Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty wariuja - po raz kolejny e 36
Autor Wiadomość
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
  Wysłany: 24-09-14, 20:28   Obroty wariuja - po raz kolejny e 36

Tym razemjest juz gorzej ,, chce sie z tym uporac bo mnie krew zaleje ... Prosze o porady .. moze forumowi specjalismy sie zaangazuja? :piwo:

Problem polega na tym ze od dluzszego czasu , obroty sa stabilne tylko , gdy zatrzymam sie i po raru sekundach spadaja do 600 -700
Czyli wlasciwych .. Lecz podczas jazdy ,, wbiciu na bieg jalowy , obroty zatrzymuja sie przy 1000-1100
Podczas zmiany biegow tez nie spadaja nizej , gdy samochod toczy sie na biegu bez dodawania gazu , to toczy sie przy 1000obrotach na minute ..
Jw dopiero przy calkowitym zatrzymaniu sie obroty sie stabilizuja ..
Przy przygazowce do powiedzmy 3 tys obr, obroty spadaja pieknie , leczy gdy przygazuje powyzej 3 tys obr. obroty opadaja z przychaczeniem o 1000 obr/m

Dodam ze zdarzylo sie pare razy, przez ostatni tydzien ze wszystko bylo wporzadku

Podpinalem pod kompa - blad czujnika polozenia przepustnicy , ok zmieniony na nowy z aso
podpiecie pod kompa wykasowanie bledu , 2 dni pozniej problem powrocil ,, Podpiecie pod kompa znowu , i beldu nie ma ,, problem jest .. W pozniejszym czasie przy podpinaniu kompa , blad pojawial sie ponownie , czego tez nie rozumemiem bo czyjnik nowy , ale blad za kazdym razem kasowany .

Dzis na podmianke juz 3 krokowiec wlecial , zero rezultatu .

Caly dolot sprawdzony 3 krotnie z lampka wrece nby nie ominac nawet najkniejszego zalamania , przepustnica wyczyszczona , przeplywka zamieniana .. problem jest nadal .. Nie wiem gdzie mam szukac rozwiazania bo jest to uciazliwe podczas jazdy :znudzony:

MOze odwrotnie podpinalem kostki czujnika przepustnicy? Mam czujnik na 2 kostki ,obie takie same , przepustnica i asc

Komp nie pokazuje zadnych bledow ..

Filmik jak to teraz sie zachowuje :O :O

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

1.04 daje na ''luz''


Naprawde jest to drazniace
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
bidżej 



BMW: E36 320i
Imię: Bartek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 184
Skąd: Augsburg
Wysłany: 24-09-14, 21:22   

a jak popryskasz dezodorantem albo innym łatwopalnym środkiem w okolicach dolotu to nie podskakują obroty?
_________________
moja Zdzira E36

 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 24-09-14, 21:28   

Tego nie probowalem , tylko doglebnie przesledzilem kazdy milimetr dolotu 3 razy i jest sprawny ..

Dodat ze mam te ustrojstwo , niby zmiejszanie co2 w spalinach , i jest to podlaczone do odmy a drugimi koncami idzie pimiedzy przepustnice a kolektor ssacy ,, jak wyciah=gne wezyki to obroty spadaja idealnie lecz kuleja -wiadomi za duzo powietrza

Ale nie w tym problem bo przez rok po zakupie obroty byly b dobre ,nawet z tym ustrojstwem
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
bidżej 



BMW: E36 320i
Imię: Bartek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 184
Skąd: Augsburg
Wysłany: 24-09-14, 21:34   

na oko nie sprawdzisz szczelności, spróbuj tego co napisałem :ok:
_________________
moja Zdzira E36

 
 
Mat3o 



BMW: E36 330i
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 481
Skąd: Radzyń Podl
Wysłany: 24-09-14, 21:50   

a to na zimnym czy na ciepłym czy non stop?Z tym dezodorantem też dobry sposób można tez stetoskopem jeśli nie masz to np. weź rure od odkurzacza i przekładaj w rożne miejsca i wtedy będziesz słyszał ze ciągnie :)
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 24-09-14, 22:01   

Panowie , mialem caly dolot na stole 3 razy i tak go sprawdzalem , pod swiatlo z latarkami itd ,, moze chlopski sposob ale nie potrzebowalem endoskopu do tego

Dzieje sie tak na cieplym silniku ,, jak jest zimny to zanim strzalka zejdzie z pola niebieskiego to jest ssanie ,.. choc i to nie zawsze ,,czesto sie zdarzy ze zimy silnik a obroty sa w normie ,,po rozgrzaniu dzieje sie jak na filmiku

ostatni tydzien bylo wszystko wporzadku ,, az inaczej sie jezdzilo samochodem ..
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Mat3o 



BMW: E36 330i
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 481
Skąd: Radzyń Podl
Wysłany: 24-09-14, 22:10   

