Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ikarus
23-05-13, 22:09
Tłumiczne stukanie przy zmianie biegów
Autor Wiadomość
masloszczak 



BMW: E36 & E46
Imię: Piotrek
Silnik: M52B25/n42
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-12, 14:19   

odnośnie pojawiania się uderzenia w trakcie ruszania, zmiany 1,2,3 to ja bym zweryfikował krzyżak na wale napędowym. Taki objaw znam z Poloneza ;-) i Lexusa LS400.
w tych samochodach jeśli ruszysz do przodu a potem wrzucisz wsteczny i stuknie, to pierwszym podejrzanym jest krzyżak. Czasami "brzdęka" metalicznie czasem "głucho".
Może być słyszalny przy 1,2,3 bo są większe przeciążenia i nie zagłuszają go hałasy związane ze wzrostem prędkości.
Ktoś pisał o pojawiających się wibracjach przy przyspieszaniu, to mogą być luzy a przede wszystkim wał do wyważenia/wymiany.

daniello sugeruje 2-mas, owszem ale wszystkie przypadki, które widziałem z rozwalonym 2-masem, to głównym objawem były zarąbiste wibracje na budzie, skrzyni itp nawet na postoju.
_________________
TOURING TO NIE KOMBI !!
 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 12-11-12, 20:12   

masloszczak napisał/a:
Ktoś pisał o pojawiających się wibracjach przy przyspieszaniu, to mogą być luzy a przede wszystkim wał do wyważenia/wymiany.
tak ja pisałem wał wymieniłem i wibrację minęły i jest gitara a tłumiczne walnie jak jest tak jest i nawet odrobinę lepiej nie jest.
masloszczak napisał/a:
daniello sugeruje 2-mas, owszem ale wszystkie przypadki, które widziałem z rozwalonym 2-masem, to głównym objawem były zarąbiste wibracje na budzie, skrzyni itp nawet na postoju.
zgadzam się z tym zresztą czytałem temat od początku i jeden z kolegów wymieniał dwumas bo już nie miał pomysłów i 1800zł poszło niepotrzebnie bo walenie nadal jest.
Ja to widzę tak jakby samochód nie wysprzęglał dobrze tak jak by pompka nie dawała odpowiedniego ciśnienia.Przeszukałem wszystko co się dało i na polskich stronach i na zagranicznych i ten problem najbardziej daje znaki właśnie w 320i.Był nawet gość który miał ory przebieg 89tyś km i też to miał.Podobno BMW Polska zna temat i twierdzi że ten typ taka ma ktoś to pisał na polskich stronach.Byłem ostatnio w serwisie BMW i wydrukowali mi całą historię serwisową i okazuję się że auto w Niemczech przy 69tyś.km stał 450jednostek czasowych BMW w ramach gwarancji właśnie a głośne odgłosy z tyłu auta przy zmianie biegów.
 
 
kat23 


BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 819
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 14-11-12, 15:27   

jestem po swapie z m52b20 i teraz gdy silnik i skrzynia leży w garażu na ziemi to zauważyłem że jest spory luz na skrzyni + dwumas już też kończy żywot (sprężynki praktycznie już nie trzymią) a skrzynia to gertrag. obojętnie jaki bieg wrzucę i przytrzymię główny wałek to zawsze jest luz na wałku zdawczym a i niby licznik pokazuje 220tyś km :lol: :lol:
_________________
Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0
 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 16-11-12, 19:00   

kat23 napisał/a:
dwumas już też kończy żywot (sprężynki praktycznie już nie trzymią)
rozbierałeś dwumas z tego co wiem to nie sprawdzi się tego czy jest dobry czy nie bez odpowiedniego sprzętu.
Miałeś też te głuche uderzenia przy zmianie biegów na starym silniku?.
kat23 napisał/a:
obojętnie jaki bieg wrzucę i przytrzymię główny wałek to zawsze jest luz na wałku zdawczym a i niby licznik pokazuje 220tyś km :lol: :lol:
heh a teraz na nowym silniku i skrzyni nie masz luzu ?.
 
