Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E36 sedan Poliuretany Olkusz
Autor Wiadomość
spacja 


BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 396
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 02-08-15, 23:54   BMW E36 sedan Poliuretany Olkusz

Witam wszystkich. Mam pytanie o Wasze opinie, na temat montowanie tych poliuretanów w zawieszeniu. Jaka twardość myślałem o 85SHa. Proszę tylko tych którzy mieli z tym styczność.
 
 
mati0618 


BMW: e36 318i
Imię: Mateusz
Silnik: m40b18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 17 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 548
Skąd: Radziejów/Włocławek
Wysłany: 03-08-15, 10:53   

Ja mam czerwone tuleje przednich wahaczy i włożyłem je ręką bez użycia prasy. Różnica odczuwalna w pewności prowadzenia, szybciej auto reaguje na ruch kierownicą.
 
 
 
spacja 


BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 396
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 03-08-15, 12:04   

W takim razie ładuję całe zawieszenie poliuretany, ryzyk kwizyk.
 
 
13matt13 


BMW: BMW e36
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 311
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 03-08-15, 14:32   

Mam na tyle - wahacze wzdłużne i potrafią skrzypieć mimo naładowania grubo smaru który dali w komplecie.
 
 
spacja 


BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 396
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 03-08-15, 14:37   

A zostało miejsce odpowiednio wyczyszczone? Jaką masz twardość?
 
 
13matt13 


BMW: BMW e36
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 311
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 03-08-15, 14:42   

Żółte, czyste bo zawias był malowany proszkowo, mocowania też. Powierzchnia dotykająca na bokach jest zbyt duża i nie potrzebna, bo na boki w tym miejscu nie pracuje ona tak mocno a pewnie smar się wycisnął.
 
 
spacja 


BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 396
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 03-08-15, 15:36   

Okej, sprawdzę po 10. Dam opinię dla potomnych.
 
 
RazoR91 



BMW: E36
Imię: Maciek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 514
Skąd: Okolice Olkusza
Wysłany: 03-08-15, 20:26   

Nie wiem, ja mam używkę z driftowozu, dałem mechanikowi do zrobienia. Nie wiem czy posmarował (pewnie nie, bo było wprasowane) i juz ponad poł roku i żadnego skrzypienia. Cały tylny zawias w poli. W koszykach z tego co pamiętam są żółte :)
_________________

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=490014
 
 
Masters 


BMW: E30 M20b20 & E46 M54b30
Imię: Kamil
Silnik: M20/M54
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 64 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 3269
Skąd: Mikołów
Wysłany: 03-08-15, 21:47   

Mam poliuretany żółte, twardsze na stabilizatorach i jest ok, co do zakładania to można bez pracy, można na imadle, ale wiadomo, czasem lepiej zajechać do znajomego co ma prasę i zrobi ci to w 5 min :)
 
 
matek91 


BMW: e36
Imię: Mateusz
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 87
Skąd: Bytom
Wysłany: 04-08-15, 08:32   

Ja żółte wkładałem imadłem, różnica jest odczuwalna - zdecydowanie lepiej sie prowadzi, dosłownie jak po sznurku. Zaskrzypieć czasem lubią ale nie jest to jakoś super uciążliwe. Dodam tylko że zakładając poliuretany i gwint warto założyć rozpórki bo szybko potrafi szyba pęknąć.
_________________
Sprzedam części do e36, e34 i e30
785 623 577
 
 
spacja 


BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 396
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 04-08-15, 13:29   

Aaa to ciekawe, co do rozpórki to mam, przód i tył. Zawias na tyle bilstein B6 sprężyny H&R przód -40 tył -30. Zastanawiałem się nad dawaniem wszystko w Meylach albo Lemfordach, ale coś ciągnie do poliuretanów. Ale najlepiej jest samemu sprawdzić. Co powiecie na twardość 85Sha standardowa do gum, to 75 SHa
 
 
13matt13 


BMW: BMW e36
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 311
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 04-08-15, 14:25   

Mahle to szajs, nie wiem czemu się przyjęło że to takie dobre... bo ma w nazwie HD takie jak fit w produktach spożywczy że niby lepsze. Już nie raz miałem z tym do czynienia i dziadostwo jak nie wiem, na lemforderze 5 rok upalam i dopiero coś tam mogę pomyśleć o wymianie.
Co do tulei wahacza wzdłużnego tył to najszybciej padają i unibale przy piaście... reszta jest dosyć trwała.
 
 
spacja 


BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 396
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 04-08-15, 18:03   

Też widziałem, na aukcji firmy Lemforder wersję wzmocnioną. Poza tym, wersja meyla hd jest wersją ulepszoną, poprawioną. Nie wiem jakie części wersji hd, Ty używałeś ale tyle opinii ile osób. Może trafiłeś na jakiegoś gatunkowego bubla. Co nie oznacza, że mam coś przeciwko obu firmą. Dobre kosztuje.
 
 
wojtaskw 



BMW: E36
Imię: Wojtek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 209
Skąd: Kazimierza Wlk
Wysłany: 04-08-15, 21:17   

Ja latam na poliuretanach z olkusza i jestem bardzo zadowolony. Gość od nich powiedział, że najlepiej złożyć na tym smarze do opon, którego używa się przy montażu na felgi. Ogólnie to polecam :cwaniak:
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0 <-
 
 
spacja 


BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 396
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 04-08-15, 22:54   

Jaką masz twardość? I jakie amortyzatory? Jak oceniasz tłumienie, wstrząsy o ile takie występują ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 15