Miałem to samo tylko gdy się już trochę rozgrzała zaczynała falować i traciła trochę na mocy.
Więc kupiłem używkę sondę oryginał, rzekomo miała być dobra wsadziłem i okazało się że dalej to samo, więc myślę sonda rzekomo dobra to pewnie nie wina tego, jeździłem tak przez ok.3 miesiące w sumie nie szukając przyczyny i przez przypadek pojechałem na kompa, pokazało sondę lambda, kupiłem nowego boscha i chodzi jak trzeba, więc możliwe że sonda Ci też padła. A jeszcze zapomniałem że jak byłem za pierwszym razem u jakiegoś gościa na kompie to pokazało tylko TPS czyli czujnik położenia przepustnicy a sondy nie, więc spróbuj na inny program podjechać :bmw:

W sumie ogólnie za falowanie odpowiada parę rzeczy.
Lewe powietrze,przepływka,sonda lambda,krokowy ale to pewnie wiesz, no ale od tego najlepiej zacząć :hyhy:
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 24-09-14, 23:04   

Krokowce juz 3 na podmianke wkladalem , przeplywke jedna zmienialem , lewe powietrze sprawdzone , ( ale jutro czyms psikne by sie upewnic) sonde sprawdzalem tylko i wylacznie poprzez jej odpiecie ,, wtedy niby powinna wejsc w tryb awaryjny i powinno byc wporzadku nawet z obrotami
W poprzedniej e 36 jezdzilem 4 lata bez sondy i obroty jak i cala reszta byla wporzadku ...

Rece opadaja panowie .. A czuje ze przyczyna jest banalna i smieje sie ze mnie prosto w twarz za kazdym razem jak wsiadam do samochodu :zly:
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Mat3o 



BMW: E36 330i
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 481
Skąd: Radzyń Podl
Wysłany: 25-09-14, 09:34   

Ja też odłączałem sondę i nie było żadnej różnicy na to nie ma reguły jeden będzie chodził dobrze drugi nie, tak samo ja brałem sondę od kolegi to mówił ze chyba jest dobra bo u niego nie falowało a u mnie nie chodziła, najlepiej sprawdzić sondę na oscyloskopie albo jakimś dobrym programem powinno pokazać ale nie zawsze pokazuje. a sprawdzałeś czujnik temperatury albo czujnik temperatury zasysanego powietrza? :lol:
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 25-09-14, 13:26   

Mat3o napisał/a:
a sprawdzałeś czujnik temperatury albo czujnik temperatury zasysanego powietrza?


Czujik temp powietrza? A jak to sprawdzic .. A co z czujniekiem temperatury plynu chlodzacego? Moze to on tak miesza i podaje ze silnik ciagle zimny ..
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Mat3o 



BMW: E36 330i
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 481
Skąd: Radzyń Podl
Wysłany: 25-09-14, 14:23   

czujnik temperatury zassysanego powietrza on siedzi tam przy grodzi pod kolektorem niedaleko przepustnicy. tam obok idzie podcisnienie a ok.3 cm w bok jest ten czujnik a mierzysz jego rezystancje przy danej temperaturze wszystko znajdziesz w sam naprawiam jak sprawdzić ale musisz mieć multimetr, a czujnik temperatury plynu chlodniczego to tak samo mierzysz jak temp powietrza. Tam sa 2 czujniki od temperatury cieczy jeden co daje sygnal do licznika a drugi do ecu
_________________



DIAGNOSTYKA I KODOWANIE BMW 88-07R LUBELSKIE
 
 
KonradGT 
masta blasta



BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 846
Skąd: Wwa
Wysłany: 25-09-14, 15:00   

Można je zamienić wtyczkami i sprawdzić czy coś to zmienia.

Tak jak Ci pisałem u mnie w temacie - sprawdź sondę - u kretfr'a to właśnie to było przyczyną takich wściekłych obrotów. U mnie z kolei nieszczelny dolot.
_________________
E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet

Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.

Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG.
 
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 25-09-14, 16:41   

Czyl;i jednym slowem mnostwo powodow dla takich wscieklych obrotow jest :mur:

Dzis sprawdzony dolot dezodorantem ,, zuzylem caly i psikalem wszedzie ,, Doslownie ani grama sie obroty nie zwiekszyly ,,czyli wyglada na szczelny

Usunalem te dziadostwo pomiedzy przepustnica a kolektorem ssacym , te niby cos tam od mniejszej emisji spalin , Nie pomoglo tez - trzeba bedzie zakladac ponownie .

Sprawdzilem odme wszystko drozne i zasysa jak odkurzacz...

Bylem na kompie .. Blad oczywiscie czujnika polozenia przepustnicy powrocil , blad czujnika abs-u lewy tyl i cos tam blad z klima zwiazany

Najlepsze jest to ze czujnik przepustnicy nowy , a abs dziala prawidlowo ...

Naprawde trudny problem do zlokalizowania ..
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 25-09-14, 16:45   

sprawdzales dzialanie sondy pod kompem??
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 25-09-14, 17:06   

Tak sonda sprawdzona miesci sie w parametrach

Juz nei wiem gdzie lezy przyczyna :no:

ale nie chce sie poddawac ,, chocbym mial pol silnika zmienic :zly:
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 15