Pare pytan odnośnie wiązki silnika M52B25 |
Autor |
Wiadomość |
Michal95
BMW: E36
Imię: Michał
Silnik: M52B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 560 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 11-07-15, 20:46 Pare pytan odnośnie wiązki silnika M52B25
|
|
|
Witam!
Panowie dzis w moim nowym silniku na swapa zmieniałem wiązke z automatu na wiązke do skrzyni manualnej (kupiona na forum)
Mam mały problem bo podłączyłem wszystkie kable jednak mam mały mętlik co do 3 przewodów, otóż
Problem pierwszy
W wiązce od skrzyni automatycznej był jeden wiecej przewód idący w okolice właśnie skrzyni biegów (nie wiem dokłądnie na ile pinów, sprawdzę jutro jak pojdę do garazu) A w wiązce od manuala w ogole takiego przewodu nie mam, wiec nie wiem czy tak ma byc czy cos w mojej nowej wiązce było grzebane.
dodaje zdjęcie poglądowe o ktorą wtyczke mi chodzi:
Problem 2
odpinając przewody wiązki od skrzyni automatycznej znalazłem na wtyczke i przewód którego to w ogole w wiązce od manuala nie mam: ponizej zdjęcie, nie wiem czy to miało jakis związek z automatem i wtyczka musi zostać bez podpinania
Problem 3
pozostała mi jedna wolna wtyczka od mojej nowej wiązki manualnej, nie wiem co z nią zrobic, czy ona do czegos słuzy ? Na zdj widać kształt oraz kolory przewodów
Bardzo bym prosił o szybką pomoc bo we wtorek planuje włozyc M52B25 pod maskę |
_________________ BMW E36 Coupe Montrealblau
|
|
|
|
|
Przemek23zip
BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: Żary
|
Wysłany: 11-07-15, 22:05
|
|
|
Ad 2 & 3. To wtyczka, oraz czujnik położenia wału. W poliftowym M52 z końca produkcji czujnik jest od strony sprzęgła. Tak samo wygląda to w moim 323, oraz 328. Wówczas masz nieco inne koło pasowe i z przodu silnika nie masz właśnie tego czujnika. |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 11-07-15, 22:27
|
|
|
Ad. 1 - to wiązka od mechatronika od automatu, skoro kupiłeś wiązkę od manuala to jej MUSI brakować, jest to chyba logiczne.
Ad. 2 i 3 - jak wyżej
Ad. 4 - luźna wtyczka to najprawdopodobniej wtyczka od czujnika położenia wału, który był montowany z przodu silnika. Jeśli masz czujnik w bloku, to powinieneś mieć również wiązkę silnika dostosowaną do czujnika w bloku. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
Przemek23zip
BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: Żary
|
Wysłany: 11-07-15, 23:54
|
|
|
MIKUr1 napisał/a: | Ad. 4 - luźna wtyczka to najprawdopodobniej wtyczka od czujnika położenia wału, który był montowany z przodu silnika. Jeśli masz czujnik w bloku, to powinieneś mieć również wiązkę silnika dostosowaną do czujnika w bloku. |
Możesz także nie podłączać tego czujnika w bloku i podłączyć ten z przodu silnika. Przy kole pasowym jest na niego puste miejsce. Obojętnie który czujnik podłączyć będzie to działać tak samo. |
|
|
|
|
Michal95
BMW: E36
Imię: Michał
Silnik: M52B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 560 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 12-07-15, 01:36
|
|
|
Przemek23zip napisał/a: | MIKUr1 napisał/a: | Ad. 4 - luźna wtyczka to najprawdopodobniej wtyczka od czujnika położenia wału, który był montowany z przodu silnika. Jeśli masz czujnik w bloku, to powinieneś mieć również wiązkę silnika dostosowaną do czujnika w bloku. |
Możesz także nie podłączać tego czujnika w bloku i podłączyć ten z przodu silnika. Przy kole pasowym jest na niego puste miejsce. Obojętnie który czujnik podłączyć będzie to działać tak samo. |
No dobra, Panowie, tylko jest taki problem ze ten przewód jest bardzo krótki i nie podejdzie pod koło pasowe |
_________________ BMW E36 Coupe Montrealblau
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 12-07-15, 02:09
|
|
|
Bo czujnik położenia wału ma bardzo długi kabel |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
Michal95
BMW: E36
Imię: Michał
Silnik: M52B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 560 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 12-07-15, 02:28
|
|
|
Czyli co byscie radzili zrobić, dałoby radę jakos wtyczke z wiązki z automata przelutować do tej z manuala i wpiąć się w czujnik w bloku ? tylko teraz kolejny problem, bo jak z kolorami przewodów ? |
_________________ BMW E36 Coupe Montrealblau
|
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 12-07-15, 02:47
|
|
|
Michal95, nieee widzialem niedawno u chłopaków z czescidobmw taki kabel ktory laczy stary typ wizki z nowym czujnikiem bo teraz nowo produkowane sa tylko te nowo typy bez kabla tylko wtyczke sie podpina zagadaj do nich
edit znalazlem
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=544981#544981 |
_________________
|
|
|
|
|
Michal95
BMW: E36
Imię: Michał
Silnik: M52B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 560 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 12-07-15, 10:45
|
|
|
Ale potwierdzi ktoś, ze nie ma innego sposobu na zrobienie tego, niz kupienie takiego przewodu ? Nikt nie robił takiej operacji w sposób domowy.
Bo tyle co kosztuje ten przewodzik dałem praktycznie za całą wiązke
Oczywiscie mam do dyspozycji całą wiązke oryginalna od silnika, wiec moze ona by cos pomogła ? |
_________________ BMW E36 Coupe Montrealblau
|
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 12-07-15, 12:18
|
|
|
Ori wiazka po polowie 98 roku
|
_________________
|
|
|
|
|
Michal95
BMW: E36
Imię: Michał
Silnik: M52B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 560 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 12-07-15, 12:23
|
|
|
Chodziło mi o jakis tanszy sposób Ale jak by przelutować kawałek przewodu z dobrymi koncówkami to przeciez to musi działać, jak stara wtyczka działałaby na starym typie czujnika, to i po przelutowaniu powinno zaskoczyć na nowym. Wytłumacz mi dlaczego nie mozna zrobic takiej operacji obydwa czujniki maja po 3 piny |
_________________ BMW E36 Coupe Montrealblau
|
|
|
|
|
misieek1226
...
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
|
Wysłany: 12-07-15, 12:27
|
|
|
bo wydaje mi sie ze moze to być juz gorszy styk i czujnik moze wariować choć mogę sie mylić niech sie ktoś wypowie kto robił cos przy wiazce i czy ten czujnik bedzie potem dobrze działał |
_________________
|
|
|
|
|
Michal95
BMW: E36
Imię: Michał
Silnik: M52B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 560 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 12-07-15, 12:37
|
|
|
No własnie kto przerabiał temat, prosiłbym bardzo o wypowiedzenie bo juz sie nie mogę doczekać odpalenia |
_________________ BMW E36 Coupe Montrealblau
|
|
|
|
|
Michal95
BMW: E36
Imię: Michał
Silnik: M52B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Mar 2015 Posty: 560 Skąd: Tarnobrzeg
|
|
|
|
|
Przemek23zip
BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: Żary
|
Wysłany: 13-07-15, 12:07
|
|
|
Spróbować zawsze można. Myślę, że powinno działać. Daj na każdy z przewodów koszulkę termokurczliwą, całość dobrze zaizoluj i moim zdaniem nie powinno to w niczym przeszkadzać. |
|
|
|
|
|