Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ikarus
23-05-13, 22:09
Tłumiczne stukanie przy zmianie biegów
Autor Wiadomość
JimmyBoy 


BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 469
Skąd: WWW
Wysłany: 28-09-09, 17:53   

lolejko napisał/a:
JimmyBoy napisał/a:
Albo ona albo ja :) Ma być idealna i tyle

Prawidłowe podejście :ok:

A luzy sprawdzaliście na tylnej belce? Tuleje są ok?


Całe zawieszenie sprawdzałem jakiś czas temu było ok zresztą nie wydaje mi się żeby zgrzytanie przy zmiane biegów miało coś wspólnego z tulejami w tylnej belce
 
 
domi500 


BMW: E 36 320
Imię: Dominik
Silnik: 2.0/m50b20
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 140
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-10-09, 20:46   

ja juz wiem co u mnie powoduje te stukanie przy zmianie biegow,..
dzis z kuzynem mechanikiem ogladnelismy go od spodu,,,wzucilem 1 bieg i ruszalem samochodem..do przodu (pchalem go)
a kuzyn siedzial w kanale i patrzl skad ida dzwieki,,,okazalo sie ze peknieta jest guma od walu napedowego czy jak to sie tam zwie
(mowil mi nazwe ale zapomnailem)

189zl cena tego ustrojstwa..wymiana 100zl.jak dla mnie


nie mowie ze w was moze byc to samo ale zwroćie na to uwage
 
 
 
andrzej_46 


BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-09, 21:03   

Dzięki, to jest konkret !! ! Ale czy to na zdjęciu, to jest przy skrzyni biegów, czy przy moscie tylnym ?? ?
Ale Jimmy się nie odzywa, jak jest u Niego z tym kołem dwumasowym. Domyslam się, ze jeszce nie wymienił z jakichś powodów. Czekamy.
 
 
domi500 


BMW: E 36 320
Imię: Dominik
Silnik: 2.0/m50b20
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 140
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-10-09, 10:51   

to jest zdjecie przy skrzyni biegow....jestem przekonany na 100% ze to jest to co powodowalo stukanie,.....taki sam dziek byl..... po 10tym bede to robil wiec bedzie wsyztko jasne,,,,narazie jutro musze wymienic rolke kolo silnika bo juz gwizdze...
 
 
 
JimmyBoy 


BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 469
Skąd: WWW
Wysłany: 07-10-09, 14:44   

No to kolejny element wyeliminowany odebrałem samochód po wymianie koła dwumasowego i nic się nie poprawiło tak jak było tak jest, jedyne co się zmieniło to mechanik ( dlatego się nie odzywałem szukałem nowego mechanika) bo poprzedni że tak powiem mało zdolny gość, ostatnio oddałem samochód na 7 dni i dalej tuman nie wiedział co się dzieje a przecież wyrażnie powiedziałem żeby rozbierał co się da i znalazł problem, straciłem przezniego dość sporo kasy dlatego już nie mam zamiaru go odwiedzać. Na dodatek nowy mechanik pokazał mi jak fachowo ściągał skrzynie urywając jeden z zaczepów mocujących.
Ale mniejsza z tym , teraz już niczego nie jestem pewien to co wyeliminował poprzedni np ten łącznik gumowy skrzyni z wałem itd musze posprawdzać jeszcze raz , problem w tym że nie mam gdzie samemu tego zrobić i za każdym razem oddaje samochów do jakiegoś mechanika a jak wiadomo nie ma nic za darmo.
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 07-10-09, 17:49   

JimmyBoy, napisz jeszcze raz jakie dokładnie masz objawy, bo coś nie czaje. Pzdr
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
andrzej_46 


BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-09, 17:57   

O rany Jimmy, współczuję!!! Utopiłeś sporą kasę i g...
Ale jeśli to koło dwumasowe rzeczywiście miało taki luz to warto było wymienić Teraz możesz to lepiej sprawdzić, jeśli oczywiscie oddał Ci to stare....
Albo Ty jesteś pechowy, albo raczej to oni są takimi mechanikami....
Przykro mi, ze ja nie mogę tymczasem się zabrać za swoją z 2 powodów: 1) brak czasu i konieczność jeżdżenia (choć blisko); 2) drugi powód chyba się domyślasz...
Jeszcze raz ten łącznik i elementy gumowe w tylnym zawieszeniu, tylko taka rada...
 
 
JimmyBoy 


BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 469
Skąd: WWW
Wysłany: 07-10-09, 18:17   

lolejko napisał/a:
JimmyBoy, napisz jeszcze raz jakie dokładnie masz objawy, bo coś nie czaje. Pzdr


Objawy następujące
Na wyłączonym silniku skrzynia chodzi normalnie, po odpaleniu wrzuceniu jedynki ok po ruszeniu i wrzuceniu 2 puknięcie ( czasami nawet jak stoje i wrzuce 2 to coś puknie)już nie wiem czy to z okolic skrzyni czy z tyłu na wale, 3 delikatny zgrzyt , 4 puknięcie 5 ok.
Wszystkie te odgłosy czuć na drążku zmiany biegów, nie jest to oczywiście coś co uniemozliwia jazde ale jestem perfekcjonistą i taki ma być mój samochód, wcześniej miałem A3 i tam biegi zmieniałem delikatnie popychająć drążek a tu musze się troszke namęczyć w sensie nasłuchać:)
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 07-10-09, 18:41   

