Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrola działania i wymiana wentylatora klimatyzacji w E36
Autor Wiadomość
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 16-05-13, 09:09   Kontrola działania i wymiana wentylatora klimatyzacji w E36

Witam,
Muszę wymienić padnięty wentylator klimy w mojej E36 z 1999r
1. Czy aby się do niego dobrać muszę demontować także grill czy wystarczy tylko zdjąć zderzak?
2. Czy jak już zdemontuję zderzak to są jakieś kolejne utrudnienia z wyjmowaniem wentylatora? Dodatkowe niewidoczne zaczepy, śrubki itp?
3. Czy warto podejmować się tego wszystkiego w warunkach "polowych" (garażowych) bez podnośnika czy kanału?
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
Ostatnio zmieniony przez pigmey 24-05-13, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 16-05-13, 21:11   

UP!

Udało mi się wymienić wentylator klimatyzacji, całość mniej więcej opisałem TUTAJ
Problem w tym, że wentylator nie startuje (przy podłączaniu na krótko śmigał aż miło) mam więc w związku z tym kilka pytań:
1. Po jakim czasie od uruchomienia mniej więcej powinien uruchomić się wentylator klimatyzacji (przy założeniu, że silnik jest gorący)?
2. Który bezpiecznik odpowiada za wentylator klimatyzacji?
3. Który przekaźnik steruje pracą wentylatora klimatyzacji?
4. Co oprócz bezpiecznika i przekaźnika należałoby jeszcze sprawdzić?
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
maro_bmw_318 



BMW: E36 323Ti
Imię: Marek
Nadwozie: Compact
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 256
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-05-13, 22:57   

Wentylator wyjmiesz dołem najlepiej.
Mocowany jest na dwóch śrubach u góry i na środku w sumie 4 śruby przynajmiej u mnie tak jest.
A sprawdź czy jak zamkniesz obwód przy czujniku temperatury ( od strony pasażera w chłodnicy) to czy słychać przekaźnik.
_________________

 
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 17-05-13, 07:16   

Wentylator już wymieniony tylko tak jak pisałem - nie załącza się.

maro_bmw_318 napisał/a:
A sprawdź czy jak zamkniesz obwód przy czujniku temperatury ( od strony pasażera w chłodnicy) to czy słychać przekaźnik.

W wolnej chwili sprawdzę.
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
kkkkamil26 


BMW: E46 330CI
Imię: Kamil
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 246
Skąd: Olesin/ok. Warszawy
Wysłany: 21-05-13, 21:31   

Wentylator powinien się załączyć na 1 bieg, gdy włączysz sprężarkę i zawsze pracuje razem ze sprężarką.
Bezpiecznik prawdopodobnie będzie nr 41.

Przekaźnik nr 15 jest od I biegu a 13 od II biegu
Zamień przekaźnik nr 14 (od sprężarki jest taki sam) z nr 15 od I biegu.
Jak się sprężarka załączy a wentylator nadal nie będzie działał to szukasz dalej.
Jak się sprężarka nie załączy a wentyl ruszy to masz winowajcę.


_________________
Sprzedam interfejsy diagnostyczne ADS, OBD i K+DCAN.
BMW E30, E31, E32, E34, E36, E38, E39, E46, E60, E90
http://www.interfejsads.ugu.pl Facebook: http://fb.me/MiloBMW/
 
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 23-05-13, 12:23   

kkkkamil26, dzięki wielkie za dokładną i rzeczową odpowiedź - po pracy posprawdzam i dam znać jak to wygląda.

A teraz inne pytanie - dostałem informację z serwisu klimatyzacji żeby skontrolować czujnik ciśnienia w układzie - czy to ten przy osuszaczu? Jeśli tak to jak go sprawdzić?
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
kkkkamil26 


BMW: E46 330CI
Imię: Kamil
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 246
Skąd: Olesin/ok. Warszawy
Wysłany: 23-05-13, 12:41   

Odepnij kostke i zrob zworke miedzy pinami w kostce z kablem. Powinny chyba byc 3 piny. Jeden uruchamia 1 bieg a 2 drugi bieg a 3 to dochodzace napiecie. Tylko nie jestem pewny czy sa 2 czy 3 piny.
Jak wentyl ruszy na 1 biegu tzn ze czujnik kaput.
_________________
Sprzedam interfejsy diagnostyczne ADS, OBD i K+DCAN.
BMW E30, E31, E32, E34, E36, E38, E39, E46, E60, E90
http://www.interfejsads.ugu.pl Facebook: http://fb.me/MiloBMW/
 
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 23-05-13, 12:58   

Z tego co widać na poniższym rysunku (część nr 2) jak i zdjęciu to powinny być 4 piny - zakładam, że dwa od 1 i dwa od 2 biegu. Pytanie brzmi: które zewrzeć aby sprawdzić, a nie popalić czegoś w układzie?


