Kilka porad eskploatacyjnych - co kupić do nowej fury? |
Autor |
Wiadomość |
Endurka
BMW: 318i
Nadwozie: Sedan
Dołączyła: 05 Paź 2014 Posty: 16 Skąd: okolice Wawy
|
Wysłany: 09-10-14, 12:54 Kilka porad eskploatacyjnych - co kupić do nowej fury?
|
|
|
Witam,
jestem nową posiadaczką jedynego słusznego auta
To co wiem na początek, to wymiana oleju i filtrów.
Czy ktoś może mi coś doradzić?
Auto sprowadzone, nie wiem na jakim oleju jeździło wcześniej, chciałam zalać Liqy Moly - którym? Syntetyk/półsyntetyk? Przebieg 128 tys.
Filtry - oleju który? Polecano mi niejaki filtr zamknięty, psikany olejkiem.
Ktoś wie o jaki chodzi?
Kabinowy z węglem?
Czy paliwa filtr też?
Czy to nie przebieg na wymianę oleju w skrzyni?
Co jeszcze powinnam z nim zrobić na początek? Poza skasowaniem inspekcji i podpięciem do kompa w celu doładowania współczynnika radości pod butem?
Z góry dzięki za podpowiedzi! |
|
|
|
|
Endurka
BMW: 318i
Nadwozie: Sedan
Dołączyła: 05 Paź 2014 Posty: 16 Skąd: okolice Wawy
|
Wysłany: 09-10-14, 12:55
|
|
|
a sorry, nie wpisałam auta w profilu, E46, 318i |
|
|
|
|
grucha
BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy Wiek: 104 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 3758 Skąd: EL
|
Wysłany: 09-10-14, 13:08
|
|
|
e46 318i więc silnik N46b20 olej tylko o normie BMW LL04 5w30 ewentualnie 5w40 czyli olej syntetyk - nie wolno do tego silnika wlewać pół syntetyka...
Endurka napisał/a: | Filtry - oleju który? Polecano mi niejaki filtr zamknięty, psikany olejkiem.
Ktoś wie o jaki chodzi? |
"psikany" zapewne chodziło o sportowy filtr powietrza K&N, ale nie ma sensu, bardzo dobrym wyborem będzie Mann, Knecht.
Filtr oleju w N46b20 to wkład papierowy, firmy jak wyżej Mann czy Knecht
Endurka napisał/a: | Kabinowy z węglem? |
filtr pyłkowy węglowy to bardzo dobry wybór ale jak założysz zwykły papierowy też będzie dobry
Endurka napisał/a: | Czy paliwa filtr też?
|
należałoby jako pakiet startowy
Endurka napisał/a: | Czy to nie przebieg na wymianę oleju w skrzyni? |
automatyczna czy manualna ? |
_________________
|
|
|
|
|
GENERAŁ
BMW: E46 320d
Silnik: M47N
Nadwozie: Touring
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 168 Skąd: WKZ
|
Wysłany: 09-10-14, 13:10
|
|
|
Wszystko tak jak pisze kolega grucha,
Ja bym sprawdził bądź wymienił płyn chłodniczy bo na lato się nie ma |
|
|
|
|
Endurka
BMW: 318i
Nadwozie: Sedan
Dołączyła: 05 Paź 2014 Posty: 16 Skąd: okolice Wawy
|
Wysłany: 09-10-14, 13:11
|
|
|
manual
chodziło o psikany powietrza, racja - dlaczego nie ma sensu?
czyli który olej 5w30 czy 5w40? lepsza 30? |
|
|
|
|
grucha
BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy Wiek: 104 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 3758 Skąd: EL
|
Wysłany: 09-10-14, 13:32
|
|
|
Endurka napisał/a: | manual |
skoro manualna skrzynia i piszesz że ma taki przebieg a nie inny, ja bym nie ruszał oleju w skrzyni
Endurka napisał/a: | chodziło o psikany powietrza, racja - dlaczego nie ma sensu?
|
po pierwsze cena, niby dożywotni... ale, swojego czasu miałem takie bmw właśnie z tym samym silnikiem i czytałem że sportowy filtr powietrza to przerost formy nad treścią, mocy Ci to nie doda a jest duże prawdopodobieństwo że szybko padnie przepływomierz który kosztuje srogo - czytaj duuużo
Endurka napisał/a: | czyli który olej 5w30 czy 5w40? lepsza 30? |
oba to syntetyki 5w30 czy 5w40 - po mojemu w tym przypadku nie ma większej różnicy, jak wspomniałem najważniejsza jest norma, BMW LL04 |
_________________
|
|
|
|
|
DonElton
Liryczny Sadysta
BMW: E36, E46
Silnik: b20,b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 14 razy Dołączył: 27 Lis 2013 Posty: 306 Skąd: WGM
|
Wysłany: 09-10-14, 15:02
|
|
|
Dodatkowo wymienić płyn wspomagania, płyn hamulcowy i obejrzeć dokładnie przewody hamulcowe. |
_________________ Ozonatory 10g - PW |
|
|
|
|
Endurka
BMW: 318i
Nadwozie: Sedan
Dołączyła: 05 Paź 2014 Posty: 16 Skąd: okolice Wawy
|
Wysłany: 09-10-14, 19:47
|
|
|
o "sąsiad" widzę, może doradzać będzie bliżej |
|
|
|
|
DonElton
Liryczny Sadysta
BMW: E36, E46
Silnik: b20,b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 14 razy Dołączył: 27 Lis 2013 Posty: 306 Skąd: WGM
|
Wysłany: 09-10-14, 22:34
|
|
|
Endurka, Oczywiście że służę pomocą Odezwij się na pw jak coś |
_________________ Ozonatory 10g - PW |
|
|
|
|
Endurka
BMW: 318i
Nadwozie: Sedan
Dołączyła: 05 Paź 2014 Posty: 16 Skąd: okolice Wawy
|
Wysłany: 10-10-14, 10:39
|
|
|
napisałam |
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
|
|
|
|
Endurka
BMW: 318i
Nadwozie: Sedan
Dołączyła: 05 Paź 2014 Posty: 16 Skąd: okolice Wawy
|
Wysłany: 10-10-14, 11:38
|
|
|
a pochwali się jak odpowiednie zdjęcia popełni i odnajdzie odpowiedni wątek do tego |
|
|
|
|
Masters
BMW: E30 M20b20 & E46 M54b30
Imię: Kamil
Silnik: M20/M54
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 64 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 3269 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 10-10-14, 13:52
|
|
|
Przy tym silniku N46b20, nie ma sensu pakować jakiś K&N-ów czy innych wynalazków, bo te auto ma jeździć poprawnie i tak będzie jeździło też bez K&N, szatanem z mocą nigdy nie będzie, a tylko szkoda kasy na taki filtr, te filtry stosuje się dla mocnych silników, które dodatkowo zostały podkręcone, takie jest moje zdanie |
|
|
|
|
Masters
BMW: E30 M20b20 & E46 M54b30
Imię: Kamil
Silnik: M20/M54
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 64 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 3269 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 10-10-14, 13:52
|
|
|
Wyprzedziłem prędkość mojego złączą kliknięciem mojej fantastycznej myszy, czyt. DO USUNIĘCIA |
|
|
|
|
Endurka
BMW: 318i
Nadwozie: Sedan
Dołączyła: 05 Paź 2014 Posty: 16 Skąd: okolice Wawy
|
Wysłany: 11-10-14, 21:00
|
|
|
sportowy nie ma sensu, nawet jeśli chcę podkręcić moc??
lepsze foto in progress |
|
|
|
|
|