Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik wybrać e46 kombi diesel czy Pb+LPG
Autor Wiadomość
ToLa 



BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 900
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-06-16, 09:03   Jaki silnik wybrać e46 kombi diesel czy Pb+LPG

Koledzy i koleżanki po dość długiej przerwie od Was jestem znowu :)
Po sprzedaży e36 na chwile było subaru impreza potem ślub i synek :)
Tak czy inaczej coś w tym jest że wraca się do marki i tu teraz prośba do Was o uzupełnienie mojej wiedzy i poradę na co się zdecydować :)

Plan wstępny to e46 kombi w ropie albo w pb+lpg.

Im więcej czytam tym mniej wiem :)
Z tego co udało mi się ustalić jak ropa to 2.0d po lifcie 150 koni ( jednostki 3 litrowe mnie nie interesują bo i drogie w zakupie a i mój styl jazdy uległ zmianie ) Był by to mój pierwszy ropniak i tu mam obawy co do kosztów napraw itd :)

Drugi pomysł do pb+lpg i tu już masa różnych zdań w internecie :)
-że szukać 1.8 bo to 143 kuce ,
-że szukać 2.0
-aby nie brać po lifta bo się sypią ( valetronic ) itd

Wdzięczny będę za Wasze opinie w co lepiej się ładować / plusy / minusy jaki motory są warte uwagi .

Wiem że tematów było już sporo podobnych ale zazwyczaj kończyły się stwierdzeniem 3.0d albo 325 , 328 BP .
Trasy jakie robię to głównie dojazdy do pracy w w-wa około 15 km w jedną stronę , czasem wypady na działkę i do rodzinnego Gdańska . Nie ma to być demon szybkości bo to już nie te czasy , szukam jednostki jak najmniej awaryjnej .

Z góry dziękuję za rady :)
_________________
Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring
 
 
 
Qczy 



BMW: Czarne i takie niby czerwone
Imię: Tomek
Silnik: Jest
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 56 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 3346
Skąd: ten dym ?
Wysłany: 14-06-16, 09:35   

ToLa napisał/a:
potem ślub i synek

Gratulacje :7:

Wypowiem się jedynie do ON:
Jeżeli wcześniejszy właściciel umiał jeździć bocianem to są to świetne silniki - mówimy tutaj stricte o M47N po FL z CR. Wymiana oleju max co 10 tys km, chłodzenie turbo i nie piłowanie na zimnym to standardowa podstawa. Spalanie śmieszne - udaje się zejść poniżej 5l/100.

Co potrafi się sypnąć:
- dwumas, a jak wymiana to ze sprzęgłem ~2tys PLN / SACHS
- koło pasowe ~650 PLN / CORTECO
- wymiana f. powietrza częstsza ( ja wymieniam co 7-8 tys km)
- klapki zawirowań (choć osobiście nie znam osoby, której by się one urwały…)

Można by jeszcze tutaj dodać turbo, ale to mówię, jak ktoś wcześniej nie umiał obchodzić się z diesel'em to będzie wszędzie.

Jak znajdziesz coś ciekawego na terenie 3miasta to można obkukać :ok:
_________________
Jestem jednym z milionów użytkowników BMW, a to moja historia :
www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=30556&start=0

www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=661765#661765

https://www.youtube.com/watch?v=EiZhkPUJtRs



Po co sprawdzać, skoro domyślasz się, że powinno działać ?
 
 
ToLa 



BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 900
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-06-16, 09:47   

Qczy, dzięki :) urlop planuje w GDA z rodziną to może i gdzieś się złapiemy wszyscy bo wujka Rocka to już odwiedzam ze dwa lata :)

Cenne wskazówki które wezmę pod uwagę :) mam jakieś tam obawy co do "ON" ale zapewne i tak wygra to co będzie w lepszym stanie albo po znajomości :) tak czy siak wybór nie jest prosty :)
_________________
Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring
 
 
 
grucha 



BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy
Wiek: 104
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 3758
Skąd: EL
Wysłany: 14-06-16, 10:28   

ToLa napisał/a:
ale zapewne i tak wygra to co będzie w lepszym stanie

ooo i tu padło słowo klucz !
Pb tez potrafi wygenerować koszty podobnie jak w przypadku ON
ToLa napisał/a:
-że szukać 1.8 bo to 143 kuce ,

