[E36] SEDAN Tuleje acentryczne |
Autor |
Wiadomość |
ArcziPL
BMW: E46 330xd
Imię: Arkadiusz
Silnik: M57
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 172 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-07-15, 11:17 [E36] SEDAN Tuleje acentryczne
|
|
|
Witam, z racji że przymierzam się do wymiany tuleji w całym aucie na poliuretan a w ofercie są przednie zwykłe lub acentryczne
Jakie wady/zalety mają acentryczne, czy jest sens je zakładać (chodzi o tuleje na przednich wachaczach).
Wygląd wiem, dziurka na środku lub z boku, ale jak to się ma w praktyce.
Jakieś kąty mi się zmienią? Czytałem coś o kącie wyprzedzenia zwrotnicy ale nie mogę tego zakumać
Przy okazji, może się ktoś orientuje jaka jest dobra cena u mechanika (jestem z Krakowa) za wymianę tulei przód+tył na poli? |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy... |
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 04-07-15, 14:08
|
|
|
też rozkminiałem czy takich nie założyć, zostałem jednak przy normalnych poliuretanach because stwierdziłem że m3 ma całkowicie inne zawieszenie. Niektórzy jednak piszą że z a centrycznymi tulejami w zwykłej nieco lepiej kiera odbija i że lepiej bokiem się prowadzi ale to raczej mało zauważalne |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-07-15, 14:41
|
|
|
zakladaj pelne z dziura w centrum m3 |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 04-07-15, 15:24
|
|
|
Acentryki powiększają KWSZ (koło przesuwa się do przodu) i troszkę zmniejszają negatyw. Efekt jest taki, że CIUT ciężej kręci się kierą w miejscu, ale dużo fajniej prostują się koła i auto pewniej się prowadzi. Kolejny minus acentryków jest taki, że musisz robić regulację zbieżności. Mógłbym Ci to ogarnąć, ale nie wcześniej niż za około 3 tygodnie. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
ArcziPL
BMW: E46 330xd
Imię: Arkadiusz
Silnik: M57
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 172 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-07-15, 16:08
|
|
|
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, każdy dostał pomógł
Wezmę acentryczne, zobaczymy jak się będzie jeździć
MIKUr1, ja za miesiąc może będę dopiero zamawiał, potem jeszcze nowy komplet amorków, sprężyn oraz sworzni także dodatkowe 100zł na zbieżność przy takim "remoncie" mnie nie zaboli no ale to jeszcze trochę czasu.
Odezwę się na PRIV mam jeszcze kilka pytań. |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy... |
|
|
|
|
i_g
BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1020 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 06-07-15, 22:56
|
|
|
Ja zmieniłem na pełne acentryki z tym, że nie poli. Powiem, że nie wiem czy czuje różnicę, ale to trzeba by było mieć nowe pełne centryczne i zamienić na takie same z tym, że acentryczne i od razu się przejechać. Być może poduchy kolumny trzeba by było też zmienić na M3, żeby efekt był konkretniejszy? Teraz jakbym zmieniał to na centryczne i nie chodzi tu nawet o zbieżność. |
|
|
|
|
|