[E36] Kierownica ciężko się obraca, pompa i maglownica nowe. |
Autor |
Wiadomość |
Kecaj
BMW: E36, E32
Imię: Jacek
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Wiek: 31 Dołączył: 29 Cze 2014 Posty: 22 Skąd: Ożarowice
|
Wysłany: 21-06-15, 20:53 [E36] Kierownica ciężko się obraca, pompa i maglownica nowe.
|
|
|
Witam.
Problem polega na tym że odkąd mam auto kierownica obraca się dosyć ciężko.
Ciekła maglownica, pompa wyła, więc je wymieniłem, teraz jest cicho, sucho, a jak chodziło ciężko tak chodzi dalej.
Podejrzewam że coś gdzieś obciera, ale nie rozbierałem tego nigdy i nie wiem, czemu się przyjrzeć. Regulacji kierownicy nie mam. Czuć mały luz na kierownicy góra-dół (jakbym chciał ją podnieść ).
Jakieś pomysły co sprawdzić?
Pozdrawiam. |
_________________ Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
Give me back the eighties! |
|
|
|
|
szafarz
BMW: e36
Silnik: 1,8 is M42
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 21 Lut 2013 Posty: 87 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-06-15, 21:17
|
|
|
ja tak miałem i okazał sie zatarty taki krzyżak kolumny kierowniczej
aluminiowy na załamaniu kolumny kierowniczej wsuwany na te wielokliny kolumny |
|
|
|
|
karol111
BMW: e30
Imię: Karol
Silnik: m52b20
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Sty 2014 Posty: 173 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 25-06-15, 15:09
|
|
|
sprawdzałes czy kierownica obraca sie bez oporów jak nie było magla tak zeby sprawdzic sama kolumne? |
|
|
|
|
Kecaj
BMW: E36, E32
Imię: Jacek
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Wiek: 31 Dołączył: 29 Cze 2014 Posty: 22 Skąd: Ożarowice
|
Wysłany: 25-06-15, 23:09
|
|
|
Nie, bo byłem przekonany że problem leży w zajechanej pompie i cieknącej maglownicy. Dopiero po poskładaniu okazało się, że jednak nie.
Nie ma jakiegoś łożyska w którym opiera się wałek kierownicy, czy coś? |
_________________ Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
Give me back the eighties! |
|
|
|
|
karol111
BMW: e30
Imię: Karol
Silnik: m52b20
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Sty 2014 Posty: 173 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 26-06-15, 15:59
|
|
|
jest łozysko na kolumnie |
|
|
|
|
em36lover
BMW: e36 328
Imię: karol
Nadwozie: Sedan
Wiek: 28 Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 67 Skąd: tsz/świętokrzyskie
|
|
|
|
|
Kecaj
BMW: E36, E32
Imię: Jacek
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Wiek: 31 Dołączył: 29 Cze 2014 Posty: 22 Skąd: Ożarowice
|
Wysłany: 29-06-15, 22:31
|
|
|
Gdzie dokładnie? Pod kierownicą, w okolicach stacyjki, czy gdzieś dalej przy grodzi?
Dużo roboty z wymianą? |
_________________ Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
Give me back the eighties! |
|
|
|
|
kamil emil
Nowy User - Witamy ;)
BMW: e 36
Imię: kamil
Silnik: e320
Nadwozie: Touring
Wiek: 44 Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 3 Skąd: Monachium
|
Wysłany: 01-07-15, 04:01
|
|
|
jest tulejka wprasowana czesto sie wyrabia wtedy trzeba rozebrac magiel i robic mysle ze lepiej kupic dobra uzywke i wstawic ...ale wpierw podjechac na stacje i przepatrzc dokladnie |
|
|
|
|
bidżej
BMW: E36 320i
Imię: Bartek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 184 Skąd: Augsburg
|
Wysłany: 03-07-15, 09:15
|
|
|
ale ogólnie kiera w E36 do lekko chodzących nie należy chyba? jak na podniesionym aucie kręci się lekko i bez dodatkowych efektów specjalnych typu strzelanie, tarcie itp, to jest ok... |
_________________ moja Zdzira E36
|
|
|
|
|
em36lover
BMW: e36 328
Imię: karol
Nadwozie: Sedan
Wiek: 28 Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 67 Skąd: tsz/świętokrzyskie
|
|
|
|
|
bidżej
BMW: E36 320i
Imię: Bartek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 184 Skąd: Augsburg
|
Wysłany: 04-07-15, 15:27
|
|
|
em36lover, nie widziałem jeszcze auta, w którym by wracała zawsze idealnie na wprost. ale jeżeli odchylenie masz spore, to pierwsze co - pomiar geometrii zawieszenia. |
_________________ moja Zdzira E36
|
|
|
|
|
C0rvette
BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 29 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 2224 Skąd: Lublin/Nałęczów
|
Wysłany: 04-07-15, 20:47
|
|
|
em36lover napisał/a: | a jesli kiera nie wraca do polożenia idealnie na wprost po skręcie?? |
Za powracanie kół na wprost wpływa geometria i zbieżność przednich kół, a nie sprawność wspomagania... Kiedyś nie było wspomagania i zawsze musiało być ustawione na glanc by się dobrze jeździło. |
|
|
|
|
Kecaj
BMW: E36, E32
Imię: Jacek
Silnik: M50B20
Nadwozie: Coupe
Wiek: 31 Dołączył: 29 Cze 2014 Posty: 22 Skąd: Ożarowice
|
Wysłany: 05-07-15, 00:12
|
|
|
Maglownica i pompa były wymieniane tak jak pisałem na początku. Problem leżeć musi gdzieś w kolumnie, tylko nie wiem gdzie konkretnie szukać. |
_________________ Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
Give me back the eighties! |
|
|
|
|
bobr4
BMW: e36
Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 72 Skąd: okolice Warszawy
|
Wysłany: 21-09-15, 13:41
|
|
|
Witam
udalo sie rozwiazac problem z ciezko chodzaca kierownica?
Mam podobna sytuacje |
|
|
|
|
|