Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty wariuja - po raz kolejny e 36
Autor Wiadomość
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 25-09-14, 17:09   

DaRo25 napisał/a:
Tak sonda sprawdzona miesci sie w parametrach

Juz nei wiem gdzie lezy przyczyna :no:

ale nie chce sie poddawac ,, chocbym mial pol silnika zmienic :zly:


co to znaczy miesci sie w parametrach sonda albo pracuje w pelnym zakresie albo nie pracuje jak nie pracuje w pelnym zakresie oznacza to ze juz umiera albo umarla
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
Mat3o 



BMW: E36 330i
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 481
Skąd: Radzyń Podl
Wysłany: 25-09-14, 19:50   

a sprawdziłeś te czujniki co Ci mówiłem? Jeśli Ci wywala TPS to co to znaczy pokazuje non stop ze jest otwarta/zamknięta czy ze czujnik jest uszkodzony? Jeśli komp pokazuje błąd to sprawdź napięcie we wtyczcce od TPS'u bo tam może leżeć problem
_________________



DIAGNOSTYKA I KODOWANIE BMW 88-07R LUBELSKIE
 
 
kretfr 



BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 347
Skąd: Warszawa / Mława
Wysłany: 25-09-14, 19:52   

Próbowałeś podmienić ECU? Albo chociaż odpiąć i podpiąć ponownie ten który posiadasz?
Kiedyś z Konradem walczyliśmy z niedziałającą nową sondą, podpieliśmy drugi ECU i sonda zaczęła działać. Podpinamy z powrotem moje ECU - o dziwo dalej sonda pracuje. BMW-Voodoo albo zaśniedziałe styki we wtyczce od kompa? Nie mam pojęcia, ale SPRAWDZONE INFO :ok:
_________________
Moje 325
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 25-09-14, 20:18   

Odczyt z sondy lamba byl szubki ale i zmienny , od 0,4 do 0,8v , Powinno sie miescic pomiedzy 0,1-0,9 wiec miesci sie

Czujnik temp powietrza nie zostal sprawdzony bo nie bylo juz czasu na to dzis ,.. Ogolnie chyba sam zaczne wszytsko sprawdzac bo gdy jade na kompa to nigdy nei maja czasu , a tu trzeba troche czasu poswiecic by dojsc ktory czujnik uwalony jest

ECU na podmiane nie mam , ale jutro odlacze swoj na chwile

Po odlaczeniu i podlaczeniu nic sie nie stanie nie chcianego?

TPS pokazuje ze czujnik uszkodzony , nie bylo nic o otwarta /zamknieta

Wlasnie chce tez sprawdzic napiecie na wtyczce tpsu ,,

Ale jak juz pytalem wczensiej ,, mam dwie wtyczki w czujniku na przeplywke i asc ,, obie sa takie same i kable maja takiej samej dlugosci .. Jest mozliwosc ze odwrotnie podlaczylem ? Czy to moze miec wplyw?

Jak przelacze odwrotnie to pewnie znowu bledy wyskocza .. Po wykasowaniu nawet na chwile nie bylo poprawy

Z elektronika z grubszymi sprawami, nie jestem za pan brat zbytnio ,wole sie upewniac i pytac , wiec prosze mowcie jak do nowicjusza :lol:
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
bidżej 



BMW: E36 320i
Imię: Bartek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 184
Skąd: Augsburg
Wysłany: 25-09-14, 20:32   

kurde, a ja dalej nie rozumiem jak sprawdziłeś szczelność dolotu pracującego na podciśnieniu, mając go na biurku... no ale dobra, Twój cyrk i Twoje małpy :)
_________________
moja Zdzira E36

 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 25-09-14, 21:07   

bidżej napisał/a:
kurde, a ja dalej nie rozumiem jak sprawdziłeś szczelność dolotu pracującego na podciśnieniu, mając go na biurku... no ale dobra, Twój cyrk i Twoje małpy :)


Pisalem ze sprawdzalem go 3 razy na stole ,, to swoja droga
Dzis sprawdzalem na samochodzie , odpalonym silniku , psikalem gdzie sie dalo -czytaj -wszedzie. i zero reakcji zwiekszenia obrotow czyli dolot szczelny

Jutro sprawdze czujnik temp zasysanego powietrza , pomierze wtyczke od czujnika przepustnicy

Po odlaczeniu przeplywki silnik pracuje tak samo jak z podlaczona , reakcja jest tylko przyduszenie chwilowe
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Mat3o 



BMW: E36 330i
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 481
Skąd: Radzyń Podl
Wysłany: 25-09-14, 21:39   

a spróbuj zrobić reset DME może pomoże :hyhy: a co odłaczenia ECU to na wszelki wypadek możesz odłaczyć aku, ja u siebie jak wymieniałem ECU to chyba nie odłączałem aku i nic sie nie stało
A te czujniki temp możesz pomierzyć multimetrem, ja to mierzyłem tak że lałem w szklankę wody która miała 20 stopni i zanurzałem czujnik, temp mierzyłem zwykłym termometrem i dopiero mierzyłem rezystancje
_________________



DIAGNOSTYKA I KODOWANIE BMW 88-07R LUBELSKIE
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 25-09-14, 22:49   

Jutro zrobie reset dme raz jeszcze bo znalazlem inny schemat robienia resetu , zobaczymy :ok:
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Mat3o 



BMW: E36 330i
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 481
Skąd: Radzyń Podl
Wysłany: 25-09-14, 22:56   

ja robiłem ze klemy ze soba spinałem na 15 minut i potem trzeba bylo przegonić silnik w rożnym zakresie obr :bmw:
_________________



DIAGNOSTYKA I KODOWANIE BMW 88-07R LUBELSKIE
 
 
kretfr 



BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 347
Skąd: Warszawa / Mława
Wysłany: 28-09-14, 13:50   

DaRo25 napisał/a:
Odczyt z sondy lamba byl szubki ale i zmienny , od 0,4 do 0,8v , Powinno sie miescic pomiedzy 0,1-0,9 wiec miesci sie


Proponuję mimo wszystko spróbować podanego przeze mnie sposobu. Przynajmniej wykluczysz kolejny element.

