E90 320si - swap na inny silnik |
Autor |
Wiadomość |
dadae30

BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 13 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 19-08-14, 07:32 E90 320si - swap na inny silnik
|
|
|
Witam
Wczoraj po wpływem chwili kupiłem sobie ten problem. 70 tyś przebiegu , serwisowany w ASO wszystko pachniało ideałem nic tylko brać...
Dopiero po przyjeździe do domu ...dowiedziałem się co sobie kupiłem. ;/ ale frajde z jazdy miałem na maxa. Było zbyt idealnie by było prawdziwe.
Czy ktoś może mnie oświecić jeśli padnie mi silnik to na jaki bezboleśnie dokonać swap ?
Tak aby najmniej zmieniać? |
|
|
|
 |
The Polak

BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 19-08-14, 08:54
|
|
|
Sprzedaj i kup z takim silnikiem jaki chcesz, bo wątpię żeby jakikolwiek swap się opłacał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
KonradGT
masta blasta


BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 846 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 19-08-14, 09:07
|
|
|
Ale tak naprawdę co sobie kupiłeś? Narazie nic Ci sie nie zepsuło przecież? |
_________________ E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet
Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.
Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG. |
|
|
|
 |
MIKUr1
I am The STIG


BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 32 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3896 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 19-08-14, 10:19
|
|
|
Na zachodzie w te bloki wsadzają stalowe tuleje, w Polsce nie wiem jak by do tego na szlifierni podeszli. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
 |
|
|
|
 |
dadae30

BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 13 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 19-08-14, 15:12 E90 320si - swap na inny silnik
|
|
|
Witam
Wczoraj wieczorem nabyłem tą jednostkę. Trochę zbyt pochopnie podjąłem decyzję.
Na razie nic się nie dzieje bo jak że by się miało dziać.
Auto ma serwisowo 66 tys przebiegu. ( nie ufam jakoś w to ) ale wygląda na takie.
Wszystkie rachunki , potwierdzenie zamówienia auta w pl ASO, rachunek , jakieś tam książki .. ideał.
Trochę mnie zmroziło w nocy jak zobaczyłem tą listę problemów.
Przedzwoniłem do ASO, Pan mnie uświadomił iż spokojnie mam zadbać o olej, stan łańcucha, luzy zaworowe bo takowe muszę kasować i potem cieszyć się autem.
Bo problem jest znikomy ..... hehehe
Że pękające tuleje , to sporadyczne przypadki i raczej zdarzają się w zaniedbanych katowanych egzemplarzach .. a że było tego 2600 sztuk to jest uwypuklony problem. |
|
|
|
 |
kazikm3
///M POWER


BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r. e36 316i 98r
Silnik: V8R6R4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 80 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 3997 Skąd: dolnośląskie/UK
|
Wysłany: 19-08-14, 15:47
|
|
|
nie ogarniam twojej kuwety |
_________________ /// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///
Życie Jest Zbyt Krótkie Żeby Jeźdźić Dizlem
Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
 |
|
|
|
 |
grucha


BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy Wiek: 103 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 3758 Skąd: EL
|
Wysłany: 19-08-14, 15:54
|
|
|
dadae30, kolego chciałeś się pochwalić autem, jest od tego inny dział
bo ja też
kazikm3 napisał/a: | nie ogarniam twojej kuwety |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Majki89899

BMW: E36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Gru 2013 Posty: 167 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 20-08-14, 16:03
|
|
|
Kolega chyba chce sie dowiedziec z góry co ma kupic jak ten sie wysra Może nie będzie tak zle, masz 70 kola przebiegu i juz o swapie myslisz. |
|
|
|
 |
kazikm3
///M POWER


BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r. e36 316i 98r
Silnik: V8R6R4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 80 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 3997 Skąd: dolnośląskie/UK
|
Wysłany: 20-08-14, 16:55
|
|
|
jak będzie dbał o serwis i nie będzie katował na zimnym to nie powinno się nic dziać |
_________________ /// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///
Życie Jest Zbyt Krótkie Żeby Jeźdźić Dizlem
Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
 |
|
|
|
 |
Miro600V


