Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wtryskiwacze AEB IPLUS
Autor Wiadomość
ToLa 



BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 900
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-07-16, 14:01   Wtryskiwacze AEB IPLUS

Koledzy koleżanki pytanie czy ktoś Was miał do czynienia z wtryskiwaczami LPG AEB IPLUS.

Obecnie mam auto u gazownika i ten zapiera się jak może że hana czerwone to teraz nie za dobry produkt i są problemy z gwarancją .
Proponuje założenie właśnie AEB IPLUS ( dystrybutorem jest eligaz )
Na początku byłem mega sceptycznie nastawiony na temat tego wynalazku .. w necie dużo opinii nie ma jak dobrze poszukać to podobno dobry produkt .

Jutro będę miał na aucie m52b20TU ( niestety na innych valtekach itd auto gasło na wolnych )

Nie chcę tu robić reklamy ale poznać Wasze zdanie :) W byłym bmw miałem hanki czerwone i nie mogłem narzekać a te Iplus-y to jakaś trochę inna technologia itd .

Dla leniwych trochę informacji :

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Wtryskiwacze I-Plus to unikalna konstrukcja i wysoka precyzja dawkowania, prosty nie wymagający kalibracji serwis, niezawodne bez względu na jakość gazu. Wtryskiwacz I-Plus Arco jest 4 sekcyjnym zespołem wtryskiwaczy z wymiennymi dyszami kalibrowanymi dobieranymi w zależności od ilości cylindrów i pojemności skokowej silnika. I-Plus Arco jest udoskonaleniem znanego i cieszącego się bardzo dobrą opinią wtryskiwacza I-Plus Silent.

Podstawowa różnica między obiema konstrukcjami polega na zmianie materiału z którego zostały wykonane. Korpus wtryskiwacza I-Plus Arco wykonany został ze specjalnego tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym o własnościach mechanicznych zbliżonych do aluminium. Dzięki zmianie materiału waga wtryskiwacza zmniejszyła się o ok. 1 kg.

Drugą istotną różnicą nowego wtryskiwacza jest zmiana sposobu mocowania dysz kalibrowanych w korpusie wtryskiwacza. Nowe rozwiązanie polega na zastąpieniu dysz wkręcanych, dyszami mocowanymi za pomocą zatrzasków. Opisany sposób mocowania dysz kalibrowanych wyklucza kłopotliwą konieczność dokręcania ich za pomocą klucza dynamometrycznego, a także ułatwia ewentualny demontaż wtryskiwacza. Ponadto w tym rozwiązaniu istotny jest fakt, iż dyszę o różnych średnicach otworu kalibrowanego posiadają różne kolory.

Zastosowanie:

silniki 3, 4, 6, 8, 12 cylindrów
zarkes mocy max do 70 KM/cylinder (przy wersji wysokociśnieniowej 8 bar)
minimalne czasy wtrysku benzyny tbmin = 2 ms
minimalne czasy wtrysku gazu tgmin = 3,2 ms

Zalety wtrsykiwaczy I-Plus Arco:

równomierne wydatki na wszystkich sekcjach wtryskiwacza
niezmienna charakterystyka pracy w czasie eksploatacji (równomierne i stabilne wydatki na wszystkich sekcjach wtryskiwacza)
uzyskanie po przeprowadzeniu autokalibracji precyzyjnego dawkowania gazu w szerokiej gamie aut bez konieczności dokonywania korekt na mapie
szeroki zakres zastosowania dla różnych pojemności silników przez dobór dysz kalibrowanych
prosty montaż dysz za pomocą zatrzasków
unifikacja złączy elektrycznych
prosty i tani serwis (tylko wymiana O-Ringów w dyszach kalibrowanych) - bez potrzeby kalibracji wtryskiwaczy
niewrażliwe na zanieczyszczony gaz
szeroki zakres ciśnień roboczych do 10 bar zapewniający stabilną pracę systemu

-----------------------------------------------------------------------------------------------------





4.SERWIS WTRYSKIWACZY I-Plus.
Obsługa serwisowa wtryskiwacza polega na wymianie O-Ringów (zewnętrzny i wewnętrzny)
znajdujących się na dyszy kalibrowanej.

Przykładem są wtryskiwacze AEB, które według opinii producenta mogą być z powodzeniem stosowane bez filtra fazy gazowej. W ten sposób (bez filtra) są one instalowane np. w Skodzie Citigo, która jest oferowana w fabrycznej wersji LPG.

W samochodzie tym pomiędzy reduktorem a listwą wtryskiwaczy znajduje się tylko czujnik MAP (Manifold Absolute Pressure - ciśnienia w kolektorze dolotowym) zintegrowany z czujnikiem temperatury i ciśnienia gazu.

Prawidłowa praca wtryskiwaczy AEB bez konieczności stosowania filtrów fazy gazowej to zasługa ich konstrukcji. Są to wtryskiwacze tłoczkowe, lecz zamiast znanych z konstrukcji Valteka ciężkich elementów ruchomych (tłoczków) zastosowano lekkie talerzyki sterujące przepływem gazu.

Czy ktoś ma jakieś zdanie na ich temat ? Możliwe że sam za jakiś czas będę mógł się podzielić jakąś wiedzą na ten temat .
_________________
Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 09-07-16, 01:06   

Do sześciu cylindrów w BMW pasują tylko i wyłącznie Hany albo Barracudy bo da się je zmieścić pod osłony.

Te wynalazki są nieustawne i będzie to idiotycznie wyglądało.

Wtryskiwacze z tego co widzę w całości z tworzywa które na dłuższą metę nie może być precyzyjne, bo nawet gorszej jakości metal użyty w Hanach (które są kopią Keihina) na dłuższą metę jest delikatnie nieprecyzyjny. Prawdopodobnie kolejny badziew jakich setki na rynku.

Wtryskiwaczy nie widziałem na żywo, nie miałem z nimi do czynienia i życzę Ci abyś przejechał na nich miliard kilometrów bezawaryjnie ale doświadczenie życiowe uczy aby omijać wynalazki.

Hany reklamować można bezproblemowo, więc nie wiem o cóż chodziło, poza ceną.
_________________
 
 
 
ToLa 



BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 900
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-07-16, 10:04   

spinaczo, nie jestem specem od LPG i daleko mi do tego nie mniej jednak po wymianie na te wtryski auto nie gaśnie na wolnych czyli mogę wstępnie zakładać że mój problem został rozwiązany .

Jeśli chodzi o estetykę to za bardzo mi na tym nie zależy " ma działać "

Mam tylko jedną nie wyjaśnioną sprawę :)

Powinienem mieć 2 listwy po 3 wtryski a mam założone dwie listwy po 4 wtryski ( czyli po 1 wtrysku wolnym na listwie ) i teraz pytanie czy:

- Panowie chcieli dobrze i jak mi padnie wytrysk to mogę spokojnie przepiąć bo mam jeden zapasowy
- mieli akurat takie graty na stanie ( nie mniej jednak jak porównałem ceny to 4 sekcje są dużo droższe niż 3 sekcje )

Tak czy inaczej póki co działa a jak to jest poustawiane mogę podesłać w wolnej chwili jak podłączę kompa :)
_________________
Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring
 
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-07-16, 12:35   

Niech zakłada Barracudy bez gadania :)
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 12-07-16, 14:52   

:lol: :lol: :lol:

Nowe Valteki dobrze ustawione też rozwiązałyby problem gasnącego silnika. :lol:
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14