivie.
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 21-06-14, 09:56   

a ja nie polecam tego silnika mimo iz sam go mam bo ten silnik nie nadaje sie kompletnie do zabawy jest to zasrany siemens i nigdy wiecej bym go nie kupil mega kosztowny w eksploatacji w porownaniu z silnikami m50 pali olej szybko zuzywaja sie gumki zaworowe drogi silnik w utrzymaniu wiem dobrze co pisze bo calkiem nie tak dawno mialem kapiotalny remont tego wlasnie silnika co mozna zobaczyc u mnie w galeri
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-06-14, 11:21   

Miałem m54 w coupe i teraz tez mam taki sam w iksie i jakoś ani z jednym ani z drugim nie mam problemu,jesli wpierdziela ci olej litrami to faktycznie masz coś nie tak bo ja dosc często kontroluje stan na bagnecie i zużcie oleju po przejechaniu 5000 km oscyluje w granicach 100ml czyli zgodnie z przewidywaniami producenta na 10 000 km do 250ml a przebiegu mam ponad 200 000 km

chyba wszystko zalezy od kondycji silnika a nie jego konstrukcji,piłowany silnik do odcinki zużyje sie szybcie po 100000 km niz normalnie eksploatowany po pół bańce i to chyba nikogo nie powinno dziwić a tak jest w większosci przypadków,ze kupuje sie auto z mocnym motorem za wszystkie pieniądze i pizda but a potem brakuje hajsu na olej filtry swiece :padam:
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 21-06-14, 11:29   

ikarus napisał/a:
Miałem m54 w coupe i teraz tez mam taki sam w iksie i jakoś ani z jednym ani z drugim nie mam problemu,jesli wpierdziela ci olej litrami to faktycznie masz coś nie tak bo ja dosc często kontroluje stan na bagnecie i zużcie oleju po przejechaniu 5000 km oscyluje w granicach 100ml czyli zgodnie z przewidywaniami producenta na 10 000 km do 250ml a przebiegu mam ponad 200 000 km

chyba wszystko zalezy od kondycji silnika a nie jego konstrukcji,piłowany silnik do odcinki zużyje sie szybcie po 100000 km niz normalnie eksploatowany po pół bańce i to chyba nikogo nie powinno dziwić a tak jest w większosci przypadków,ze kupuje sie auto z mocnym motorem za wszystkie pieniądze i pizda but a potem brakuje hajsu na olej filtry swiece :padam:


nie do konca się z Tobą zgodzę te silnika nie sa udane nie powiem moc w polaczeniu z zapotrzebowaniem na paliwo jest adekwatna bo jest to dosc silny motor ktory nie chleje jak czolg ale nie jest to udany silnik BMW stanowczo lepiej wypadada M52b28 po kilku drobnych modach moc mozna wykrzesac taka sama jak M54B30 mimo ze i jedno i drugie to siemens ale ja wiem już z wlasnego doswiadczenia nie kupilbym jeszcze raz M54B30 stad też docieram go teraz jade na hamownie i sprzedaje ten silnik
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
perix 


BMW: BMW e36 318i
Imię: Karol
Silnik: M 40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Londyn/Tarnobrzeg
Wysłany: 21-06-14, 12:43   ...

to szczerze tu się zaczyna mój kłopot bo taak jak pisałem szukam auta mocnego (w sensie nie do katowania)tylko bardziej do sprawnego wyprzedzania i wcisniecia czasami na drodze mocniej tzn..........poprostu do przyjemności z jazdy.Oczywiście każde BMW jak dla mnie nawet najsłabsze to przyjemność z jazdy ale moje BMW e36 318i jest trochę za słabe.
To może lepiej już diesel????....choć to 3.0 kusi strasznie.A co myślicie o LPG do niego???
_________________
BMW to nie marka!!!-to serce.....
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 21-06-14, 19:51   

poszukaj lepiej 3,0 diesla z silnikiem m57 duzo lepsze rozwiazanie
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
Artur.325 


BMW: e46 330ci
Silnik: M54b30
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 452
Skąd: W-wa
Wysłany: 21-06-14, 20:52   

Osobiście nie miałem M54B30,ale miał go mój znajomy.
Większość jednak mówi,że ten silnik lubi olej...nawet po wymianie wszelkich uszczelniaczy itd.,często podobno nie trzyma fabrycznej mocy.
Zapewne dużo zależy też od tego jak użytkujesz auto,mogę się mylić,ale mam wrażenie,że kolega Ikarus raczej spokojniej obchodzi się z autem i zapewne wtedy zużycie oleju jest zdecydowanie mniejsze.
A jak napisał kolega whitedevil,że nie daje się do zabawy,pewnie lubi pocisnąć a wtedy ten silnik na prawdę lubi brać olej,tak było też mojego znajomego,auto nie kopciło ani nic,pracowało bardzo ładnie ale dostawał po d*pie ostro i niestety brał olej na poziomie 1l/1000km.
 
 
perix 


BMW: BMW e36 318i
Imię: Karol
Silnik: M 40
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: Londyn/Tarnobrzeg
Wysłany: 22-06-14, 12:41   ......

Powiem szczerze że o 3 l. dieslu myślałem tylko z tego co czytałem w tej cenie i z tym przebiegiem może być kłopotliwy a nie daj panie jak padnie wtryskiwacz.Dlatego zacząłem myśleć o benzynie heheh czyli odwieczny dylemat 3.0 d czy 3.0 i :/..... :(
_________________
BMW to nie marka!!!-to serce.....
 
 
maciej1203 



BMW: jest
Imię: Maciej
Silnik: Biturbo
Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 39
Skąd: TSZ
Wysłany: 22-06-14, 13:42   

e46 330d 204KM manual 6b najlepsze rozwiązanie :ok: motor oszczędny a ile frajdy z jazdy :hyhy:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14