Po za tym ja to widzę u Ciebie tak. Jeśli obroty zatrzymują się podczas odpuszczenia gazu, to znaczy że silnik dostaje więcej powietrza niż powinien do utrzymania wolnych obrotów. Wykluczyłeś nieszczelność w dolocie, więc po prostu krokowiec podaje za dużo powietrza. Sprawdź może jeszcze czy w momencie kiedy obroty wracają do właściwych, krokowiec pracuje. Jeśli tak, to problem leży gdzieś w elektronice.
_________________
Moje 325
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 28-09-14, 17:46   

kretfr Probowalem , odlanczalem ecu , robilem pare adaptacji na rozne sposoby , dzis odpalilem bez krokowca , obroty byly na poziomie 1500 caly czas
Rozebralem ponownie dolot , sprawdzilem go ponownie na stole i na poskladanym w samochodzie .

Srawdzilem wszystkie weze podcisnienia , przeplywka byla zasyfiona wyczyscilem , ciagle jest jak bylo ..

No tak wyglada jakby na spadaniu obrotow lapal dodatkowe powietrze badz dostawal za duzo powietrza ..

Jak mam sprawdzic czy krokowiec pracuje?

Tu na kompa juz nei jade bo Ci ludzie nie potrafia sie chyuba obslugowac nim :no:

Za okolo 2 tyg bede w polsce i musze gdzies znalesc kogos kumatego z kompem , kto mi ogarnie to badz poustawia jak trzeba
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Mat3o 



BMW: E36 330i
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 481
Skąd: Radzyń Podl
Wysłany: 28-09-14, 19:59   

odłączasz krokowy od przewodów powietrza, przestawiasz go np. palcem w jakas pozycje przekręcasz zapłon jak jest ok to powinien się przestawić, ogólnie jak on pracuje to wystarczy go dotknąć i czuć ze chodzi, a drugi to zmierz rezystancje na pinach
_________________



DIAGNOSTYKA I KODOWANIE BMW 88-07R LUBELSKIE
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 28-09-14, 20:30   

Ciezko tam lape wepchac by sprawdzic ze pracuje , odlaczylem go i podlaczylem ,, obroty nie stabilizowaly sie , potrzebna byla adaptacja

Jaka rezystancja powinna byc na pinach ? tak moze lepiej da sie go sprawdzic
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
kat23 


BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 819
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 28-09-14, 20:51   

A więc tak:
Tp- Pin 44 i 73 gdy przepustnica jest zamknięta rezystancja powinna być 1190
Pin 44 i 73 gdy przepustnica jest otwarta rezystancja powinna być 4050
krokowiec-
pin 2-29 40ohm (+-5)
pin 2-54 20ohm (+-5)
pin 29-54 20ohm (+-5)
w auto dacie pisze jeszcze jedna rzecz a mianowicie:
-odłączyć przewody gumowe (nie elektryczne) od krokowca
-ręcznie w pełni otworzyć lub zamknąć krokowca
-włączyć zapłon
-teraz nie powinno dać się przestawić z skrajnych pozycji palcem
Maf:
pin 14-41 19100 ohm
pin 14-54 1700 ohm
pin 41-54 19800 ohm
oczywiście te wszystkie piny są od sterownika silnika i jak się przyjrzysz to są oznaczone one
_________________
Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0
 
 
kretfr 



BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 347
Skąd: Warszawa / Mława
Wysłany: 28-09-14, 21:38   

kat23 napisał/a:
A więc tak:
Tp- Pin 44 i 73 gdy przepustnica jest zamknięta rezystancja powinna być 1190
Pin 44 i 73 gdy przepustnica jest otwarta rezystancja powinna być 4050
krokowiec-
pin 2-29 40ohm (+-5)
pin 2-54 20ohm (+-5)
pin 29-54 20ohm (+-5)
w auto dacie pisze jeszcze jedna rzecz a mianowicie:
-odłączyć przewody gumowe (nie elektryczne) od krokowca
-ręcznie w pełni otworzyć lub zamknąć krokowca
-włączyć zapłon
-teraz nie powinno dać się przestawić z skrajnych pozycji palcem
Maf:
pin 14-41 19100 ohm
pin 14-54 1700 ohm
pin 41-54 19800 ohm
oczywiście te wszystkie piny są od sterownika silnika i jak się przyjrzysz to są oznaczone one


Dobry post, można by podwiesić.

Daro, dotknij ręką krokowca, a drugą podnoś obroty na przepustnicy. Jak będzie schodzić z obrotów i się "zawiesi" na 1xxx RPM, to spróbuj zaobserwować, czy krokowiec ruszy przed spadkiem obrotów na jałowe.

Nie sprawdzałem tej metody, ale wydaje mi się że powinno dać się odczuć że krokowy pracuje, przynajmniej tak było w przypadku pozostałych krokowców. Powinnien cykać i wibrować.

A inne ECU podpinałeś?
_________________
Moje 325
Ostatnio zmieniony przez kretfr 28-09-14, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14