Zamknięty przez: ikarus 23-05-13, 23:09 |
Tłumiczne stukanie przy zmianie biegów |
Autor |
Wiadomość |
Moto
BMW: e 46 320d 2000r
Imię: Marcin
Silnik: m 47
Wiek: 39 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 54 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-04-11, 20:45
|
|
|
ja mam podobny problem ale olalem to juz te samochody maja juz troche przebiegu i musza sukac:) jak chcecie zeby wszytko bylo ok to trzeba kupic auto z salonu |
_________________ BMW 320d e46 r2000
Mercedes CLK 200 Elegance B+LPG r1998 |
|
|
|
|
fr86
Nowy User - Witamy ;)
BMW: BMW E46 328xi
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 3 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 07-04-11, 21:13
|
|
|
Bylem dzisiaj jeszcze raz u mechanika i pozniej na szarpakach. U mnie niby stukaja poduszki, ktore sa na poczatku wachacza tuz przed tylnymi kolami. Na rysunku to bedzie chyba to:
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/b/17.png
Na rysunku nr 4. Moga od tego byc te stuki przy zmianie biegow i ruszaniu? Mam tez niewielki luz na reduktorze (przedni wal), ale mechanik powiedzial, ze tak musi byc bo bez luzu to wszystko by sie zatarlo. Stuki dochodza tez z reduktora, ale sa to zupelnie inne (bardziej gluche) i mechanik powiedzial, ze tego na gorze by nie bylo slychac. Juz sam nie wiem co o tym myslec. Sprawdzalismy 7 poduszek i wszystkie wygladaja dosyc dobrze na pewno, to nie przez nie dochodza te stuki. Lacznik walu jest juz troche zmeczony, ale on tez nie powinien powodowac tych stukow. Co o tym myslicie? |
|
|
|
|
JimmyBoy
BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 469 Skąd: WWW
|
Wysłany: 08-04-11, 09:20
|
|
|
Nikt nie jest jasnowidzem jak widzisz że łącznik jest troszke zmęczony wymień go, poduszek z wózka na oko nie ocenisz że są dobre przecież ich prawie nie widać one przeważnie są zniszczone w środku a nie od zewnątrz. Każdy z nas miał podobne problemy i większość wymieniała jakąś poduszkę z myślą że " powinno się udać " a nie że się uda. Poczytaj forum jest pełno podobnych problemów ze zmaną biegów pukaniem stukaniem itd coś na pewno ci pomoże. |
|
|
|
|
kucharz
lokalny ekscentryk
Imię: Konrad
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 2439 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 15-05-12, 17:44
|
|
|
odgrzeje kotleta
ostatnio miałem to samo u siebie
wrzucam jedynkę - puknięcie
zmiana z 1 na 2 - puknięcie
zmiana z 2 na 3 - puknięcie, ale już mniej odczuwalne
mechanik obejrzał wszystkie tuleje, podpory, sanki, wał - wszystko jest lala
zasugerował wymianę oleju w dyferencjale i... sukces!!!
ja kupiłem Liqui Moly SAE 75W90 GL4/GL5
do mojej buni wystarczył 1 litr
jest dostępny w intercarsie
|
|
|
|
|
banan0100
BMW: E46
Imię: Karol
Nadwozie: Coupe
Wiek: 31 Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 110 Skąd: Wroclaw
|
|
|
|
|
DaRo25
BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2037 Skąd: Swiebodzice / Nl
|
Wysłany: 15-05-12, 20:10
|
|
|
fr86 napisał/a: | e samochody maja juz troche przebiegu i musza sukac:) jak chcecie zeby wszytko bylo ok to trzeba kupic auto z salonu |
a go#no prawda tyle Ci powiem ...
jak dbasz tak masz ...
juz dawno myslalem ze ten temat zniknal z forum badz nastapilo jego rozwiazanie ..
To napisze... borykalem sie z takim samym problemem co wiekszosc - puki z 1na2 i 2 na 3 i np z 1na wsteczny ... sarpniecie przy wrzucaniu biegu z postoju ... po wymianie sprzegla zaczelo sie tak wlasnie u mnie dziac .. a sprzeglo bylo nowe kpl sachs .. po okolo roku .. tak roku sprzeglo zacelo wreszcie pracowac nalezycie jak powinno .. wczesniej nie wysprzeglalo z postoju i male szarpniecie bylo odczuwalne ...
do rzeczy ..
stuk pozostal dalej przy zmianie biegu ... z racji ze czasu u mnie malo to lokalizacja i naprawa byla dluzsza niz powinna .. wymienialem to lacznik gumowy , wymienialem most , polosie... itp etc .. pomagalo na chwile ... do miesiaca temu problem byl wciaz .. mimo w/w zmian po jakims czasie wszystko dostawalo malych luzow tj.
polosie dyfer .. pomyslalem ze tak byc nie powinno ... jak wiadomo polos ma po dwa krzyzaki .. zalozmy na jednym bedzie luz 2mm na drugim 2 mm =4mm , idziemy dalej , luz w dyfrze - kazdy go ma nie oszukujmy sie ... przeniesienie napedu od flanszy ataku az po flansze polosi czyli caly dyfer ... luz 2-4 mm ( w zaleznosci jak mocno zuzyty jest ) poniej lacnik elastyczny i skrzynia ... u mnie krecac reka walem na podnosniku dawalo to luz rzedu 1,5cm-2cm! zanim naped dotarl od skrzyni az po kola ... moglem obrocic walem o kilkanascie stopni zanim opony ruszyly ... dodam ze stuk byl przy zmianie biegow taki jak wy opisujecie ...
