Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[E36 M52b20 + lpg] Dużo pali lpg, kopci z rury wydechowej
Autor Wiadomość
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 02-07-16, 15:16   [E36 M52b20 + lpg] Dużo pali lpg, kopci z rury wydechowej

Witam.
Zaczne od tego jak zachowuje się auto.
Na zimnym jest wszystko ok, dopóki się nie nagrzeje i nie pojeździ. Na lpg potrafi troche przymulić i po chwili dostaje kopa, lecz zdarza się tak że jeździ cały czas dobrze i nic się nie dzieje. Dodam, że na wolnych obrotach lub gdy przymuli przez chwile z rury wydechowej leci szary/biały dym. Na benzynie otóż nie ma szarpnięć, ale dym też się pojawia, ale sporadyczniej. Na lpg przy zejściu z obrotów szczeli czasem w wydechu tak jakby dostawało auto za dużą dawke paliwa.
Czasem śmierdzi paliwem, a czasem przepalonym czymś gdy puści dymek.
Zauważyłem również, że gdy na dworze jest cieplej tym auto bardziej głupieje i dymi z rury wydechowej. Dzisiaj myślałem przez chwile że już coś poważnego się stało, ale zaczeło wszystko chodzić ok.
Również na ciepłym przy chwilowym postoju na biegu jałowym potrafią delikatnie opaść obroty (nie czuć nie równej pracy przez to).
Na lpg wzrosło spalanie z ok 12-13l max po mieście o teraz pali spokojnie 2-3l więcej. Na benzynie nie wiem, bo nie litrażowałem go wcześniej i tak.
Jak zaczeły mi się cuda z szarpaniem i spalaniem dziać to myślałem że cewki lub świece to wymieniłem świece i podmieniłem jedną cewke. Było niby lepiej przez chwile, ale spalanie dalej to samo.
Podpiąłem się pod komputer i wykazało błędy sondy: 203, 202, 200.
Ale żadnych błędów z wypadaniem zapłonu, więc cewki to nie są.
Podmieniłem sondy od kolegi, ale dalej to samo lecz nie adaptowałem na pb ich jeszcze i nie kasowałem błędów po podmiance bo czekam na kabelek inpa by to zrobić.
Mogą być takie jaja przez sonde czy raczej szukalibyście gdzieś głębiej powodu takich objawów (większe spalanie, czasem nierówna praca, i dymienie z rury wydechowej)?
Nim cieplej na dworze tym gorzej się dzieje.
Pomóżcie, bo nie daje mi to spokoju, a chce mieć sprawne auto w 100% przed wyjazdem na wakacje.
Jak mi się przypomni coś z objawów jeszcze to dopisze.
W razie chęci udzielenia mi pomocy to mogę też podjechać do kogoś z forumowiczów do ok. 60km z Bytomia.
 
 
Hubi 



BMW: 328 cabrio i 320 cabrio
Imię: HUBI
Silnik: 2.8
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 1671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-16, 15:49   

Sprawdz czujnik położenia wałka rozrządu. Jak u mnie padał czujnik to było tak że raz szedł a innym razem brakowało siły-mocy
_________________
Hubi
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 02-07-16, 17:14   

Hubi, a czujnik nie powinien zostać wykryty na kompie?
I czy on by powodował kopcenie? Bo spalanie wyższe domyślam się, że tak
 
 
lukaszZSW 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: BMW
Imię: 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 5
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 03-07-16, 13:58   

Niesprawność czujnika nie zawsze zostanie wykryta przez kompa. Może być tak że czujnik przekłamuje, sterownik otrzymuje błędne dane (ale nie wie że są błędne).
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 03-07-16, 16:38   

