Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[E36] Obroty
Autor Wiadomość
Brand 



BMW: E36
Silnik: 318i M43
Nadwozie: Sedan
Wiek: 31
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 75
Skąd: Turek
Wysłany: 09-02-15, 17:35   [E36] Obroty

Siema. Ile powinien wskazywać obrotomierz na luzie ( bez biegu) po odpaleniu auta ?
 
 
butelky 



BMW: e36
Nadwozie: Compact
Pomógł: 22 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 874
Skąd: lubelskie
Wysłany: 09-02-15, 17:46   

Jeśli chodzi Ci o auto, które masz wpisane w swoim profilu, to na "ssaniu" ok 1100, po rozgrzaniu ok. 900.
 
 
Brand 



BMW: E36
Silnik: 318i M43
Nadwozie: Sedan
Wiek: 31
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 75
Skąd: Turek
Wysłany: 09-02-15, 18:43   

No i niestety tak nie jest, wartości są niższe. Dorzucę foto, auto było u mechanika i powiedział mi ze obrotomierz oszukuje hmm.. jak to sprawdził, ja nie wiem? Kazałem mu zobaczyć kable, świece i filtry. Filtry wymienione, kable wysokiego napięcia dla pewności wymienię i świece nie są jeszcze złe ale też wymienię. Czy coś jeszcze mogło by to powodować?
Edit:
troszke brakuje do tego tysiąca :ops:
 
 
Czesiu 



BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 2671
Skąd: POLAND
Wysłany: 16-03-15, 23:41   

Kolego załóż zegary z m43b18 i zapewne będzie wszystko jak Bóg przykazał. Bo obecnie z tego co widzę masz z 6 garów z przedlifta lub z is'a i mają prawo oszukiwać.
_________________
 
 
przemas9008 



BMW: E39 523
Imię: PRZEMEK
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 61
Skąd: RYPIN
Wysłany: 17-03-15, 13:49   

akurat mam takie zegary z chromowanymi oblamówkami wiec jakby co pisz:)
 
 
Brand 



BMW: E36
Silnik: 318i M43
Nadwozie: Sedan
Wiek: 31
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 75
Skąd: Turek
Wysłany: 17-03-15, 17:51   

A ma ktoś foto jak krok po kroku dostać sie do krokowca w m43 ( dla laika takiego jak ja)? Szukałem ale bez oczekiwanego rezultatu. :2: Czesiu to pomimo tego i tak czuć ze jest za nisko z obrotami. Drży na wolnych obrotach.
 
 
Czesiu 



BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 2671
Skąd: POLAND
Wysłany: 14-04-15, 00:34   

Brand napisał/a:
A ma ktoś foto jak krok po kroku dostać sie do krokowca w m43 ( dla laika takiego jak ja)? Szukałem ale bez oczekiwanego rezultatu.


Zależy który rok auta. W m43 krokowy był albo pod kolektorem schowany albo przykręcany do przepustnicy obok czujnika TPS. Jeśli masz 2 kostki przy przepustnicy to ta po prawej jest od krokowego, jeśli tylko jedną to krokowy jest pod górną częścią kolektora ssącego.
_________________
 
 
STax 


BMW: E36
Imię: Szczepan
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 65
Skąd: Opole
Wysłany: 14-04-15, 12:54   

W sumie podepnę się pod temat, bo u mnie w M52B25 wolne obroty są na poziomie ok 550-600rpm według obrotomierza i dość mocno trzęsie silnikiem (aż na budę się przenosi). Na zimnym oczywiście trochę wyższe obroty.
Z komputera wiem, że jest błąd podgrzewania jednej z sond lambda, czy to może być tego przyczyna?
_________________
http://staxomoto.blogspot.com
http://stax.motoblogi.pl/
 
 
reds28 


BMW: e36 qp LSD :)
Imię: Radek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 222
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 15-04-15, 19:04   

sprawdz odme tzn odkręcając wlew oleju powoli, zobaczysz co się będzie działo,jak miałem w m52b28 uszkodzona grzałkę sondy nie było problemu z obrotami...
_________________
Nie wazne gdzie...wazne ze bokiem!
 
 
STax 


BMW: E36
Imię: Szczepan
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 65
Skąd: Opole
Wysłany: 21-04-15, 11:30   

Sprawdziłem, jak odkręcę wlew oleju, to silnik zaczyna chodzić jakby troszkę nierówno, ale obroty dalej na poziomie 550-600rpm.
_________________
http://staxomoto.blogspot.com
http://stax.motoblogi.pl/
 
 
STax 


BMW: E36
Imię: Szczepan
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 65
Skąd: Opole
Wysłany: 21-04-15, 14:20   

Aha, jeszcze taka uwaga, nie wiem czy ma znaczenie - odcinka jest przy 6500rpm na obrotomierzu, więc chyba tak jak powinno, czyli obrotomierz raczej dobrze pokazuje.
_________________
http://staxomoto.blogspot.com
http://stax.motoblogi.pl/
 
 
sienek1989 



BMW: E46
Imię: damian
Silnik: Benzynowy
Nadwozie: Touring
Pomógł: 42 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 1887
Skąd: kotlina Kłodzka
Wysłany: 21-04-15, 21:36   

Ja ostatnio zobaczyłem że też mam takie obr jak na zdj wyżej silnik m52b28 gdzie szukać przyczyny . Albo inaczej jak zrobic żeby obr były jak być powinny . Zegary mam 2 szt od r6 na obu pokazuje tskie same . Na biegu jalowym czasami silnik chodź nie do końca równo.
_________________
"Mamo Dlaczego Ci Ludzie Klecza ? Bo To Synku M3 jedzie"


nie dziękuj kliknij ,,pomógł"
 
 
 
reds28 


BMW: e36 qp LSD :)
Imię: Radek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 222
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 22-04-15, 08:05   

proponuje szukać nieszczelności dolotu, ewentualnie popryskać np wd 40 pod kolektor jak obroty się podniosą to gdzieś lewe powietrze się dostaje... chyba ze są jakieś objawy typu wysokie spalanie itd..u mnie przy padniętej odmie były właśnie takie obroty kulawe...
_________________
Nie wazne gdzie...wazne ze bokiem!
 
 
STax 


BMW: E36
Imię: Szczepan
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 65
Skąd: Opole
Wysłany: 22-04-15, 09:56   

reds28 napisał/a:
proponuje szukać nieszczelności dolotu, ewentualnie popryskać np wd 40 pod kolektor jak obroty się podniosą to gdzieś lewe powietrze się dostaje... chyba ze są jakieś objawy typu wysokie spalanie itd..u mnie przy padniętej odmie były właśnie takie obroty kulawe...

Jakby lewe powietrze brało, to raczej obroty by były wyższe a nie niskie. Raczej coś zatkane by musiało być, ale wtedy chyba w czasie jazdy by to też było odczuwalne. Dziwna sprawa.
_________________
http://staxomoto.blogspot.com
http://stax.motoblogi.pl/
 
 
reds28 


BMW: e36 qp LSD :)
Imię: Radek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 222
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 22-04-15, 22:35   

nieprawa, lewe powietrze przeważnie objawia się właśnie niższymi obrotami,nierówna praca silnika...popryskaj i zobacz czy cokolwiek się zmieni.. może być waż od odmy jak i np krokowego nieszczelny... :) i takie objawy...podczas jazdy obroty są wyższe wiec tego tak nie czuć...
_________________
Nie wazne gdzie...wazne ze bokiem!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14