Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zwiekszyc moment obr.?
Autor Wiadomość
magnat-at 



BMW: e36 320i
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 320
Skąd: polski
Wysłany: 05-07-09, 12:18   Jak zwiekszyc moment obr.?

Zakupiłem e36 320 i moje pytanie jest takie jak mozna zwiekszyc monet obrotowy maszyny?
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 05-07-09, 12:41   

magnat-at napisał/a:
Zakupiłem e36 320 i moje pytanie jest takie jak mozna zwiekszyc monet obrotowy maszyny


swapując na M54B30
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
renoraines 
Przyjaciel Forum



BMW: było E39 540ia,E46 320cd
Imię: Bartek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Wlkp
Wysłany: 05-07-09, 13:04   

Sprzedajac 320i i kupujac 328i. A tak powaznie to wolnossacy silnik to nie doładowany, żeby przez zabiegi elektroniczne zwiekszyc moc i moment o kilkadziesiat KM/Nm.
_________________

 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 05-07-09, 13:42   

renoraines napisał/a:
A tak powaznie to wolnossacy silnik to nie doładowany, żeby przez zabiegi elektroniczne zwiekszyc moc i moment o kilkadziesiat KM/Nm.


dokładnie a wszelkiego rodzaju chipy do silników benzynowych to ściema i wyłudzenie pieniędzy

jak wiadomo aby podnieść moc i moment najlepszym i najbardziej opłacalnym zabiegiem jest swap silnika na mocniejszy, ewentualnie turbo, kompresor - ale w przypadku tych dwóch ostatnich cena przekracza gładko 10tys pln

wszelkiego rodzaju strumiennice, stożki, chipy i barany to tylko strata kasy - uwierz
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
magnat-at 



BMW: e36 320i
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 320
Skąd: polski
Wysłany: 05-07-09, 21:37   

no moze i racja ze to sciema z tymi chipami no ale z drugiej strony kumpel na zaje..... alfe 156 1,8 ts zrobił ze 150 km 190 km nie wiem jaki moment ma i miala ale jezdziłem nia przed i po przerobkach i jest duza roznica :)
 
 
padre 
-------------



BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1347
Skąd: Chojnice
Wysłany: 06-07-09, 00:33   

magnat-at napisał/a:
no moze i racja ze to sciema z tymi chipami no ale z drugiej strony kumpel na zaje..... alfe 156 1,8 ts zrobił ze 150 km 190 km nie wiem jaki moment ma i miala ale jezdziłem nia przed i po przerobkach i jest duza roznica :)


Tak jak Koledzy piszą, przy silnikach wolnossących bez turbodoładowania przyrost mocy jest nikły- realny w granicach 10KM, nie mówię tu o reklamach na chipach bo realnie to się nigdy nie sprawdza.
Sam miałem sprawdzonego chipa przy motorze 2.5, fakt, poczułem zmiany przy pierwszych kilku jazdach, ale różnica była tak subtelna, że po którymś razie nie byłem pewny czy mi się to tylko nie wydaje.
Rozmawiałem też ze znaną hamownią, która zmienia mapy i nawet u nich podali podobne wartości jak przy zmianie chipa.
Co do podanej przez Ciebie róznicy mocy w Alfie to musiałby zrobic pomiar przed zmianą i po, bo w innym przypadku to tak jak kiedyś sprzedawali "jamniki" z Niemiec na rynku z naklejką 300W.
_________________
Legio Patria Nostra
 
 
magnat-at 



BMW: e36 320i
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 320
Skąd: polski
Wysłany: 06-07-09, 08:32   

a turbosprezara czy cos? nie znam sie.... :wstydnis:
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 06-07-09, 10:33   

Turbinka to kosztowna sprawa chyba że będziesz miał pojecie i sam podłubiesz w garażu, taniej wychodzi ze swapować na większy motorek.
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
shark 


BMW: 2xE21 320/6 E36 QP 328i
Imię: Jakub
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 217
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-07-09, 14:47   

2.0i ma nie najgorszy moment fabrycznie.kwestia przyzwyczajenia do charakterystyki pracy 2.0/6cyl i kilka prób szybkiego startu.Raczej nie bedzie trzeba nic dłubac.nie dawaj ognia na zimnym silniku !!
_________________
siema siema,się gra się ma,się nie ma to siema siema
 
 
 
CalibraFan 



BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 1061
Skąd: B-stok
Wysłany: 06-07-09, 17:23   

Wtrącę swoje 3gr...

Jedynym zabiegiem w silniku wolnossącym który da zauważalne przyrosty momentu obrotowego jest zwiększenie pojemności ;]


I analogicznie do tego swap lub kupno 328i które ma ponad 280Nm :D
_________________
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 06-07-09, 17:29   

CalibraFan napisał/a:
Wtrącę swoje 3gr...

Jedynym zabiegiem w silniku wolnossącym który da zauważalne przyrosty momentu obrotowego jest zwiększenie pojemności ;]


I analogicznie do tego swap lub kupno 328i które ma ponad 280Nm :D


Nie tylko zwiekszenjie ppojemnsoci, ale dlubanie w takim silniku na pewno bedzie drozsze niz swap
_________________
rev
 
 
 
magnat-at 



BMW: e36 320i
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 320
Skąd: polski
Wysłany: 07-07-09, 08:35   

rozmawiałem wczoraj ze znajomym mechanikiem który ma wlasnie tą alfe pytałem o to samo co tu i mowił ze nie ma rzeczy nie mozliwych wszystko sie da zrobic. nawet sam mowił ze jak kupił alfe to byl w szkoku "co on to kupił", ale jak sie wział za niego to teraz silnik 2,0 nie ma startu do niego. przerobił też takiemu facetowi (zreszta uczył mnie kiedys:)) bmw e36 sedan 1,6 i auto z silnikiem 1,8 nie mial startu do niego. a wiem co mowi bo facet zna sie na rzeczy jak nikt inny:) wiec temat mozna zamknac:)
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 07-07-09, 09:30   

magnat-at, a powiedz ile taka przeróbka kosztuje i co dokładnie zmienia?
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
magnat-at 



BMW: e36 320i
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 320
Skąd: polski
Wysłany: 07-07-09, 11:58   

nie pytałem ile on dał za taka przeróbke sam sobie to robił a zmienia i moment i moc i oddam autko w jego rece.
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 09-07-09, 11:31   

troche późno ale co tam - co do turbo, taniej wyjdzie wstawienie V8 a tam masz morze momentu i to od dołu już
_________________
E30 forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15