Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ikarus
23-05-13, 23:09
Tłumiczne stukanie przy zmianie biegów
Autor Wiadomość
Moto 


BMW: e 46 320d 2000r
Imię: Marcin
Silnik: m 47
Wiek: 39
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 54
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-04-11, 20:45   

ja mam podobny problem ale olalem to juz :) te samochody maja juz troche przebiegu i musza sukac:) jak chcecie zeby wszytko bylo ok to trzeba kupic auto z salonu
_________________
BMW 320d e46 r2000
Mercedes CLK 200 Elegance B+LPG r1998
 
 
 
fr86 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: BMW E46 328xi
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: Wawa
Wysłany: 07-04-11, 21:13   

Bylem dzisiaj jeszcze raz u mechanika i pozniej na szarpakach. U mnie niby stukaja poduszki, ktore sa na poczatku wachacza tuz przed tylnymi kolami. Na rysunku to bedzie chyba to:
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/b/17.png

Na rysunku nr 4. Moga od tego byc te stuki przy zmianie biegow i ruszaniu? Mam tez niewielki luz na reduktorze (przedni wal), ale mechanik powiedzial, ze tak musi byc bo bez luzu to wszystko by sie zatarlo. Stuki dochodza tez z reduktora, ale sa to zupelnie inne (bardziej gluche) i mechanik powiedzial, ze tego na gorze by nie bylo slychac. Juz sam nie wiem co o tym myslec. Sprawdzalismy 7 poduszek i wszystkie wygladaja dosyc dobrze na pewno, to nie przez nie dochodza te stuki. Lacznik walu jest juz troche zmeczony, ale on tez nie powinien powodowac tych stukow. Co o tym myslicie?
 
 
JimmyBoy 


BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 469
Skąd: WWW
Wysłany: 08-04-11, 09:20   

Nikt nie jest jasnowidzem jak widzisz że łącznik jest troszke zmęczony wymień go, poduszek z wózka na oko nie ocenisz że są dobre przecież ich prawie nie widać one przeważnie są zniszczone w środku a nie od zewnątrz. Każdy z nas miał podobne problemy i większość wymieniała jakąś poduszkę z myślą że " powinno się udać " a nie że się uda. Poczytaj forum jest pełno podobnych problemów ze zmaną biegów pukaniem stukaniem itd coś na pewno ci pomoże.
 
 
kucharz 
lokalny ekscentryk



Imię: Konrad
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 2439
Skąd: Siedlce
Wysłany: 15-05-12, 17:44   

odgrzeje kotleta
ostatnio miałem to samo u siebie
wrzucam jedynkę - puknięcie
zmiana z 1 na 2 - puknięcie
zmiana z 2 na 3 - puknięcie, ale już mniej odczuwalne

mechanik obejrzał wszystkie tuleje, podpory, sanki, wał - wszystko jest lala
zasugerował wymianę oleju w dyferencjale i... sukces!!!

ja kupiłem Liqui Moly SAE 75W90 GL4/GL5
do mojej buni wystarczył 1 litr
jest dostępny w intercarsie

 
 
 
banan0100 



BMW: E46
Imię: Karol
Nadwozie: Coupe
Wiek: 31
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 110
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 15-05-12, 18:31   

no wlasnie mam taki problem tylko jeszcze nie bylem u mechanika co gdzie lata czy cus :P
_________________
Moja Bmka ;)
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=21748
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 15-05-12, 20:10   

fr86 napisał/a:
e samochody maja juz troche przebiegu i musza sukac:) jak chcecie zeby wszytko bylo ok to trzeba kupic auto z salonu


a go#no prawda :kij: tyle Ci powiem ...

jak dbasz tak masz ...

juz dawno myslalem ze ten temat zniknal z forum badz nastapilo jego rozwiazanie ..
To napisze... borykalem sie z takim samym problemem co wiekszosc - puki z 1na2 i 2 na 3 i np z 1na wsteczny ... sarpniecie przy wrzucaniu biegu z postoju ... po wymianie sprzegla zaczelo sie tak wlasnie u mnie dziac .. a sprzeglo bylo nowe kpl sachs .. po okolo roku .. tak roku sprzeglo zacelo wreszcie pracowac nalezycie jak powinno .. wczesniej nie wysprzeglalo z postoju i male szarpniecie bylo odczuwalne ...

do rzeczy ..
stuk pozostal dalej przy zmianie biegu ... z racji ze czasu u mnie malo to lokalizacja i naprawa byla dluzsza niz powinna .. wymienialem to lacznik gumowy , wymienialem most , polosie... itp etc .. pomagalo na chwile ... do miesiaca temu problem byl wciaz .. mimo w/w zmian po jakims czasie wszystko dostawalo malych luzow tj.
polosie dyfer .. pomyslalem ze tak byc nie powinno ... jak wiadomo polos ma po dwa krzyzaki .. zalozmy na jednym bedzie luz 2mm na drugim 2 mm =4mm , idziemy dalej , luz w dyfrze - kazdy go ma nie oszukujmy sie ... :piwo: przeniesienie napedu od flanszy ataku az po flansze polosi czyli caly dyfer ... luz 2-4 mm ( w zaleznosci jak mocno zuzyty jest ) poniej lacnik elastyczny i skrzynia ... u mnie krecac reka walem na podnosniku dawalo to luz rzedu 1,5cm-2cm! zanim naped dotarl od skrzyni az po kola ... moglem obrocic walem o kilkanascie stopni zanim opony ruszyly ... dodam ze stuk byl przy zmianie biegow taki jak wy opisujecie ...