_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
kkkkamil26 


BMW: E46 330CI
Imię: Kamil
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 246
Skąd: Olesin/ok. Warszawy
Wysłany: 23-05-13, 14:44   

Faktycznie.
Nie pamiętam, które sprawdzałem
_________________
Sprzedam interfejsy diagnostyczne ADS, OBD i K+DCAN.
BMW E30, E31, E32, E34, E36, E38, E39, E46, E60, E90
http://www.interfejsads.ugu.pl Facebook: http://fb.me/MiloBMW/
 
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 23-05-13, 15:07   

No nic - będę próbował z modlitwą na ustach :lol:

EDIT:
Winowajcą okazał się bezpiecznik nr 41 :yeah: :yeah: :yeah:
W zasadzie nie wiedziałem, który dokładnie odpowiada za wentylator klimatyzacji więc wcześniej sprawdziłem wszystkie w skrzynce i nic mnie nie zaniepokoiło. Po wskazówce kolegi wyżej jeszcze raz sprawdziłem ten bezpiecznik nr 41 i okazało się, ze jakimś cudem musiałem go przeoczyć - prawdopodobnie dlatego, że poprzedni właściciel wsadził w to miejsce 7,5A zamiast 30A :krzeslo:

Tak więc problem z wentylatorem klimatyzacji uważam za rozwiązany, a do właściwej osoby leci "Pomógł"

:24:
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
Jacek323i 



BMW: E36 323i
Imię: Jacek
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 852
Skąd: Toruń
Wysłany: 24-05-13, 08:46   

Panowie mam identyczny problem :( dzisiaj sprawdze przekazniki i bezpieczniki tak jak pisaliscie, nawiasem mowic najlepiej opisany problem z rozwiazaniem, bez zbednego madrowania, mysle ze nawet jak ktos sie nie interesuje motoryzacja to ogarnie temat :) Gdyby to jednak nie pomoglo to gdzie szukac tego czujnika cisnienia w ukladzie klimatyzacji? Jest jakis dostep od komory silnika czy trzeba rozebrac polowe samochodu ? ;)
_________________

 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 24-05-13, 10:11   

Dostęp jest bardzo dobry - jak popatrzysz na lewo od chłodnicy to przy kielichu poniżej zbiornika płynu do spryskiwaczy zobaczysz puszkę osuszacza. Z jej górnej części wystaje, skierowany pod kątem w kierunku kielicha czujnik ciśnienia. Kable, które z niego wychodzą idą do wiązki przymocowanej w pasie przednim nad lampą.
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
Ostatnio zmieniony przez pigmey 24-05-13, 10:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kkkkamil26 


BMW: E46 330CI
Imię: Kamil
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 246
Skąd: Olesin/ok. Warszawy
Wysłany: 24-05-13, 10:13   

Opisywałem kolejne kroki jakie ja poczyniłem, gdy nie działał u mnie wentylator.
Robiłem to wszystko metodą prób i błędów, trochę info znalazłem w sieci oraz w niektórych miejscach sam doszedłem co się z czym je.
U mnie okazał się winowajcą uszkodzony silniczek wentylatora (dokładniej odklejone magnesy), który przy okazji uszkodził przekaźnik od 1 biegu oraz co kilka dni przepalał bezpiecznik nr 41.
_________________
Sprzedam interfejsy diagnostyczne ADS, OBD i K+DCAN.
BMW E30, E31, E32, E34, E36, E38, E39, E46, E60, E90
http://www.interfejsads.ugu.pl Facebook: http://fb.me/MiloBMW/
Ostatnio zmieniony przez kkkkamil26 24-05-13, 10:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 24-05-13, 10:16   

Jacek323i napisał/a:
nawiasem mowic najlepiej opisany problem z rozwiazaniem, bez zbednego madrowania, mysle ze nawet jak ktos sie nie interesuje motoryzacja to ogarnie temat :)

Dokładnie. Dotarłem do końca internetu czytając przy tym dziesiątki jeśli nie setki postów i nigdzie nie udało mi się znaleźć tak jasnego wytłumaczenia. Wszędzie tylko pisali "sprawdź bezpiecznik", "sprawdź przekaźnik", sprawdź to, tamto owamto... Ale nikt nie napisał dokładnie co gdzie się znajduje i w jaki sposób to skontrolować - masakra jakaś ;)
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
kkkkamil26 


BMW: E46 330CI
Imię: Kamil
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 246
Skąd: Olesin/ok. Warszawy
Wysłany: 24-05-13, 10:22   

I jeszcze dopiszę jedną rzecz, może się komuś kiedyś przyda.

Wentylator można również sprawdzić w kostce przy czujniku wkręconym w chłodnicę wody.
Znajduje się on po lewej stronie (od strony pasażera) na górze.
Także trzeba zrobić zworki, aby sprawdzić czy wentyl zakręci.
_________________
Sprzedam interfejsy diagnostyczne ADS, OBD i K+DCAN.
BMW E30, E31, E32, E34, E36, E38, E39, E46, E60, E90
http://www.interfejsads.ugu.pl Facebook: http://fb.me/MiloBMW/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 15