Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E90 320si - swap na inny silnik
Autor Wiadomość
dadae30 


BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 27-11-14, 14:36   E90 320si Pszczyna

Jako posiadać takiej samej furki fajnie by było gdybyś opisał wszystko ze szczegółami dla potomnych, dal namiar na gościa co to Ci zrobił i napisał plusy i minusy po przeszczepie :)
_________________
E90 320Si on LPG, Fuck Engine Problem.
 
 
KonradGT 
masta blasta



BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 846
Skąd: Wwa
Wysłany: 27-11-14, 14:39   

+1

Koniecznie daj wszystkie szczegóły co i jak, bardzo interesujący mnie temat.
_________________
E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet

Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.

Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG.
 
 
 
elmalik 



BMW: e90
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 13
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 27-11-14, 15:03   

Więc tak jesli chodzi o sam swap,silnik M54b30 wraz ze skrzynią,łapy custom pomalowane proszkowo,wał przerobiony,elektryka dwa kable dodatkowo reszta wpieta,zbiorniki,chłodnica i cała reszta w oryginale.Dolot Simota.
Na tą chwile silnik jest juz odpalony , chłopaki kończą spawać układ wydechowy i na dniach spodziewam się jazdy próbnej.Po pierwszych testach będe mógł cos wiecej powiedzieć,wskazniki,klima,systemy i cała reszta wszystko ma działać.
Jak do tej pory jest to jedyny taki projekt chyba na świecie :)



Ostatnio zmieniony przez elmalik 27-11-14, 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KonradGT 
masta blasta



BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 846
Skąd: Wwa
Wysłany: 27-11-14, 15:11   

Jakie dwa kable? Od czego? Rozumiem, że wtyczka nadwoziowa E90 pasuje do wtyczki kompa MS43? Jeśli E90 jest elektronicznie podobne E46 to w sumie byłoby w miarę prosto z tego co mi się wydaje ;)







Co jest z lewym fartuchem?
_________________
E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet

Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.

Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG.
 
 
 
dadae30 


BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 27-11-14, 16:01   

Powiem szczerze, że sam był bym zainteresowany taka modyfikacja... na jakąś konkretną benzynę albo na 3,0 trociniaka :D .. ale sądzę że tylko PB mi zostaje :)
Czekam na konkretna listę i koszty..i ważne gdzie to robiono :D
_________________
E90 320Si on LPG, Fuck Engine Problem.
 
 
elmalik 



BMW: e90
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 13
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 27-11-14, 20:03   

Auto robię u znajomego chłopaki się nim opiekuja więc na wszystkie pytania nie jestem w stanie odpowiedzieć robota na pewno pro dla zainteresowanych info na prv.

KonradGT: SI to sportowa odchudzona wersja wszystkie tak maja fabrycznie.
 
 
KonradGT 
masta blasta



BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 846
Skąd: Wwa
Wysłany: 28-11-14, 11:09   

Dobrze wiedzieć :ok:
_________________
E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet

Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.

Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG.
 
 
 
starscream 


BMW: e46 Ci
Imię: Maciek
Silnik: M54b30 n42
Nadwozie: Coupe
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 43
Skąd: Stalowa Wola/Bandon
Wysłany: 28-11-14, 19:15   

ciekawy temat bo to fajne polaczenie m54 i e9x

jeszcze jak zegary immo i wszytsko bedzi ejak seria to juz calkiem fajnie...

trakcja nie powinna sprawic problemow

kolektory podchodza????

poprobuj z 2.8 lepsze sa heheh

wywal te ori dlawiki z 330 z katami

przed koncowa pucha ja bym tam widzail x pipe , zaufaj mi . bedzie lepiej
_________________
NIebawem Cos tu Dorzuce.......
 
 
 
elmalik 



BMW: e90
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 13
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 29-11-14, 11:17   

Imo ogarniete auto odpala z guzika , silnik jest ułożony w komorze jak w ori tej pojemności,kolektory m54, 2,8 lepsze hmmm dla mnie raczej nie :) Musk katuje już chyba
piaty zeson na torze my mieliśmy ten motor w e36 3 sezony na torze i kompletnie nic sie nie działo.

http://www.youtube.com/watch?v=FolzzuHiUL8
 
 
miyaigarashi 


BMW: e90 320si
Imię: Michał
Silnik: N45
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Dęblin
Wysłany: 02-03-15, 21:47   

Odświeżam temat:) na innym rozum jeden z użytkowników napisał, że tulejowanie bloku silnika załatwia "bolączki" 320SI. Czy ktoś z forumowiczów potrafi się do tego stwierdzenia odnieść?
 
