Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik bmw e36 JAKI?
Autor Wiadomość
KOPYCIARZ 



BMW: E36 coupe
Imię: ARKADIUSZ
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 60 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 1551
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 13-09-15, 14:44   silnik bmw e36 JAKI?

siema!

Mam kuzwa dylemat...
Kupilem drugie auto "rodzinne"
Zostal mi stac w garazu pod przescieradlem moje coupe M43B16

i teraz kminie swapowac..................
ale na co?
myslalem o m50b25, ale ciezko o zdrowy silnik
co myslicie o m52b25
lub o m52b28?

wady i zalety tych dwoch silnikow?
odrazu mowie ze nie bedzie miec lekko ze mna... ogien na kazdym biegu do odciecia i boki non stop... :D

chyba ze ostateczna opcja pchnac moja bete i jezdzic oplem :P
_________________
jeśli pomogłem kliknij w "pomógł"


chcesz auto do driftu ?
-kup Silve lub 240 SX

chcesz wygodne auto ?
-kup mercedesa

chcesz szybkie auto ?
-kup Honde z silnikiem B16 lub B18

-jeśli chcesz wszystko na raz kup BMW ! ;)
Ostatnio zmieniony przez KOPYCIARZ 22-09-15, 22:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Black Dynamite 


Imię: 328
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 480
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-09-15, 15:28   

Do katowania raczej m50b25nv ale to egzotyk :P
KOPYCIARZ napisał/a:
co myslicie o m52b25
lub o m52b28?

wady i zalety tych dwoch silnikow?


To takie same silniki różniące się - skokiem tłoka,wtryskami , dolotem i sprzęgłem reszta części taka sama , 323 łatwiej znajdziesz ale warto dopłacić i kupić 2,8 ale ze swapem to koszt 3500-8k zależy co gdzie i u kogo i na jakich częściach , reasumując lepiej sprzedaj swoją i kup 323-328
_________________
e36 320 -e36 323 -e36 320 -e36 323sz25% -e39 523 -e39 us 528 -e39 540- e46 330ci-e46 323ci- e46 330ci - e36 328 - e36 328sz25%- e36 328 -e36 328-e36 328sz25%-e39 528-e36 328sz25% ++328sz25%-e46 323
-------------------------------------------------------
 
 
wito_86 



BMW: E36 ///M52B28
Imię: Witek
Silnik: Benzyna
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 1136
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 13-09-15, 15:41   

Wydaje mi sie ze po pierwsze to wazne jest ile masz siana a po drugie jakie masz plany co do auta Ja robilem swapa na b28 ale jakbym teraz go robil to wrzucilbym m50b25 ale ze wzgledu na to ze w przyszlosci bede wkladal turbo Zrobilbym kapitalny remot i przygotowal go pod ten zabieg Jak do katowania to tez chyba lepszy m50 Co prawda jezdze od 4 lat b28 z tym ze go nie paluje non stop ale nie raz i nie dwa dostal ostro po tylku i nic sie z nim nie dzieje Ma juz ponad 300 tys troszke oleju sobie wezmie itd ale w dalszym ciagu jadac 180 po wcisnieciu gazu ciagnie do przodu jak wsciekly M52b25 nie mialem ale jezdzilem bo ziomek ma Jest slabszy od m50b25 i m52b28 to napewno Odporny pewnie tak jak b28 wiec slabszy niz m50 Nie latwa sprawa wybrac motorownie ale chyba najlepiej b28 Jakbys kiedys chcial turbo to b28 zrobisz tez na m50 przeciez :piwo:
_________________
"Sadzic Palic Zalegalizowac..."

Sprawdz moja niunie-> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29147
 
 
 
butelky 



BMW: e36
Nadwozie: Compact
Pomógł: 22 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 874
Skąd: lubelskie
Wysłany: 13-09-15, 16:21   

Sprzedaj swoje auto i kup drugie :)
 
 
KOPYCIARZ 



BMW: E36 coupe
Imię: ARKADIUSZ
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 60 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 1551
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 14-09-15, 00:53   

mysle ze zmiescilbym sie w 3000 z calym swapeem. Robota wlasna. Musze ziomka podpytac ile za graty wezmie.
_________________
jeśli pomogłem kliknij w "pomógł"


chcesz auto do driftu ?
-kup Silve lub 240 SX

chcesz wygodne auto ?
-kup mercedesa

chcesz szybkie auto ?
-kup Honde z silnikiem B16 lub B18

-jeśli chcesz wszystko na raz kup BMW ! ;)
 
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-09-15, 16:59   

wito_86 napisał/a:
Jest slabszy od m50b25
nie zgodzę się, tzn. oczywiście na papierze ma mniej koni, ale inaczej pracuje i w ogólnym rozrachunku do 100km/h będzie podobny wynik.

