Jaki silnik wybrać e46 kombi diesel czy Pb+LPG |
Autor |
Wiadomość |
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-06-16, 09:03 Jaki silnik wybrać e46 kombi diesel czy Pb+LPG
|
|
|
Koledzy i koleżanki po dość długiej przerwie od Was jestem znowu
Po sprzedaży e36 na chwile było subaru impreza potem ślub i synek
Tak czy inaczej coś w tym jest że wraca się do marki i tu teraz prośba do Was o uzupełnienie mojej wiedzy i poradę na co się zdecydować
Plan wstępny to e46 kombi w ropie albo w pb+lpg.
Im więcej czytam tym mniej wiem
Z tego co udało mi się ustalić jak ropa to 2.0d po lifcie 150 koni ( jednostki 3 litrowe mnie nie interesują bo i drogie w zakupie a i mój styl jazdy uległ zmianie ) Był by to mój pierwszy ropniak i tu mam obawy co do kosztów napraw itd
Drugi pomysł do pb+lpg i tu już masa różnych zdań w internecie
-że szukać 1.8 bo to 143 kuce ,
-że szukać 2.0
-aby nie brać po lifta bo się sypią ( valetronic ) itd
Wdzięczny będę za Wasze opinie w co lepiej się ładować / plusy / minusy jaki motory są warte uwagi .
Wiem że tematów było już sporo podobnych ale zazwyczaj kończyły się stwierdzeniem 3.0d albo 325 , 328 BP .
Trasy jakie robię to głównie dojazdy do pracy w w-wa około 15 km w jedną stronę , czasem wypady na działkę i do rodzinnego Gdańska . Nie ma to być demon szybkości bo to już nie te czasy , szukam jednostki jak najmniej awaryjnej .
Z góry dziękuję za rady |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
Qczy
BMW: Czarne i takie niby czerwone
Imię: Tomek
Silnik: Jest
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 56 razy Wiek: 35 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 3346 Skąd: ten dym ?
|
Wysłany: 14-06-16, 09:35
|
|
|
ToLa napisał/a: | potem ślub i synek |
Gratulacje
Wypowiem się jedynie do ON:
Jeżeli wcześniejszy właściciel umiał jeździć bocianem to są to świetne silniki - mówimy tutaj stricte o M47N po FL z CR. Wymiana oleju max co 10 tys km, chłodzenie turbo i nie piłowanie na zimnym to standardowa podstawa. Spalanie śmieszne - udaje się zejść poniżej 5l/100.
Co potrafi się sypnąć:
- dwumas, a jak wymiana to ze sprzęgłem ~2tys PLN / SACHS
- koło pasowe ~650 PLN / CORTECO
- wymiana f. powietrza częstsza ( ja wymieniam co 7-8 tys km)
- klapki zawirowań (choć osobiście nie znam osoby, której by się one urwały…)
Można by jeszcze tutaj dodać turbo, ale to mówię, jak ktoś wcześniej nie umiał obchodzić się z diesel'em to będzie wszędzie.
Jak znajdziesz coś ciekawego na terenie 3miasta to można obkukać |
_________________ Jestem jednym z milionów użytkowników BMW, a to moja historia :
www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=30556&start=0
www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=661765#661765
https://www.youtube.com/watch?v=EiZhkPUJtRs
Po co sprawdzać, skoro domyślasz się, że powinno działać ? |
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-06-16, 09:47
|
|
|
Qczy, dzięki urlop planuje w GDA z rodziną to może i gdzieś się złapiemy wszyscy bo wujka Rocka to już odwiedzam ze dwa lata
Cenne wskazówki które wezmę pod uwagę mam jakieś tam obawy co do "ON" ale zapewne i tak wygra to co będzie w lepszym stanie albo po znajomości tak czy siak wybór nie jest prosty |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
grucha
BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy Wiek: 104 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 3758 Skąd: EL
|
Wysłany: 14-06-16, 10:28
|
|
|
ToLa napisał/a: | ale zapewne i tak wygra to co będzie w lepszym stanie |
ooo i tu padło słowo klucz !
