mój kumpel też ma 1,9 i też niedawno obliczaliśmy jak by to wyszło
Przymując średnio PB po 5,3 a LPG po 2,8
pali mu ok 9 litrów benz czyli 47,7 na miesięcznie robi ok 1tys km czyi 477zł wychodzi na PB
gazu palił by z 11 litrów czyli 30,8zł + 1L PB aby auto się rozgrzało (jeśli ktoś robi krótkie odcinki to nawet doliczyłbym 2L PB) czyli 36,1 czyli 361 na mies. przy LPG
zaoszczędzasz miesięcznie 116 zł
Dowiadywał się ile będzie kosztowała "dobra" instalacja sekwencyjna (zakładając swoje preferencje ja już nie wnikałem bo się gazem nie interesowałem) wychodziło coś ok 2200.
Czyli zwrot kosztów za ok 19 mies. nie wliczając dodatkowych ksztów związanych z gazem np. świece przewody przeglądy instalacji gazowej itd. itp. Nie licząc już że jest to kolejna rzecz która w aucie popsuć się może (jak wszystko inne) czyli 1,5 roku to dużo czasu ale jak kto woli. Zdaniem mojego kumpla się nie opłaca i mnie w 6 garach wychodziło jecszcze gorzej (zwrot kosztów po ok 2,5 roku bo sekwencja gazowa jest już droższa)
Podsumowując całość gaz tak podrożał że się nie opłaca lipa i obciach konkretny jak dla mnie. Szukając ekonomii polecam golfa III 1,6D i lać olej na McDonald po frytkach
BMW: E36
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe Pomogła: 2 razy Wiek: 29 Dołączyła: 01 Lis 2011 Posty: 58 Skąd: Warszawa/Zielonka
Wysłany: 07-11-11, 18:05
koko2403 napisał/a:
mnie w 6 garach wychodziło jecszcze gorzej (zwrot kosztów po ok 2,5 roku bo sekwencja gazowa jest już droższa)
Nie wiem jak zes liczyl, ale...
Jak sie jezdzi nie wokol komina, to instalacja zwraca sie ciut po ponad pol roku. (przebiegi po ok 25 tys rocznie)
BTW mi auto pali 14l/100 w miescie i 10-12l/100 w standartowej trasie.
przy 540iA, mimo V8 instalacja zwrocila sie jeszcze szybciej
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
Wysłany: 07-11-11, 20:35
spinaczo napisał/a:
RZaba, gadasz gupoty, tu się chłopaki znają, gaz nie daje rady, mało tego psuje silnik,śmierdzi i jest drogi jak zboże
JA to widze same glupoty w twojej wypowiedzi nie potarwdzone niczym, a jak ktos ci zadal konkretme pytania w innym temacie o gazie, to nie odpowiedziales niczym konkretnym.
Dlatego mysle ze powinienes sie po prostu przymknac na temat gazu bo twoje wypowiedzi jak i popzrednich kolegow sa na poziomie podstawowki, czyli pwoatzranie tekstow po tym jak u kogos uslyszales.
mnie w 6 garach wychodziło jecszcze gorzej (zwrot kosztów po ok 2,5 roku bo sekwencja gazowa jest już droższa)
Nie wiem jak zes liczyl, ale...
Jak sie jezdzi nie wokol komina, to instalacja zwraca sie ciut po ponad pol roku. (przebiegi po ok 25 tys rocznie)
BTW mi auto pali 14l/100 w miescie i 10-12l/100 w standartowej trasie.
przy 540iA, mimo V8 instalacja zwrocila sie jeszcze szybciej
pzdr
RZaba
Nie nawidze GAZU to główny powód ja robie ok 10000 do 12000 rocznie więc tak mi wychodzi. Jabym miał założyć gaz to jedynie na dobrych wtryskach typu STAGE 300 najlepiej z lubifikatorem ale to naprawde nie opłacalne przy mojej jeździe. Uważam że gaz to obciach do BMW i aut tej klasy. Śmieszą mnie gostki którzy podjeżdzają na stację S klasą albo BMW 750 iz 2005 i mówią prosze gaz za 50 zł!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BMW: E36
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe Pomogła: 2 razy Wiek: 29 Dołączyła: 01 Lis 2011 Posty: 58 Skąd: Warszawa/Zielonka
Wysłany: 07-11-11, 22:53
koko2403, hm.. napisales, ze instalacja zwrocila by ci sie po 2,5 latach. Robisz 10.000 km rocznie.
Zysk z 1 litra gazu to 5,3 - 2,8 = 2,5 zl.
Instalacja wlasciwa dla Twojego samochodu to 2,5 kzl.
Policzmy.
