Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ikarus
23-05-13, 22:09
Tłumiczne stukanie przy zmianie biegów
Autor Wiadomość
andrzej_46 


BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-09, 17:14   

GuRuFLORO napisał/a:
Pany a moze to wałek wymuszajacy?????


O którym wałku mówisz, bo przepraszam nie kojarzę ? nepędowym? wejściowym w skrzyni?
 
 
GuRuFLORO 



BMW: E46
Imię: Marek
Silnik: 2.0
Wiek: 39
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 59
Skąd: R22
Wysłany: 25-09-09, 20:14   

tyn co jest za wałem poprzewcznym z tyłu!!!!
_________________
(B)anda (M)a (W)szystko
 
 
 
andrzej_46 


BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-09, 20:38   

Może jestem ciemny, ale zupełnie nie kojarzę. O jakim wale poprzecznym mówisz?
Czy o tym, który wychodzi z dyfra do kół? Czy to masz na myśli?

http://bmwfans.info/parts...e/output_shaft/

Tam to wchodziw rachubę tylko luz na wielowpuście. I byłoby słychać chyba wyraźnie z jednej strony...
Chyba nie zćwiczymy problemu teoretycznie. Bez doświadczonego fachury w warsztacie się nie obejdzie.
 
 
domi500 


BMW: E 36 320
Imię: Dominik
Silnik: 2.0/m50b20
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 140
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-09-09, 15:21   

tez mam to samo i czekam az cos sie rozwinie u was,,,,, ktos mi powiedzial z mechanikow ze moga to byc tuleje plywajace,,,,ja mam objaw na 2i3 biegu reszta ok...
 
 
 
andrzej_46 


BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-09-09, 17:36   

U mnie to jest bardzo charakterystyczny objaw. Na niskich biegach, tj. 1, 2 albo wsteczny. W przypadku 1 i wstecznego, to nawet jest tak, że jak się dłużej potrzyma wciśnięte sprzęgło, żeby się "uspokoiły" wszystkie wałki w skrzyni, to też tego niema.
Dlatego myślę, ze przyczyna jest gdzieś w podparciu wału napędowego albo w tylnum zawieszeniu.
Pozdrawiam myślących. Ciekawe, czy uda się wydedukowaći jak to wypadnie w zderzeniu z rzeczywistością...
 
 
JimmyBoy 


BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 469
Skąd: WWW
Wysłany: 27-09-09, 10:24   

Ja ide na całość:) kupiłem koło dwumasowe nowe :) w tygodniu wymiana o efektach wymiany dam znać. Narazie zauważyłem że nowe ma delikatne luzy jakieś 3-5 mm a to które mam zamontowane spokojnie ponad 1cm. więc może tu jest problem.
 
 
andrzej_46 


BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-09-09, 16:05   

Kupiłeś nowe koło dwumasowe. No to ostro Ci to się dało we znaki. Ten aż tak duży luz jest rzeczywiście niepokojący. Ile zapłaciłeś? Ciekawe też, ile weźmie za wymianę.
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 27-09-09, 17:28   

JimmyBoy, ile cię wyniosło??/ Napisz jak efektu po wymianie.
JimmyBoy napisał/a:
a to które mam zamontowane spokojnie ponad 1cm

A jak to sprawdziłeś?
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
chudy 
7.62mm



BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1464
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-09-09, 17:45   

tak czytam ten temat i widze ze to sa te same objawy co w mojej e30 na niskich biegach wlasnie 1,2 i wsteczny cos puka..ktos mnie postraszym ze dyfer :coo: :oczy: nie bylem jeszcze u mechanika ale chyba musila bym sie wybrac...a moze cos sie zepsuc od tego bardziej??
_________________

 
 
 
eric20 


BMW: BMW
Imię: Lukasz
Silnik: m52
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-09-09, 19:43   

panowie a sprawdzaliście podporę wału czy nie jest wyrwana z gumy albo już się kończy a co do dwu masy to wiem tyle ze tolerancja jest do 3 zębów luzu
_________________

 
 
andrzej_46 


BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-09-09, 20:05   

eric20, ta wzmianka o dopuszczalnym luzie może być bardzo cenna. Napisz coś o swojej, bo ze zdjęcia wygląda na fajną Coupetę....

Co do podpory wału, kolega JimmyBoy sprawdzał i jest OK, ja jeszcze nie, ciągle niema czasu, zeby podjechać do jakiegoś konkretnego warsztatu i dlatego tymczasem teoretyzuję...
 
 
chudy 
7.62mm



BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1464
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-09-09, 21:21   

najbardziej prawdopodobne moze byc ze to jest podpora albo lacznik tak?czy jeszcze cos moze byc procz dwu masy?
_________________

 
 
 
JimmyBoy 


BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 469
Skąd: WWW
Wysłany: 28-09-09, 14:59   

lolejko napisał/a:
JimmyBoy, ile cię wyniosło??/ Napisz jak efektu po wymianie.
JimmyBoy napisał/a:
a to które mam zamontowane spokojnie ponad 1cm

A jak to sprawdziłeś?



Oglądałem koło jak wymieniali mi sprzęgło i raczej tak na oko było spokojnie 1cm i nie było żadnego oporu a nowe woże narazie w bagażniku zmieżyłem suwmiarką i było tak 3 do max 5mm pomiar pewnie nie był dokładny no ale i tak w starym mam większe luzy niż w nowym. Ponoć jest specjalny przyzad do pomiaru luzów ale takiego mechanik nie miał.
Koszt koła to 1425zł w zwykłym sklepie, wymiana to pewnie z 200zł.
Co do waszych przypuszczeń że może to łącznik lub podpora to każdy musi zerknąć u siebie ja wiem że te mam ok dlatego usterki szukam w trzech elementach sprzęgło,( już wymienione na nowe) koło dwumasowe ( zostanie wymienione) albo skrzynia której naprawiać się już naprawde nie opłaca lepiej kupić inną. Oczywiście jeżeli nie pomogą te trzy operacje:) bede szukał dalej, jak fundusze pozwolą:) zima idzie gumy trzeba kupić:)

Ktoś mi też ostatnio mówił że taki objaw mogą powodować powyginane wodziki w skrzyni
które są zaraz przy lewarku i biegi nie wchodzą płynnie nie mają prowadzenia ale nie moge tam zerknąć mam tam napchane uszczelek i za cholere nie umiem tego wyciągnąć żeby zerknąć.( może konieczne jest zdjecie skrzyni nie wiem)

Co do efektów czy wymiana koła dwumasowego pomogła oczywiście dam znać na dzień dzisiejszy w środe robią w czwartek odbieram. chciałem nagrać filmik jak te nowe koło wygląda jakie luzy idt ale bateryjki się skończyły.

Albo ona albo ja :) Ma być idealna i tyle
Ostatnio zmieniony przez JimmyBoy 28-09-09, 15:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JimmyBoy 


BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 469
Skąd: WWW
Wysłany: 28-09-09, 15:03   

chudy napisał/a:
najbardziej prawdopodobne moze byc ze to jest podpora albo lacznik tak?czy jeszcze cos moze byc procz dwu masy?


Kończące się sprzęgło, koło dwumasowe, usterka w skrzyni i jak koledzy piszą podpora łącznik wału i to pewnie nie wszystko o czym wiemy lub się domyślamy
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 28-09-09, 17:43   

JimmyBoy napisał/a:
Albo ona albo ja :) Ma być idealna i tyle

Prawidłowe podejście :ok:

A luzy sprawdzaliście na tylnej belce? Tuleje są ok?
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15