Pb tez potrafi wygenerować koszty podobnie jak w przypadku ON
ToLa napisał/a: | -że szukać 1.8 bo to 143 kuce , |
143 "kuce" jak to nazywasz miały po lifty ale o pojemności 2.0 ( N42/N46 B20 oznaczenie auta 318i ) oczywiście są to R4 ze sławnym Valvetronic-kiem
ToLa napisał/a: | ślub i synek |
GRATKI |
_________________
|
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-06-16, 10:31
|
|
|
grucha, czyli omijać silniki z Valvetronic-kiem Czy to prawda że przed lifty tego bajeru nie mają i w takim przypadku są lepszym rozwiązaniem ?
Przeklinałem dziś połowę internetu i wnioski takie :
- e46 pb+lpg mało tego
- e46 ON tyle tego że głowa mała
Oczywiście mowa o kombi |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
grucha
BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy Wiek: 104 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 3758 Skąd: EL
|
Wysłany: 14-06-16, 10:53
|
|
|
ToLa napisał/a: | czyli omijać silniki z Valvetronic-kiem |
miałem 318 valvetronic i jak się posypało to naprawa kosztowała ponad 2 tys, ale jakoś bym tego nie demonizował że valvetronic to samo zło, bardziej moim skromnym zdaniem problemem jest w tych silnikach, rozrząd który hałasuje (przeskakuje łańcuch, pękają ślizgi, awarie napinaczy łańcucha itd) i nie każdy to potrafi ogarnąć
ToLa napisał/a: | Czy to prawda że przed lifty tego bajeru nie mają i w takim przypadku są lepszym rozwiązaniem ? |
no to jest fakt, że tylko po lifty mają valvetronic, a czy są lepszym rozwiązaniem to nie Ci nie napiszę bo nie wiem, nie miałem |
_________________
|
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-06-16, 10:56
|
|
|
Cytat: | no to jest fakt, że tylko po lifty mają valvetronic, a czy są lepszym rozwiązaniem to nie Ci nie napiszę bo nie wiem, nie miałem |
Dlatego liczę na Waszą wiedzę i drogą eliminacji może pokaże się jakieś sensowne rozwiązanie
Na szczęście nie jestem w gorącej wodzie kompany i daję sobie dużo czasu na poszukiwania i podjęcie decyzji |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
Rafalec
BMW: e38 728i
Imię: Rafal
Silnik: m52b28
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Kwi 2011 Posty: 505 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 14-06-16, 16:23
|
|
|
miałem kilka przedliftowych benzyn i naprawdę złego słowa nie powiem o nich, są ta silnik o oznaczeniu m43, idealnie nadają się do gazu, nie sprawiają problemów, mało palą, jedyna ich wada to że są słabe, występowały modele 316i czyli m43tub19 105KM i 318i czyli m43tub19 118KM, oba praktycznie identyczne, wiadomo 318i troszkę lepsza dynamika, oba ekonomiczne, spalanie średnio ok 8l/100km
poliftowe benzyny to tylko R6, 2.2, 2.5, 3.0 ale tez nie są bez wad bo wszystkie maja tendencją do brania oleju |
_________________
|
|
|
|
|
daniello
BMW: audi srałdi bmw wazne zeby dupe wiózł
Imię: janusz dla kolegow hahah
Pomógł: 10 razy Wiek: 42 Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 923 Skąd: R-M
|
Wysłany: 14-06-16, 17:18
|
|
|
E46 320i lpg po miescie jazda dynamiczna 14lpg wiec za darmo jazda |
_________________
|
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-06-16, 18:09
|
|
|
Dzieki panowie za rady wuchodzi na to ze najlepiej e46 w pb.