BMW: E46 325Ci
Imię: Mira$
Silnik: M54B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 8 razy Wiek: 36 Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 246 Skąd: Oława
|
Wysłany: 21-08-14, 12:30
|
|
|
Nie wiem, czy bezboleśnie, ale jak chcesz zostać przy 4 garach, to M10.
A jak chcesz iść w 6 to M20, bądź na bogato M30.
V8 to tylko M60 na manualu.
Tak poważnie - wydaje mi się, że w e90 lepiej nie bawić się w swapy tylko sprzedać i kupić z tym co się chce. Im nowsze auto tym więcej manelu do przerzucania przy swapach, a co za tym - większy koszt i więcej roboty. |
_________________ ..:: E46 325Ci coupe by Mira$ ::..
..:: Suzuki SV 650N by Mira$ ::..
E30 335i M30B35 - filmik
LWG
 |
|
|
|
 |
butelky


BMW: e36
Nadwozie: Compact
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 874 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 21-08-14, 14:50
|
|
|
Ładuj m20 |
|
|
|
 |
The Polak

BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 21-08-14, 20:49
|
|
|
Miro600V napisał/a: | Im nowsze auto tym więcej manelu do przerzucania przy swapach, a co za tym - większy koszt i więcej roboty. |
i więcej elementów do popsucia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kaczoro


BMW: E39
Imię: Bartek
Silnik: M54B25
Pomógł: 41 razy Wiek: 105 Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 970 Skąd: Niepołomice
|
Wysłany: 21-08-14, 22:13
|
|
|
Dziwny temat...auto jeździ i ma się dobrze, do tego jest w wersji limitowanej i z (podobno) niskim deklarowanym przebiegiem... Ja bym się tylko cieszył, że mam takiego rarytasa |
|
|
|
 |
dadae30

BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 13 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 26-08-14, 22:30 E90 320si - swap na inny silnik
|
|
|
Witam
Przepraszam was wszystkich za zamieszanie. Niestety po przyjechaniu do domu o 1 w nocy ... zasiadłem do lektury co w zasadzie kupiłem.
Przeraziłem się dosyć trochę ( nie spałem aż do god 9,00 aż otworzą ASO BMW). Teraz pisząc na "zimno" się uspokoiłem i mogę wam odpisać na spokojnie.
Fura śmiga, działa , po rozmowie a ASO poinstruowano mnie iż w tym silniku należy sprawdzać stan łańcucha rozrządu oraz luzy zaworowe co 2 serwis olejowy. Po tych zabiegach powinno być wszystko ok.
Dla tych co oczytali się o problemach tego silnika. Da się to naprawić, taniej niż w ASO (11 tyś i dalej mamy problem tulei).
W UK jest firma specjalizująca się w naprawach tego silnika,a dokładnie pękających tulei.
Koszt 772 funty plus podatki i paczka. Naprawili już 45 sztuk. Po modernizacji silnika wszystko wraca do normy i można to nazwać dobrym silnikiem od BMW.
Czekam jeszcze na odpowiedź 2 firm z polski specjalizujących się w przygotowaniu aut do sportu. Ich wyceny wyglądają obiecująco oraz kosztowo porównywalne do wymiany 2 masa..
Moje pytanie odnośnie SWAPU wyszło trochę nad wyrost . Jednak chciał bym posiadać taką wiedzę dotycząca możliwości mniej bolesnej przekładki silnika.
Podejrzewam że problem silnika może mnie nie dotyczyć za mojej kadencji z tym egzemplarzem , jednak jeśli by mnie dotyczył to chciał bym wyszukać najbardziej słusznej decyzji.
W pl jedna sztuka sprzedana została z runku wtórnego z przebiegiem ponad 140 tys km i ponoć dalej było wszystko ok . A 2 śmiga i ma około 100tyś
Fotki auta wrzucę pod koniec tego tygodnia. |
|
|
|
 |
Drapek_skate


BMW: trójka '88 turbo
Imię: Michał
Silnik: M20B25T
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 414 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 26-08-14, 23:57
|
|
|
kolego dadae30 - tym wątkiem "rozwaliłeś system"
Po co się tak przejmujesz na wyrost?! ochłoń - skoro auto jeździ to pilnuj tego co Ci poradzili w ASO i tyle. Po co masz żyć w stresie?! A jeśli mimo to fakt posiadania takiego auta nie daje Ci spać po nocach to je sprzedaj i kup inne - takie które ma dobre opinie |
|
|
|
 |
|