Zamknięty przez: ikarus 23-05-13, 23:09 |
Tłumiczne stukanie przy zmianie biegów |
Autor |
Wiadomość |
andrzej_46
BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-09-09, 18:14
|
|
|
GuRuFLORO napisał/a: | Pany a moze to wałek wymuszajacy????? |
O którym wałku mówisz, bo przepraszam nie kojarzę ? nepędowym? wejściowym w skrzyni? |
|
|
|
|
GuRuFLORO
BMW: E46
Imię: Marek
Silnik: 2.0
Wiek: 40 Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 59 Skąd: R22
|
Wysłany: 25-09-09, 21:14
|
|
|
tyn co jest za wałem poprzewcznym z tyłu!!!! |
_________________ (B)anda (M)a (W)szystko
|
|
|
|
|
andrzej_46
BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-09-09, 21:38
|
|
|
Może jestem ciemny, ale zupełnie nie kojarzę. O jakim wale poprzecznym mówisz?
Czy o tym, który wychodzi z dyfra do kół? Czy to masz na myśli?
http://bmwfans.info/parts...e/output_shaft/
Tam to wchodziw rachubę tylko luz na wielowpuście. I byłoby słychać chyba wyraźnie z jednej strony...
Chyba nie zćwiczymy problemu teoretycznie. Bez doświadczonego fachury w warsztacie się nie obejdzie. |
|
|
|
|
domi500
BMW: E 36 320
Imię: Dominik
Silnik: 2.0/m50b20
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 140 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-09-09, 16:21
|
|
|
tez mam to samo i czekam az cos sie rozwinie u was,,,,, ktos mi powiedzial z mechanikow ze moga to byc tuleje plywajace,,,,ja mam objaw na 2i3 biegu reszta ok... |
|
|
|
|
andrzej_46
BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-09-09, 18:36
|
|
|
U mnie to jest bardzo charakterystyczny objaw. Na niskich biegach, tj. 1, 2 albo wsteczny. W przypadku 1 i wstecznego, to nawet jest tak, że jak się dłużej potrzyma wciśnięte sprzęgło, żeby się "uspokoiły" wszystkie wałki w skrzyni, to też tego niema.
Dlatego myślę, ze przyczyna jest gdzieś w podparciu wału napędowego albo w tylnum zawieszeniu.
Pozdrawiam myślących. Ciekawe, czy uda się wydedukowaći jak to wypadnie w zderzeniu z rzeczywistością... |
|
|
|
|
JimmyBoy
BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 469 Skąd: WWW
|
Wysłany: 27-09-09, 11:24
|
|
|
Ja ide na całość:) kupiłem koło dwumasowe nowe w tygodniu wymiana o efektach wymiany dam znać. Narazie zauważyłem że nowe ma delikatne luzy jakieś 3-5 mm a to które mam zamontowane spokojnie ponad 1cm. więc może tu jest problem. |
|
|
|
|
andrzej_46
BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-09-09, 17:05
|
|
|
Kupiłeś nowe koło dwumasowe. No to ostro Ci to się dało we znaki. Ten aż tak duży luz jest rzeczywiście niepokojący. Ile zapłaciłeś? Ciekawe też, ile weźmie za wymianę. |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-09-09, 18:45
|
|
|
tak czytam ten temat i widze ze to sa te same objawy co w mojej e30 na niskich biegach wlasnie 1,2 i wsteczny cos puka..ktos mnie postraszym ze dyfer nie bylem jeszcze u mechanika ale chyba musila bym sie wybrac...a moze cos sie zepsuc od tego bardziej?? |
_________________
|
|
|
|
|
eric20
BMW: BMW
Imię: Lukasz
Silnik: m52
Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-09-09, 20:43
|
|
|
panowie a sprawdzaliście podporę wału czy nie jest wyrwana z gumy albo już się kończy a co do dwu masy to wiem tyle ze tolerancja jest do 3 zębów luzu |
_________________
|
|
|
|
|
andrzej_46
BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 30 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-09-09, 21:05
|
|
|
eric20, ta wzmianka o dopuszczalnym luzie może być bardzo cenna. Napisz coś o swojej, bo ze zdjęcia wygląda na fajną Coupetę....
Co do podpory wału, kolega JimmyBoy sprawdzał i jest OK, ja jeszcze nie, ciągle niema czasu, zeby podjechać do jakiegoś konkretnego warsztatu i dlatego tymczasem teoretyzuję... |
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-09-09, 22:21
|
|
|
najbardziej prawdopodobne moze byc ze to jest podpora albo lacznik tak?czy jeszcze cos moze byc procz dwu masy? |
_________________
|
|
|
|
|
JimmyBoy
BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 469 Skąd: WWW
|
Wysłany: 28-09-09, 15:59
|
|
|
lolejko napisał/a: | JimmyBoy, ile cię wyniosło??/ Napisz jak efektu po wymianie.
JimmyBoy napisał/a: | a to które mam zamontowane spokojnie ponad 1cm |
A jak to sprawdziłeś? |
Oglądałem koło jak wymieniali mi sprzęgło i raczej tak na oko było spokojnie 1cm i nie było żadnego oporu a nowe woże narazie w bagażniku zmieżyłem suwmiarką i było tak 3 do max 5mm pomiar pewnie nie był dokładny no ale i tak w starym mam większe luzy niż w nowym. Ponoć jest specjalny przyzad do pomiaru luzów ale takiego mechanik nie miał.
Koszt koła to 1425zł w zwykłym sklepie, wymiana to pewnie z 200zł.
Co do waszych przypuszczeń że może to łącznik lub podpora to każdy musi zerknąć u siebie ja wiem że te mam ok dlatego usterki szukam w trzech elementach sprzęgło,( już wymienione na nowe) koło dwumasowe ( zostanie wymienione) albo skrzynia której naprawiać się już naprawde nie opłaca lepiej kupić inną. Oczywiście jeżeli nie pomogą te trzy operacje:) bede szukał dalej, jak fundusze pozwolą:) zima idzie gumy trzeba kupić:)
Ktoś mi też ostatnio mówił że taki objaw mogą powodować powyginane wodziki w skrzyni
które są zaraz przy lewarku i biegi nie wchodzą płynnie nie mają prowadzenia ale nie moge tam zerknąć mam tam napchane uszczelek i za cholere nie umiem tego wyciągnąć żeby zerknąć.( może konieczne jest zdjecie skrzyni nie wiem)
Co do efektów czy wymiana koła dwumasowego pomogła oczywiście dam znać na dzień dzisiejszy w środe robią w czwartek odbieram. chciałem nagrać filmik jak te nowe koło wygląda jakie luzy idt ale bateryjki się skończyły.
Albo ona albo ja Ma być idealna i tyle |
Ostatnio zmieniony przez JimmyBoy 28-09-09, 16:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JimmyBoy
BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 469 Skąd: WWW
|
Wysłany: 28-09-09, 16:03
|
|
|
chudy napisał/a: | najbardziej prawdopodobne moze byc ze to jest podpora albo lacznik tak?czy jeszcze cos moze byc procz dwu masy? |
Kończące się sprzęgło, koło dwumasowe, usterka w skrzyni i jak koledzy piszą podpora łącznik wału i to pewnie nie wszystko o czym wiemy lub się domyślamy |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
|