Pod uwage jeszcze biore e39 ale w sedanie bo w kombi to auto nie wyglafa. Odnosnie e46 kolega mi napisal
CytCzesc, omijalbym silniki zaczynajace sie na N. Po za nimi to raczej wszystkie sa ok. Diesel na common railu bedzie mniej palil ale za to jest drozszy w serwisowaniu. Dochodza swiece zarowe czy sterownik swiec ktory lubi padnac (na bmw sport instrukcja jak naprawic zamiasy kupowac nowy) ja tam jestem zadowolony z diesla przede wszystkim jesli chodzi o spalanie ale to w zasadzie kwestia co wolisz i ile robisz kilometrow. Jesli chodzi o diesle brac m47tu lub m57 i m57tu, benzyny z literka m. Przy kupnie standartowe miejsca korozji i swiadczace o wypadku jak w kazdym aucie
To tak abyscie nie mysleli ze tylko Was mecze |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-06-16, 10:46
|
|
|
Koledzy a jeśli by tak szukać e46 kombi / sedan i bez veletronika r6 to jakie motory ?
Głownie chodzi o to które silniki nie miały valetronika ? Z tego co ustaliłem w silnikach z veletronikiem były jakieś problemy . |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
i_g
BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1020 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-06-16, 13:35
|
|
|
W E46 z rzędowymi szóstkami nie było valvetronica, ten był dopiero w silnikach N52 m.in. w E90. W polifcie E46 (tak w uproszczeniu) były silniki M54: B22 w 320i, B25 i B30. Generalnie dobre silniki, ale chodzą opinie że wiele egzemplarzy lubi wciągać olej i nie bardzo jest co z tym zrobić poza dolewaniem. Przyjęło się, że ten typ tak ma. Druga rzecz która by mi nie pasowała w tych silnikach to elektroniczna przepustnica i mniej bezpośrednie przełożenie z pedału gazu, choć jak się jeździ w praktyce to nie miałem jeszcze okazji. Z automatem by mi to pewnie zupełnie nie przeszkadzało.
Z kolei silniki R6 w przedliftach to M52TU takie B25 (323i) lub B28 (328i) to chyba najbezpieczniejsza opcja, mało awaryjne i fajnie jadą. M52TU jest konstrukcyjnie bardziej zbliżony do M54 (podwójny vanos, 4 sondy itp.) niż do M52 z E36, ale pozbawiony typowej przypadłości M54.
Więc jak ma być najtaniej i najprościej to przedlift 318i, lub większa przyjemność z jazdy i R6 (im większe tym lepiej). Najlepszy byłby zadbany 328i, czyli przedlift.
Z drugiej strony E46 jako auto rodzinne to słaby wybór moim skromnym zdaniem. Jak będziesz miał jeszcze zbiornik LPG, to zapas w bagażniku+wózek dziecięcy (taki normalny) zawali Ci bagażnik powyżej lini okien. Ja bym teraz brał E39, ale kombi, sedan dla mnie zbyt mało praktyczny... Zobacz na fejsa autobawarii - będą mieć wkrótce E39 530i touring w m-paku i kolorze imola rot. Poezja;) Jakbym miał wolne 30k PLN to bym się nie zastanawiał |
|
|
|
|
seebba
RASISTA SAMOCHODOWY
BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 2095 Skąd: STANY///
|
Wysłany: 15-06-16, 20:24
|
|
|
ABSOLUTNIE ŻADNEGA DIZLA TYLKO BANZYNE+LPG |
_________________ KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM |
|
|
|
|
i_g
BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1020 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-06-16, 22:04
|
|
|
Jak swego czasu myślałem o zmianie na E46 to kusił mnie 3.0d, no i w niosek był taki że starszy silnik M57D30 (ok. 180KM) mniej awaryjny i nieco tańszy w razie wpadki, natomiast wersja M57N (ponad 200KM) lepiej chodzi i potencjał na chipa dużo większy. Silniki podobno bardzo udane, dużo bardziej od 2.0d. No, ale prawda taka że noPB z LPG mniejsze ryzyko. |
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-06-16, 09:40
|
|
|
Dzięki Panowie za rady pozostaję zatem przy opcji szukania e46 w kombi przedlifta z lpg , wydaje się do najlepszą opcją
Do do wózka to Stanisław ma już rok więc jest poręczna parasolka wózek Jak do tej pory mitsubishi asx starczało to jako drugie auto kombi w e36 będzie ok
Co myślicie na temat m52TU 2.0 ? Moja wiedza sprowadza się do tego że ma dwa vanosy , jakieś opinie na temat tej jednostki ? |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
|