Obroty wariuja - po raz kolejny e 36 |
Autor |
Wiadomość |
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 25-09-14, 17:09
|
|
|
DaRo25 napisał/a: | Tak sonda sprawdzona miesci sie w parametrach
Juz nei wiem gdzie lezy przyczyna
ale nie chce sie poddawac ,, chocbym mial pol silnika zmienic |
co to znaczy miesci sie w parametrach sonda albo pracuje w pelnym zakresie albo nie pracuje jak nie pracuje w pelnym zakresie oznacza to ze juz umiera albo umarla |
_________________ zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
Mat3o
BMW: E36 330i
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy Dołączył: 31 Lip 2013 Posty: 481 Skąd: Radzyń Podl
|
Wysłany: 25-09-14, 19:50
|
|
|
a sprawdziłeś te czujniki co Ci mówiłem? Jeśli Ci wywala TPS to co to znaczy pokazuje non stop ze jest otwarta/zamknięta czy ze czujnik jest uszkodzony? Jeśli komp pokazuje błąd to sprawdź napięcie we wtyczcce od TPS'u bo tam może leżeć problem |
_________________
DIAGNOSTYKA I KODOWANIE BMW 88-07R LUBELSKIE |
|
|
|
|
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 25-09-14, 19:52
|
|
|
Próbowałeś podmienić ECU? Albo chociaż odpiąć i podpiąć ponownie ten który posiadasz?
Kiedyś z Konradem walczyliśmy z niedziałającą nową sondą, podpieliśmy drugi ECU i sonda zaczęła działać. Podpinamy z powrotem moje ECU - o dziwo dalej sonda pracuje. BMW-Voodoo albo zaśniedziałe styki we wtyczce od kompa? Nie mam pojęcia, ale SPRAWDZONE INFO |
_________________ Moje 325 |
|
|
|
|
DaRo25
BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2037 Skąd: Swiebodzice / Nl
|
Wysłany: 25-09-14, 20:18
|
|
|
Odczyt z sondy lamba byl szubki ale i zmienny , od 0,4 do 0,8v , Powinno sie miescic pomiedzy 0,1-0,9 wiec miesci sie
Czujnik temp powietrza nie zostal sprawdzony bo nie bylo juz czasu na to dzis ,.. Ogolnie chyba sam zaczne wszytsko sprawdzac bo gdy jade na kompa to nigdy nei maja czasu , a tu trzeba troche czasu poswiecic by dojsc ktory czujnik uwalony jest
ECU na podmiane nie mam , ale jutro odlacze swoj na chwile
Po odlaczeniu i podlaczeniu nic sie nie stanie nie chcianego?
TPS pokazuje ze czujnik uszkodzony , nie bylo nic o otwarta /zamknieta
Wlasnie chce tez sprawdzic napiecie na wtyczce tpsu ,,
Ale jak juz pytalem wczensiej ,, mam dwie wtyczki w czujniku na przeplywke i asc ,, obie sa takie same i kable maja takiej samej dlugosci .. Jest mozliwosc ze odwrotnie podlaczylem ? Czy to moze miec wplyw?
Jak przelacze odwrotnie to pewnie znowu bledy wyskocza .. Po wykasowaniu nawet na chwile nie bylo poprawy
Z elektronika z grubszymi sprawami, nie jestem za pan brat zbytnio ,wole sie upewniac i pytac , wiec prosze mowcie jak do nowicjusza |
