Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ikarus
23-05-13, 22:09
Tłumiczne stukanie przy zmianie biegów
Autor Wiadomość
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 21-05-12, 10:06   

wiem ze to dosc kosztowne ,ale jak pisalem borykalem sie z tym tez , i raz zmienilem dyfer , pozniej polosie , i pomagalo na chwile , a zawsze byl maly luz na podzespolach przeniesienia napedu . teraz po zmianie tego wszystkiego naprawde zezdzi sie jak nigdy dotad ten samochod nie jezdzil , nawet po paru razach testowania szpery , nadal nic nie stuka w napedzie przy zmianie biegow . gum nie zmienialem na dyfrze ani na wozku , tylko wal , polosie ,dyfer, lacznik gumowy ( uzywany nie nowy ale wygladal lepiej niz popredni) i lozysko na podporze , jak masz wibracje to moze to byc wlasnie lozysko na podporze . podnies samochod i pokrec,poszarp walem recznie na np 2 biegu i jak uslyszysz stuki (polosie, dyfer, krzyaki) to tak bylo u mnie przed wymiana tego
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
olek-1200 



BMW: 328i
Imię: Olek
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 135
Skąd: zach-pom
Wysłany: 21-05-12, 14:48   

jak masz głuche uderzenia przy zmianie biegów przyczyna może być dość czesta przypadłość w 46 jakim jest wadliwe mocowanie wozka lubi sie odklejac od budy :no: sprawdz spawy u mnie właśnie to było przyczyna
 
 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 21-05-12, 15:06   

Witam.Dziś robiłem esperymenty.Wyszło-ten gumowy element co łaczy wał i skrzynie cały obejrzałem najpierw na postoju potem na tym szarpaniu na 1 i nie widzę żadnego uszkodzenia ani pęknięć gumy jest dobry.Łapiąc za półosie przy dyfrze nie ma luzów osiowych nic nie puka na tyle żeby to przenosiło.Mocowania dyfra wszystkie 3 są dobre i breszką je sprawdzałem i na biegu też.Na wale mam mały luz osiowy ok0,5-1cm ale to też nie ta przyczyna bo jeśli było by to to jadąc 4tyś obr na 1 biegu i gwałtowne puszczenie gazu dawało by po uszach a jest dobrze nic nie puka.Te gumy od ramy pomocniczej co jest ich 4 przy obciążeniu nie wykazują żadnego luzu przemieszczania się podnoszenia czy takie coś choć nie widać ich bo sa zasłonięte-dwie z tymi dużymi okrągłymi podkładkami odkręciłem najpierw jedna potem drugą żeby sie nie poprzestawiało nic i te zewnętrzne tylne są w stanie bardzo dobrym ale...najlepsze na koniec jak złapałem za flanszę czyli wyjście z dyfra na półosie to z lewej luz gora dół min ale prawa strona to juz makabra osiowo luz ciut ciut a góra dół luz zajebisty i jak ręką to ruszałem było pukanie to co dopiero jak obciążenie dostanie z silnika i tu bym sie skłaniał.Nie wiem czy dyfer jest rozbieralny czy nie ale jeśli tam jest jakieś łożysko to się roz...ło i to tłumaczy wibrację to raz a dwa to pukanie innej rzeczy nie zauważyłem.Czyli albo dyfer do wymiany albo samo łożysko na wyjściu.Jakie są wasze uwagi do tego co napisałem czy tam powinien być taki luz?.Nie widać żeby tam w tym miejscu olej leciał czy wilgotno było a przecież luz jest duży czy to normalne?.
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 21-05-12, 16:28   

tdi1982 napisał/a:
luz gora dół

tdi1982 napisał/a:
flanszę czyli wyjście z dyfra na półosie

masz na mysli luz gora /dol na flanszy od polosi?

mialem kilka zajechanych dyfrow w rekach ale w zadnym nie mialem luzu na flanszy gora / dol :O

radze ci jak najpredzej sie za to zabrac bo jak dyfer ci zablokuje przy wiekszej predkosci to amen.

dyfer jest calkowicie rozbieralny na czesci pierwsze . lozysko lozyskiem ale przez ten luz moglo sie ju poprzecierac tu i owdzie i zmiana lozyska nie wiele pomoze , ale nic ci nikt nie powie na oko . rozbier dyfer i sam bedziesz widzial . jak nic w nim poza tym nie stuka i nie huczy przy wiekszysz predkosciach to ja bym naprawial ten , i przy okazji pozmienial uszczelniacze itp. kupic zdrowy dyfer to jak z lotto
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 21-05-12, 22:01   

DaRo25 napisał/a:
masz na mysli luz gora /dol na flanszy od polosi?

mialem kilka zajechanych dyfrow w rekach ale w zadnym nie mialem luzu na flanszy gora / dol :O
tak właśnie góra dół sam sie zdziwiłem
DaRo25 napisał/a:
radze ci jak najpredzej sie za to zabrac bo jak dyfer ci zablokuje przy wiekszej predkosci to amen.
no już test był tak że ten no lepiej żeby to sie nie rozwaliło
DaRo25 napisał/a:
rozbier dyfer i sam bedziesz widzial . jak nic w nim poza tym nie stuka i nie huczy przy wiekszysz predkosciach to ja bym naprawial ten , i przy okazji pozmienial uszczelniacze itp. kupic zdrowy dyfer to jak z lotto
ale słyszałem że nie bardzo cięzko łożysko dokupić i tylko serwis a koszt 200zł szt są 3 więc troszkę kasy poszło by.Most jest ok tylko jak hamuję silnikiem to słychać trochę ale przyspieszanie i hamowanie jest ok.Nagram filmik z tego luzu i zapodam to sami ocenicie ale luz jest i to dość duży.
 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-06-12, 20:20   

