Kompresor ciężki rozruch |
Autor |
Wiadomość |
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-11-17, 20:09 Kompresor ciężki rozruch
|
|
|
Witam chciałem się was poradzić bo nie wiem od czego zacząć, zakupiłem kompresor 3kw jednofazowy 1 tłok i ciężko startuje a jak jest choć trochę powietrza w butli to muszę spuszczać bo jak jest zimny to wogole nie chodzi i wyskakuje bezpiecznik mam taki rozdzielacz w garażu
https://www.bricoman.pl/e...do-silowe-16a-5
spawarka i inne urządzenia chodzą bez zarzutu a kompresor niestety nie co sprawdzić i od czego zacząć? |
|
|
|
|
Przemek23zip
BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: Żary
|
Wysłany: 03-11-17, 22:23
|
|
|
Prąd rozruchowy pobierany przez silnik elektryczny może być nawet kilkukrotnie większy od tego przy jakim pracuje. Jakiej klasy masz bezpieczniki? Na tym co podałeś nie ma informacji. Powinieneś zastosować bezpiecznik o opóźnionym czasie zadziałania zabezpieczenia. Są to bezpieczniki typu C. Swoją drogą 3 KW dla silnika jednofazowego trochę sporo |
|
|
|
|
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-11-17, 07:16
|
|
|
TZN. bezpiecznik na kompresorze to zwykły termik i po jakiś 3 sek przewalania silnikiem on wyskakuje ale to chyba tak ma być do rozdzielacza dochodzi gruby kabel siłowy tak wiec nie wiem czy w tym problem czy raczej szukać przy sprężarce usterki która jest niby nowa ale chińska tak więc wszystko możliwe |
|
|
|
|
C0rvette
BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 2224 Skąd: Lublin/Nałęczów
|
Wysłany: 04-11-17, 15:13
|
|
|
Silnik ma ciezko ruszyc. Rez tak kiedys mialem w sprezarkach 3kw na 230v. Teraz mam kompresor 4kw na 400v i tego problemu nie mam. Mysle ze to mlze byc przez to.ze.230v na 3kw przy jednym cylindrze ma ciezko ruszyc.
Ale ja sie na tym nie znam ale popisac moge. |
|
|
|
|
Przemek23zip
BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: Żary
|
Wysłany: 04-11-17, 16:56
|
|
|
Nie wiemy czy silnik posiada jakieś kondensatory rozruchowe, czy zastosowany wyzwalacz termiczny jest odpowiednio dobrany do danego silnika oraz czy jest sprawny. Może sama sprężarka wytwarza nadmierny opór podczas pracy, ale to tylko gdybania. Moim zdaniem silnik o mocy 3 KW to troszkę za dużo jak na 230V. Tutaj widziałbym mimo wszystko 3 fazowy silniczek.
Czy ten symptom występuje odkąd posiadasz kompresor? |
|
|
|
|
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-11-17, 09:38
|
|
|
tak od nowości tak ma a tam gdzie w garażu mam zwykłe gniazdka to nawet nie ma szans go ruszyć to od razu światła w garażu gasną i się boje spalić instalacji może da się dołożyć taki kondensator do kompresora który ułatwił by mu start? |
|
|
|
|
13matt13
BMW: BMW e36
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 311 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 09-11-17, 09:22
|
|
|
Stare Polskie kompresory maja tak że jak kompresor przestaje pompować to zawór odcina powietrze wychodzące z butli i dzięki temu silnik z jednostką tłoczącą wypuszcza resztki ciśnienia z układu i może na "luzie" łatwo się uruchomić i z rozpędu spokojnie dalej pompować... zobacz czy nie masz czegoś zepsutego w tym kompresorze ... (czytałem temat po łebkach) |
|
|
|
|
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 09-11-17, 10:58
|
|
|
Tak w sumie przemyślałem to wszystko i chyba spróbuje na początek zmienić olej, kupowałem w hurtowni kompresor i przypomniałem sobie że nie spodobało mi się to że do butelek na olej do kompresora nalewali na moich oczach minerał z lotosa. Może to jest główny problem czyli zbyt gęsty olej bo w sumie po rozgrzaniu startuje normalnie nawet z ciśnieniem w butli. |
|
|
|
|
yampik
BMW: E46
Silnik: 325 M54
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 285 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-11-17, 15:05
|
|
|
hah. widze profesjonalna obsługa
do sprężarek jest specjalny olej podjedz do jakiegos specjalistycznego sklepu z narzędziami - zazwyczj tam rozlewają to z większych ilości żeby było taniej.
jak pracujesz z penumatyką - nie zapomnij o smarowaniu |
_________________ Moja E46 325 Lift Sedan StahlBlau
|
|
|
|
|
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14-11-17, 07:44
|
|
|
Niestety wymiana oleju pomogła ale w małym stopniu szukamy dalej |
|
|
|
|
|