Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Bmw z Common Rail czy jest się czego bać ...?
Autor Wiadomość
dzieciak85 



BMW: E46
Silnik: 2.0
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 41
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 09-05-16, 23:48   Bmw z Common Rail czy jest się czego bać ...?

No właśnie jak myślicie boe ja jestem posiadaczem E46 z tym własnie silnikiem i szczerze "odpukać" nic się w nim nie dzieje poważnego ..... a gość na serwisie BMW gdzie oddaje auto mówi że jest to silnik kryształ bo jeśli eksplatuje sie go tak jak powinno nie ma prawa się w nim nic stać .... chciał bym poznać wasze opinie na ten temat ....najlepiej napiszcie co pada wam najczesciej itp itd bede naprawde wdzieczny za info
:pijaki:
_________________

 
 
KonradGT 
masta blasta



BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 846
Skąd: Wwa
Wysłany: 10-05-16, 07:57   

Jakbyś nie dbał to i tak wtryski turbo i dwumas w końcu kiedyś padną :D Jak to w każdym dieslu z CR.
_________________
E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet

Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.

Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG.
 
 
 
Qczy 



BMW: Czarne i takie niby czerwone
Imię: Tomek
Silnik: Jest
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 56 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 3346
Skąd: ten dym ?
Wysłany: 10-05-16, 11:36   

KonradGT napisał/a:
Jakbyś nie dbał to i tak wtryski turbo i dwumas w końcu kiedyś padną

Zgadza się - tylko pytanie czy po 50 czy po 250 tys km.

M47N i M57 uważam za idioto-odporny, o ile oliwa wraz z filtrami (zwłaszcza powietrza) są wymieniane co ~10tys km. Pamiętajmy, że M57 (przez zdaje się 5 lat z rzędu) wygrywał konkurs na najlepszy silnik 6 garowy ;)
_________________
Jestem jednym z milionów użytkowników BMW, a to moja historia :
www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=30556&start=0

www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=661765#661765

https://www.youtube.com/watch?v=EiZhkPUJtRs



Po co sprawdzać, skoro domyślasz się, że powinno działać ?
 
 
KonradGT 
masta blasta



BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 846
Skąd: Wwa
Wysłany: 10-05-16, 12:25   

No niestety na naszym rynku to bliżej im 50tyś :( Oczywiście trafiają się że jeżdzą 150k bez zarzutu, ale przy zakupie to nigdy nie ma 100% pewności. W dobie gdzie Skoda z salonu po 30k km ma nieszczelności układu chłodzenia takie że sie jezdzić nie da... to i tak trzeba się cieszyć z tych 50k km :D
_________________
E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet

Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.

Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG.
 
 
 
dzieciak85 



BMW: E46
Silnik: 2.0
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 41
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 10-05-16, 17:54   

Czyli jeśli przy przebiegu 300 tys zrobiliśmy juz dwumas wtryski i turbo możemy być spokojni .....z tego wywnioskowałem czy to błąd
_________________

 
 
Drifte 


BMW: No właśnie nie ma i w tym cały problem
Imię: Bartek
Silnik: był M57D30
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 27
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 10-05-16, 18:08   

Warto rozgraniczyć 2 sprawy

Silnik M57 jest bardzo udany.

Osprzęt silnika potrafi spowodować osiwienie, ocipienie, wypadanie włosów, a nawet jąkanie. Miałem M57 i już nigdy więcej dizla nie chcę widzieć w swoim garażu.
 
 
Masters 


BMW: E30 M20b20 & E46 M54b30
Imię: Kamil
Silnik: M20/M54
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 64 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 3269
Skąd: Mikołów
Wysłany: 10-05-16, 20:53   

Mając M57 i pochodne na dzień dobry pozbywamy się dpf-ów, egr-ów i klapek w kolektorze i jeżeli mamy normalny przebieg to zapominamy o silniku ;) Oczywiście są wyjątki.

Dwumas, turbo - wiadomo, można wymienić po 300, można i po 500, zależy co, gdzie i jak jeździmy.
Wtryski, raczej dłużej żyją niż 300...
Co do osprzętu w M57 to z czym miałeś problem?
 
 
bmwmarcar 


BMW: alpina b3 3.3,cabrio e30,e34 hartge,e65 760
Imię: marcin
Nadwozie: Touring
Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 71
Skąd: ŁUKÓW
Wysłany: 10-05-16, 21:35   

Rozumiem, że pytasz o m47tu2 - 150ps?
do 200k nic nie powinno się wydarzyć ale po tym przebiegu:
- turbina
- dwumas
- klapki kolektora ssącego
- lejące wtryski - dziura w tłoku
- tłumik drgań
- przepalony/pęknięty katalizator
- egr
- chłodnica spalin
- przepływomierz
- moduł świec żarowych
- rozerwane rury turbo
- odma

powyższą listę sporządziłem na podstawie wieloletniego doświadczenia w naprawach i handlu częściami tylko do bmw,
ps
bmw tylko 6 cylindrów benzyna najlepiej m50, m52, m52tu ewentualnie m54.
pozdrawiam
_________________
www.MARCARBMW.pl
 
 
tomgtdek69 



BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 65 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 1559
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10-05-16, 22:37   

Temat wałkowany co najmniej 101 raz na tym forum ale i tak dorzucę swoje 3 grosze;
Kilka lat temu miałem 3,0d (184KM) przebieg przy sprzedaży 600+ :O
Wtryski oryginał - jeszcze się trzymały (nie lały)
Sprzęgło robiłem bez dwumasy (przy takim przebiegu nie ja pierwszy)
Magiel robiłem (druga regeneracja, ślady po poprzedniej regeneracji - naklejki...)
Gość który kupił w przeciągu roku robił turbo (przy takim przebiegu pewnie nie pierwsze turbo)

Poza tym bajka moc wzorowo trzymała żadnych zająknięć czy innych problemów.