143 "kuce" :lol: jak to nazywasz ;) miały po lifty ale o pojemności 2.0 ( N42/N46 B20 oznaczenie auta 318i ) oczywiście są to R4 ze sławnym Valvetronic-kiem


ToLa napisał/a:
ślub i synek :)

GRATKI :piwo:
_________________

 
 
ToLa 



BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 900
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-06-16, 10:31   

grucha, czyli omijać silniki z Valvetronic-kiem ?? Czy to prawda że przed lifty tego bajeru nie mają i w takim przypadku są lepszym rozwiązaniem ?

Przeklinałem dziś połowę internetu i wnioski takie :
- e46 pb+lpg mało tego
- e46 ON tyle tego że głowa mała :)

Oczywiście mowa o kombi :)
_________________
Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring
 
 
 
grucha 



BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy
Wiek: 104
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 3758
Skąd: EL
Wysłany: 14-06-16, 10:53   

ToLa napisał/a:
czyli omijać silniki z Valvetronic-kiem ??

miałem 318 valvetronic i jak się posypało to naprawa kosztowała ponad 2 tys, ale jakoś bym tego nie demonizował że valvetronic to samo zło, bardziej moim skromnym zdaniem problemem jest w tych silnikach, rozrząd który hałasuje (przeskakuje łańcuch, pękają ślizgi, awarie napinaczy łańcucha itd) i nie każdy to potrafi ogarnąć
ToLa napisał/a:
Czy to prawda że przed lifty tego bajeru nie mają i w takim przypadku są lepszym rozwiązaniem ?

no to jest fakt, że tylko po lifty mają valvetronic, a czy są lepszym rozwiązaniem to nie Ci nie napiszę bo nie wiem, nie miałem ;)
_________________

 
 
ToLa 



BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 900
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-06-16, 10:56   

Cytat:
no to jest fakt, że tylko po lifty mają valvetronic, a czy są lepszym rozwiązaniem to nie Ci nie napiszę bo nie wiem, nie miałem ;)


Dlatego liczę na Waszą wiedzę i drogą eliminacji może pokaże się jakieś sensowne rozwiązanie :)

Na szczęście nie jestem w gorącej wodzie kompany i daję sobie dużo czasu na poszukiwania i podjęcie decyzji :)
_________________
Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring
 
 
 
Rafalec 



BMW: e38 728i
Imię: Rafal
Silnik: m52b28
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 505
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 14-06-16, 16:23   

miałem kilka przedliftowych benzyn i naprawdę złego słowa nie powiem o nich, są ta silnik o oznaczeniu m43, idealnie nadają się do gazu, nie sprawiają problemów, mało palą, jedyna ich wada to że są słabe, występowały modele 316i czyli m43tub19 105KM i 318i czyli m43tub19 118KM, oba praktycznie identyczne, wiadomo 318i troszkę lepsza dynamika, oba ekonomiczne, spalanie średnio ok 8l/100km

poliftowe benzyny to tylko R6, 2.2, 2.5, 3.0 ale tez nie są bez wad bo wszystkie maja tendencją do brania oleju
_________________

 
 
 
daniello 



BMW: audi srałdi bmw wazne zeby dupe wiózł
Imię: janusz dla kolegow hahah
Pomógł: 10 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 923
Skąd: R-M
Wysłany: 14-06-16, 17:18   

E46 320i lpg po miescie jazda dynamiczna 14lpg wiec za darmo jazda
_________________

 
 
ToLa 



BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 900
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-06-16, 18:09   

Dzieki panowie za rady ;) wuchodzi na to ze najlepiej e46 w pb.
Pod uwage jeszcze biore e39 ale w sedanie bo w kombi to auto nie wyglafa. Odnosnie e46 kolega mi napisal

