Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Objawy padniętej sondy?
Autor Wiadomość
The Polak 


BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 1736
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 02-03-15, 20:32   Objawy padniętej sondy?

Cześć
Pytanie do gazowników.
Podczas autokalibracji pokazał mi się taki komunikat:
"Wartość ciśnienia kolektora 0,62 bar jest nieprawidłowa"
Oraz napięcie na sondzie pokazuje mi ciągle bez zmian 3,65V.
Ma to jakiś związek ze sobą? Na wolnych obrotach śmierdzi mi paliwem z wydechu i ogólnie trzęsie samochodem.
Sonda już na śmieci?
W trasie spalanie mi wychodzi 10, a po mieście 13,6 czyli bez tragedii w sumie. No ale wstyd tak jeździć jak tak śmierdzi z wydechu.
_________________

 
 
 
MaciekBMW 



BMW: e36 compact
Imię: Maciek
Silnik: 1.6
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 299
Skąd: -----
Wysłany: 02-03-15, 21:14   

jeśli sonda deed to obroty falują, po wciśnięciu gazu w podłogę zamuli, auto nie chce iść nawet na wysokich obrotach, może spróbuj ją przeczyścić ale nie wiem czy to coś da
_________________
https://web.facebook.com/MacTechGarage/
 
 
The Polak 


BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 1736
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 02-03-15, 21:33   

Dobra posiedziałem w samochodzie jeszcze trochę i napięcie po odpaleniu na sondzie rośnie powoli od 1.7 do 3.63 i tak zostaje.
Ale czy przez sonde będę czuł straty mocy?
Wydaje mi się, że znacznie za słaby jak na m42 jest.
Sprawdziłem jak wygląda czas 0-100km/h.
Dyfer 4.27, opony 195/65/15 zimowe, stożek zamiast filtra i wydmuchany wydech od 1.6. Start z 3500 obrotów i zmiana biegów przy 6500 (Odcina przy około 7000).
Czas na benzynie to ok 11,5 sekundy, a na gazie 10,5.
Dziwi mnie to, że na gazie jest znacznie mocniejszy niż na benzynie. :hmm:
_________________

 
 
 
MaciekBMW 



BMW: e36 compact
Imię: Maciek
Silnik: 1.6
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 299
Skąd: -----
Wysłany: 05-03-15, 19:08   

podtlenek gazotu rządzi :D też się dziwie mója betka też jak by na gazie lepiej szła :)
_________________
https://web.facebook.com/MacTechGarage/
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-03-15, 23:11   

MaciekBMW napisał/a:
podtlenek gazotu rządzi :D też się dziwie mója betka też jak by na gazie lepiej szła :)


Miałem okazję być nie raz na hamowni kiedy były hamowane auta z LPG i każde z tych samochodów lepsze parametry miały na gazie :D po prostu więcej oktanów :cwaniak2: :cwaniak2:
 
 
reds28 


BMW: e36 qp LSD :)
Imię: Radek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 222
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 06-03-15, 11:07   

jak sonda ma stale napięcie to do wymiany :) sprawdz gumę przepływki, popryskaj czyms (WD.plakiem itd) na zapalonym aucie po dolocie jak zauważysz ze coś z obrotami,różnice,to nie szczelność gdzieś jest....
_________________
Nie wazne gdzie...wazne ze bokiem!
 
 
ziom1122 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e36
Silnik: 3.0
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 06-03-15, 12:07   

spróbuj psikac plakiem przy kolektorze ssacym gdzie wchodzi guma od filtra powietrza mi kiedys w is tak muliło okazało sie ze ciagnie lewe powietrze :) a jak by padła sonda to by paliła duzo benzynki pozdro! :)
 
 
The Polak 


BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 1736
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 06-03-15, 18:33   

Plakiem psikam co jakiś czas tak z ciekawości i jest wszystko ok.
Wymienię tą sondę, bo mam nową i sprawdzę czy jest lepiej. Możliwe, że to przez wydech od 1.6 mi aż tak muli silnik?
_________________

 
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 06-03-15, 20:39   

Na moje oko, to masz po prostu nie podłączoną sondę. Silnik jest na Motronicu, czyli sonda 0-1V. Nawet jakby padła to nie pokaże tak wysokiego napięcia.

Podciśnienie w kolektorze jest rzeczywiście zastanawiające. Prawidłowo podłączony MAP sensor? Filtr powietrza OK? Dolot szczelny?
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
The Polak 


BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 1736
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 06-03-15, 21:08   

Da się jakoś sprawdzić czy ten map jest sprawny?
Możliwe żeby błędy pokazywały mi się ponieważ nie mam zaworka zwrotnego między tym "zbiorniczkiem", a disą?
Ogólnie muszę gdzieś znaleźć poprawny schemat podłączenia wężyków od disy.
_________________

 
 
 
boqler 



BMW: E46
Imię: Marcin
Silnik: M54B25
Nadwozie: Coupe
Wiek: 35
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-03-15, 21:25   

Hmm czyli jak w "Lambda Probe Bank 1/2" after catalyst lataja jak dzikie to jest dobrze czy powinne stać wartości? Bo kurde czytam, że powinne pracować a dziś byłem u mechanika i stwierdził, że ta co stoi w miejscu jest ok, a ta co lata jest do wymiany..
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 06-03-15, 21:26   

Zaworek raczej nie ma nic do rzeczy, ale go wsadź jak będziesz miał okazję.

Jeśli dolot jest szczelny i drożny, map prawidłowo podłączony to zostaje tylko jakiś wsadzić na podmiankę i sprawdzić.

boqler, powinny oscylować. W przypadku sondy Bosch od 0 do 1V. Częstotliwość oscylacji powinna się zwiększać wraz ze zwiększaniem obrotów.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
The Polak 


BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 1736
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 06-03-15, 21:54   

Jutro go wsadzę przed trasą i na bieżąco w trasie będę sprawdzał czy nie pokazuje się błąd map sensora. Akurat będę miał możliwość trochę spokojnej jazdy i trochę pełnym ogniem.
We wtorek podmiana sondy. Ciekawe jakie będą efekty.
Cel to odzyskać wigor silnika czyli około 9 i pół sekundy do 100 i brak smrodu z wydechu na wolnych obrotach. :)
_________________

 
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 06-03-15, 22:12   

Kata masz?
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
The Polak 


BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 1736
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 06-03-15, 22:17   

Nie mam kata.
Wydech to ori barany od is, a dalej cały ori wydech od 1.6 z dziurami gdzieś przed środkowym.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15