_________________ ...BMW... Bez Dwoch Zdan...
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773 |
|
|
|
|
bidżej
BMW: E36 320i
Imię: Bartek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 184 Skąd: Augsburg
|
Wysłany: 25-09-14, 20:32
|
|
|
kurde, a ja dalej nie rozumiem jak sprawdziłeś szczelność dolotu pracującego na podciśnieniu, mając go na biurku... no ale dobra, Twój cyrk i Twoje małpy |
_________________ moja Zdzira E36
|
|
|
|
|
DaRo25
BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2037 Skąd: Swiebodzice / Nl
|
Wysłany: 25-09-14, 21:07
|
|
|
bidżej napisał/a: | kurde, a ja dalej nie rozumiem jak sprawdziłeś szczelność dolotu pracującego na podciśnieniu, mając go na biurku... no ale dobra, Twój cyrk i Twoje małpy |
Pisalem ze sprawdzalem go 3 razy na stole ,, to swoja droga
Dzis sprawdzalem na samochodzie , odpalonym silniku , psikalem gdzie sie dalo -czytaj -wszedzie. i zero reakcji zwiekszenia obrotow czyli dolot szczelny
Jutro sprawdze czujnik temp zasysanego powietrza , pomierze wtyczke od czujnika przepustnicy
Po odlaczeniu przeplywki silnik pracuje tak samo jak z podlaczona , reakcja jest tylko przyduszenie chwilowe |
_________________ ...BMW... Bez Dwoch Zdan...
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773 |
|
|
|
|
Mat3o
BMW: E36 330i
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy Dołączył: 31 Lip 2013 Posty: 481 Skąd: Radzyń Podl
|
Wysłany: 25-09-14, 21:39
|
|
|
a spróbuj zrobić reset DME może pomoże a co odłaczenia ECU to na wszelki wypadek możesz odłaczyć aku, ja u siebie jak wymieniałem ECU to chyba nie odłączałem aku i nic sie nie stało
A te czujniki temp możesz pomierzyć multimetrem, ja to mierzyłem tak że lałem w szklankę wody która miała 20 stopni i zanurzałem czujnik, temp mierzyłem zwykłym termometrem i dopiero mierzyłem rezystancje |
_________________
DIAGNOSTYKA I KODOWANIE BMW 88-07R LUBELSKIE |
|
|
|
|
DaRo25
BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2037 Skąd: Swiebodzice / Nl
|
Wysłany: 25-09-14, 22:49
|
|
|
Jutro zrobie reset dme raz jeszcze bo znalazlem inny schemat robienia resetu , zobaczymy |
_________________ ...BMW... Bez Dwoch Zdan...
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773 |
|
|
|
|
Mat3o
BMW: E36 330i
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy Dołączył: 31 Lip 2013 Posty: 481 Skąd: Radzyń Podl
|
|
|
|
|
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 28-09-14, 13:50
|
|
|
DaRo25 napisał/a: | Odczyt z sondy lamba byl szubki ale i zmienny , od 0,4 do 0,8v , Powinno sie miescic pomiedzy 0,1-0,9 wiec miesci sie
|
Proponuję mimo wszystko spróbować podanego przeze mnie sposobu. Przynajmniej wykluczysz kolejny element.
Po za tym ja to widzę u Ciebie tak. Jeśli obroty zatrzymują się podczas odpuszczenia gazu, to znaczy że silnik dostaje więcej powietrza niż powinien do utrzymania wolnych obrotów. Wykluczyłeś nieszczelność w dolocie, więc po prostu krokowiec podaje za dużo powietrza. Sprawdź może jeszcze czy w momencie kiedy obroty wracają do właściwych, krokowiec pracuje. Jeśli tak, to problem leży gdzieś w elektronice. |
_________________ Moje 325 |
|
|
|
|
DaRo25
BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2037 Skąd: Swiebodzice / Nl
|
Wysłany: 28-09-14, 17:46
|
|
|
kretfr Probowalem , odlanczalem ecu , robilem pare adaptacji na rozne sposoby , dzis odpalilem bez krokowca , obroty byly na poziomie 1500 caly czas
Rozebralem ponownie dolot , sprawdzilem go ponownie na stole i na poskladanym w samochodzie .
Srawdzilem wszystkie weze podcisnienia , przeplywka byla zasyfiona wyczyscilem , ciagle jest jak bylo ..
No tak wyglada jakby na spadaniu obrotow lapal dodatkowe powietrze badz dostawal za duzo powietrza ..
Jak mam sprawdzic czy krokowiec pracuje?