Witam.Wymienilem dyfer i jest bez luzów.Wymieniłem sprzęgło oraz tuleje na dyfrze a to stukanie jak jest tak jest.Jedyna rzecz jaka mi przychodzi jeszcze do głowy to skrzynia biegów i brak synchronizacji dobrej na 2 i 1 biegu a ponieważ synchronizatory sa parami to może być przyczyną.Temat tego pukania jest powszechny jedni to nazywają pukaniem inni jeszcze inaczej tak czy siak jak jestem pod samochodem i wrzucam bieg znaczy ktoś a ja patrze na wał to jest silne szarpniecie i to przenosi na most i puka.U mnie jak samochód sie rozgrzeje biegi wchodzą płynnie nie haczy nic i nie ma praktycznie wcale pukania.Olej mam wlany Pentosin.Jak zimny jest to wyraźnie jest problem z biegiem nr 1 i 2
 
 
daniello 



BMW: audi srałdi bmw wazne zeby dupe wiózł
Imię: janusz dla kolegow hahah
Pomógł: 10 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 923
Skąd: R-M
Wysłany: 20-06-12, 20:46   

dwumas umiera,nie wymieniaj skrzyni tylko dwumas i problem zniknie
_________________

 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-06-12, 21:14   

Dwumas wyglądał ok miał luz ale nie zdradzał jakieś tam usterki heh o ile to moźna sprawdzić tak sobie bez odpowiedniego sprzętu.Mam jeszcze jedna przypadłość a mianowicie przy ok.2tyś obr. jak zaczynam przyśpieszać to auto czasami dostaje jakby takich wibracji takie buczenie a ostatnio nawet z 4 osobami przy 3tys tez to miałem.Sam już nie wiem bo przecie dwumas w benzynie żeby padł to trza sie namęczyć zresztą już ktoś wymieniał koło dwumasowe i problem pukania został.
 
 
Kondzio811 



BMW: E36
Imię: Konrad
Silnik: M52
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 784
Skąd: LPU
Wysłany: 20-06-12, 21:30   

sprawdź luz skrętny na przegubach wewnętrznych półosi.
 
 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 21-06-12, 10:05   

Przecież wam piszę że problemy są przy zmianie biegów i wtedy puka w podłogę i to jest tylko miedzy 1 i 2 i tylko na zimnym oleju jak patrzyłem pod autem to w chwili włączania wrzucania 2 silnie szarpie wałem i przenosi uderzenie na tył.Sprzęgło wymienione most i półosie też.Ciekawi mnie to że problem jest tylko jak auto jest zimne przecież jak by to był dwumas to cały czas byłby problem może to wina oleju wlewał ktoś ten PENTOSIN?.Te pierwsze 2 biegi wogólę cięzko się przełacza z oporem
 
 
misieek1226 
...



BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 53 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 2232
Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
Wysłany: 21-06-12, 10:40   

tdi1982, a moze ci nie rozsprzegla do konca :) i dlatego slyszysz takie uderzenie ja tak mam jak nie wcisne do konca sprzegla i wrzuce bieg takie wlasnie pukniecie :)
_________________
 
 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 21-06-12, 11:55   

No tak właśnie taki jest efekt ale sprzęgło nowe komplet Sachs pedał łapie na środku mniej więcej nie szarpie przy ruszaniu więc co to może być?.Wysprzęglik sprawdzany nie leje się pompa sucha zresztą przecież na zimnym silniku jest gorzej jak na ciepłym a powinno być odwrotnie jeśli by pompa puszczała olej gorący jest rzadszy od zimnego.Mam tylko jedno zastrzeżenie czy jeśli pedał sprzęgła jest zwolniony nie wciśnięty to powinno dać się wcisnąć trzpień wyprzęgnika?pamiętam że jak to rozbierałem żeby zobaczyć czy nie jest ulany wyprzęgnik to mi wyszedł tak trochę więcej i później jak składałem to musiałem go wcisnąć żeby śrubki złapały i dało się tak zrobić.
 
 
Toczas 


BMW: e46 320i
Silnik: 2.0
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-11-12, 20:12   

Czy komuś udało rozwiązać się ten problem?
Objawy mam te same (w BMW e46 320i 1999), teraz gdy jest jeszcze zimniej naprawdę to zaczyna przeszkadzać. Albo mi się wydaje a może i tak jest ale gdy przy zmianie biegów naprawde mocno zmienimy bieg np z 1 na 2 (wbijemy) to szarpanie jest troche mniejsze.
 
 
daniello 



BMW: audi srałdi bmw wazne zeby dupe wiózł
Imię: janusz dla kolegow hahah
Pomógł: 10 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 923
Skąd: R-M
Wysłany: 11-11-12, 21:12   

jak pisalem wczesniej dwumas rozwiazal sprawe walenia
_________________

 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 12-11-12, 01:26   

Cytat:
jak pisalem wczesniej dwumas rozwiazal sprawe walenia
no ciekawe bo śledzę cały temat od początku i JIMMYBOY bodajże zmieniał koło dwumasowe na nowe jak i sprzęgło i nadal miał pukanie.U mnie wymieniłem dyfer skrzynię półosie tulejki oleje wał i nadal to samo i 3/4 osób to ma w e46 320i a ci co nie mają tego to mają tylko im to nie przeszkadza.Ciekawostką u mnie jest to że jak skrzynia się nagrzeje to jest trochę lepiej ale nadal nie jak powinno być.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 15