 
kat23 


BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 819
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 16-11-12, 23:51   

silnik i skrzynia jak i sprzęgło jest inne a dwumas jest tak rozwalony że gdy go kopne to czuć że brak amortyzacji i tzraska
_________________
Turbo sliper
http://www.bmw3er.pl/view...der=asc&start=0
 
 
Derp 
Nowy User - Witamy ;)


BMW: E46
Silnik: M52TUB25
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-12-12, 15:40   

W moim E46 też niestety występuje problem z pukaniem przy zmianie biegów. Jakiś czas temu miałem wymienione wszystkie tuleje w wózku (7 sztuk), dodatkowo sprawdzano mi łącznik elastyczny i podporę wału, mechanik powiedział, że są w idealnym stanie, więc ich nie wymieniał. Niestety wymiana tulei w wózku nic nie dała, nadal puka coś z tyłu przy zmianie biegów, ale już ciszej. Fakt, że puka przy pierwszych 3 biegach i wstecznym, im wyższy bieg tym ciszej i dźwięk ustępuje. Mój mechanik powiedział mi, że pukanie spowodowane jest luzem w dyferencjale, ale ciężko stwierdzić czy aby na pewno, bo z kolei drugi mechanik powiedział mi, że to luz w skrzyni, a dźwięk przenosi się po wale na dyfer i dlatego niektórzy myślą, że to walenie z dyfra. Przeczytałem cały ten wątek i już ręce mi opadają, bo dyfer mogę wymienić, nie są to duże koszta, ale skrzynie i wał to raczej nie mam zamiaru zmieniać. Zainteresował mnie post kolegi kucharza, że u niego ucichło pukanie po wymianie oleju w dyferencjale, spróbuję tego u siebie w przyszłym tygodniu, ale raczej nie rozwiąże to mojego problemu. Ma ktoś może jakieś rady jak się za to zabrać i jak zlokalizować w 100% przyczynę tego pukania? Dodam, że im wyższy bieg tym ciszej puka lub przestaje nawet przy 4, 5 biegu.
 
 
rzepol 


BMW: E36 Schwarz II
Imię: Kamil
Nadwozie: Sedan
Wiek: 33
Dołączył: 29 Wrz 2012
Posty: 134
Skąd: PKL
Wysłany: 03-12-12, 11:28   

U mnie było pukanie słyszalne z tyłu gdy...znajomy porządnie nie przykręcił dyfra :lol: :lol:
 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-12-12, 11:04   

Derp napisał/a:
Zainteresował mnie post kolegi kucharza, że u niego ucichło pukanie po wymianie oleju w dyferencjale, spróbuję tego u siebie w przyszłym tygodniu, ale raczej nie rozwiąże to mojego problemu
heheh dobre też to czytałem
Derp napisał/a:
Ma ktoś może jakieś rady jak się za to zabrać i jak zlokalizować w 100% przyczynę tego pukania?
to jest dobre pytanie ale raczej nie ma odpowiedzi.Wymieniłem u siebie prawie wszystko oprócz koła dwumasowego i nadal jest to samo.Wszyscy użytkownicy lub prawie wszyscy w e46 320i mają ten problem.
 
 
OnlyTheSameOne 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E46 320i
Imię: darek
Silnik: 1991
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 2
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 17-05-13, 11:19   

WITAM!Jestem nowy na forum.Kupiłem BMW E46 320i. Sprowadzone z Niemiec i tez miałem mam takie głuche puknięcie podczas zmiany biegów zwłaszcza 123.Byłem w serwisie wymienili mi tuleje tylnego zawieszenie jak pamiętam 55 zł szt. I dalej to słyszę łączniki gumowe wału są ok,krzyżak też,podpora wału ok.Więc śmiem twierdzić że ten typ tak ma i mam zamiar to olać bo nie mam zamiaru pchać rąk ani do skrzyni ani do dwu masy. i będę grzebał dopiero wtedy jak to faktycznie będzie głośne stukanie.
_________________
D.W
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-05-13, 14:00   

OnlyTheSameOne napisał/a:
łączniki gumowe wału są ok,krzyżak też,podpora wału ok.
to wszystko może tylko tak wyglądać...