pare tyg temu przeloylem caly naped .. wal , lacznik , polosie , szpera ,, z poczatku lekki obrot walem = drgniecie opon .. teraz gdy wszystko sie ulozylo ze soba luz jest minimalny ale nie moze byc tam nic na sztywno ... jednak najwieksza radoche sprawil mi brak stuku przy zmianie biegow .. jakiegokolwiek biegu , R na 1 ,1 na 2 , 1 na R ... brak ''zaby'' przy zmianie biegow i szarpniecia przy dodaniu/odpuszczeniu gazu podczas jazdy .Teraz po okolo 2 tys km na tym napedzie wciaz cisza a plynnosc jazdy polepszyla sie niesamowicie, wiec tak juz zostanie mam nadzieje) to byla moja prycyna stukania przy zmianie biegow .. sugeruje sprawdzie sobie jaka droge -jaki luz - musi pokonac przeniesienie napedu od skrzyni zanim kola sie zakreca
(sory za literke z ale klawisz padniety ) |
_________________ ...BMW... Bez Dwoch Zdan...
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773 |
|
|
|
|
daniello
BMW: audi srałdi bmw wazne zeby dupe wiózł
Imię: janusz dla kolegow hahah
Pomógł: 10 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 923 Skąd: R-M
|
Wysłany: 15-05-12, 22:37
|
|
|
koledzy stukanie objaw konczacego sie dwumasa niestety |
_________________
|
|
|
|
|
banan0100
BMW: E46
Imię: Karol
Nadwozie: Coupe
Wiek: 31 Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 110 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 15-05-12, 22:45
|
|
|
no to ja moze dodam mam to samo co opisujecie + jak chcem przypalic kapca to tak jakby przeguby strzelają czy na lackach 255 tak bedzie? |
_________________ Moja Bmka
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=21748
|
|
|
|
|
DaRo25
BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2037 Skąd: Swiebodzice / Nl
|
Wysłany: 15-05-12, 22:46
|
|
|
daniello przeczytales caly watek tematu? mowa o stukaniu z tylnej czesci auta i ''zabie'' a jak dwumas sie konczy to odczulbys wibracje raczej calym autem nawet na postoju |
_________________ ...BMW... Bez Dwoch Zdan...
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773 |
|
|
|
|
tdi1982
BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 18-05-12, 19:18
|
|
|
Witajcie Pany.Jak dobrze że ktoś wymyślił internet.Właśnie przeczytałem cały temat bo i u mnie również jest to pukanie przy zmianie biegów.Byłem już nawet umówiony na wymianę sprzęgła i dwumasy heh ale widzę że to nie jest przyczyna bo Jimmy Boy to wymienił i też lipa.Jestem zły na ten samochód bo co jak co to przecież BMW i takie rzeczy żeby się działy normalnie cuda.Mam też te uderzenia z 1 na 2 i 2 na 3 jak zmieniam bieg.Bylem u mechaniora stwierdził że most ok gumy ok tylko półośki be więc wymieniłem i nadal to samo heh.Ale skoro piszecie że tych gum nie da się ocenić na aucie to jeszcze spróbuję na tym ręcznym go poszarpać i pooglądać pod spodem co i jak.Luz mam na wale ale przecież i auta z napędem na przód maja luz miedzy skrzynia a półosią więc to nie to=oczywiście luz osiowy nie gorą dół. Zaczynam nie wierzyć w mechaniorów bo skoro to taki problem jest jak piszecie to kasy mi zdoją jak nie wiem heh.Czy jest choć jedna osoba która wygrała z tym problemem do końca?. |
|
|
|
|
ikarus
BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 6648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-05-12, 11:48
|
|
|
tdi1982 napisał/a: | Czy jest choć jedna osoba która wygrała z tym problemem do końca?. | tak... wymień łącznik wału nr 2 na rysunku
|
|
|
|
|
tdi1982
BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Radomsko
|
|
|
|
|
ikarus
BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 6648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-05-12, 23:30
|
|
|
nr 9 to podpora wału,również może być za to odpowiedzialna,ale łącznik może dobrze wyglądać a nie spełniac swojej roli... po latach struktura gumy się zmienia na gorsze... ale działaj |
|
|
|
|
DaRo25
BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2037 Skąd: Swiebodzice / Nl
|
Wysłany: 20-05-12, 22:34
|
|
|
tdi1982 napisał/a: | Czy jest choć jedna osoba która wygrała z tym problemem do końca? |
tak wygrala ...
poczytaj moj post troche wyzej |
_________________ ...BMW... Bez Dwoch Zdan...
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773 |
|
|
|
|
tdi1982
BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 20 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 21-05-12, 08:46
|
|
|
DaRo25 napisał/a: |
tak wygrala ...
poczytaj moj post troche wyzej
_________________ | no czytałem czytałem tylko to dość kosztowne heh a jak wymieniałeś to wszystko co napisałeś to te gumki też nowe zakładałeś od dyfra?.U mnie występują rónież lekkie wibracje potrzas przyśpieszania |
|
|
|
|
|