Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E46... jaki silnik wybrac
Autor Wiadomość
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-12-16, 18:27   

2.8 czy 2.5 pali tak samo max do litra więcej jak Mój silniki... znam temat :)
 
 
Jerry_Cornelius 



BMW: e36
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 730
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 27-12-16, 18:37   

K3m0T1989 napisał/a:
twoje spalanie jest niemozliwe :D predkosci niemieckie i 10l lpg ? nie uwierze bo mam e36 2.8 z dobrze działajacym porzadnym lpg i miedzy 11-13 lpg jest cały czas.
Jak piszesz predkosci niemieckie czyli czesto około 200 zrobiłem taką trasę 1200km po autostradach i wychodzi ponad 13 lpg.

benzyny też tyle pali ? :) czy gaz ustawiony na ubogo i potem głowice robisz :P

Aż tak optymistycznych wyników na pewno nie ma :) jeszcze piszesz że srednio. Chyba że gaz masz ustawiony na 50 stopni i z tymi 9l lpg pali ci jeszcze 2l benzyny to ok.

takie wyniki to 1.8 może robi. Jak się poczyta raporty spalania to jednak twoje jest zaniżone o dobre 2l.

podane przez ciebie wyniki są mozliwe ale jest to jazda trasą 100 kmh na ostatnim biegu bez dotykania gazu.


Taki mam już styl jazdy mieszany z przewaga ekodrivingu. Większy kapec to więcej wciąga gazu, miałem przez krótki czas 225/45/17, przyczepne w cholere że częściej 10.5 nawet do 13l lpg. Mechanik żadnej ubogaconej mieszanki nie ustawił, ma jeździć bezproblemowo, a nie zarznąć auto.
Pooglądaj sobie moje statystyki pod postem. Możesz mi nie wierzyć, twoje prawo, ja tam na siłę nie będę przekonywał, swoje wiem i czarów nie ma ;)

Sporo ludzi jedzie na pałę, nie poznaje pojazdu, którym jeździ, jego możliwości tylko utarte przez szkołę jazdy zasady i zero rozwijania się w tym kierunku. Co ciekawe sporo jest takich ludzi bodaj 80% takich kierowców na drogach ;) Najbardziej mnie śmiesza zachowania jak "widzenie" terenu 5m przed maska a reszta już nie obchodzi przykład: jadę dwupasmowa drogą, widzę z daleka że jest czerwone światło, zależności od prędkości robię redukcje lub pozwalam by autko toczyło się do tych świateł, co inni robią? Gaaz do dechy i pierdut hebel bo czerwone :kij: , albo sygnalizowanie zamiaru skręcenia na skrzyżowaniu (pomijam sytuację ustąpienia pierwszeństwa bo to zrozumiała sytuacja) zamiast obserwować dostosować prędkość pojazdu to najczęściej rura czyt. dozwolona największa prędkość (najczęściej 50km/H ) i zaczynać procedurę używania hamulców oraz jednocześnie wykonywać manewr skrętu jakby nie można było spokojnie zwolnic i skręcić.

Z tematem eko to ja przeorałem na swoim przykładzie. I żadna durna propaganda nie wmówi mi że silnik 1.2 z turbodoładowaniem ok 100KM do średniego auta o masie ok 1300-1400kG jest jak najbardziej odpowiedni do ekonomicznej jazdy :czyta:
Odpowiednia moc i moment obrotowy do masy auta da jak najbardziej zadowalające rezultaty.
Przed 2.8 miałem najsłabszy silnik jak był do e36 m43b16 ok 102KM bite 9.5L LPG palił niezależnie czy 225/45/16 czy 185/65/16, a przy obciążeniu palił aż 13-14L. Koszta utrzymania prawie podobne to po co się męczyć z taką kosiarka? ;)

Pozdrawiam
_________________
„Słońcu ani śmierci nie można patrzeć prosto w oczy.”
„Tylko martwi wiernie dochowują omerty”

The mythical BMW E36 -->
The Legendary BMW E46-->
 
 
 
KlimeQ 



BMW: E46 Touring
Imię: Marcin
Silnik: M54B30
Nadwozie: Touring
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 536
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-16, 12:22   

To i ja dorzucę swoje 5 ZŁ.
Od roku czasu jeżdżę m54b30, jeśli chodzi o spalanie to weryfikowałem to jakieś 2 razy, więcej mi się nie chce. W mieście za 100zł robię jakieś 200km z hakiem więc wychodzi ok 12/100 natomiast trasa weryfikowana raz i przy prędkościach bardzo różnych bo od 140 do 200 spalanie wyszło 10/100.
PS. Przez 8 tyś nie dolałem ani kropli oleju ;)
 
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-16, 13:14   

wszystko przed Tobą :)
 
 
Miro600V 



BMW: E46 325Ci
Imię: Mira$
Silnik: M54B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 246
Skąd: Oława
Wysłany: 28-12-16, 13:53   

Moim M43B16 potrafiłem zejść na ekodrivie do 6.5 kręcąc się po okolicy i też mi nikt nie wierzył. :lol:

