Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ikarus
23-05-13, 22:09
Tłumiczne stukanie przy zmianie biegów
Autor Wiadomość
domi500 


BMW: E 36 320
Imię: Dominik
Silnik: 2.0/m50b20
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 140
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-10-09, 18:18   

tak udalo mi sie to ogarnac!
zupelnie inna jazda....jakbym innym autem jezdzil
 
 
 
andrzej_46 


BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-10-09, 18:30   

Znam ten ból..., albo raczej tą radochę. Aż się boję pomysleć, na ile mnie skubną w tej Zas..wie, przepraszam, chciałem napisać Warszawie, ale wyszło tak, jak myślę...
Muszę skombinować kasę i to zrobić. Nie mam w pobliżu sensownego warsztatu, ale jakoś sobie poradzę.
Pozdrawiam.
 
 
Drozda1985 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E-36
Imię: Tomek
Silnik: 18TDS
Wiek: 38
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: Turek
Wysłany: 18-10-09, 12:44   

witam ja mam trochę inny problem bo u mnie nic nie stuka tylko się trze na wszystkich biegach prócz wstecznego jeśli dodaje gazu to trze się szybciej jak puszczam to zwalnia jakby łożyska jakieś w skrzyni nie mam pojęcia dodam że jeszcze przy przyśpieszaniu rosną obroty a dopiero po chwili czuje że zaczyna przyspieszać a wskaźnik prędkościomierza zaczyna się podnosić czyli może coś od sprzęgła to jest mój pierwszy samochód w dodatku jestem za granicą za ewentualne naprawy zapłacę dużo drożej niż w Polsce jak ktoś może coś doradzić albo pomóc to był bym wdzięczny :P jeszcze jedno jak kupiłem autko to słyszałem pukanie z tyłu myślałem o wale i krzyżaku lecz nim znalazłem wolnego mechanika ustało a on sprawdził ją od spodu poszarpał kazał do tyłu do przodu na kanale jeździć po czym wyszedł i zasugerował że to coś na wale musiało się okręcić a teraz wszystko jest ok i do tej pory tego stukania nie słyszałem .Moje BMW E-36 jest z 97 1.8TDS
 
 
domi500 


BMW: E 36 320
Imię: Dominik
Silnik: 2.0/m50b20
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 140
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-10-09, 12:47   

Drozda1985 napisał/a:
jeśli dodaje gazu to trze się szybciej jak puszczam to zwalnia jakby łożyska jakieś w skrzyni nie mam pojęcia dodam że jeszcze przy przyśpieszaniu rosną obroty a dopiero po chwili czuje że zaczyna przyspieszać d




ja bym obstawial jednak wał napedowy,,,poszukaj w jego okolicy czy cos nie obciera
 
 
 
Drozda1985 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E-36
Imię: Tomek
Silnik: 18TDS
Wiek: 38
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: Turek
Wysłany: 18-10-09, 16:09   

tylko że ja nigdy się samochodami nie interesowałem więc nie mam zbyt dużej wiedzy na ten temat no i nawet nie mam gdzie na kanał wjechać chcę pozbierać trochę informacji co i jak i wtedy wjadę do mechanika na kanał i nie będę stał zielony tylko powiem z czym może być problem w dodatku jestem w Holandii i nie chcę tak po prostu jechać do mechanika bo wtedy będą mnie tu kasować nawet za samo wjechanie a ewentualnej naprawy dokonałbym w Polsce zastanawiałem się w ogóle czy dojadę do polski mam około 1200 km w każdym razie dzięki za pomoc postaram się poszukać informacji i ten wał jakoś samemu sprawdzić
 
 
Hubert34 



BMW: E46
Imię: Hubert
Wiek: 48
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 995
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-10-09, 21:12   

co to
:piwo:
_________________
Gość, zobacz moje E46 330d Touring
E46 330d Touring + E36 320i Coupe
Łodziaki

 
 
JimmyBoy 


BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 469
Skąd: WWW
Wysłany: 11-04-10, 15:19   

Tuleje tylnej belki wózka czy sanek czy jak to się fachowo nazywa wymienione stuki ustały problem rozwiązany :D :D :D :D :D
 
 
andrzej_46 


BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-10, 21:14   

U mnie też wymienione tuleje tylnego wózka. Dodatkowo poduszki pod skrzynią biegów. Jedna była urwana, a druga ledwo trzymała. Poza tym, wymienili oba wahacze z przodu (te aluminiowe), bo też miały wybite gumy. Pokazali mi jak to wygląda. To było w Piasecznie. Rzeczowa rozmowa, zero naciągania. Sporo kasy poszło, ale wszystko jest OK.
 
 
JimmyBoy 


BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 469
Skąd: WWW
Wysłany: 24-04-10, 13:12   

chyba za wcześnie się pochwaliłem z tym uporaniem się problemem, wczoraj znów usłyszałem ten dziwny głuchy dźwięk, podjechalem do mechanika i powiedziął mi że takie odgłosy mogą być spowodowane uszkodzeniem jakiegoś wianuszka w półosi ale żeby to posprawdzać trzeba porozbierać wszystko na części i poskładać na nowo :(
 
 
andrzej_46 


BMW: e46
Imię: Andrzej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 77
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-10, 14:49   

Jimmy, muszę powiedzieć, że u mnie po wyżej przedstawionych wymianach, też jeszcze odrobinę stuka. Oczywiście teraz bardzo delikatnie. Powód wyjaśnił mi mechanik, pokazując wszystko od spodu na podnośniku. Mianowicie wymienili "gumy" oznaczone na rysunku "2" i "4" (link załączam), a nie wymienili tulei "7", ponieważ były dobre. Dobre, ale bardziej miękkie od tych nowych i dlatego pozostały niewielkie stuki. Może pogadaj jeszcze z innym mechanikiem, bo warto potwierdzić diagnozę, zanim się właduje kupę kasy.

http://www.realoem.com/bm...839&hg=33&fg=30
 
 
JimmyBoy 


BMW: E46
Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 469
Skąd: WWW
Wysłany: 24-04-10, 17:11   

pewnie że warto potwierdzić diagnoze nie zmierzam narazie nic grzebać to już są ogromne koszty na które mnie nie stać :cwaniak2:
u mnie żadne tuleje już nie wchodzą w gre zostały wymienoine na nowe lub są w bardzo dobrym stanie, teraz zostaje już tylko przeniesienie napędu półosie czy co tam jeszcze siedzi w środku sam nie wiem :)
 
 
dsk 


Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 31
Wysłany: 01-02-11, 20:51   

Witam. Przyłącze się do tematu posiadam e46 320i 1999r. Mam też podpobny problem ze stukaniem przy zmianie biegów, często to puknięcie słychać od razu zanim nawet do końca wrzuce bieg. Też z początku myślałem o różnego rodzaju tulejach, łącznikach, podporach, ale zrobiłem małe doświadczenie - podniosłem auto, tak by tylna oś nie dotykała ziemi i wtedy pobawiłem się zmianą biegów - stuki umilkły, tylko że pojawił sie inny problem - przy wrzucaniu, a także czasem zanim do końca wrzuce bieg tylne koła ruszają tak jakby auto nie było do końca wysprzęglone (dodam, że u mnie obroty spdają do obrotów biegu jałowego już przy połowie wciśniętego sprzegła) czasem jak pare razy wcisne sprzęgło, albo dłużej przytrzymam zanim wrzuce bieg, to znacznie mniej albo nawet wcale koła się nie obrócą. Wygląda na to, że problem tkwi w sprzęgle, tudzież skrzyni - czy takie są objawy usterki dwumasa?
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 01-02-11, 22:33   

dsk, wszystko to co opisujesz z tymi krecoącymi sie kołami jest normalne
na podnosniku zawsze pomału chca sie kręcic,


powiem Wam ciekawostke może nie zwiazaną z bmw ale jednak ciekawa
przyjechał do nas klient bo cos mu stuka i stuka, obkechał 10ciu mechaników kazdy mu powymieniał po trochu zawieszenia, w sumie juz było nowe hehe kupa kasy i stuka dalej, ja moze byłem 10tym mechaniorem który próbował zrobić pozadek, nie powiem bo namęczyłem się dwa dni najrózniejsze rzeczy sprawdzane poprawiane, no ku@rwa stuka dalej, co sie okazało w bagazniku bałagan, poukładałem problem znikł jak ręka odjoł
a tyle kasy poszło wpiz....u :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
 
 
kazikm3 
///M POWER



BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r. e36 316i 98r
Silnik: V8R6R4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 80 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 3997
Skąd: dolnośląskie/UK
Wysłany: 01-02-11, 23:20   

esiu tu masz rację w bagażniku jak coś lata to może się wydawać że coś z zawiechą albo z napędem :lol:
_________________
/// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///

Życie Jest Zbyt Krótkie Żeby Jeźdźić Dizlem

Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
 
 
 
dsk 


Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 31
Wysłany: 02-02-11, 16:31   

///ESIU napisał/a:
dsk, wszystko to co opisujesz z tymi krecoącymi sie kołami jest normalne
na podnosniku zawsze pomału chca sie kręcic,


no jak to? jak wcisniesz sprzęgło koła niepowinny nawet drgnąć , a u mnie w momencie jak zaczynam wrzucać bieg koła się obrucą , dlatego też troche ciężko się wrzuca u mnie biegi a jak już wrzuce bieg i nie puszcze sprzęgła to biegi wchodzą dużo lepiej i koła się już nie ruszają, jak puszcze sprzęgło to sytuacja sie powtarza. Czyli jakby do końca nie wysprzęglał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 16