M52b25 Ciężko pali na ciepłym |
Autor |
Wiadomość |
Blitz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 417 Skąd: Opole
|
Wysłany: 14-03-16, 23:20
|
|
|
I reasumując :
Czujnik wału - ciężko pali na zimnym i ciepłym, przerywa, faluje
Czujnik wałka - ciężko pali na ciepłym, gaśnie? |
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 15-03-16, 07:33
|
|
|
Blitz napisał/a: | To jeszcze zostaje pytanie, jaki czujnik wałka ? Tylko i wyłącznie Siemens VDO, czy coś z zamienników typu Meyle itd ? Czytałem, że zamienniki lubią nie współgrać i warto zainwestować w Siemensa. |
tylko i wyłącznie ori vdo siemens zadnych zamienników oraz tylko i wyłącznie nowy |
_________________ zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
Blitz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 417 Skąd: Opole
|
Wysłany: 15-03-16, 14:39
|
|
|
Byłem na kompie. Wyszły dwa błędy :
1. Kurbelwellen gebersignal - czyli czujnik WAŁU ?
2. Sondy Lambda - może to mieć powiązanie z czujnikiem wału ?
I teraz mam dylemat. Wałek czy wał ? Objawy podobne do wałka a komputer że wał. |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 15-03-16, 15:54
|
|
|
Czujnik wału. Wymienisz i będzie ok. Sondy nie mają na niego żadnego wpływu. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
sztabik1
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 08-07-20, 19:05
|
|
|
Wiem, że dawno nikt nie pisał w tym temacie ale może komuś się przyda to co napiszę.
Od ponad pół roku walczyłem z problemem ciężkim paleniem na ciepłym silniku w M52B25. Na zimnym np. po nocy palił od strzała.
Podmieniałem czujnik wału i wałka. Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa. Sprawdziłem pompę paliwa, cewki itd.
Oddałem nawet autko do ASO, żeby sprawdzili stan techniczny silnika i co mu dolega. Wszyscy rozkładali ręce. Dzisiaj oddałem samochód do gazownika na wymianę filtrów i regulację. Okazało się przy okazji, że reduktor jak się zagrzeje to przepuszcza gaz rurką podciśnienia do kolektora ssącego. Po wymianie gerulatora (podobno był nienaprawialny) pali od strzała czy to na zimnym czy na ciepłym.
Sama diagnostyka przepuszczającego reduktora jest bardzo prosta - gazownik odpiął wężyk podciśnienia od kolektora i popsikał tą pianką do sprawdzania szczelności. Od razu było widać jak lecą bąbelki. Przypuszczam, że zanurzenie końca wężyka w szklance wody da taki sam efekt.
Po wymianie reduktora i regulacji auto chodzi jakby z 20 KM przybyło |
|
|
|
|
sztabik1
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 4 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 24-04-22, 18:12
|
|
|
Problem usunięty już dawno temu. Opisałem to w poście powyżej. Do tej pory nie pojawił się żaden problem. |
|
|
|
|
|