JimmyBoy, chyba synchronizator ci padł.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
andrzej_46 


BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-09, 18:46   

Czyli przy tych biegach "do przodu drążkiem". To tak, jakby może w skrzyni, albo w mechanizmie zmiany biegów. Ale wtedy byś chyba słyszał wyrażnie bardziej z przodu...
U mnie jest słychać wyraźnie z tyłu przy wrzucaniu wstecznego, jedynki i dwójki i jak już pisałem jak się dłużej przytrzyma wciśnięte sprzęgło (uspokoją się wałki w skrzyni), to w ogóle nie słychać. Dlatego skłaniam się raczej do elementów gumowych z tyłu.
U Ciebie jest znaczy inaczej. Pozdrawiam.
 
 
domi500 


BMW: E 36 320
Imię: Dominik
Silnik: 2.0/m50b20
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 140
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-10-09, 12:52   

Cytat:
Dlatego skłaniam się raczej do elementów gumowych z tyłu.
U Ciebie jest znaczy inaczej. Pozdrawiam.


bardzo cenna uwaga!!!
ja dzis wymienilem łacznik elastyczny walu bo myslelismy ze to on stuka

stukal ale to nie byl ten dziwiek zreszt juz mocno bylo on dobity(zdjecie)
200 zl lefmorder


jednak po wyjechaniu z kanalu zrobilem runde pare metrow i wiedzialem ze jednak to nie bylo to!
mechanik kazal mi wcisnac jedynke i zaciagnac reczny,pozniej gwaltownie puszczac sprzeglo by auto ruszalo...a on od spodu patrzyl co i jak....wniosek potwierdzony na kanale...
tuleje tylnego mostu,,,sam widzialem od spodu jak tylny wozek podskakuje i stad sa te dzwieki i pukanie od spodu...
25 zl jedna tuleja Febi


zeby to sprawdzic nie potrzeba nawet miec kanalu ,wystarczy kumpel zeby spojrzal na tylne kjolo jak sie zachowuje podczas ruszania jak opisalem wyzej





a to tez nalezalo wymienic bo juz piszczalo mocno...takie male a tyle kasy:(

 
 
 
andrzej_46 


BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-10-09, 13:40   

Domi, dzięki wielkie, pasuje jak ulał do moich objawów. Z czymś takim mi się kojarzyło...
To jest stosunkowo łatwo sprawdzić.domi500,
A poza tym brawo, wspaniała dokumentacja fotograficzna.
Jak możesz, to skrobnij jeszcze ile w sumie Cię to kosztowało z robocizną, bo u mnie ostatnio cieniuuuuuuutko...
Pozdrawiam.
 
 
domi500 


BMW: E 36 320
Imię: Dominik
Silnik: 2.0/m50b20
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 140
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-10-09, 14:06   

nie ma za co.,... ja jutro odbieram te tuleje bo na zamowienie dopiero i jade w sobote do mechanika kuzyna to mi wymieni

jestem na 100% przekonany ze to jest to bo nawet widzialem jak podskakiwalo auto na tych gumach,,,,

ja placilem za wymiane łacznika walu 100zl ( normalnie ok 200 biora)

za lozyska przy silniku gratis bo to pikus

za tylne tuleje tez chyba nic nie wezmie.....

wiec nie moge powiedziec ile by kosztowalo
zapytam sie go w sobote i napisze ile normalnie bym zaplacil gdzies indziej,,,
 
 
 
JimmyBoy 


BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 469
Skąd: WWW
Wysłany: 08-10-09, 14:34   

lolejko napisał/a:
JimmyBoy, chyba synchronizator ci padł.


No na początku przygody też tak myslałem ale poczytałem i pooglądałem rysunki i synchronizatory są parami 1 i 2 to jeden 3 i 4 drugi i 5 i wsteczny trzeci a jak pisałem jedynka działa ok a dwujka już nie, poza tym wymieniałem olej w skrzyni i był czyściutki i tak sobie myśle że jak by coś w skrzyni było nie tak to zawsze jakiś syfek by wyleciał. Ale faktycznie może to i to narazie posprawdzam elementy gumowe pójde tropem tym który poszedł domi500 tańsze wyjście jeżeli nie pomoże wymienie skrzynie i tyle wkońcu znajde :)

Chociaż jestem bardzo sceptyczny co do elementów gumowych jakoś nie moge uwierzyć że zmiana biegów ma wpływ na stuki tuleji wachacza, wymieniałem kiedyś tuleje ale objawem było stukanie podczas jazdy po nierównych drogach ale i tak posprawdzam
 
 
domi500 


BMW: E 36 320
Imię: Dominik
Silnik: 2.0/m50b20
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 140
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-10-09, 16:01   

ma wplyw stukanie podczas zmiany biegow,,,zaobserwuj jak zachwouje sie samochod tylnonadpedowy poczdas szybkiego ruszania,,,,samnochod siada jakby a pozniej sie podnosi to samo na 2 biegu podczas zmiany na 3
dalej nie wystepuje bo juz jedzie sie plynnie,,to na 100% ten objaw u mnie i to go powoduje,,,,wiem bo na wlasne oczy widzielem i slyszalem ze to wlasnie ta tuleja puka
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15