25.000 - przebieg przez 2,5 roku.
spalisz x/100 l. benzyny. (tego nie podales) - poszukamy ile pali Twoje BMW.
zysk z instalacji to 2,5 zl/l
Wiec twierdzisz, ze:
25000 [km] * (x[l]/100[km]) * (2,5 [zl]/[l]) < 2500[zl]
(wersja dla slabszych - zysk z jazdy na gazie przez 25.000 km jest nizszy niz cena montazu, szukamy spalania, dla ktorego powyzsze zdanie jest prawdziwe)
Gratulacje... masz 323 o spalaniu nizszym niz 2l diesel w trasie
Wiec moze powiedz otwartym tekstem, ze nie jest to kwestia tego, ze Ci sie zwroci po 2,5 latach, tylko tego, ze
koko2403 napisał/a:
Nie nawidze GAZU to główny powód
A chyba nie o gustach jest ta rozmowa?
koko2403 napisał/a:
Uważam że gaz to obciach do BMW i aut tej klasy
Twoje prawo, ja uwazam, ze obciachem jest dawac sie dymac niebotycznymi podatkami z innych paliw. Ja osobiscie mam o wiele lepsze pomysly do wydawania tej kasy niz pchanie ich w dziure bez dna.
koko2403 napisał/a:
Śmieszą mnie gostki którzy podjeżdzają na stację S klasą albo BMW 750 iz 2005 i mówią prosze gaz za 50 zł!
Widujesz ich codziennie i masz traume?
Pociesze Cie - przy tych silnikach 20l gazu to ciut ponad 100km w trasie Ty za 50zl przejedziesz mniej wiecej tyle samo. Jest jedna roznica - nie masz ponad 5l silnika
BMW: E90 320d 190KM
Silnik: M47N2
Nadwozie: Sedan Pomógł: 48 razy Wiek: 41 Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 4148 Skąd: Radom
Wysłany: 08-11-11, 08:39
RZaba, aś policzyła,chyba dobra jestes z matmy
RZaba napisał/a:
obciachem jest dawac sie dymac niebotycznymi podatkami z innych paliw. Ja osobiscie mam o wiele lepsze pomysly do wydawania tej kasy niz pchanie ich w dziure bez dna.
koko2403, hm.. napisales, ze instalacja zwrocila by ci sie po 2,5 latach. Robisz 10.000 km rocznie.
Zysk z 1 litra gazu to 5,3 - 2,8 = 2,5 zl.
Instalacja wlasciwa dla Twojego samochodu to 2,5 kzl.
Policzmy.
25.000 - przebieg przez 2,5 roku.
spalisz x/100 l. benzyny. (tego nie podales) - poszukamy ile pali Twoje BMW.
zysk z instalacji to 2,5 zl/l
Wiec twierdzisz, ze:
25000 [km] * (x[l]/100[km]) * (2,5 [zl]/[l]) < 2500[zl]
(wersja dla slabszych - zysk z jazdy na gazie przez 25.000 km jest nizszy niz cena montazu, szukamy spalania, dla ktorego powyzsze zdanie jest prawdziwe)
Gratulacje... masz 323 o spalaniu nizszym niz 2l diesel w trasie
Wiec moze powiedz otwartym tekstem, ze nie jest to kwestia tego, ze Ci sie zwroci po 2,5 latach, tylko tego, ze
koko2403 napisał/a:
Nie nawidze GAZU to główny powód
A chyba nie o gustach jest ta rozmowa?
koko2403 napisał/a:
Uważam że gaz to obciach do BMW i aut tej klasy
Twoje prawo, ja uwazam, ze obciachem jest dawac sie dymac niebotycznymi podatkami z innych paliw. Ja osobiscie mam o wiele lepsze pomysly do wydawania tej kasy niz pchanie ich w dziure bez dna.
koko2403 napisał/a:
Śmieszą mnie gostki którzy podjeżdzają na stację S klasą albo BMW 750 iz 2005 i mówią prosze gaz za 50 zł!
Widujesz ich codziennie i masz traume?
Pociesze Cie - przy tych silnikach 20l gazu to ciut ponad 100km w trasie Ty za 50zl przejedziesz mniej wiecej tyle samo. Jest jedna roznica - nie masz ponad 5l silnika
pzdr
RZaba
Mowiłem że nie założe dziadowskiego gazu. Nie orientowałem sie w cenach ale przypuszczam że instalacja z lubifikatorem do m52tub25 wyjdzie ok 4000zł. Matematyk matematykiem ale powienienes tez doliczyc jakis koszt serwisowania instalacji (chyba ze nic z nią nie robisz tylko jest bo jest ) więc jakiś rachunek prawdopodobienstwa jeszcze dolicz. Instalacja sie zepsuje lub bedzie trzeba ja serwisowac lub wymienic częściu uszkodzone przez gaz. na gazie silnik nie zrobi przebiegu 500000 a na benzynie pwenie tak. ja takiego przebiegi nie zrobie ale Ty pewnie tak bo pisałeś coś ze robisz ok25-30tys rosznie?? Ja jestem informatykiem i też nie jestem z matma na bakier ale tak naprawde nie chce się z Tobą RZaba kłócić bo nie o to tu chodzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach