Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E36 323i przymiarki do LPG
Autor Wiadomość
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-01-16, 18:24   

Wierz iż znający się na rzeczy gazownik szanujący i dbający o klienta nie da w taki sposób ciała :)


Jasne że ostrożności nigdy za wiele ale też nie dajmy się zwariować :D :piwo:
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 08-01-16, 11:42   

Na szybko pocykałem zdjęcia telefonem (sorry za jakość):






Byłem ostatnio na kalibracji pływaka, zapytałem czy ten srebrny epoksyd z podwozia mógłby przykryć czarnym żeby się nie rzucało w oczy, to okazało się że na to pójdzie jeszcze jakieś zabezpieczenie bitumiczne ale wcześniej nie zdążył :mur: Trochę mnie to dobiło bo autem już jeżdżę a mamy porę roku raczej nie ciekawą dla podwozia. Kurde właśnie takich rzeczy chciałem uniknąć, ale co poradzić... Na przewody wodne do reduktora pójdzie jeszcze jakiś peszel termiczny, ale w przyszłości może rozważę przeniesienie sterownika do środka obudowy...
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-01-16, 12:38   

Co Ciebie interesuje że nie zdążył ? Płacisz wymagasz! Troszkę zlał klienta Moim zdaniem :]


Jak wyzdrowieje to pstryknę zdjęcia Swojej instalki - możesz być troszkę zdziwiony ;)
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 08-01-16, 13:11   

To było tak, że usługa się masakrycznie przeciągała (na początku mówiłem, że luz tylko żeby zrobił na spokojnie), ale po 10 dniach już zacząłem naciskać i było kończone w pośpiechu niestety... No, ale już miałem dosyć zbywania i chciałem zabrać auto. Mam nadzieję, że w końcu wszystko będzie jak należy. Tzn. najważniejsze, że auto jeździ bez zarzutu na LPG a wszystko da się dopracować. Co do samego montażu jakieś uwagi? Chyba nie jest najgorzej? Z rzeczy, których nie widać to był przycinana plastikowa osłona na kolektorem od strony podszybia, bo są tam puszczone węże, albo jakaś wiązka i było ciasno.

Aha wtrysk nr 6 jest tak zamontowany a nie inaczej bo zaginał się wężyk z rozdzielacza podobno. Tak jak wspominałem poszły dragony pojedynczo, ale koniec końców nie zmieściły się pod osłoną na górze kolektora, chociaż w razie co ma się je dać wymienić bez ściągania kolektora. Chociaż jak bym to wiedział od razu to pewnie dopłaciłbym do większych barracud skoro i tak poszły na dół. Mam nadzieję, że dragony też dadzą radę
Ostatnio zmieniony przez i_g 08-01-16, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubi 



BMW: 328 cabrio i 320 cabrio
Imię: HUBI
Silnik: 2.8
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 1671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-16, 13:17   

Ogarnij lepiej brak wyciszenia maski. Trochę wisi ci przewód od spryskiwaczy
_________________
Hubi
 
 
K3m0T1989 


BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 264
Skąd: Wręczyca Wielka
Wysłany: 08-01-16, 13:20   

tak jest właśnie z nimi, jak schowa wtryski pod kolektor i węże pusci z tyłu to znowu sterownika nie schował, ja mam wtryski też pod kolektorem, sterownik schowany za to węże gazu puścił mi przodem silnika (też kiedyś musze schować z tyłu jak u ciebie).

No zabezpiecz to od razu bo ten epoksyd ci wiele nie pomoże jak go wypiaskuje sol i piasek z drogi :) nakładaj tam spore ilości jakiegoś dobrego środka nawet pędzlem.

Ogólnie jeszcze polecam założyć filtr odstojnikowy, dobrze zrobi wtryskom, kosztuje 20zł wiec jego wymiana nie boli, tylko na poczatku musisz jeszcze kupić podstawkę pod ten filtr. Ja osobiście polecam ten filtr i inni na forach lpg też go polecają, przedłuża zycie wtryskom.

No i w sumie nie wiem czy to ma jakiś wpływ ale mam zrobione na 2 wężach podawanie gazu na wtryski, każde 3szt są osobno zasilane :) ale to już jakiś spec by musiał powiedzieć jak jest lepiej.
_________________
mój były czarnuch
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51393
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 08-01-16, 13:26   

Hubi, wyciszenie zdjęte celowo, bo wcześniej były sypiące się strzępy. Na palcach jednej ręki mogę policzyć te osłony, które widziałem w ładnym stanie w E36. Jak kiedyś trafię okazyjnie używkę to ne pewno wleci. Przewód sprysków już poprawiony, ale nie było tak dramatycznie jak mogłoby się wydawać po zdjęciu;)

K3m0T1989, u mnie też są dwa wyjścia z filtra, więc jest to chyba podzielone jak u Ciebie. Co do zabezpieczania - jak jutro będzie sucho już jestem umówiony z gazownikiem na przykrycie tego jakimś bitumikiem. Co do tego filtra odstojnikowego to będę musiał zapytać co i jak. W ramach obsuwy i tego że praktycznie sam sobie zamontowałem przełącznik w kabinie mam mieć 2 przeglądy w gratisie ten po roku i po dwóch. Nad sterownikiem to sobie jeszcze pomyślę i ewentualnie sam przełożę, bo poza względami wizualnymi chyba nie ma to większego znaczenia? Mnie bardzo nie kłuje w oczy, co innego jakby parownik był gdzieś skitrany.
 