M52 wcale nie jest takie bez wad. Takich silników już nie ma ;) M54 to w sumie to samo, tylko ma więcej mocy i momentu, ale szansa jest, że będzie brał więcej oleju. Nie ma co demonizować, tylko szukać co jest w lepszym stanie.
_________________
..:: E46 325Ci coupe by Mira$ ::..
..:: Suzuki SV 650N by Mira$ ::..
E30 335i M30B35 - filmik
LWG
 
 
K3m0T1989 


BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 264
Skąd: Wręczyca Wielka
Wysłany: 28-12-16, 15:40   

m52 nie ma wad takich jak m54. Nie ma disy, nie łyka oleju. Tak samo jak przy m54 kończą się czujniki wału czy wałka, tak samo może vanos odmówić współpracy.

może inaczej, m54 ma wszystkie wady m52 i dokłada kilka swoich własnych :)
_________________
mój były czarnuch
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51393
 
 
Jerry_Cornelius 



BMW: e36
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 730
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 28-12-16, 19:07   

KlimeQ napisał/a:
To i ja dorzucę swoje 5 ZŁ.
Od roku czasu jeżdżę m54b30, jeśli chodzi o spalanie to weryfikowałem to jakieś 2 razy, więcej mi się nie chce. W mieście za 100zł robię jakieś 200km z hakiem więc wychodzi ok 12/100 natomiast trasa weryfikowana raz i przy prędkościach bardzo różnych bo od 140 do 200 spalanie wyszło 10/100.
PS. Przez 8 tyś nie dolałem ani kropli oleju ;)


Pozazdrościć silnika :) też bym tak chciał by mój Turas nie złopał oleju :(
_________________
„Słońcu ani śmierci nie można patrzeć prosto w oczy.”
„Tylko martwi wiernie dochowują omerty”

The mythical BMW E36 -->
The Legendary BMW E46-->
 
 
 
Kosek92 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E46 n42 316->323 M52tu
Imię: Marcin
Silnik: M52TUB25
Nadwozie: Sedan
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-16, 20:39   

Cóż ja mam N42B18A może to demon nie jest, ale tak wiem zaraz zostanę to wręcz "zbity" osiągi ma dość przyzwoite do normalnego poruszania się, jeździłem mocniejszymi wersjami czy to 2.5 czy 2.8 fakt że banan na twarzy większy, spalanie cóz...około 10-11 litrów, eksploatacja ? może ciut tańsza...dwa gary mniej...dwie cewki mniej... ale to mityczne N42 więc może być różnie u mnie wymiany wymagały tylko uszczelniacze i auto dzielnie łyka kilometry no i takie auto było bardziej w moim budżecie niż takie zdrowe 325 czy 330i lub 330d.
 
 
KlimeQ 



BMW: E46 Touring
Imię: Marcin
Silnik: M54B30
Nadwozie: Touring
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 536
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-16, 22:38   

Szczurek napisał/a:
wszystko przed Tobą :)


Dzięki, zapamiętam to sobie :P
 
 
 
Miro600V 



BMW: E46 325Ci
Imię: Mira$
Silnik: M54B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 246
Skąd: Oława
Wysłany: 29-12-16, 08:31   

K3m0T1989 napisał/a:
m52 nie ma wad takich jak m54. Nie ma disy

W m52tu jest disa. W m54 masz większą szansę na nadmierną konsumpcję oleju, ale masz większą moc. Tyle. ;)
_________________
..:: E46 325Ci coupe by Mira$ ::..
..:: Suzuki SV 650N by Mira$ ::..
E30 335i M30B35 - filmik
LWG
 
 
K3m0T1989 


BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 264
Skąd: Wręczyca Wielka
Wysłany: 29-12-16, 15:32   

Miro600V, m54b30 nie trzyma fabrycznej mocy :P rzadko które ma wiecej jak 215 koni.

ogólnie silniki super tylko trzeba pamietać ze 90% chla olej, nie ma 230 koni. Mniej problemów stwarza m52, nawet m52b28tu ma dise, inna przepustnice, wiecej sond ale dalej nie pije oleju :D
_________________
mój były czarnuch
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51393
 
 
tomnowy1 


BMW: e46 mpak
Silnik: m54b30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2014
Posty: 395
Skąd: lodz
Wysłany: 14-01-17, 18:41   

Mialem m52b25 teraz mam m54b30 i powiem ze jedzie fajniej ale chla olej a m52 ani grama!!
ale zdrowe m52 to tez kozak i frajda z jazdy moim turasem b25 po trasie 245km/h ech tesknie za nia!!
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-01-17, 15:31   

tomnowy1 napisał/a:
teraz mam m54b30 i powiem ze jedzie fajniej ale chla olej


Jest to do ogarnięcia a na pewno do zniwelowania poboru :)
 
 
tomnowy1 


BMW: e46 mpak
Silnik: m54b30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2014
Posty: 395
Skąd: lodz
Wysłany: 15-01-17, 16:40   

Szczurek napisał/a:
tomnowy1 napisał/a:
teraz mam m54b30 i powiem ze jedzie fajniej ale chla olej


Jest to do ogarnięcia a na pewno do zniwelowania poboru :)

a np?
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-01-17, 17:13   

Poczytaj na forum bmw-sport jak zmniejszyć pobór oleju w M54 ;)

Dość szeroko opisany temat :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15