 
dadae30 


BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 02-03-15, 22:58   E90 320si

Tu masz pierwszą firmę najbardziej znaną
http://www.hthoward.co.uk...-block-repairs/

i 2 gdzie ktoś już tu z forum skorzystał z ich usług

http://krasnobrodzka-racing.com/pl/kontakt
_________________
E90 320Si on LPG, Fuck Engine Problem.
 
 
miyaigarashi 


BMW: e90 320si
Imię: Michał
Silnik: N45
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Dęblin
Wysłany: 03-03-15, 09:39   

Czy to załatwia "przypadłośći" dręczące SI czy muszę wykonać jeszcze jakieś modyfikację silnika? Czy to właściwie jest realne, tz czy da się zrobić go na taką laleczkę aby nie musieć się nim martwić i spać spokojnie?
 
 
dadae30 


BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 03-03-15, 11:07   E90 320si

Jak rozmawiałem z HT to naprawili tych silników około 50 stuk . Po naprawie auta te śmigają i więcej z nimi nic tak poważnego się nie dzieje.

OD BMW POLSKA dostałem następująca informację co 2 serwis olejowy sprawdzić luzy zaworowe oraz napinacz łańcucha rozrządu(napinacz koszt 139 zł w ASO ), wymieniać olej na ten co leje się do Subaru ( cena nie powoduje zawrotu głowy ) oraz wymieniać łańcuch wraz z napinaczem co 50 tyś .

I ważna sprawa przed jazdą rozgrzać silnik . Czyli poczekać aż ssanie się wyłączy oraz po jeździe poczekać jak w dieslu aż temperatura się unormuje.

Mam SI i się to tego stosuje.

Dodatkowo gość w Katowicach na Rozdzieńskiego 190b Pan Manuel stosuje przy wymianie łańcucha taki "Cwancyk" że łańcucha już nie trzeba wymieniać. Nie wiem na razie nie widziałem tego na oczy jak to wygląda.
Ma pod swoimi skrzydłami już 3 SI i maja wedle jego pamięci grubo ponad 140 tyś każdy .

Jeśli byś nie chciał naprawiać silnika idealnie pasuje silnik 150 konny z Z3/Z4.

Dla mnie SI jest boski, jak się rozgrzeje wydech to robi rozpie..dol na wsi :D
No i zawsze jedna sprawa w grupie BMW masz "rarytas"
_________________
E90 320Si on LPG, Fuck Engine Problem.
Ostatnio zmieniony przez dadae30 03-03-15, 12:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
miyaigarashi 


BMW: e90 320si
Imię: Michał
Silnik: N45
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Dęblin
Wysłany: 03-03-15, 11:59   

W HT jaką cenę Ci podali? i o jakim dokłądnie silniku z z3 mówisz? M52TU? Nic oprócz silnika nie trzeba wymienia przy tyl 150km z z3? Ani skrzy ani kompa? Aż dziwne...:)
 
 
dadae30 


BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 03-03-15, 12:08   E90 320si

http://czesci.bmwsklep.pl...&sachnr=7559139


Tu masz oznaczenie. Co do reszty to nie jestem doświadczony w tym temacie i musiał by się ktoś wypowiedzieć kto jest wstanie to ocenić/przeprowadzić.

Na pierwszy rzut oka to kolektor wydechowy na 100% do zmiany . Komputer do przeprogramowania zapewne jeśli się da.

HT - około 900 funtów s przesyłką
4tyś netto w Krasnobrodzka (da się negocjować )
Da się znaleźć taniej np 1,5 tyś ale jakoś nie zastanowił bym się czy warto.

Reasumując niby bolączka na maxa ale :
- masz 5 serie 3 litrowego diesla zapomnisz o klapkach to masz też remont silnika
- 7 seria problem z chłodzeniem ( ta rurka po środku silnika też koszty)
- mamy Santa Fe Hyundai i 2 razy robiliśmy sprzęgło, pierwsze padło po 120 tys km a 2 po 140 tyś ... i cena operacji doszła do 10 tyś zł
- Pastuch ... przebieg 180 tyś od znajomego turbina sprzęgło pompa wtryskiwaczy...i sporo nie Twoje
- Audi A6 ... pompa wtryskiwaczy i wtryskiwacze 18 tyś zł :D lol

Wszędzie są koszty...tylko raz wcześniej raz później :)
_________________
E90 320Si on LPG, Fuck Engine Problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14