OnlyTheSameOne napisał/a:
i będę grzebał dopiero wtedy jak to faktycznie będzie głośne stukanie.
oby nie za późno...
 
 
OnlyTheSameOne 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E46 320i
Imię: darek
Silnik: 1991
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 2
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 20-05-13, 15:13   

Bo nie mam zamiaru pchać kasy skoro mechanik oglądał i mówił ze jest wszystko ok nie byle jaki mechanior z garażem i jednym podnośnikiem tylko serwis PRO CAR w bielsku podlaskim.A po co wymieniać coś co jest dobre i pchać się w koszta niepotrzebne.Nie uprawiam PSJ tylko jeżdżę spokojnie auto ma mnie wozić od A do B a nie jak większość wyrostków którzy chcą tylko "jarać lacza" wiadomo o co chodzi.I powiem tak że po wymianie tych tulei dźwięk mocno ucichł.Auto ma mi służyć do jazdy do pracy ewentualnie wypadu za miasto.Nie podnieca mnie to całe palenie gumy i ruszanie z piskiem spod świateł gruby lans a co takich ludków u mnie pełno w tych e36 z "dopalaczem".Bez urazy dla całej reszty jeżdżącej normalnie.Jakby co będę szukał dalej przyczyny tego pukania.
_________________
D.W
 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-05-13, 18:49   

Pukanie to wada tego auta i daję 1tyś zł jeśli mi to ktoś naprawi.
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-05-13, 23:10   

tdi1982, dziwna teoria... miałem dwie e46

w pierwszej (sedan) puki ustały po wymianie górnych poduszek amortyzatorów i łacznika elastycznego wału a w drugiej (coupe) nie puka zupełnie nic.... takze wez tego tysiaka i jedz do poządnego diagnosty oraz kup klamoty
 
 
tdi1982 


BMW: E46 320i 1999r.
Imię: Łukasz
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 20
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-05-13, 10:03   

Kolego dla jasności napisz jakie miałeś silniki w twoich BEJCACH.Jeśli były to pojemności powyżej 2.0 to się nie dziwię.Co do fachowców przeczytaj moje posty w tej sprawie JPG MONSTRE GARAGE oraz KLINIKA BMW te dwie firmy auto oglądały i naprawiały-poczytaj sobie czym sie zajmują.A tak z ciekawości to,które te poduszki wymieniałeś -z tyłu rozumiem?.Auto było sprawdzane kilka razy nawet ostatnio ustawiałem zbieżność przód i tył również sprawdzali czy luzów nie ma i nie ma.Łącznik jest ok sam osobiście go oglądałem nie widać pęknięć,każda poduszka sprawdzana breszką oraz oglądana.Nie wierzę mechaniką wiec sam wszystko sprawdzam osobiście a Bmw nie jest moim pierwszym autem.Skoro twierdzisz że te dwie rzeczy wyeliminują walenie to dam ci ten tysiak a ty napraw mi samochód.
 
 
ikarus 



BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 6648
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-05-13, 10:31   

pierwszy to 2.0 drugi 2,5... strasznie sie spinasz,tez tak kiedys miałem... ja napisałem,ze da sie stuki wyeliminowac bo u mnie ich nie ma :D wiec nie wal farmazonów,ze e46 tak mają.... zresztą jezdziłem wieloma e46 z róznymi motorami i w róznych wersjach nadwoziowych i smiem twierdzic ze masz jakis odizolowany przypadek.

tdi1982 napisał/a:
Skoro twierdzisz że te dwie rzeczy wyeliminują walenie to dam ci ten tysiak a ty napraw mi samochód.
tak jest mości Panie... koniecznie wjedz mi do garażu na czerwonym dywanie.
pozdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 15