CytCzesc, omijalbym silniki zaczynajace sie na N. Po za nimi to raczej wszystkie sa ok. Diesel na common railu bedzie mniej palil ale za to jest drozszy w serwisowaniu. Dochodza swiece zarowe czy sterownik swiec ktory lubi padnac (na bmw sport instrukcja jak naprawic zamiasy kupowac nowy) ja tam jestem zadowolony z diesla przede wszystkim jesli chodzi o spalanie ale to w zasadzie kwestia co wolisz i ile robisz kilometrow. Jesli chodzi o diesle brac m47tu lub m57 i m57tu, benzyny z literka m. Przy kupnie standartowe miejsca korozji i swiadczace o wypadku jak w kazdym aucie :)

To tak abyscie nie mysleli ze tylko Was mecze ;)
_________________
Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring
 
 
 
ToLa 



BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 900
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-06-16, 10:46   

Koledzy a jeśli by tak szukać e46 kombi / sedan i bez veletronika r6 to jakie motory ?
Głownie chodzi o to które silniki nie miały valetronika ? Z tego co ustaliłem w silnikach z veletronikiem były jakieś problemy .
_________________
Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring
 
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-06-16, 13:35   

W E46 z rzędowymi szóstkami nie było valvetronica, ten był dopiero w silnikach N52 m.in. w E90. W polifcie E46 (tak w uproszczeniu) były silniki M54: B22 w 320i, B25 i B30. Generalnie dobre silniki, ale chodzą opinie że wiele egzemplarzy lubi wciągać olej i nie bardzo jest co z tym zrobić poza dolewaniem. Przyjęło się, że ten typ tak ma. Druga rzecz która by mi nie pasowała w tych silnikach to elektroniczna przepustnica i mniej bezpośrednie przełożenie z pedału gazu, choć jak się jeździ w praktyce to nie miałem jeszcze okazji. Z automatem by mi to pewnie zupełnie nie przeszkadzało.

Z kolei silniki R6 w przedliftach to M52TU takie B25 (323i) lub B28 (328i) to chyba najbezpieczniejsza opcja, mało awaryjne i fajnie jadą. M52TU jest konstrukcyjnie bardziej zbliżony do M54 (podwójny vanos, 4 sondy itp.) niż do M52 z E36, ale pozbawiony typowej przypadłości M54.

Więc jak ma być najtaniej i najprościej to przedlift 318i, lub większa przyjemność z jazdy i R6 (im większe tym lepiej). Najlepszy byłby zadbany 328i, czyli przedlift.

Z drugiej strony E46 jako auto rodzinne to słaby wybór moim skromnym zdaniem. Jak będziesz miał jeszcze zbiornik LPG, to zapas w bagażniku+wózek dziecięcy (taki normalny) zawali Ci bagażnik powyżej lini okien. Ja bym teraz brał E39, ale kombi, sedan dla mnie zbyt mało praktyczny... Zobacz na fejsa autobawarii - będą mieć wkrótce E39 530i touring w m-paku i kolorze imola rot. Poezja;) Jakbym miał wolne 30k PLN to bym się nie zastanawiał :cwaniak:
 
 
seebba 
RASISTA SAMOCHODOWY


BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 2095
Skąd: STANY///
Wysłany: 15-06-16, 20:24   

ABSOLUTNIE ŻADNEGA DIZLA TYLKO BANZYNE+LPG
_________________
KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-06-16, 22:04   

Jak swego czasu myślałem o zmianie na E46 to kusił mnie 3.0d, no i w niosek był taki że starszy silnik M57D30 (ok. 180KM) mniej awaryjny i nieco tańszy w razie wpadki, natomiast wersja M57N (ponad 200KM) lepiej chodzi i potencjał na chipa dużo większy. Silniki podobno bardzo udane, dużo bardziej od 2.0d. No, ale prawda taka że noPB z LPG mniejsze ryzyko.
 
 
ToLa 



BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 900
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-06-16, 09:40   

Dzięki Panowie za rady pozostaję zatem przy opcji szukania e46 w kombi przedlifta z lpg , wydaje się do najlepszą opcją :)

Do do wózka to Stanisław ma już rok więc jest poręczna parasolka wózek :) Jak do tej pory mitsubishi asx starczało to jako drugie auto kombi w e36 będzie ok :)

Co myślicie na temat m52TU 2.0 ? Moja wiedza sprowadza się do tego że ma dwa vanosy , jakieś opinie na temat tej jednostki ?
_________________
Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15