pare tyg temu przeloylem caly naped .. wal , lacznik , polosie , szpera ,, z poczatku lekki obrot walem = drgniecie opon .. teraz gdy wszystko sie ulozylo ze soba luz jest minimalny ale nie moze byc tam nic na sztywno ... jednak najwieksza radoche sprawil mi brak stuku przy zmianie biegow .. jakiegokolwiek biegu , R na 1 ,1 na 2 , 1 na R ... brak ''zaby'' przy zmianie biegow i szarpniecia przy dodaniu/odpuszczeniu gazu podczas jazdy .Teraz po okolo 2 tys km na tym napedzie wciaz cisza a plynnosc jazdy polepszyla sie niesamowicie, wiec tak juz zostanie mam nadzieje) :lol: to byla moja prycyna stukania przy zmianie biegow .. sugeruje sprawdzie sobie jaka droge -jaki luz - musi pokonac przeniesienie napedu od skrzyni zanim kola sie zakreca

(sory za literke z ale klawisz padniety :no: )
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
daniello 



BMW: audi srałdi bmw wazne zeby dupe wiózł
Imię: janusz dla kolegow hahah
Pomógł: 10 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 923
Skąd: R-M
Wysłany: 15-05-12, 22:37   

koledzy stukanie objaw konczacego sie dwumasa niestety
_________________

 
 
banan0100 



BMW: E46
Imię: Karol
Nadwozie: Coupe
Wiek: 31
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 110
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 15-05-12, 22:45   

no to ja moze dodam mam to samo co opisujecie + jak chcem przypalic kapca to tak jakby przeguby strzelają :D czy na lackach 255 tak bedzie?
_________________
Moja Bmka ;)
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=21748
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 15-05-12, 22:46   

daniello przeczytales caly watek tematu? mowa o stukaniu z tylnej czesci auta i ''zabie'' a jak dwumas sie konczy to odczulbys wibracje raczej calym autem nawet na postoju
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-05-12, 19:18   

Witajcie Pany.Jak dobrze że ktoś wymyślił internet.Właśnie przeczytałem cały temat bo i u mnie również jest to pukanie przy zmianie biegów.Byłem już nawet umówiony na wymianę sprzęgła i dwumasy heh ale widzę że to nie jest przyczyna bo Jimmy Boy to wymienił i też lipa.Jestem zły na ten samochód bo co jak co to przecież BMW i takie rzeczy żeby się działy normalnie cuda.Mam też te uderzenia z 1 na 2 i 2 na 3 jak zmieniam bieg.Bylem u mechaniora stwierdził że most ok gumy ok tylko półośki be więc wymieniłem i nadal to samo heh.Ale skoro piszecie że tych gum nie da się ocenić na aucie to jeszcze spróbuję na tym ręcznym go poszarpać i pooglądać pod spodem co i jak.Luz mam na wale ale przecież i auta z napędem na przód maja luz miedzy skrzynia a półosią więc to nie to=oczywiście luz osiowy nie gorą dół. Zaczynam nie wierzyć w mechaniorów bo skoro to taki problem jest jak piszecie to kasy mi zdoją jak nie wiem heh.Czy jest choć jedna osoba która wygrała z tym problemem do końca?. :20: :cenzura:
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-05-12, 11:48   

tdi1982 napisał/a:
Czy jest choć jedna osoba która wygrała z tym problemem do końca?. :20: :cenzura:
tak... wymień łącznik wału nr 2 na rysunku

 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-05-12, 17:29   

ikarus napisał/a:
tak... wymień łącznik wału nr 2 na rysunku
czytałem cały temat i oglądalem u siebie wszystko tą część nr 2 łącznik wału mam ok nic nie jest powyrywane ani popękane jedyne co nie sprawdzałem to nr 9 http://www.realoem.com/bm...839&hg=33&fg=30
widać to tutaj http://www.youtube.com/wa...feature=related i tu http://www.youtube.com/wa...feature=related i to może być przyczyną u mnie w poniedziałek to obejrzę dokładnie u sąsiada na kanale z breszką w ręce.
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-05-12, 23:30   

nr 9 to podpora wału,również może być za to odpowiedzialna,ale łącznik może dobrze wyglądać a nie spełniac swojej roli... po latach struktura gumy się zmienia na gorsze... ale działaj
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 20-05-12, 22:34   

tdi1982 napisał/a:
Czy jest choć jedna osoba która wygrała z tym problemem do końca?


tak wygrala ...

poczytaj moj post troche wyzej
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 21-05-12, 08:46   

DaRo25 napisał/a:


tak wygrala ...

poczytaj moj post troche wyzej
_________________
no czytałem czytałem tylko to dość kosztowne heh a jak wymieniałeś to wszystko co napisałeś to te gumki też nowe zakładałeś od dyfra?.U mnie występują rónież lekkie wibracje potrzas przyśpieszania
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 17