 
K3m0T1989 


BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 264
Skąd: Wręczyca Wielka
Wysłany: 08-01-16, 15:40   

i_g, a to źle spojarzem na te węże twoje.

Ten filtr nazywa się chyba czaja fl 02, taki nakręcany jak filtr oleju w innych markach :)

mam ten sam sterownik u mnie go schował za tą gabką tam masz chyba komputer auta i ja tam mam schowany.

_________________
mój były czarnuch
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51393
 
 
C0rvette 


BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 2224
Skąd: Lublin/Nałęczów
Wysłany: 08-01-16, 19:29   

Czytam ten temat i czytam....inie rozumiem jednego... Po co aż tak chować tą instalacje po kątach? skoro Wtryski, reduktor i filtry to cześć wymienna... Po co się aż tak bawić żeby to pochować a później męczyć przy wymianach? Bardziej bym wolał mieć założone z głową tak by to służyło jak najdłużej a nie nakazywać gazownikowi chować wszystko...

U siebie miałem reduktor w miejscu aku w r4 filtry na wierzchu przewodu też jakoś nie specjalnie pochowane i jeździło bez awaryjnie... Jedyny plus chowania to wlew pod klapką od PB bo zakładasz przejściówkę i tankujesz. Bo jak jest w zderzaku to w deszcz/śnieg trzeba sobie brudzić ręce przy tankowaniu...


Skoro to auto nie jest na zloty/wystawy i nie startujecie w konkursach na clean komory to warto zadbać o założenie instalki z głową a nie chować wszystko.
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-01-16, 20:23   

Tu jest schowane i tak niewiele ;)

Chodzi o estetykę :D
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 08-01-16, 21:04   

Ja osobiście też wolałem żeby był lepszy dostęp, ale okazuje się, że pojedyncze wtryski pd kolektorem to najlepsze miejsce dla ich działania (w miarę pionowo i krótkie wężyki). Na parownik przy podłużnicy na dole sam gazownik mnie namawiał na początku, bo najkrótsze węże wodne i niżej niż zbiorniczek wyrównawczy. Ale później się okazało, że w E36 jest tam za ciasno i nie da rady. No, ale jak bym miał te dwie rzeczy pochowane to grzechem było by mieć kompa na wierzchu. Jedyne dlaczego bym przenosił kompa pod osłonę to żeby go termicznie odizolować od silnika i węży wodnych które idą do parownika.

Jak dla mnie priorytetem umiejscowienia komponentów jest:
1. Możliwe najlepsze działanie (wtryski i parownik).
2. Dobra obsługa serwisowa tych elementów oraz fabrycznych.
3. Wygląd.
 
 
K3m0T1989 


BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 264
Skąd: Wręczyca Wielka
Wysłany: 09-01-16, 07:26   

dokładnie tak jak mówicie, dodam że u siebie dostęp do filtra mam idealny bo jest przy kielichu i nawet jeśli puszcze weże gazu przy szybie to filtr nie zmieni połozenia i dalej bedzie obok parownika, filtr fazy ciekłej jest wiadomo przy zaworku tak samo dobry dostęp jak na fotce.

Wtryski gazu tak jak pisali raz że nie leża na kolektorze (wygląd) dwa że są prawie pionowo (zaleta), dodatkowo wężyki od wtrysku mają około 2cm długości. Jeśli by leżały na kolektorze to mają 10cm długości a zgodnie ze sztuką jest tak aby były jak najkrótsze i równe.

a sterownik skoro można schować to po co ma być na wierzchu ? u mnie tylko bezpieczniki zostały na wierzchu i tyle.

prosze instalacja na wierzchu według twojej teorii lepiej bo dostęp


ktoś po prostu wziął, rzucił kable na silnik i zadowolony. Weżyki od wtrysków mega długie, wygląda to strasznie.

tu u mnie gdzie też mam źle puszczone węże bo przodem (już poprawiałem bo były jeszcze lepiej widoczne)
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-01-16, 15:05   

Jak by mi ktoś taki burdel zrobił pod maską jak na pierwszej fotce to bym zwyczajnie auta nie odebrał ;)
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-02-16, 11:11   

Jeszcze pytanie odnośnie przygotowania wnęki pod zbiornik: czy po wycięciu wspornika w środku koła zapasowego zostaje jakaś dziura w podłodze? Pytam dlatego, bo u mnie jest tak że jest jedna duża pomiędzy 2 śrubami mocującymi. Natomiast rura odpowietrzająca środek zbiornika (tam gdzie wychodzi faro i kable) wypada bardziej w kierunku przodu pojazdu i otwór wywiercony pod nią łączy się z tym centralnym tworząc "8". Gazownik w tą dużą dał jawałek plastikowej zaślepki, ale jakieś słabe to jest...
 
 
K3m0T1989 


BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 264
Skąd: Wręczyca Wielka
Wysłany: 17-02-16, 17:19   

u mnie jest tylko jedna dziura
takie coś
_________________
mój były czarnuch
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51393
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14