I może tak być, że nim cieplej i dużej pojeżdże to dzieją się większe cuda? Czujnik wałka może tak chodzić źle, że nim cieplej tym gorzej jest i czasem jakby gubił zapłon, kopci z rury i spala więcej?
Dzisiaj zimniej jest niż wczoraj i nie ma takich złych objawów. Jakieś tam są, ale to minimalne i do zniesienia jeszcze.
Nie wiem czy to ma wpływ, ale po dłuższej lub szybszej jeździe zapala się, mruga kontrolka oleju tylko na biegu jałowym, bo dosłownie dotknę, musne pedał gazu, że nawet nie zauważe skoku obrotów i gaśnie. Podejrzewam to też przez ten delikatny spadek obrotów. A i nim cieplej tym częściej mruga na jałowym ta kontrolka. Czujnik ciśnienia oleju już mam na podmianke.
Mam nadzieję, że będzie to tylko głupota - głównie z tym spalaniem dużym i kopceniem, ponieważ nim cieplej na dworze tym jest gorzej i bardziej szaleje i kopci.
Jakby dalej ktoś znał kogoś z okolic Bytomia do ok. 60km lub chciał mi pomóc w zdiagnozowaniu problemu nawet przez telefon to byłbym bardzo wdzięczny.
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 08-07-16, 09:42   

Czy na benzynie są też takie objawy?
_________________
 
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 08-07-16, 15:26   

spinaczo, na benzynie z tych objawów tylko czasem przydymi ale dużo mniej i rzadziej.
Co do szarpań to nie występują. Raz zwariował tylko i zaczął przez chwile nierówno pracować, a tak to na benie spokój.
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 09-07-16, 00:52   

Jakie podciśnienie panuje w kolektorze na wolnych obrotach?

Te błędy to z INPY czytane?

Odłącz wtyczki od przepływki i od wszystkich sond i z odłączonymi pojeździj kilka kilometrów, daj znać jak było.
_________________
 
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-07-16, 08:38   

A nie wiem jakie podcisnienie panuje. Jak to sprawdzic?
Tak, bledy czytane z INPY.
Powiem tak. Nie wiem czy teraz zobacze jakąś różnice, bo od paru dni te objawy występują rzadziej niż występowały wcześniej.
Ciekawe czy to, że chłodniej jest na dworze? Bo wczoraj wystąpił objaw taki jak mam raz jak na dworze było +28st.
W poniedzieli będe miał stały dostęp do INPY to będe mógł mówić na bieżąco jakie wskazania są i czy coś się zmieniło.
I miło by było jakbyś mi pomógł. :)
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 09-07-16, 10:43   

Sprawdź czujniki temperatury Inpą w livedata. Podciśnienie możesz sprawdzić programem od LPG albo wakuometrem.
_________________
 
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-07-16, 11:47   

Ok. W poniedzieli będe zdawał relacje jak będzie już kabel.
A jakie wskazania powinny być na czujnikach temperatury?
I jakie podciśnienie powinno być na kolektorze?
I zapytam się jeszcze. Znasz jakiś dobry program do stag 300?
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 09-07-16, 15:08   

Program do Staga jest do ściągnięcia ze strony oficjalnej za darmo.

Podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach powinno być w okolicach 0,3

Temperatury na czujnikach w zakresie od 10 do 100 stopni i powinny się płynnie zmieniac przy nagrzewaniu silnika.
_________________
 
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-07-16, 20:28   

spinaczo, widze ze jesteś obeznany.
A czy odma może powodować wyższe spalanie paliwa?
Oraz osobne pytanie. Czy zatkana odma może mieć wpływ na kopcenie/spalanie oleju?
 
 
JOHNY 



BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 1253
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-07-16, 22:18   

Cytat:
Czy zatkana odma może mieć wpływ na kopcenie/spalanie oleju?
Może jak najbardziej ... :hm: Podmień do kupy te sondy skasuj błędy i obserwuj co się dzieje. Z jakiegoś powodu wywaliło Ci ten błąd więc tutaj bym drążył temat.
_________________
Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina :)
Ostatnio zmieniony przez JOHNY 09-07-16, 22:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-07-16, 22:22   

JOHNY, pytam o odme bo szwagier stwierdził, że ten dymek czasem to spala mi olej i może być zbieg okoliczności lub jak ktoś na innym forum napisał, że może tam łapać lewe powietrze przy okazji. A odmy nie wymieniałem po kupnie auta, a nie wiadomo w takim razie ile tysięcy temu była zmieniana.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15