Miałem M50B25NV i bardzo dobrze wspominam silnik, ale największy wybór w najlepszej cenie będzie M52B25. Teraz mam taki w touringu i do cywila jest lepszy, ale do zabawy się nie umywa;) Coś tam jeszcze można w M52B25 zmodzić kolektor i wydech i nie będzie dużej różnicy do seryjnego B28 (takim akurat nie jeździłem, ale zakładam że M52 są podobne w ogólnym odbiorze).
 
 
wito_86 



BMW: E36 ///M52B28
Imię: Witek
Silnik: Benzyna
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 1136
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 14-09-15, 18:33   

jezdzilem m50b25 i to duuzo kilometrow nia zrobilem Bylo to qp oraz kombi m52b25 I tu i tu auta moich ziomow wiec nie mowie ze sie raz przejechalem M52 jest slabsze aczkolwiek tez idzie dobrze ale pancerne m50 lepiej gra i lepiej ciagnie
_________________
"Sadzic Palic Zalegalizowac..."

Sprawdz moja niunie-> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29147
 
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-09-15, 19:32   

Nie chcę niepotrzebnie robić zamieszania, ale... są silniki w lepszym stanie i gorszym. Oczywiście moje M50B25NV mogło się zaliczać do tych drugich (choć pod względem mocy nie sądzę), a moje obecne M52B25 do tych pierwszych. Dlatego posłużę się kilkoma suchymi danymi:p Po pierwsze kombiak jest cięższy od coupe, po drugie w M50B25 (obydwu) jest krótsze przełożenie - 3,15 przeciw 2,93 w M52.

A teraz dane techniczne:
wszystkie mają taki sam moment obrotowy - 245NM, ale
M52 już przy 3950rpm,
M50B25 przy 4200rpm,
M50B25NV przy 4700rpm.

Moc maksymalna w M52 niższa, ale też przy niższych obrotach (5500 vs 5900).

No i najważniejsze przyspieszenie do 100, dla sedanów żeby było sprawiedliwie:
M52 8s.,
M50B25 8s.,
M50B25NV 7,9s. :hyhy:

Więc gdzie tu ta przewaga M50? Z moich doświadczeń miałem obydwa: M50B25NV dużo słabiej idzie z dołu, M52B25 lepiej ciągnie z niskich obrotów, ale szybciej się kończy (na obrotomierzu). Raz jechałem M50B25 z vanosem, więc nie mam obiektywnego porównania, ale pozycjonuje go pomiędzy.

Oczywiście zgodzę się z tym, że M50 daje więcej frajdy no i ta odcina :padam:
Ostatnio zmieniony przez i_g 14-09-15, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JOHNY 



BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 1253
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-09-15, 19:40   

Ze się tylko dołączę do dyskusji co to za odmiana M52B25NV?
_________________
Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina :)
 
 
KolaK 



BMW: Jeżdzą!
Imię: Adam
Silnik: Najlepszy
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 1558
Skąd: SBL / SM
Wysłany: 14-09-15, 19:49   

JOHNY, nv - non vanos bez vanosa :P
_________________
Drink Russian kiss French wear Italian drive German
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-09-15, 19:59   

JOHNY napisał/a:
Ze się tylko dołączę do dyskusji co to za odmiana M52B25NV?
Oczywiście miało być M50... ale wymieniając oznaczenia tyle razy łatwo się przejęzyczyć. Już poprawione.
 
 
KOPYCIARZ 



BMW: E36 coupe
Imię: ARKADIUSZ
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 60 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2013
Posty: 1551
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 14-09-15, 20:26   

kurcze polowalem an m50b25nv ale ciezko naprawde... byl ode mnie 20 km koles chcial 700zl za caly swap, dawalem mu 1500 bo niby jakis jechal ale nie chcial sprzedac... szkoda. do dzisiaj nie moge tego przebolec.

szukam dalej chetnie kupie m50b25nv w dobrym stanie. a jak nie bedzie to do wiosny kupie m52b28 i bede nieco smutniejszy lecial bokiem...
_________________
jeśli pomogłem kliknij w "pomógł"


chcesz auto do driftu ?
-kup Silve lub 240 SX

chcesz wygodne auto ?
-kup mercedesa

chcesz szybkie auto ?
-kup Honde z silnikiem B16 lub B18

-jeśli chcesz wszystko na raz kup BMW ! ;)
 
 
 
KolaK 



BMW: Jeżdzą!
Imię: Adam
Silnik: Najlepszy
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 1558
Skąd: SBL / SM
Wysłany: 14-09-15, 20:44   

i_g napisał/a:
JOHNY napisał/a:
Ze się tylko dołączę do dyskusji co to za odmiana M52B25NV?
Oczywiście miało być M50... ale wymieniając oznaczenia tyle razy łatwo się przejęzyczyć. Już poprawione.


Teraz widzę, że i ja gafę strzeliłem, nie zobaczyłem 2ójki (żeby nikogo w błąd nie wprowadzić)
_________________
Drink Russian kiss French wear Italian drive German
 
 
JOHNY 



BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 1253
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-09-15, 20:47   

:hyhy: i wszystko już jasne jest :) Stare m50 to pancerne motory ale dorwać zdrową sztukę to już naprawdę jak wygrana w totka...
_________________
Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina :)
 
 
danieldeni20 



BMW: E46
Imię: Daniel
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Touring
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 618
Skąd: Łeba
Wysłany: 14-09-15, 21:29   

Brat ma Coupe M50TUB25 i jakoś to tam jedzie ale silnik już zgazowany raczej , nie upalany to zamulony ;( Pięknie to chodzi :dewil: :dewil:

_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=39275
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15