A jakieś pierdoły typu termostat czy inne duperele się nie zagłębiam nawet. Jak miał bym szukać dupowozu oszczędnego z sporą mocą tylko 3,0d nie toleruje zbytnio lpg, więc nie widzę innego wyjścia.

PS.
Teraz pewnie ma już koło 800 i jakiś czas temu widziałem jak w nadmorskiej miejscowości paliła kapora, czyli żyje :lol:
_________________
Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
 
 
 
dzieciak85 



BMW: E46
Silnik: 2.0
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 41
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11-05-16, 00:37   

Prawda mnie raczej interesuje opinia o 2.0 ale za te inne również nadadzą nową droge być może jakiejś zmianie ,.....z opini które czytam w koło o tyłch własnie rodzajach silników ..ten 3.0 litrowy ma dużo pozytywów .... ale 2.0 ma wprost nie proporcjonalnie mało jakich kolwiek opini o sobie
_________________

 
 
rempp 
no i fajnie



BMW: e46
Imię: Rafał
Silnik: klekot
Nadwozie: Touring
Pomógł: 14 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 878
Skąd: Lubsko
Wysłany: 11-05-16, 16:42   

2 litrowy diselek 150 hp:

bardzo chwalę sobie ten silnik,na bieżąco wymieniam to co potrzeba filtry oleje, zaczipowałem go i jestem mega zadowolony.

Ale jak to ze sprzętem bywa, trzeba kupić dobry egzemplarz, który po prostu od nowości jest mało awaryjny i dbać o niego a na pewno się odwdzięczy.
_________________



Nie trąb gdy zwalniam, jade na glebie,
zaraz wachaczem o coś przyjebie.:)


_________________
____/ \____/ \
___(oo==00==oo)___
____[_].........[_]___
 
 
Drifte 


BMW: No właśnie nie ma i w tym cały problem
Imię: Bartek
Silnik: był M57D30
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 27
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 11-05-16, 17:15   

Masters napisał/a:
Mając M57 i pochodne na dzień dobry pozbywamy się dpf-ów, egr-ów i klapek w kolektorze i jeżeli mamy normalny przebieg to zapominamy o silniku ;) Oczywiście są wyjątki.

Dwumas, turbo - wiadomo, można wymienić po 300, można i po 500, zależy co, gdzie i jak jeździmy.
Wtryski, raczej dłużej żyją niż 300...
Co do osprzętu w M57 to z czym miałeś problem?


Cały układ paliwowy, począwszy od standardowej awarii - pompy progowej, dalej pompa w baku, "grzybek" Pierburga (kawałek plastiku za jedyne 400 zł), dalej problemy z elektroniką, a konkretnie z kluczykiem i EWS'em, cyrki z czujnikami ABSu w kołach, problemy z pilotem - wzmacniacz w tylnem słupku, standardowo turbo i to by było z grubsza tyle.

To może się wydawać nie dużo, ale niech ze dwie usterki staną się na trasie, to samochód mamy unieruchomiony i czeka nas oprócz kosztu naprawy, jeszcze koszt lawety.

Dizel jest fajny bo mało pali (zszedłem do poziomu 5.2 litra zmierzone dystrybutorem - nie komputerem), ale to się po prostu nie kalkuluje. Szkoda czasu, życia, nerwów na użeranie się z dizlem.

Ps. Wyprzedzając pytania - paliwo zawsze lałem sprawdzone laboratoryjnie, gdyż mam taką możliwość.
 
 
dzieciak85 



BMW: E46
Silnik: 2.0
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 41
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 20-05-16, 21:24   

Czyli masz podejscie antypatyczne do dislii może dlatego masz tak sceptyczne nastawienie :2:
_________________

 
 
tomgtdek69 



BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 65 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 1559
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-05-16, 23:31   

Drifte napisał/a:
Cały układ paliwowy, począwszy od standardowej awarii - pompy progowej, dalej pompa w baku, "grzybek" Pierburga (kawałek plastiku za jedyne 400 zł)


Bo w benzynie pompy w baku nie padają...

Drifte napisał/a:
dalej problemy z elektroniką, a konkretnie z kluczykiem i EWS'em, cyrki z czujnikami ABSu w kołach, problemy z pilotem - wzmacniacz w tylnem słupku


Typowe usterki diesla... O zgrozo toż to mankamenty modelu nie silnika!

Drifte napisał/a:
standardowo turbo i to by było z grubsza tyle.


O i tu mamy wreszcie coś o klekocie. Tylko jak często trzeba robić ciurbo ;) Jak dobrze trafisz wcale.
_________________
Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
 
 
 
Drifte 


BMW: No właśnie nie ma i w tym cały problem
Imię: Bartek
Silnik: był M57D30
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 27
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 22-05-16, 16:32   

Kolego, pompa w benzynie też jest i być może nawet czasami się psuje. Miałem 5 aut benzynowych i NIGDY nie miałem z tym problemu. W dieselu siadła mi każda możliwa pompa i do tego jeszcze ten śmieszny plastikowy grzybek za jedyne 400 zł :20:

Turbo robiłem co 3 lata, bo po prostu jeździłem tym samochodem, więc się eksploatowało.

M57D30 uważam za bardzo dobry silnik, ale po tym co przeszedłem, nigdy w życiu bym już tego nie tknął nawet starym kaloszem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15