Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce z E39 530d w E46 330cd
Autor Wiadomość
Malinowsky 
Nowy User - Witamy ;)

Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 7
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 13-08-16, 18:03   Hamulce z E39 530d w E46 330cd

Witam,

Jak w tytule tematu.
Czy ma ktoś informacje jak to wygląda?
Czy podejdzie plug&play?

Pozdrawiam
 
 
Masters 


BMW: E30 M20b20 & E46 M54b30
Imię: Kamil
Silnik: M20/M54
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 64 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 3269
Skąd: Mikołów
Wysłany: 14-08-16, 10:30   

Co na celu ma taki zabieg, bo nie bardzo rozumiem i o co chodzi dokładnie, o tarcze + klocki, czy kompletne zaciski?
 
 
Malinowsky 
Nowy User - Witamy ;)

Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 7
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 14-08-16, 10:53   

Chodzi o zaciski :)

Co ma na celu? Polepszenie hamowania.

Tarcza w e46 330d ma 325 / 25, natomiast tarcza w e39 530d ma 324 / 30,
w związku z tym klocek jest sporo większy więc większa również powierzchnia styku klocka z tarczą.

W związku z tym pytanie, czy jarzmo ma ten sam rozstaw otworów i czy ogólnie zaciski podejdą, czy też wystąpi potrzeba zastosowania adapterów, bo jeśli tak, to to rozwiązanie jak dla mnie odpada.
 
 
dzordz 


BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1453
Skąd: katowice
Wysłany: 14-08-16, 13:32   

Po co zmieniać bardzo dobre Hampel .które masz w e46.
Zmieniać tylko z powodu tam grubości .
_________________
 
 
spacja 


BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 396
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 14-08-16, 13:50   

Grubość wpływa na pojemność ciepła.
 
 
PD 



BMW: F11 535d/E39 530i
Imię: Dawid
Silnik: 535d/530i
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 692
Skąd: Aachen
Wysłany: 14-08-16, 14:17   

Z tego co mi się wydaje E46 330CD ma tarcze 325X25 a w E39 tak jak u mnie jest 324X30. Nie wiem czy jest sens w takie coś się bawić. Po za tym 330d ma bardzo dobre hamulce :) Jezeli chcesz już zmieniać hamulce to proponuję z E90 348X30 i do tego zacisk z E90 ;)
 
 
Malinowsky 
Nowy User - Witamy ;)

Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 7
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 14-08-16, 15:11   

Owszem macie racje - grubość słabo :)

Ale popatrzmy na wymiary klocka
e46: 156,3/63,5/20,3
e39: 156,3/73,2/19,3
e90: 155,1/68,3/20,3
(Szerokość/wysokość/grubość)
Tak więc pomimo grubszej tarczy, klocek cieńszy o 1mm, ale za to powierzchni ciernej klocka mamy o prawie 10mm więcej w e39, co wynika z różnicy w wysokości :)
Biorąc pod uwagę klocek z e90, to lepsze byłyby z e39.
Stąd moje pytanie :)

Edit:
Owszem e46 nie ma złych hebli, ale z racji dłubniętego już silnika, wolałbym ten aspekt również poprawić, z racji bezpieczeństwa :)
 
 
Sajrax 


BMW: e36 323i
Imię: Szymon
Silnik: m52b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 218
Skąd: BMWKlubKielce
Wysłany: 14-08-16, 15:29   

Nie wiem czy odczujesz taki zabieg. Nie lepiej pomyslec o jakiejs nacinanej/nawiercanej tarczy,zmianie plynu hamulcowego? A najlepszya czy najbardziej odczuwalna zmiana to chyba zmiana serwa hamulcowego ale niestety nie wiem od czego podejdzie wieksze...
_________________
Stage 1: e36 - 316i sedan - 1996r
Stage 2: e39 - 525 tds sedan - 1996r
Stage 3: e36 - 320i coupe - 1997r
Stage 4: e46 - 316i sedan - 1999r
Stage 5: e36 - 320i cabrio - 1997r
Stage 6: e36 - 323i sedan - 1996r
 
 
Malinowsky 
Nowy User - Witamy ;)

Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 7
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 14-08-16, 15:44   

Nacinane testowałem, jest to jeden z powodów dla których się zastanawiam nad swapem hebli. Z ATE w każdym bądź razie nic już nie kupię.

Myślałem już nad tarczami pływającymi, ale co to da, jeśli wielkość klocka będzie ta sama?
Nie będą się krzywić to na pewno, ale czy będą lepiej hamować?
 
 
butelky 



BMW: e36
Nadwozie: Compact
Pomógł: 22 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 874
Skąd: lubelskie
Wysłany: 14-08-16, 16:10   

Na początek zainwestuj w przewody hamulcowe w stalowym oplocie, na bank odczujesz różnice na plus.
 
 
Malinowsky 
Nowy User - Witamy ;)

Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 7
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 14-08-16, 16:37   

Mogę też założyć kotwicę ;)

Na początek to zainwestowałem w przewody w oplocie. Owszem poprawiła się reakcja hamulca, ale nie to na czym mi zależało czyli jego wydajności. Następnie testowałem wiele tarcz i klocków, również bez oczekiwanego rezultatu.
To pytanie zadałem, ponieważ wykorzystałem już prawie wszystkie możliwości na poprawę seryjnych hamulców, poza wspomnianymi tarczami pływającymi, no i wymianą serwa :)

Dlatego ponawiam pytanie. Czy zaciski od e39 530d podejdą do e46 330d?
 
 
butelky 



BMW: e36
Nadwozie: Compact
Pomógł: 22 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 874
Skąd: lubelskie
Wysłany: 14-08-16, 16:43   

Malinowsky napisał/a:
Mogę też założyć kotwicę ;)

Na początek to zainwestowałem w przewody w oplocie. Owszem poprawiła się reakcja hamulca, ale nie to na czym mi zależało czyli jego wydajności. Następnie testowałem wiele tarcz i klocków, również bez oczekiwanego rezultatu.
To pytanie zadałem, ponieważ wykorzystałem już prawie wszystkie możliwości na poprawę seryjnych hamulców, poza wspomnianymi tarczami pływającymi, no i wymianą serwa :)

Dlatego ponawiam pytanie. Czy zaciski od e39 530d podejdą do e46 330d?


Aaa, to pardon :piwo: ;)
 
 
Malinowsky 
Nowy User - Witamy ;)

Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 7
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 14-08-16, 17:29   

butelky :piwo:
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 16-08-16, 17:25   

a próbowałeś tarcze nawiercane + nacinane + sportowe klocki np EBC gren + sportowy płyn o podwyższonej temperaturze??

Przy heblu z 330d te modyfikacje powinny dawać super wydajność hamowania
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
 
 
hansio 



BMW: 340
Imię: Hans
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 26
Skąd: PIASECZNO
Wysłany: 17-08-16, 11:13   

EBC zielone są na tor, pierwsze hamowania przed rozgrzanym mogą być słabsze niż na zwykłym klocki...
Płyn sprawdzi się również na torze ale chodzi o podniesienie skuteczności hamowania....
Oczywiście nikt tego nie zakładał więc odpowiedzi w stylu zrób to czy tamto są bez sensu..
Jak byś przetarl temat i sprawdził to napisz...
Sam walczę z poprawieniem hamowania narazie do głowy przychodzą mi tylko zaciski z 135 ale to ok 3k....
_________________
moje V8 http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=36383
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15