ZIMNY SILNIK JECHAĆ CZY GRZAĆ |
Autor |
Wiadomość |
zbigniew
Przyjaciel Forum
BMW: E-46 320d 2000r.
Imię: Zbigniew
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 364 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-02-08, 20:48 ZIMNY SILNIK JECHAĆ CZY GRZAĆ
|
|
|
Z pisma motoryzacyjnego..
Przed tym pytaniem staje każdy kierowca używający swego auta w okresie zimowym. Istnieją dwie teorie dotyczące tego zagadnienia. Jedna, iż należy od razu jechać, druga iż należy silnik rozgrzać. Jak zwykle w takich przypadkach prawda leży pośrodku. Niektórzy uważają, że z ekonomicznego punktu widzenia dobrze byłoby jechac od razu, by silnik pracował krócej. Czy aby napewno oszczędności rzędu 1 litra na 100km kompensują, komfort jazdy z odparowanymi szybami i w miarę ciepłym wnętrzu? To nasze odczucia, ale czy przypadkiem również i dla silnika nie jest lepiej by dać mu kilka chwil na rozruszanie się? Czy my zaraz po przebudzeniu zaczynamy biegać i pracować? Zwracam uwagę na fakt, iż zaraz po odpaleniu silnika, szczególnie w okresie dużych mrozów, różnice temperatur w głowicy sięgają kilkuset oC. Obciążenia wywołane natychmiastową jazdą nie są mile widziane dla silnika, szczególnie dla głowicy, elementu o największym skomplikowaniu. Praca silnika na wolnych obrotach powoduje stopniowe rozgrzewanie się jego elementów co jest dla niego naprawdę zbawienne. Dajmy silnikowi troszke czasu na przebudzenie się, na rozbicie zmarzniętego i zgęstniałego oleju silnikowego podczas gdy my bedziemy auto odśnieżać lub oczyszczać ze szronu szyby. Pamietajmy, że optymalna temperatura pracy silnika oscyluje w granicach 80-100 oC i takie warunki silniki naszych aut lubia najbardziej. Nie twierdzę, że nie można jechać zaraz po uruchomieniu silnika, uważam jedynie, że dając mu czas na przebudzenie się odwdzięczy się on nam swoja długą, bezawaryjna pracą.
|
_________________ moja Beemka...zobacz.. http://www.yeahman.nazwa....wtopic.php?t=61 RINGI ANGEL EYES XENON
Sprawdz czy czegos nie potrzebujesz... http://www.mbpartner.com.pl
Sprzedam > |
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 24-02-08, 00:01
|
|
|
Fakt...czekam az sie nagrzeje, ale jeśli musze naprawde odrazu jechać nie przekraczam 2 tys obr/min. Czekam, ażsięnagrzeje i wtedy przyspieszam. Pozatym słyszałem że m20 jak sie katuje na zimny to potrafi blok pęknąć |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
patryk w-wa
BMW: E39
Imię: Patryk
Silnik: M62TUB44
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 189 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-08, 00:05
|
|
|
Moim zdaniem nie warto grzac silnika na postoju i najlepszym wyjsciem jest uruchomic zaczekac minute lub dwie i ruszyc spokojnie. Grzanie silnika na postoju wydluza nam czas pracy w niskich temperaturach bo silnik sie dluzej rozgrzewa przez co dluzej pracuje zimny mysle ze ta minutka czy dwie w zupelnosci wystarczy zeby olej rozszedl sie po calym silniku. |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 24-02-08, 03:48
|
|
|
W każdej instrukcji nowego auta można przeczytać że należy niezwłocznie ruszyć nie przekraczając w zależności od silnika pewnego zakresu obrotów przez pewien zakres kilometrów.. |
_________________
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 24-02-08, 11:09
|
|
|
ha, właśnie, nowego. Mojemu w marcu stuknie osiemnastka |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
szuja
Nowy User - Witamy ;)
BMW: POPRAW!
Imię: POPRAW!
Silnik: POPRAW!
Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 7 Skąd: POPRAW!
|
Wysłany: 24-02-08, 16:04
|
|
|
rusza sie od razu to logiczne |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 24-02-08, 22:25
|
|
|
Rusza się bo silnik nie ma dobrego smarowania na niskich obrotach. |
_________________
|
|
|
|
|
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-08, 22:30
|
|
|
Ja jak było zimno często odpalałem żeby mi się nagrzało w środku... A normalnie to wsiadam i jadę... |
_________________ We do what we want and we do it with pride |
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24-02-08, 23:38
|
|
|
zima jak byl mroz i trzeba bylo szyby skrobac, to odpalalem, wychodzilem skrobalem i jechalem.
a teraz jak jest cieplej, to odpalam, zapinam pasy, wlaczam postojowki i zawracam spod bloku, wyjezdzajac na glowna ulice wlaczam swiatla mijania i jade do 3tys obrotow, zmieniajac biegi do czasu az wskazowka osiagnie pion, wtedy jezdze normalnie |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 25-02-08, 11:28
|
|
|
W sumie zacząłem odrazu jechać, ale staram sie nie przekraczać 2-2,5 tys obr/min póki silnik się nie nagrzeje |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 25-02-08, 17:05
|
|
|
Spokojnie 3000obr/min nic mu nie zrobi! Gorzej jest go zamulać i przeciążać na zimnym! Nie ma co się, aż tak bardzo stresować do 2500obr/min! Delkatniej jechać do rozgrzania! Najprościej w świecie zapalić, jakieś 30 sekund wolne obrociki żeby oleju zassał! I normalnie jechać z tym, że Bez gwałtownych reakcji na pedał gazu! 3000obr/ min to nie jest wcale tak dużo! |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
zbigniew
Przyjaciel Forum
BMW: E-46 320d 2000r.
Imię: Zbigniew
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 364 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-02-08, 19:00
|
|
|
na atomacie jak lekko trzyma gaz to jak jest zimny to przy ok.2000 zmienia biegi przy zimnym silniku..ale chyba tu chodzi najwiecej o skrzynie |
_________________ moja Beemka...zobacz.. http://www.yeahman.nazwa....wtopic.php?t=61 RINGI ANGEL EYES XENON
Sprawdz czy czegos nie potrzebujesz... http://www.mbpartner.com.pl
Sprzedam > |
|
|
|
|
|