Tu na kompa juz nei jade bo Ci ludzie nie potrafia sie chyuba obslugowac nim
Za okolo 2 tyg bede w polsce i musze gdzies znalesc kogos kumatego z kompem , kto mi ogarnie to badz poustawia jak trzeba |
_________________ ...BMW... Bez Dwoch Zdan...
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773 |
|
|
|
|
Mat3o
BMW: E36 330i
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy Dołączył: 31 Lip 2013 Posty: 481 Skąd: Radzyń Podl
|
Wysłany: 28-09-14, 19:59
|
|
|
odłączasz krokowy od przewodów powietrza, przestawiasz go np. palcem w jakas pozycje przekręcasz zapłon jak jest ok to powinien się przestawić, ogólnie jak on pracuje to wystarczy go dotknąć i czuć ze chodzi, a drugi to zmierz rezystancje na pinach |
_________________
DIAGNOSTYKA I KODOWANIE BMW 88-07R LUBELSKIE |
|
|
|
|
DaRo25
BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2037 Skąd: Swiebodzice / Nl
|
Wysłany: 28-09-14, 20:30
|
|
|
Ciezko tam lape wepchac by sprawdzic ze pracuje , odlaczylem go i podlaczylem ,, obroty nie stabilizowaly sie , potrzebna byla adaptacja
Jaka rezystancja powinna byc na pinach ? tak moze lepiej da sie go sprawdzic |
_________________ ...BMW... Bez Dwoch Zdan...
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773 |
|
|
|
|
kat23
BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy Wiek: 34 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 819 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 28-09-14, 20:51
|
|
|
A więc tak:
Tp- Pin 44 i 73 gdy przepustnica jest zamknięta rezystancja powinna być 1190
Pin 44 i 73 gdy przepustnica jest otwarta rezystancja powinna być 4050
krokowiec-
pin 2-29 40ohm (+-5)
pin 2-54 20ohm (+-5)
pin 29-54 20ohm (+-5)
w auto dacie pisze jeszcze jedna rzecz a mianowicie:
-odłączyć przewody gumowe (nie elektryczne) od krokowca
-ręcznie w pełni otworzyć lub zamknąć krokowca
-włączyć zapłon
-teraz nie powinno dać się przestawić z skrajnych pozycji palcem
Maf:
pin 14-41 19100 ohm
pin 14-54 1700 ohm
pin 41-54 19800 ohm
oczywiście te wszystkie piny są od sterownika silnika i jak się przyjrzysz to są oznaczone one |
_________________ Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 28-09-14, 21:38
|
|
|
kat23 napisał/a: | A więc tak:
Tp- Pin 44 i 73 gdy przepustnica jest zamknięta rezystancja powinna być 1190
Pin 44 i 73 gdy przepustnica jest otwarta rezystancja powinna być 4050
krokowiec-
pin 2-29 40ohm (+-5)
pin 2-54 20ohm (+-5)
pin 29-54 20ohm (+-5)
w auto dacie pisze jeszcze jedna rzecz a mianowicie:
-odłączyć przewody gumowe (nie elektryczne) od krokowca
-ręcznie w pełni otworzyć lub zamknąć krokowca
-włączyć zapłon
-teraz nie powinno dać się przestawić z skrajnych pozycji palcem
Maf:
pin 14-41 19100 ohm
pin 14-54 1700 ohm
pin 41-54 19800 ohm
oczywiście te wszystkie piny są od sterownika silnika i jak się przyjrzysz to są oznaczone one |
Dobry post, można by podwiesić.
Daro, dotknij ręką krokowca, a drugą podnoś obroty na przepustnicy. Jak będzie schodzić z obrotów i się "zawiesi" na 1xxx RPM, to spróbuj zaobserwować, czy krokowiec ruszy przed spadkiem obrotów na jałowe.
Nie sprawdzałem tej metody, ale wydaje mi się że powinno dać się odczuć że krokowy pracuje, przynajmniej tak było w przypadku pozostałych krokowców. Powinnien cykać i wibrować.
A inne ECU podpinałeś? |
_________________ Moje 325 |
Ostatnio zmieniony przez kretfr 28-09-14, 21:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|