Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[E36 M52B20] słabnie po rozgrzaniu
Autor Wiadomość
shilay 


BMW: E36
Imię: Michał
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 34
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 12
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-07-14, 18:24   [E36 M52B20] słabnie po rozgrzaniu

Witam.

Zimny silnik chodzi normalnie (na gazie jak i na benzynie). W miarę nagrzewania moc spada (w sensie ciężko przyspiesza), a układ wydechowy buczy niemiłosiernie. Wyczytałem w internecie, że takie objawy ma uszkodzona sonda lambda. Podobno komputer pozbawiony odczytów z sondy powinien przejść w tryb awaryjny, a silnik chodzić w miarę normalnie i więcej palić. U mnie po odłączeniu sond nic się nie zmieniło - nadal rozgrzany słabnie, czasami sobie przerwie.

W związku z tym mogę wykluczyć sondy? Jeżeli tak to macie jakiś inny pomysł?
Sondy 5V, cztery przewody.

Z góry dzięki.
 
 
 
dzordz 


BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1453
Skąd: katowice
Wysłany: 05-07-14, 11:25   

ja miałem podobnie w m52b28 ,brak przyspieszenia jak na swoja moc ,pojechałem na kompa i okazało się że czujnik wałka rozrządu do wymiany ,a oprócz tego to jedna sonda nie działa zero reakcji na kompie ,odłączyłem ją całkowicie
czujnik wymieniłem ,błędy usunięte ,adaptacja wyczyszczona ,teraz idzie jak torpeda
i obroty spadły z 1200obr do 550obr :yeah:
_________________
 
 
Mateusz118 



BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M52B??
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 961
Skąd: Olkusz/KrK
Wysłany: 05-07-14, 19:43   

Do objawów czujnika wałka rozrzadu bym dorzucił jeszcze głośne cykanie wtryskiwaczy benzynowych, bardzo słaby dół, słaba reakcja na gaz.

Masz możliwośc sprawdzenia samochodu na kompie ?
_________________





Gość oceń moje E36


You can't buy happiness, but you can buy horsepower and that's kind of the same thing

 
 
 
piacho86 



BMW: e36
Imię: Maciej
Silnik: m50b20-b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 193
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 06-07-14, 01:01   

może zdaje Ci się, że jak się nagrzeje po prostu komp sczytuje błędy i masz wrażenie że tak jest,
pytanie simens czy bosch osprzęt?
to co Ci większość powie pojedz na kompa to będziesz miał większy podgląd;
_________________
brak podpisu to najlepszy podpis;
 
 
 
dzordz 


BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1453
Skąd: katowice
Wysłany: 06-07-14, 18:24   

Mateusz118 napisał/a:
Do objawów czujnika wałka rozrzadu bym dorzucił jeszcze głośne cykanie wtryskiwaczy benzynowych, bardzo słaby dół, słaba reakcja na gaz.

Masz możliwośc sprawdzenia samochodu na kompie ?


Dokładnie takie miałem objawy ,wymieniłem i nie to auto :yeah:
_________________
 
 
shilay 


BMW: E36
Imię: Michał
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 34
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 12
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-07-14, 18:59   

mam kompa z inpą ale nie mogę z nim pojeździć (brak baterii do laptopa, a pod przetwornicą nie chce pójść). Nie ma błędów silnika.

Osprzęt siemens.

Zapomniałem o jeszcze jednym objawie: leje paliwem, tak, że śmierdzi nim z wydechu.
 
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 11-07-14, 11:52   

shilay napisał/a:

Zapomniałem o jeszcze jednym objawie: leje paliwem, tak, że śmierdzi nim z wydechu.


Na 100% czujnik położenia wałka rozrządu.
Dziwi mnie tylko, że na kompie nic nie pokazuje - u mnie było to widoczne od razu... A objawy miałem wszystkie takie jak Ty + to co chłopaki wyżej opisali. Generalnie pełny wachlarz możliwości :P
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
piacho86 



BMW: e36
Imię: Maciej
Silnik: m50b20-b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 193
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 11-07-14, 12:34   

mi na początku też nie pokazało, dopiero za drugim razem,
_________________
brak podpisu to najlepszy podpis;
 
 
 
shilay 


BMW: E36
Imię: Michał
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 34
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 12
Skąd: Toruń
Wysłany: 11-07-14, 16:49   

Ok, w takim razie znajdę kogoś ze sprawnym czujnikiem i podmienię. Jak będzie dobrze to zakupię "pachnący". Na ten moment dzięki chłopaki! :)
 
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 14-07-14, 15:09   

Tylko nie kupuj żadnych zamienników bo to nic nie da - tylko ori VDO Siemens działa poprawnie.
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
mshk 
(Maniek)



BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 325
Skąd: Łomża
Wysłany: 17-07-14, 06:58   

Czy szarpanie podczas przyspieszania tez może być przyczyną wałka rozrządu? Po rozgrzaniu silnika tez czuć spadek mocy. Spalanie tez poszło wyżej.
 
 
 
shilay 


BMW: E36
Imię: Michał
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 34
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 12
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-07-14, 15:23   

Po podmianie czujnika (ori) jest to samo, a jak się fest rozgrzeje i ma ciężko (np. pod górkę) to szarpie (dusi się). Co dalej? Czujnik położenia wału klęka? Sondy lambda odłączone.
 
 
 
mshk 
(Maniek)



BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 325
Skąd: Łomża
Wysłany: 17-07-14, 17:26   

Świece, cewki do sprawdzenia
 
 
 
shilay 


BMW: E36
Imię: Michał
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Wiek: 34
Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 12
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-08-14, 09:07   

Problem rozwiązany, zapchany wydech - kat się rozleciał.
Dzięki za próby i pozdrawiam :) .
 
 
 
majkel82 


BMW: kebab
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 91
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 04-08-14, 11:10   

shilay napisał/a:
Problem rozwiązany, zapchany wydech - kat się rozleciał.
Dzięki za próby i pozdrawiam :) .


Kat wycięty czy wstawiony drugi ?? ?

ps. przy okazji chciałem zapytać Was o jedną sprawę :)
Mianowicie mój ostatni tłumik chyba dogorywa bowiem na wolnych obrotach wydaje bardzo dziwne dźwięki (buczenie i takie nierówne pierdzenie), ale to co nie daje mi spokoju to bardzo wysoka temperatura spalin. Po przyłożeniu ręki do wylotu tłumika mozna się prawie poparzyć - to chyba nie jest normalne :O . Zauważyłem to jakiś czas temu gdy po spokojnej jeździe zgasiłęm silnik i słyszałem jak strzela tłumik (jazda bez żadnego butowania itd) Czy może to byc objaw wypalonego tłumika, katalizatora czy jeszcze czegoś innego??
Żadnych innych objawów nie ma - sonda działa, spalanie w normie ok 13/14l LPG, silnik M50B20.
Miał ktoś taki przypadek ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14